Ik reageer hier niet vaak, maar ik lees wel mee..ik hoop dat jullie op mijn verhaal willen reageren. Ik ben zwanger met overgewicht en voel me schuldig, ik eet namelijk niet gezond en ben sinds begin zwangerschap 9,9 kilo aangekomen (nu 20 weken). Ik hou heel veel van dit kindje maar ik kan me er gewoon niet toe zetten om groente te eten en zoetigheid te laten staan. Hoe kan ik dit veranderen...mijn hoofd weet het wel maar ik doe het niet kunnen jullie op mij inpraten? Trouwens ik zie op het formulier van mij echo staan dat het beeld slecht was, kan dit komen door het vet op mijn buik?
@karina: ik weet dat sommige vrouwen hier dat ook gehad hebben dat een echo niet of moeilijk gemaakt kon worden door het buikvet, heb daar zelf geen last van gehad, ligt beetje aan degene die de echo maakt! Ik denk niet dat mensen op j ein kunnen praten, zoiets moet je denk ik toch zelf doen, ik eet ook niet iedere dag gezond hoor, maar eet toch gemiddeld wel 5x per week gezond met groenten s6 ermee!
Hoi sorrie dat ik niet eerder gereageerd heb was een beetje druk Ja zeker snel hadden er ook niet op gerekend omdat we over de eerste 2,5 jaar hebben gedaan. We wilden niet zo lang weer wachten op een tweede wonder dus hadden besloten geen pil te slikken en kijken wanneer het raak was maar dat was dus toen mijn dochter 2 maanden oud was Maar we zijn er hartstikke blij mee!!! zal wel lekker druk worden
Wat word er verstaan onder teveel buikvet dan? Ik ben nu ruim 7 weken zwanger en heb een redelijke buik(overgwicht) alleen bij de schaamstreek valt het wel mee.... (alsof alles eroverheen is gegroeid.....)
ik heb geen idee dragonberry, ken het alleen van wat ik hier lees, heb zelf nooit ergens problemen gehad, geen opmerkingen bij de echo's en ook niet van vk, ik heb van te voren aangegeven dat ik niet wil wegen omdat al genoeg stress opleverd en dat doen ze dus ook niet het verschilt dus echt van vk en gyn hoe ze reageren @brenda: owja begrijpelijk dan maar ze zeggen het ook al raak je moeilijk zwanger tot een jaar na de geboorte ben je op je vruchtbaarst door alle hormonen die nog moeten verdwijnen, dat blijkt bij jou maar weer! Van harte gefeliciteerd in ieder geval en geniet er lekker van
Heej hoi allemaal.. Even snel een vraagje.. Ik moet vandaag een dagcurve prikken voor suiker.. Nu had ik nuchter 6 en na het ontbijt 7 en vanmiddag moet ik weer... Weet iemand of dit hoog is...ik heb al een angstige zwangerschap en ben zo bang voor nog meer stress... ik zet er vanmiddag wel een langer berichtje op en reageer dan gezellig op jullie...doei doei
Alleen even een reactie op ikke1979, de rest doe ik ook vanavond even... Ik weet dat niet elk ziekenhuis/elke vk hetzelfde beleid hanteert. Echter, voor zover ik weet is bij de meesten 7.0 het maximum, je moet dus zorgen dat je onder de 7.0 blijft. Maar nogmaals, ik ben geen arts, en ik wil je ook niet onnodig ongerust maken, maar wil wel eerlijk zijn. Wat in het geval je suiker mocht hebben, om je proberen een beetje gerust te stellen. Bij mij was het zo, dat na te hoge waardes, ik eerst 2 weken lang m'n voedingspatroon aan heb moeten passen (niet echt een streng dieet gekregen, maar wel adviezen gekregen waarop te letten). Vaak helpt dat al een heleboel. In enkele gevallen (daar was ik er o.a. één van) helpt een aangepast voedingspatroon niet, en zal je over moeten op insuline spuiten. Nou meid, en dit zegt iemand die echt doodsbang is voor naalden, ik spuit 10x liever m'n insuline, dan dat ik 7-8x per dag die vingerprik moet doen om m'n waardes te meten. Toen ik m'n prikpen voor de insuline op moest halen, heb ik daar bij die diabetesverpleegkundige zitten huilen als een klein kind (ben bijna 39...), en achteraf had ik zoiets van "heb ik me daar nou druk om gemaakt"... Dus meis, probeer niet teveel beren op de weg te zien, en ik weet dat het makkelijk gezegd is, maar ten eerste hoop ik voor je dat je waardes meevallen, en ten tweede hoop ik dat je toch snel wel kunt gaan genieten van je zwangerschap! Laat je even weten hoe het afgelopen is? Succes met alles en even een hele dikke digi knuffel voor jou! Liefs Djinti
Hoi Meiden, Het is alweer een tijdje geleden ( Schaam schaam schaam ) lees wel alles mee @ vaddie gefeliciteerd met je dochter ! @ teveel buikvet. heb ik ook de eerste maar keren heeft ie inwendig een echo gemaakt, toen was ik ongeveer 6 weken zwanger en 7 weken zwanger ( ivm met bloedingen ) daarna kon hij steeds gewoon uitwendig een echo maken, heb er inmiddels 4 gehad.De vk heeft wel tegen me gezegd dat ik een echo mag laten maken in het ziekenhuis, daar hebben ze betere appratuur zodat ze beter door het buikvet kunnen kijken. Ik weeg nu 102 kilo ben inmidddels 4 kilo afgevallen sinds ik zwanger ben geen idee waarom gebeurd gewoon. Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe dat gaat met een pretecho kunnen ze dat dan wel maken? @ dovemeisje nog even en je moet weer aan het werk of niet? Beetje zin in? Heb je het wat kunnen oplossen met opvang daar zat je wat mee toch? @ jessi meid wat ontzettend rot dat je dochter zo onhappy was ( heb de laatste posts niet gelezen ) @ hier zo mijn computer is kapot gegaan dus moet veel op mijn mobiel doen, daarom dat ik een tijdje niet reageer en zit ook nog bij een ander clubje . Hier gaat het overigens goed, na de laatste keer dat ik schreef geen bloeding meer gehad. Heb een angelsound gekocht en kan echt super makkelijk het hartje horen kloppen, ook de mijne er tussendoor haha. Voel me ook een stuk beter, alleen nog wel moe. En dat herken ik overigens wel, heb ook meer zin in ongezonde rommel dan het gezonde maar ja dat is nou juist niet zo handig, dus probeer zo gezond mogelijk te eten. Donderdag gaan we lekker de kinderwagen uitzoeken en wie weet ook wel de kinderkamer nu al zin in. Nou meiden zal proberen regelmatiger mee te schrijven.
vandaag bij de vk geweest, baby doet het goed mijn bloeddruk s te hoog en ik had teveel eiwitten in mijn urine, allemaal normaal dat het wat omhoog gaat op het einde maar toch reden om vrijdag weer op controle te moeten en nu rust te houden
@Ikke: sluit me aan bij Djintie. Insuline spuiten valt reuze mee. Maar afhankelijk wat je andere waardes zijn zal je waarschijnlijk een dieet krijgen. Maar de ieder ziekenhuis gaat er weer verschillend mee om. @Annet: fijn dat je geen bloedingen meer hebt gehad. @Woman: rustig aan doen dus. Sorry meiden, ben erg druk met die kleine en vaak erg moe dus niet veel tijd om hier te reageren. Lees wel regelmatig bij. Doe mijn best.
