Sterk verergerde hooikoorts ruim voor nod

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door miekkie, 21 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Via Google word ik ook niet veel wijzer, dus ben benieuwd of er hier mensen zijn die er iets zinnigs over kunnen zeggen.
    Ik ben al vele jarenlang bekend met erge hooikoorts. Diverse behandelingen gehad, waarvan er eentje wel gebaat heeft waardoor ik al twee jaar minder last heb.
    Maar sinds eergisterenavond heb ik ineens erger last dan ooit! Ik ben er werkelijk doodziek van; hoofdpijn, dichte neus, niezen, dikke brandende ogen, vermoeid, pijnlijke huid, niet kunnen slapen, keelpijn.
    En dat terwijl de hooikoortsberichten voor graspollen nu juist niet superongunstig zijn. En ze hebben me erop getest twee of drie jaar terug en ben enkel voor graspollen allergisch.
    Nu ben ik ook terughoudender met medicatie, omdat ik zwanger zou kunnen zijn. Ronde 10 nu. En komende dinsdag is mijn eerstmogelijke nod met een uitloop tot de zondag daarna.
    Kan ik misschien zoveel erger last hebben, juist doordat ik misschien zwanger ben? En welke medicijnen kan ik wél gebruiken? Want ik doe het nu angstvallig zonder, maar dat is eigenlijk niet meer te doen.

2. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    936
    577
    93
    Ik denk dat medicijnen voor je nod niets uitmaken. Je weet namelijk nog helemaal niet of je zwanger bent. En naar mijn mening hoef je je eet gewoonten ook pas aan te passen als je weet dat je zwanger bent.
    Ik zou voor de zekerheid even je huisarts bellen.
    Maar ik denk dat verergerde hooikoorts geen zwangerschapssymtoom is

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Als je al zulke heftige klachten zou hebben wat met een zwangerschap van doen zou hebben, moet je al vrij veel HCG aanmaken. Symptomen worden namelijk veroorzaakt door HCG. En zal dit dus ook goed te zien zijn op een zwangerschapstest. Je zou dus een test kunnen doen. Dan weet je ook of je je medicijnen weer gewoon kunt innemen. Is voor jezelf ook beter. Testen dus! Succes.

4. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Ahhh bedankt voor jullie reacties.
    Over een paar uurtjes kan ik contact hebben met mijn arts en aan de hand daarvan zal ik besluiten of ik medicatie in ga nemen.
    Ja en dat testen... Lijkt me echt wel heel erg vroeg. Minimaal 4 dagen voor nod, maar misschien zelfs wel meer. Heb tot nu toe nooit ver voor nod getest.

5. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Toen ik zwanger was verergerde mijn allergieklachten wel (hooikoorts en huisstofmijt), terwijl ik er al twee jaar minimaal last van had. Maar ik kan me herinneren dat dat later in de zwangerschap was en niet een eerste symptoom.

6. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Toen ik zwanger was verergerde mijn allergieklachten wel (hooikoorts en huisstofmijt), terwijl ik er al twee jaar minimaal last van had. Maar ik kan me herinneren dat dat later in de zwangerschap was en niet een eerste symptoom.

7. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Je schrijft zelf dat je je medicijnen niet neemt omdat er kans is dat je zwanger bent. Zelf zou ik denken dat je verergerde klachten komen door het niet nemen van je medicijnen.

8. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Heleeeeee late reactie, maar ben sinds mijn laatste posts hier veelal ziek ziek ziek ziek. Daardoor niet meer hier geweest.
    Wat het leed verzacht: Ik ben hartstikke zwanger. En testte ook al voor nod erg positieve. Dus met die hcg aanmaak zit het wel goed!

knorretje87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina