Hallo Ik ben nieuw hier, maar zit al direct met een vraag. 16 maand geleden ben ik bevallen van een flinke zoon en ondertussen is de kinderwens opnieuw zeer groot. Maar aangezien ik nog steeds borstvoeding geef was het lang wachten op de eerste menstruatie. Deze is eindelijk gekomen op 17 april! Vanaf dag 10 van deze nieuwe cylus ben ik me ovulatietesten begonnen. Dit was ook totaal nieuw voor mij, aangezien ik de vorige keer van de eerste poging zwanger was. Na 34 dagen had ik de hoop opgegeven en afspraak bij gynaecoloog gemaakt. Tot ineens, 's ochtends op dag 35 een eerste positieve test was. Diezelfde avond had ik afspraak bij gynaecoloog. Op de echo was echter geen follikel meer te bespeuren. Het baarmoederslijmvlies was wel wat dikker, maar voor de rest geen tekenen van bevruchting ofzo. Nu lees ik wel vaker dat eens de eisprong geweest is, het op een echo tijdelijk niet meer zichtbaar is. De gynaecoloog acht de kans zeer klein dat er effectief een eisprong geweest is (aangezien ik nog borstvoeding geef) en denkt dat dit een anovulatoire cyclus was. Ik vind dit echter raar, aangezien de ovulatietest naar mijn mening echt positief was. Daarom deed ik er vandaag (dag36) opnieuw eentje en deze was terug veel lichter, wat zou betekenen dat de lh-piek effectief voorbij is. Sorry voor het lange verhaal, maar ik weet het even niet meer. Moet ik gynaecoloog geloven, of mag ik toch hopen dat er een eisprong was? We hebben de voorbije dagen voldoende geklust om te hopen op bevruchting ... Hierbij een foto van de ovulatietesten (gekocht bij Action). test bovenaan: cd34 2de test: cd35, in voormiddag 3de test: cd35, rond de middag (dus enkele uurtjes later) test onderaan: cd36 Heeft iemand kennis van zaken om me wat meer info te verstrekken hieromtrent? Ik weet wel dat ik nu gewoon geduldig moet afwachten, maar toch had ik graag jullie meningen gehad over de testen. Alvast bedankt!
Als een ei is gesprongen moet je zeker nog een lege follikel terug zien op de echo. Helemaal als de eisprong vlak voor de echo is geweest. Aan dikte van slijmvlies kan je nooit zien of er een bevruchting heeft plaatsgevonden een paar uur na de eisprong. het kan voorkomen dat een test wel een lh piek weergeeft maar er geen ei springt. Het lichaam gaat het dan een aantal dagen later weer proberen (en dus weer een lh piek). Heeft de gyn wel goed maar beide eierstokken gekeken of er toevallig een wat kleiner ei zat?
Bedankt voor je reactie! Ze heeft eigenlijk zeer kort en snel gekeken, vond ik zelf. Maar volgens haar zaten er geen klaar. Blijven ovutesten doen lijkt me dan ook geen zin meer te hebben, of wel? Het is wel zo dat ze niet volledig uitsloot dat er iets geweest was, maar ze dacht eerder van niet. Spijtig...