overgewicht en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mamamarjon, 10 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Bij eerste woog ik ongeveer 95 kg. Ronde 9 zwanger.
    Bij tweede, rond de 78 kg, ronde 2, zwanger. Werd helaas miskraam.
    3de 85 kg, ronde 5 zwanger...

Altijd regelmatig geweest.
    Op de dag af...
    Hier had t dus voor als n og geen invloed

2. mrien

mrien Actief lid

24 aug 2014
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier voor de eerste vanaf december 2009 bezig dat was voor de eerste keer raak in maart 2012, werd helaas een miskraam en 2 maanden na de curretage gelijk weer raak. Niet begonnen met de pil na de bevalling en effectief een jaar echt bezig. Zal nog wel even duren vrees ik.

3. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Hier was ik 117 kilo toen ik zwanger raakte (onverwacht, pco verleden) van onze zoon.
    Nergens geen last van gehad, behalve een beetje misselijk tot een week of 12. Zwangerschap verliep perfect en ook de bevalling verliep zonder enige moeite en problemen.
    Na die tijd een supercyclus gehad. We hopen wel op een 2e.
    Tot nu toe 1x vroehe mk gehad op 5 wk, en in feb een bbz op 6 wk.
    Sinds de operatie is mn cyclus weer een beetje een rommel maar wel positieve ovulatietesten dus we blijven proberen.
    Ik ben overigens nu nog te zwaar, 126 kilo ongeveer.
    Tsja het moet er wel af, maar kheb er onwijs moeite mee. Ik moet denk ik eerst met mezelf eens in het reine komen en dan een keer doorzetten.

4. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    eerste keer na 5 maanden zwanger, dit werd een miskraam. Daarna na 3 maanden zwanger en zit nu op 33 weken. geen suiker geen zwangerschapsvergiftiging en de vk was verbaast dat ik nog geen last had van mijn rug o.i.d.
    aan het begin van de zwangerschappen was mijn bmi rond 32.

5. Steph1987

Steph1987 Lid

24 jan 2015
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weeg 106 kilo op dit moment en ben ivm mijn diabetes bij de gyneacoloog geweest (om mij van tevoren te vertellen wat een zwangerschap met medische indicatie allemaal inhoudt). Hij vertelde mij dat vrouwen met overgewicht vaker een miskraam krijgen. Hier maak ik me wel zorgen om moet ik zeggen. Dus ik ben toch maar erg op mijn voeding aan het letten!

6. Britt2014

Britt2014 Actief lid

12 aug 2014
    133
    0
    0
    Den Haag
    Ik had toen ik stopte met de pil ongeveer 10/15 kilo overgewicht. Toch binnen 4 maanden zwanger. Kamp nu wel met een te zware baby maar of dat echt iets is wat komt door mijn overgewicht durf ik niet te zeggen.
    Als ik voor een tweede ga dan wil ik wel op een gezond gewicht zijn als we het weer gaan proberen zodat m'n gewicht niet te erg oploopt.

7. Hanneke84

Hanneke84 Niet meer actief

Ik woog 106 kg toen ik zwanger werd en dat na 1 ronde. We zijn nu 29 weken zwanger het gaat heel goed. Natuurlijk heb ik wel kwaaltjes maar die zijn hetzelfde als dat bij andere zwangere vrouwen. Dus het kan prima. Ik denk dat stress over of het wel of niet zal lukken een groter probleem kan zijn dan overgewicht zelf.

8. sam2

sam2 Lid

28 jun 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik heb overgewicht en ben heel moeilijk zwanger geworden van de eerst, heeft meer dan 1,5 jaar geduurd. Voor de 2de zwangerschap heb ik een crash dieet gedaan, natuurlijk niet de beste manier maar ik verloor heel snel de kilo's en was zomaar zwanger. Voor ons was het na de 2de ook wel klaar. Jongste is nu 2 jaar en ik ben weer op dat zelfde dieet gedaan onder het mom ik wil de overtollige kilo's nu echt wel kwijt en een beetje slank de zomer in. In mijn dikste periode was ik totaal niet vruchtbaar, zeer kleine kans dat wist ik gewoon maar nu ik in 3 maanden ruim 20 kilo kwijt ben kreeg ik gisteren een totaal onverwacht kado, een positieve test. We waren er niet mee bezig dus flink schrikken.
    Mijn advies aan je mocht het op de " normale" manier niet lukken probeer dan echt af te vallen en wie weer heb jij binnenkort dan ook een kado! Het dieet wat ik volg is Straight Away. Het is pittig maar goed te doen en zeker als je een doel hebt! Succes in elk geval.

9. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ineens veel gewicht verliezen is ook niet altijd goed. Daar kan je cyclus van slag door raken terwijl je wellicht normaal een regelmatige hebt. Ik heb nog geen ervaring want zit in ronde 3.
    Ik weet dat ik te zwaar ben maar ik weet ook dat ik gezond leef. Ik eet groentes en fruit en drink voldoende water. Daarnaast beweeg ik veel. Gezond leven is denk ik meer van belang dan het get op je weegschaal.

10. Meepie84

Meepie84 Lid

17 mei 2015
    82
    0
    6
    Ik heb ook overgewicht en een miskraam gehad in 2012, nu nog niet zwanger maar hoop het snel te worden. Maar mijn vraag is hoe reageren verloskundige op jullie overgewicht? Daar ben ik echt bang voor

11. mrien

mrien Actief lid

24 aug 2014
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier werd er niet eens naar gekeken. wel extra suikertest maar verder geen probleem.

12. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Dat is fijn om te horen!

13. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ja das echt fijn om te lezen. We zullen zien :)

Deel Deze Pagina