ik ben ook aan de zware kant. Voordat ik zwanger werd, was is 96 kilo. Wat ik nu (17w5d) weeg, weet ik niet. Mijn man is ook te zwaar (100,6 kilo). Hij wil weer gaan lijnen (weight watchers). Ik wil wel gezond gaan eten, maar weet nog niet zo goed hoe ik dat moet doen zonder te WW'en.
@Djintie is me op zich meegevallen. Heel goed opgevangen door het ziekenhuis. Was wel heel blij met de ruggenprik en had dat niet verwacht van mezelf
@lionne: Welkom! En gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk. @hier: Wat gaat een weekend toch snel voorbij he? voor mijn gevoel was het gisteren nog zaterdag. Maar helaas is het toch echt weer voorbij. Maar het is nog maar twee weekjes voor mij en dan is het elke dag weekend haha. Ik ga binnenkort maar eens de lakentjes wassen voor het wiegje, heb geen idee hoe ik die op moet gaan maken, kan iemand mij dat uitleggen? Fijne dag allemaal!
@annabel: nou inderdaad zeg. De weekende vliegen voorbij. Begin nu toch wel zenuwachtig te worden met al dat inpakken voor het huis haha. En het ergste is dat er eerst nog zoveel gedaan moet worden, voor we daadwerkelijk er gaan wonen haha. @hier: vanochtend naar het ziekenhusi gebeld en mn waardes van de dagcurve waren uitstekend . Nuchter:4,5, 2 uur na ontbijt: 5,6 en laat in de middag: 4,4. Ben er helemaal blij mee, zag er zo tegenop. Echt een opluchting dat ik de zwangerschap zo mag doorkomen zeg !! Hopelijk gaat het straks als het zover is ook allemaal zo netjes haha.
@bedje opmaken: kijk eens hier: http://www.babytijd.com/ouderschap/verzorging/bedje-opmaken.html @ego: straks weer werken tot 20.00. Ik heb er niet echt zin in, maar goed.
pfff slecht geslapen vannacht, maar 2 uurtjes want toenmoest dochterlief naar school, net op de bank een stukje ingehaald, heerlijk mark is vandaag voor het eerst werken du spannend, hij was best zenuwachtig en dat is hij niet snel
@Lionne: welkom hier en gefeliciteerd Hier een dipdag. Kira doet het gelukkig steeds beter. Bv komt helaas nog steeds niet helemaal lekker op gang. Mijn rechtetiet heeft een gebruiksaanwijzing. hahaha Alleen met kolven komt daar wat uit. (en nog heel weinig ook) Kira word steeds sterker en we hopen dat ze binnen een paar dagen over haar geboortegewicht gaat.
@ Lionne welkom en gefeliciteerd. Hoe was het werken nog meegevallen of niet. @ Mamamel netjes die dagcurve heel goed ja het verhuizen komt nu steeds dichterbij heel veel succes.... Hoop dat het je niet zoveel stress oplevert als de dakkapel bij mij die 1,5 week voor de bevalling klaar was.... @ woman en hoe was Mark zijn dag geweest... @ Vaddie tja dipdagen horen erbij kraamtranen of niet ???? @ hier vandaag gaat het op zich wel vanmorgen was Maud al om 4.15 wakker had hele erge krampen sinds een week gaat het poepen ook niet van harte 1 x in de 3 dagen ipv 9 luiers op een dag. Dit is na haar vacinatie in een keer gekomen arts zegt dat het daar niet mee te maken heeft maar ik twijfel. Gister heeft ze gelukkig gepoept zat tot in haar nek, maar ze was er vanaf gelukkig., Vandaag wederom met regelmaat erg boos, maar dan ook echt heel boos ze lijkt dan veel pijn te hebben maar waar ??? das de vraag. Vanavond toch even langs de chiropractor geweest om te kijken of er weer iets vast zat. Het zat inderdaad iets bij haar nekje vast in haar bovenrug dus nu hopen op dat het beter gaat.. Ik ben nog erg moe na vorige week en ik denk dat ik voorlopig ook nog niet bij kan slapen aangezien de oudste nu snot en snot verkouden lijkt te worden...pfffffffff
