(te) veel mee bezig

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Eendje86, 13 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Hoi,

Wij proberen zwanger te worden van ons 2e kindje. We zitten nu in ronde 4, dus we zijn nog niet zo lang onderweg.

Toch lijkt het wel alsof het me veel meer bezig houdt als bij onze eerste...
    Ik denk steeds bij alles, o maar misschien straks met een 2e gaat het.....
    Heel irritant want ik ben nog geeneens zwanger.....

En iedere keer weer de teleurstelling als ik toch ongesteld wordt.
    Soms denk ik ook heel negatief, dat het toch nooit gaat lukken ofzo...

Is dit herkenbaar?
    En hoe zorg je ervoor dat je er minder mee bezig bent?

2. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Ik herken het een beetje, ik was na een paar maanden proberen ook wel bang dat het misschien niet meer zou lukken. Eerst dacht ik dat het een stukje zelfbescherming was, maar ik had een soort voorgevoel. Maar nu, na 1,5 jaar proberen voor nr 2 zonder resultaat, denk ik; waar maakte ik me toen druk om. Ik moet me nu pas echt zorgen gaan maken. (En dat doe ik dus ook)

Er niet mee bezig zijn werkt gewoon niet. Ik heb het ook geprobeerd enkele maanden geleden. Maar als je geen anticonceptie gebruikt is het eigenlijk mijn inziens onmogelijk om er niet mee bezig te zijn. Enige tip die ik heb, is probeer je voor te houden dat de meeste stellen zwanger worden binnen 1 jaar. Dus grote kans dus dat het bij jullie ook binnen zo'n 8 maanden raak is. Succes!

vrouwvan, Be Happy en nizzie86 vinden dit leuk.
  3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Als je zwanger wilt worden, kun je er niet minder mee bezig zijn. Als je er bewust niet mee bezig bent, ben je er onbewust wel mee bezig!

Tenzij je anticonceptie gebruikt zoals Chocoladetaart ook al schrijft. Pas dan ben je er echt niet mee bezig.

Chocoladetaart vindt dit leuk.
  4. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Als aanvulling op mijn berichtje:

Sterker nog, ik merkte zelfs dat ik er gestresster van werd door ermee bezig te zijn om níet met zwanger worden bezig te zijn dan er wel gewoon mee bezig te zijn :p. (Volg je het nog?) Het is dan dubbelop. Ik had er toen namelijk helemáál geen controle over en was er op die manier júist meer mee bezig. Ik probeer nu gewoon te accepteren dat de wens ontzettend groot is en dat het gevoel van overal op letten er gewoon mag zijn, want ontlopen lukt je toch niet. En dat helpt me een heel stuk!

nizzie86 vindt dit leuk.
  5. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Ik snap het precies!!! Wij ook voor de 2de ook 4de ronde nu. En bij alles wat ik vooruit plan/Denk....denk ik ook over een 2de na. Dat terwijl ik me zo had voorgenomen om er niet te veel mee bezig te zijn. En gewoon te genieten van wat ik nu al heb en een 2de kindje een hele mooie aanvulling zou zijn in ons gezin....en mocht het niet lukken dan blij te zijn met wat we hebben. Maar dat is toch echt wel moeilijker als ik dacht!!! Probeer....herhaal probeer er deze maand verder niet te veel bij na te denken en gewoon chill te zijn ;)

6. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Tnx dames, ja er niet mee bezig zijn lukt gewoon niet, je denkt idd over alles na!

@Chocoladetaart ik volg je nog hoor! Pff wat pittig dat het al zolang duurt! Gaan jullie de MMM in of...?

@angel071986 Zit je al in een NOD lijst? Spannend hoor ook voor een 2e, mooie regelmatige cyclus zie ik! Hoe oud is je eerste kindje?

7. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Mijn oudste is 3,5. Nee zit nog niet in een nieuwe bod lijst

8. foor14

foor14 Lid

15 aug 2017
    7
    0
    1
    Vrouw
    Heel herkenbaar. Nu in ronde 5 voor een 2e, en het lijkt alsof ik er iedere maand meer mee bezig ben. Je lichaam kan je ook zo voor de gek houden met allerlei klachten!
    Helaas geen tips om er minder mee bezig te zijn, sluit me aan bij wat hierboven al is gezegd. Proberen er minder mee bezig te zijn zorgt ook bij mij voor meer stress.

Succes met wachten en hoop dat augustus een goede maand gaat worden voor ons allemaal!

9. Bubbelgum

Bubbelgum Actief lid

7 jul 2017
    176
    18
    18
    Vrouw
    Zoetermeer
    1ste kindje en 3de ronden. maar omdat we best wel lang hebben gewacht om te stoppen met de pil bruiloft en financieel zijn we voor ons trouwen gestopt met de pil (mei dit jaar) en nu ronde 3e. mijn moeder zei vroeger altijd namelijk van pas maar op hij hoeft maar naar je te kijken en je bent zwanger helaas. in mijn geval niet :p

Deel Deze Pagina