Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    @vaddi: dankjewel, heb me rustig gehouden en hoop zo snel beter te zijn
    en lekker genieten van kira jij!

@jessi: dat zal zeker een opluchting zijn!

@baby voelen: ik voelde kleine met een week of 16 al, maar mijn vriend kon de kleine pas tegen 28 weken voelen en mijnplacenta ligt gewoon achter

2. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Gisteren benik voor de eerst keer naar de vk geweest, en daar werd uiteraard wat over het overgewicht gezegd... En dan vooral dat ze er liever voor kiezen om in het ziekenhuis te bevallen, maar liever zou ik (als ik mag kiezen) het gewoon thuis doen....
    Hoe gaat/ging dat bij jullie? Je bent al meteen bevooroordeeld terwijl ze eigenlijk helemal niet weten hoe je verder bent....

3. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ik had dat helemaal niet, nou weet ik ook niet hoe het met iedereen zit hier, maar bij start was ik 1.61 en woog ik 86 kilo. Ik mocht gewoon bij de vk en toen ik zei dat ik graag thuis zou willen bevallen was mijn vk meteen enthousiast. Ik heb er ook nooit iets van opmerkingen over gehad alleen dat ik extra in de gaten gehouden werd wat betreft suiker en wat extra echo's zou krijgen.

4. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Ik moest in het ziekenhuis bevallen ivm een BMI van 38...

5. Enchanted

Enchanted Niet meer actief

Daar kom ik weer met mn vraag: Hoe weet je waar je placenta ligt? Voel je dat? Of wordt je dat verteld? :p

6. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Verteld zien ze op de echo

7. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    @dragonberry: bij mij hebben ze nooit iets gezegd over het gewicht, maar in principe zou ik met mijn overgewicht ook in het ziekenhuis bevallen, daar ik m ijn eerste in 5,5u had mag ik thuis bevallen, maar wel op de beneden verdiepeing, dus ik heb een bed klaar staan in de woonkamer, misschien een optie om jou vk te vragen of dat een optie is

vanavond opeens geen verwarming meer, een monteur laten komen, boel bevroren boven, leidingen lekten, maar gelukkig werkt alles weer

8. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog een. Ik weet mijn gewicht niet precies, wil ik bewust niet omdat ik gek werd van die nummertjes. Maar het zit wel over de 110/115 heen.

Gek genoeg is mijn conditie over het algemeen genomen wel heel goed.

En ik sta nog maar aan het begin van mijn zwangerschap :D.

9. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Welkom en gefeliciteerd....

10. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel :)

11. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ Cryptonism hoever ben je zwanger en heb je last van kwaaltjes

12. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ cryptonism: gefeliciteerd met je zwangerschap!!
    Hoe ver ben je nu?

@ enchanted: waar je placenta ligt kunnen ze zien op de echo. Over het algemeen schijn je met een achterliggende placenta de baby eerder te voelen.

@ Woman, gelukkig maar dat de verwarming het nu weer doet. Brrr ik moet er niet aan denken dat de verwarming het nu niet doet. Heb het zoiezo de laatste tijd snel koud. :cool:

@ dragonberry: ik moet ook vanwege mijn Bmi 38 in het ziekenhuis bevallen. Je valt dan onder het medium risk. Mijn verloskundige houd aan dat je met een bmi van 35 en hoger in het ziekenhuis moet bevallen. Dit ivm met de mogelijke risico's. Ik loop wel gewoon voor controle bij de VK. En voor de rest hebben ze het nooit over mijn gewicht. Alles is gewoon goed. Ik heb alleen met 27 weken nog een glucose test en met 30 en 36 weken een groeiecho.
    Ik zou het er gewoon eens met je VK over hebben.

13. ikke1979

ikke1979 Lid

12 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal...ben ik ook weer is.
    Net al een groot bericht getypt en toen was hij plotseling weg...balen dus poging 2 nu....als ik iemand vergeet sorry....

@Dovemeisje:hoe is het bij jullie...

@ vaddie..hoe is het met jou en kira...

@Sas26: welkom! Hoever ben je precies en voel je je goed??

@woman1974: hoe is ie...lekker weer bij je kachel hoop ik...

@bagheera: welkom! Net zoals dovemeisje en Djinti dezelfde reactie, ik wou dat ik 88 kg. woog… Man das mijn droom gewicht hahaha maar ach is voor iedereen weer anders allemaal een andere bouw...

@Violetriot: welkom! hoe ver ben je en voel je je goed..

@ cryptonism...ook voor jou welkom en hoever ben jij..
    Ik loop ook bij gyn door hoog bmi...maar ik wou sowieso naar het ziekenhuis vind het dus wel fijn al die extra controles...heb een lever ziekte dus hou alles wat erin gaat vast...enig dus...hahah

@ enchanted....hoe is ie..kan je de spanning nog aan...ik duim hard voor je hoor....hoop dat het zover is voor je..

@ Djinti..hoe is ie met jou..met suikercurve vonden ze prima...fijn gevoel over 2 weken de gtt...zie ik wel erg tegen op maar ik zie het vanzelf wel...

@jollietje...ook welkom...we zijn ongeveer even ver heen...grappig zeg..hoe voel je je en gaat alles goed...

@ hier..vandaag weer een rotdag..weer een ochtend ziekenhuis achter de rug...baby doet het gelukkig goed...maar ze waren bang dat ik in de weeën zat...nou gelukkig niet..heb nou nog strengere bedrust opgekregen...dus ook niet meer dan een half uur aaneen lopen of staan...lastig met nog een kind in huis... maar als de kleine hierdoor blijft zitten heb ik er alles voor over...
    Ik ga dus nu weer plat voor iedereen fijne dag en tot gauw...