@dovemeisje: Mark heeft middagdienst die komt over een half uurtje zoiets thuis. Hij was best zenuwachtig zei die en dat heeft hij niet vaak, ging enthousiast op de fiets weg dus ben ook erg benieuwd als hij thuis komt straks, ik zal het morgen laten weten geloof dat ik even een moment van nesteldrang had, schiet me om 20u te binnen dat ik morgen van 8u tot 14u geen stroom heb en dus ff boven snel gestofzuigd, was opgeruimd, nieuwe was gedraaid, badkamer gepoetst en om half 10 kwam ik onder de douche uit hihihihi
Hi all! Hier eindelijk een fijne week gehad. Even van dat gezeur af. Weet niet of ik t gezegd had, maar we zijn even met de frisse wind door ons leven aan het gaan. Ik even een kleine metamorfose, van rood naar blond, en we gaan onze slaapkamer aanpakken. We zijn onze bijkamer (in de toekomst kinderkamer) ook hard aan het aanpakken, want die willen we flink legen. Weg met al die rommel! We willen een huis waar we tot rust komen en niet als die deur opengaat weer een zucht omdat het rommelig is. En daar zijn we mee aan de slag gegaan. Afgelopen weekend heerlijk bezig geweest. Huiskamer wordt ook steeds strakker. Chaos hebben we al genoeg in ons leven, niet ons huisje ook! Ben inmiddels 3 kilo kwijt via Sonja Bakker menu. Tuurlijk dat is vocht, maar maakt niet uit. Elk beetje is meegenomen. En ik moet ook zeggen dat het weer erg makkelijk gaat. Ik zie Sonja Bakker menu's niet als dieet, maar als levenstijl. En daar voel ik me goed bij! Ah, terwijl ik dit typ voel ik me ook weer direct opbloeien. Lange tijd geleefd in onzekerheid, gezeur en er was geen vrolijkheid te bekennen. En nu weer lekker wel! Voor alle "nieuwe" dames, welkom! En een aantal ook gefeliciteerd met jullie zwangerschap! En alle dames die net bevallen zijn, ik lees jullie berichtjes lekker mee! Ondanks de dip dagen, lekker genieten! Och ja! Ik moet trouwens zeggen dat wij deze maand veel fijnere seks hebben. We doen het nu om de 2 dagen. Ook tijdens de maandelijkse periode (niet geschoten altijd mis toch hihi). Normaal hou ik daar echt niet van, of de 1e week er na. Dan is 1x in de week veel. Pas als ik in de buurt van mn eisprong ga komen dan werd het meer. Maar ook geforceerder merkte ik. Niet echt zin, maar toch maar doen voor deze wens. En nu is dat er niet. We vrijen en hebben elkaar serieus heel erg lief. Haha nu ik dit typ klinkt het ergens heel stom, maar het is wel zo. Nja, weet niet waarom ik dit kwijt wilde, maar moest eruit. Ben van het weekend voor het eerst sinds jaaaaaaren weer eens wezen stappen. Was echt zooooo leuk! Kan echt merken dat het weer de goede kant op gaat hier! Nu hopelijk op 14-02 een positieve test in mijn handjes Liefs!
Het werken gaat nog steeds best goed. Ik mag alleen niet meer tillen en bukken. Ik ben inmiddels onder behandeling bij de fysio. Ik kom er wekelijks om 11.00 uur mag ik weer. Dit weekend hebben we de wandelwagen opgehaald en ook de meubels hebben we al in huis. De kinderkamer to be hoeft alleen maar opgeruimd en behangen te worden en dan mag ik los op de inrichting
@Enchanted: fijn dat het beter met je gaat! En ik duim met je mee voor die positieve test! @hier: Sinds gisteren begin ik te merken dat het lichamelijk wat zwaarder wordt op het werk. Het begint al met naar de bus lopen, maar ook op het werk zelf. Het lange staan begint me echt op te breken. Dus maar goed dat ik morgen naar Fysio moet voor mijn bekken. Maar goed het is nog maar twee weekjes dus dat komt wel goed. Verder kwam ik erachter dat ik nog een hoop verborgen baby was heb dus dat moet ik ook maar eens gaan wegwerken haha. Fijne dag allemaal!