vandaag in het zh geweest, bloeddru iets verhoogd, teveel eiwit in urine, morgen weer aan de ctg kindje maakt het goed gelukkig hebben er 3 uur gezeten wachten op bloeduitslagen en een echoapparaat dat ze niet konden vinden eenmaal thuis werd mark gebeld dat hij maandag n iet hoeft te werken, hij wordt waarschijnlijk na carnaval weer opgeroepen, pfff weer geen werk dus heb het voor vandaag ff gehad merk ik, oorpijn, keelpijn kan er ook nog wel bij
@woman1974 wat vervelend dat je weer aan de ctg moet en dat je vriend weer niet kan werken voorlopig! @hier: vandaag de gordijnen opgehaald, nou dat was het enige eigenlijk wat nog miste in het kamertje. Verder weer een echo gehad vandaag, nou ik denk dat ik nog een keertje terug moet. Ik ben nu 32 weken zwanger maar het buikje was op de meting maar 30 weken. De beentjes dan weer 33 weken en het hoofdje 31 weken. Dus ik ga er maar vanuit dat er nog een keer een echo gemaakt gaat worden . Pfff ik weet het niet hoor met al die echo's natuurlijk is het soms heel fijn dat het bestaat maar zo af en toe zou het van mij niet hoeven, al die extra spanningen die het vaak met zich meebrengt.
dankjewel annabel, voel me ook ff heel emo nu, met al die hormonen ik had bij de 28 weken een baby met een buikje dat 400gr voorlag, me 34 weken weer een flinke baby en lange benen, nu in het ziekenhuis was alles normaal behalve de lange benen die waren er idd wel hihihi, maar ja papa is dan ook 1,96 dus niet vreemd het is een indicatie de echo en ik merk vaak dat het toch anders is als de kleine er eenmaal uit komt! wat ga je opeens ook hard annabel 32 weken alweer, kun je ook langzaam gaan aftellen
Ja de tijd gaat echt heel erg snel ineens haha, ik heb nu ook vakantie van mijn werk en aansluitend mijn verlof dus ik ga er lekker van genieten.
Nog 10 dagen!! Ik kan testen op 14 feb (mooie datum), en ik heb alvast wat dingetjes in huis gehaald mocht ik zwanger zijn. Verklaar me voor gek, maar goed. Ik ga met mijn vriend ;s avonds uit eten. Ik test in de ochtend, mits ongesteld eerder. Is de test positief dan neem ik de test ingepakt samen met een rood rompertje mee en die mag hij dan uitpakken. Op het rode rompertje staat I (L) Papa. Is het deze ronde niet raak, dan bewaar ik het gewoon voor de keer dat het wel zo mag zijn. (Als we gezegend zijn uiteraard) Kvind het zo leuk Weet nu al dat als ik zwanger ben dat ik die dag geen tijd meer heb om aan zulke dingen te denken. Dus maar alvast binnen gehaald haha. Ik heb mijn eisprong eind vorige maand gehad en wat mij opviel was dat ik 1x heel erg veel afscheiding had. Heb ik nooit. Meestal een druppie. Heel apart. Hier verder niks byzonders. Zit echt af te tellen naar de 14e. Vandaag lekker met de hondjes in de sneeuw wezen wandelen en haak spullen gekocht. Wil ik nu al zolang doen, dus kan ik lekker binnen haken als het buiten zo koud is. Bezigheidstherapie. Wat zijn de plannen voor dit weekend dames? Liefs!
