Ik heb obesitas en wil graag gaan voor een derde kindje. Ik was bij mijn andere zwangerschappen niet zo zwaar als nu en zij waren ook niet gepland...nu hoor en lees ik veel over dat de kans afneemt op een zwangerschap als je overgewicht hebt. Ik ben erg benieuwd naar andere die ondanks hun gewicht toch (makkelijk/snel/zonder problemen) zwanger zijn geworden.
Ik lees ff mee ben zelf 1,65 lang altijd rond 60/65 kilo gewogen en dankzei veel problemen medicatie verschillende pillen en prikil naar de 95 gegaan ... heel jammer probeer ook echt mijn best te doen maar het schommelt heel erg, en word nagekeken in het ziekenhuis waar het allemaal vandaan komt en mijn hormonen en of ik geen cystes op me eierstokken heb was erg geschrokken van wat ze allemaal tegen me zeiden en hard erop in hakte dat ik af moet vallen anders zouw de kans op kinderen een stuk moeilijker zijn ,, gelijk hebben ze maar zo confronterend ik bedoel dit niet verkeerd en dit is naar niemand persoonlijk gericht want ben zelf ook heel flink ! Maar zie veel niet meer flink maar echt zwaarlijvige vrouwen verder geen problemen mee echt niet , en die lopen ook gewoon met twee kinderen bijvoorbeeld dus dan moet het voor anderen toch ook mogelijk zijn Hoop voor ieder met een kinderwens hier dat het goed en snel mag uitkomen en uitpakken ben zelf ook voor de eerste bezig ! Hihi
Ondanks mijn overgewicht had ik wel netjes een regelmatige cyclus. Dat het ruim twee jaar duurde voor ik weer zwanger raakte komt waarschijnlijk doordat ik al in de vroege overgang zit. Maar ja...daar kom je toch niet achter. Wel werd me fijntjes duidelijk gemaakt dat ik steunkousen moet gaan dragen omdat ik een verhoogd risico heb op trombose, ik krijg straks een glucose intolerantie test omdat ik een verhoogd risico heb op zwangerschapssuiker, kortom: afvallen zou fijn zijn... Maar: in mijn omgeving zijn er met overgewicht probleemloos zwanger geraakt en 'normale' dames met moeite. Het zegt me niet zoveel... Succes !
Ik woog 102 kg (1.73) bij mijn eerste en heb deze zwangerschap niet echt lekker ervaren. Bleek achteraf dat ik zwangerschapssuiker had maar daar kwamen ze pas met 33 weken achter aangezien de glucosetest niets aangaf. Nu zijn we bezig met de tweede, weeg ik 112 kg maar wel aan het 'afvallen'. Gezond eten, veel bewegen en hopelijk kom ik niet teveel aan.
Maar is het dan ook echt zo dat je verminderde kans zou hebben om uberhaubt zwanger te raken? raad een huisarts het bv af? Ik ben nog maar net bezig maar ja je gaat je toch wel zorgen maken als je soms dingen leest.
Ik ben in 2012 eerste ronde zwanger geworden met 110 kg Nu zit ik in ronde 6 met 110 kg weer... Dus is om het even
Ernstig overgewicht kan inderdaad invloed hebben op je vruchtbaarheid. Als je bang bent voor evt. gevolgen voor je kindje en/of jezelf dan zou ik een afspraak maken bij de huisarts.
Mijn gewicht voor mijn zwangerschap was 100 kilo (174cm). Het kan inderdaad problemen opleveren tijdens het zwanger worden. Ik had een hele mooie cyclus van 28 dagen, maar nog heeft het 1 jaar geduurd voordat ik zwanger werd!
Ik heb ook overgewicht en was (net zoals jij) bang om moeilijk zwanger te raken. Het was bij mij meteen de eerste keer raak en ik ben inmiddels 20 weken zwanger. Ik heb tot nu toe geen enkel probleem ervaren en heb weinig tot geen last van zwangerschapskwaaltjes. Overgewicht hebben wil dus niet perse zeggen dat je moeilijk zwanger wordt. Ik zou me niet teveel focussen op de horror verhalen. Overgewicht wil niet meteen betekenen dat je lichamelijk ongezond bent of niet vruchtbaar. Mocht het lang duren voordat je zwanger wordt dan kun je je natuurlijk altijd laten nakijken bij de dokter.
Ik heb ook overgewicht en wij hadden veel moeite met zwanger worden. Ik had altijd een nette cyclus en mijn eisprong kwam altijd optijd. Na dik een jaar toch maar eens na de huisarts gegaan en die heeft ons doorgestuurd naar de fertiliteitsarts. Daar hebben we allebei onderzoeken gehad en bleek dat mij eisprongwaarde helemaal niet hoog genoeg was om zwanger te worden. Ik moest 30kg afvallen en als het ons daarna nog steeds niet lukte af te vallen mochten we terug komen maar voordat hij ons deze uitslag gaf bleek ik zwanger te zijn, inmiddels alweer 17 weken. Al met al zijn we er bijna 1,5jaar mee bezig geweest. Ik heb overigens ook hele goede verhalen gehoord hoor. Ik zou mij niet zo vast pinnen op de verhalen want dat deed ik wel en dat maakte mij heel onzeker en verdrietig.
Ik denk dat ik het dan maar even een beetje naast me neer ga leggen en me daar maar even niet te druk over ga maken, want tja stress is ook niet goed natuurlijk en zoals ik nu hoor is het nog wel mogelijk om gewoon zwanger te worden met overgewicht
ik was 112 kilo toen ik zwanger raakte van mijn eerste . dat was in ronde 3 ik was ongeveer 120 kilo toen ik zwanger raakte van mijn tweede . dat was ronde 4. nu ben ik 89 kilo en zit in de 2 ronde voor een derde kindje. overgewicht hoeft niet altijd een probleem te zijn. veel succes . p.s ik had trouwens nog meer andere dingen "tegen"" endometriose , 1 eierstok , vleesboom en mijn leeftijd
Ik heb ook overgewicht. Bij de eerste was ik in de 2e ronde al zwanger en nu was ik in de 4e ronde zwanger. Dus het kan gewoon snel gaan hoor!
Ik heb ook overgewicht 120 bij 1.73. Was in eerste ronde zwanger maar helaas miskraam bij 7 weken. Nu nog niet zwanger. Ga morgen beginnen met een trainingsprogramma om te proberen fitter te worden. Wel fijn om de positieve verhalen hier te horen ook!
Ik heb ook overgewicht en ben 3x in de eerste ronde zwanger geraakt (2de zwangerschap was miskraam). De zwangerschappen verliepen (de tweede tot nu toe) perfect. Ik heb meerder vriendinnen met gezond gewicht die helaas moeite hebben om kinderen te krijgen en/of een zware zwangerschap hebben. Het zal zeker een factor invloed hebben, maar zwanger worden en zijn js een combinatie van veel factoren.
Ik heb 3 kindjes en ben 4x zwanger geweest. Allemaal, hoe toevallig ook, in ronde 5. Zwangerschappen en bevallingen, eigenlijk nergens last van gehad. Ik wil jullie allemaal veel succes wensen!!!
Hoi meiden, Ik meld mij hier ook. Ook overgewicht, leef zeer gezond maar het wil er niet af. Daarbij 3 miskramen, maar dat komt door een chromosoomafwijking. Ik ben door de molen geweest en alles(op vitamine D3 na) was goed.
Ben zwanger geworden met BMI van 32-33. Dat was 3 x in ronde 1 (!) en 1 keer door anticonceptie heen (dat door de spiraal een miskraam werd). Heb zwangerschappen met veel kwaaltjes gehad (bekkeninstabiliteit, maagzuur en extreme misselijkheid, de laatste zelfs hyperemesis gravidarum), maar of dat nu aan BMI lag?? Ik betwijfel het. De zwangerschappen zijn wel goed verlopen, niets 'spannends' gebeurt, ben 3 x snel en soepel bevallen zonder enige complicatie, nr 2 en nr 3 gewoon thuis zelfs. Kindjes waren groot (4355 gram, 4520 gram, 4260 gram), de kans daarop is wel groter als je overgewicht hebt. Maakte voor bevalling niets uit, alleen moest mijn middelste (p97) opgenomen worden voor controle van glucose (verhoogde kans op lage bloedsuikers), heb met haar 2 dagen op kraamafdeling gelegen (na een thuisbevalling). Heb ze allemaal BV gegeven. Oudste met fulltime kolven (niet aan de borst, maar dat lag, achteraf gezien aan zijn beperkingen). De middelste en jongste beide ongeveer 2 jaar. Ik heb dus naar mijn idee niets 'gemerkt' van mijn overgewicht ... Was bij nr 1 zelfs in complete shock dat het meteen raak was, had in mijn hoofd een half jaartje ontpillen en daarna minstens een half jaartje proberen zwanger te worden, maar ik ben na onttrekkingsbloeding pil niet meer ongesteld geworden ... Heel veel succes!
Hier ook overgewicht, nog niet zwanger en dat maakt me soms onzeker. Hoop dat het snel raak is voor iedereen ! Ik lees graag nog even mee