Hoi allemaal.. Ik ben al een poosje niet geweest..maar ben weer bij gelezen..Overal op reageren lukt me dus ook niet is zoveel gezelligheid hier.. Voor iedereen die bevallen is super...van harte en genieten!!! Voor alle nieuwe zwangeren leuk man gefeliciteerd.. En voor de rest succes nog even.. @ hier.. Het gaat niet goed met me. Gisteren weer met spoed naar het ziekenhuis geweest. De hele dag gelegen aan apparatuur. Nu in overleg met ziekenhuis bedrust gekregen en in week 24 zoals het nu lijkt opname in Groningen. En dan hopen dat de kleine blijft zitten en het goed blijft doen. We hadden zo'n topweek vorige week en dan gisteren de domper. Vorige week donderdag de 20 weken echo gehad. Alles goed kleine duidelijk in beeld, ondanks buikvet, er is ook nik over gezegd..ja een bewegelijk druk kind...maar das alleen maar mooi. We weten niet wat het wordt.. wilden we niet. Maar nu afgelopen zondag ik kreeg erg veel pijn in mijn buik en gisteren nam dat toe met bloedverlies. Dus toch maar gebeld en gelijk komen en plat. Nu blijkt bij mij door de vele miskramen en het verlies van ons zoontje laat in de zwangerschap(helft tweeling) dat mijn baarmoeder laag hangt en de banden dus te lang zijn... dit betekent dat bij tevel beweging elke keer mijn baarmoedermond tegen schaambot aan komt. En hier heb ik een haarscheurtje opgelopen zoals ze dat dan noemen. Die moet intact blijven anders kunnen de vliezen breken. Dus nu zo min mogelijk doen..niet bukken tillen teveel lopen etc..Nou ik heb het ervoor over...vind het alleen voor mijn zoontje erg naar. Mama kan niks meer met hem..De angst zit er goed in. Maar we gaan ervoor dat het kindje gezond te wereld komt...en niet bij onze andere lieve 4 sterretjes... Nou ik wil julie een geweldige dag wenssen..en sorry voor mijn klaagberichtje maar tja moest het even kwijt..doei doei
ow wat erg meid, ga je vorige week zo blij weg bij je 20 weken echo en nu dit! Ik hoop dat alles goed komt en de kleine lekker blijft zitten tot het geboren mag worden! *Dikke Knuffel*
Ach meid wat naar allemaal weer. je was zo positief van de week ondanks alle beperkingen die je hebt. Heel veel succes en vanuit Breda wederom een hele dikke digiknuffel zal een kaarsje branden voor jullie. leef met jullie mee dikke knuf Lian
hey meiden, Ik ben gesloopt dus ff snel een update ZE MAG MORGEN NAAR HUIS!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben helemaal gelukkig. Zo lekker optijd naar bed en morgen om 9:30 me meisje halen. xxxxx Jessica
@Enchanted: fijn dat je zo'n positieve instelling te pakken hebt. Dat gaat helemaal goed komen bij jullie! @Ikke: heftig. Sterkte en dus goed op jezelf passen @Jessi: yes! (sorry als ik iemand vergeet, hoofd is een gatenkaas) Hier: Kira was vandaag weer 40 gram aangekomen. Nog maar 10 gram onder haar geboortegewicht. Vannacht dus proberen om een voeding over te slaan..... Hopelijk kan ik dan wat langer slapen.
@ jessi fijn meis dat ze morgen naar huis mag geniet lekker en wel te rusten voor zo meteen @ enchanted super je instelling lekker weer positiviteit heel veel succes.... @ Vaddie succes met de voeding overslaan hoop dat het lukt.
@jessie: dat is goed nieuws, geniet ervan! @ikke: veel sterkte ermee, hoop dat de kleine nog ff blijft zitten @hier: vandaag een goede dag gehad, vanmorgen lekker huis opgeruimd, vanmiddag kwam een nichtje om samen kaarten te maken en nu zit ik lekker na te genieten op de bank. Mark zijn nieuwe baan was hem goed bevallen, hij kwam bijna fluitend thuis, en ging vanmiddag met goede zin weer werken, dus hoop dat hij ook weer met goede zin thuis komt hihihi