Hoop voor je dat het snel lukt enchanted, vooral als je er zo mee bezig bent! ow heerlijk annabel geniet van je vrije tijd! ik vond het zo'n genot dat ik niks meer hoefde te doen
Goedemorgen dames, @annabel26: het zit erop voor je, je mag nu gaan genieten van een welverdiende vakantie en aansluitend je verlof! @mamamel88: gefeliciteerd met jullie nieuwe huisje. Lukt het allemaal al een beetje? Wel aan jezelf denken hoor, al weet ik dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is. Hoe was de info avond? Wij kregen alleen een video te zien, ik had eigenlijk gehoopt dat we ook een rondleiding over de kraamafdeling en verloskamers zouden krijgen, maar helaas @Vaddie: hoe was het bij de huisarts, heb je inderdaad spruw? Verder lees ik nog steeds dat Kira het supergoed doet, lekker joh!!! @Woman1974: hoe is het met je oorpijn, voel je je al iets beter? @jessi: hoe is het met jouw ooronsteking? Fijn dat het zo goed gaat met Lisa nu! @dovemeisje: hoe is het met Maud, vannacht een beetje geslapen? @Karina2006: vind het erg moeilijk om te oordelen over jouw situatie. Ik leefde voordat ik zwanger was veel ongezonder dan nu ik zwanger ben. Ik moet ook wel gezonder nu i.v.m. mn suiker. Ik ben de zwangerschap begonnen op 113 kg. en zit nu op 116 kg. De gyn. heeft me ook gewaarschuwd, dat ik erop moet letten dat ik maximaal 9 kg. aankom tijdens de zwangerschap. Uiteraard is dit een richtlijn, maar toch. Als ik eerlijk ben denk ik ook niet dat het in het belang van de kleine is als je niet gezond leeft. Heel veel succes ermee! @ikke1979: hoe is het afgelopen met je dagcurve, heb je al uitslag gekregen? @annet1985: Fijn dat je jezelf beter voelt. En hebben jullie kunnen slagen voor een kinderwagen, en wellicht de kinderkamer? Hier: vandaag alweer 25 weken de weken vliegen voorbij Voel me goed, heb mn suiker nog steeds goed onder controle. Gisteren weer eens naar geboortekaartjes aan het snuffelen geweest, maar wat is er veel keus zeg! Ook de naam zijn we nog steeds niet over uit Nog 9 weken werken, en dan begin ik ook eerst aan 2 weken vakantie en daarna mn verlof. Alhoewel ik me nog wel steeds afvraag hoe ik de dagen door moet gaan komen, kijk ik er ook wel naar uit. Gewoon lekker rustig aan mn eigen gang gaan, gaan liggen wanneer ik dit wil. Meiden, een fijne zondag nog allemaal!
Ja mijn vakantie is begonnen!!!! Nou heb ik het nog wel druk aankomende week haha. Ik werk nog wel bij mijn pgb cliënt. Daar heb ik nog geen vakantie haha. Maar komt goed dat is maar 1 dagje in de week. Gisteren mijn vakantie goed ingeluid, we hebben onze nieuwe auto opgehaald!!!!! En zijn 's avonds lekker uit eten geweest bij de griek dus een prima dagje. Vandaag heb ik een afspraak met de strijkplank en het strijkijzer haha. Nog even wat was weg strijken. Ik heb geen problemen met het doorkomen van die weken lekker lezen en ik ben groot fan van Supernatural en sinds kerst ligt de dvd van het zesde seizoen al op me te wachten haha. Fijne zondag allemaal!!
Hallo dames Ik was hier nog niet actief, maar wil toch ook graag met jullie meeschrijven als dat mag! Ik ben nu (op 1 dag na dan) 22 weken zwanger en heb ook fors overgewicht. bmi 38+ Ondanks mijn overgewicht mag ik niet klagen wat de zwangerschap betreft. Ik loop gewoon voor controle bij de vk. Mijn gewicht zit nu nog 1 1/2 kg onder mijn startgewicht. Bloeddruk is goed. En tijdens de 20 weken echo zat alles er perfect uit! Wel is het bij mij ook zo dat echo's bij mij lastiger te maken zijn, door plaatselijk vet (haha) en de ligging van ons kind werkt ook tegen. Onze zoon ligt diep verstopt. Ik wens iedereen nog een fijn weekend toe!
Ach Annabel, ik denk dat ik die weken ook wel door ga komen hoor. Ik lees erg graag, maar gun me nu er vaak de tijd niet voor. Er liggen al behoorlijk wat boeken op me te wachten Gefeliciteerd met jullie nieuwe auto!!! Jollietje, welkom bij deze club. Fijn dat je zwangerschap ook goed verloopt. Hier ook geen klagen hoor. In het begin wel erg moe geweest, en nu (zwangerschaps)suiker, en die moeheid wijt ik echt daaraan, want sinds ik insuline spuit ben ik weer wat fitter.