hallo ik weeg op het moment 98.8 dus ben echt overgewicht. was zo mooi afgevallen woog toen 93 en nu opeens weer zo veel. dus wil weer gezond gaan eten. nu heb ik altijd een sport abbo en die van mij is afgelopen. maar tja nu weer een jaar nemen of toch beter een halfjaar inverband met zwangerschap. weet dat je als je zwanger bent wel mag sporten maar denk niet dat ik dat de hele zwangerschap ga doen. iemand tips over afvallen en sporten
Wat goed dat je er weer voor gaat ! Begin bij de kleine dingen zoals geen zoetigheid meer drinken..ruil dat in voor water en thee. Begin iedere ochtend met kokend water te drinken voor dat je gaat ontbijten, wel wachten tot het afgekoeld is natuurlijk haha. Dit heeft bij mij geholpen. Probeer 6 dagen in de week gezond te eten en 1 keer per week lekker genieten met mate. Eet voldoende over de dag heen en kijk naar verschillende salade recepten met avocado kip bijvoorbeeld. succes !
kokend water en dan drinken? waarvoor is dit dan? ik ben al maanden bezig met afvallen. dan komt er wat bij en gaat er weer wat vanaf. maar wil niet al met overgewicht starten met de zwangerschap. dus drink altijd water enkel keertje frisdrank maar dan met zo min mogelijk calorieën en 2 stuks fruit en gewoon gezond eten. en vanaf a.s week weer lekker buiten wandelen. mijn vriend is geopereerd dus hij mag niet niet wandelen. maar vanaf volgend week gaat hij ook weer werken dus wil ik ook weer wandelen. ben helaas niet zo van het alleen doen. maar ga het wel proberen om middags ook stuk te wandelen of fietsen.
Inderdaad lekker stukken fietsen & wandelen/joggen. Probeer wat langer te sporten op een lagere intensiteit, dan kom je in je vetverbrandingszone. Dit doe je dan niet fluitend, maar je moet nog wel kunnen praten zegmaar! Probeer inderdaad gezond te eten, maar ban geen voedingsstoffen uit je maaltijden. Koolhydraten heb je nodig, net als eiwitten en vetten. Ga ook niet te weinig eten, dit werkt vaak juist averechts.
Zoek goede begeleiding, want de onzin vliegt je al snel om de oren. Energiebalans is leidend, er vanuit gaand dat je volledig gezond functioneert (en dus bijvoorbeeld geen pcos hebt). Dus je beweging opschroeven en hoeveel je eet verminderen. Eventueel kan khd-arm helpen als je insulineproblemen hebt, dan helemaal begeleiding zoeken.
ik heb vorige jaar veel hulp gekregen van een vriendin van mij die in opleiding is als diëtiste dus tel mijn calorieën nu weet ik wel hoeveel ik ongeveer kan eten op af te vallen. en niet te weinig eet maar gewoon genoeg. veder wil ik liever geen sport abbo nemen omdat ik het zonde vind als ik zwanger ben. dus besloten om buiten en binnen genoeg te bewegen en mijn man mag ook wel wat kilos kwijt (vind hijzelf ook) dus dat is mooi meegenomen ik ben vooral bang dat ik te zwaar ben om niet zwanger te raken. zit meer in mijn hoofd dan dat het echt zo is... maar voel me nu niet fijn in me lichaam als ik zwanger ben ik dat totaal een ander verhaal dan ben ik trots op mijn buikje