14. Enchanted

Enchanted Niet meer actief

Gossie "dikkie" wat wil ik graag mee kletsen over placenta's, namen, bevallingen etc!

Welkom iedereen! Ik lees alle berichtjes steeds mee!

@Ikke Hi! Wat vervelend zo'n rotdag! Heftig hoor, zeker met nog een kindje thuis. Gelukkig geen weeën, hoever ben je nu precies? Ben het even kwijt.

Hier alles bluh. Ook ik vandaag een rotdag. Heb weer seksdromen (die ik dus altijd heb de week voor ik ongi ga worden) en ik heb trek in eten wat ik expres al niet in huis haal (lees: vette en zoete dingen) dus ik zal wel weer ongesteld gaan worden. Ook nog eens gedoe met mijn partner, bah. Er even klaar mee.

Doordat ik me vandaag zo rot en onzeker voelde heb ik een test gedaan. Negatief natuurlijk. Nu voel ik me nog rotter, want ik had beter moeten moeten weten. Nu ben ik én sip vanwege negatieve uitkomst, ik was al sip, en nu nog sipper omdat ik vandaag een muts ben en die test niet had moeten doen.

Ik las gisteren een topic dat iemand 6 dagen voor NOD posi getest had, dus ik wilde ook. :(

Ik had al eens laten vallen dat mijn vriend ADD heeft, en moet ook eerlijk bekennen dat seks 9 vd 10 x van mijn kant moet komen. Is niet heel erg, maar nu we met een kindje bezig zijn moet ik dus vaker de stap zetten. Ik was afgelopen maand zo trots, want het was geen moeten maar willen, maar voor aankomende maand zie ik wel het "moeten" gebeuren.

Ik weet er zijn stellen die al jaaaaaaaren bezig zijn, en ik loop in de 3e ronde al te miepen. Ben er gewoon even klaar mee.

Ik vind het ook erg jammer dat ik nog steeds zo anoniem moet/wil zijn (aangezien er bekende op het forum zitten die niet weten dat wij bezig zijn met dit onderwerp) want ik zou zo graag af en toe een foto willen posten oid :p

Wat een drama weer. Ik hou er mee op voor vandaag. Screw Sonja Bakker (ben met het dieet bezig) ik ga vanavond lekker SAS-sen ;)

15. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu bijna 6 weken. Enige kwaaltjes die ik tot zover heb gehad is duizeligheid. Ik verwacht dat het een stilte voor de storm is en dat de rest heel snel gaat komen :D

16. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de feliticaties :).

Ik vraag me af, moet je met overgewicht altijd naar de gyneacoloog? Ik weet dat je altijd in het ziekenhuis bevalt, en dat is prima. Maar wist niet dat je dan niet gewoon naar een VK gaat.

Overigens zie ik hier redelijk wat mensen van mijn 'formaat' voorbijkomen. DAt is dus in de normale kleding range van zeg maar 50 / 54. Beetje afhankelijk van welk spul.
    Ik kocht altijd graag bij Miss Etam plus omdat die niet alleen maar recht toe recht aan tenten hebben. Maar hoe doen jullie dat straks met positiekleding? Ik neem aan dat ik ook uit deze kleding wel zal groeien en heb geen idee wat ik straks moet dragen :D

17. ikke1979

ikke1979 Lid

12 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Cryptonism..

Ik draag normaal 48 en soms 50..
    En ja miss etam loopt tot 48 in positie..maar vind dat niet lekker zitten..bij de heupen zo krap..draag nu veel noppies in maat 46 maar das me aardig ruim..ben nu 22 weken maar nog niks aangekomen er is zelfs 3 kilo af..
    Je kan ook veel via marktplaats kopen...en via bellyfashion.nl

En tja ik moest naar de gyneacoloog...anders loop je bij ons bij de huisartst maar bmi boven 35 is gyneacoloog..maar eigenlijk zie ik die veel doordat ik een moeizame zwangerschap heb en al 4 kindjes verloren ben dus ik ben blij dat ik daar loop... Nou hoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt..

18. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Cryptonism: Ik loop met mijn bmi 38 en een beetje gewoon voor controle bij de vk. Mijn vk houdt aan dat je met een bmi van 40+ naar de gyn gaat voor controle. Maar goed dat kan natuurlijk per vk schelen. Hopelijk blijf je voorlopig van de zwangerschapskwaaltjes verlost!
    Ik pas over het algemeen nog gewoon in mijn eigen kleding. Ik heb al wel wat positiekleding, maar combineer het gewoon nog met mijn eigen kleding. Maar ik ben dan ook nog niet in gewicht aan gekomen dat scheelt wel natuurlijk.
    Bij bonprix heb je ook positiekleding in grotere maten voor een leuk prijsje.
    En op marktplaats kan je af en toe ook nog wel wat leuke dingen vinden. Vind op de andere sites de positiekleding voor de wat grotere maten toch al gauw aan de prijzige kant.

@ ikke, leuk dat we ongeveer even ver zwanger zijn. Alleen klinkt dat van jouw niet echt als een vlekkeloze zwangerschap zeg :(
    Wat een schrik. gelukkig dat de kleine het voorlopig wel nog prima doet. En dat dat voorlopig ook zo mag blijven!
    Mij hoor je verder niet klagen over mijn zwangerschap hoor.
    Af en toe ben ik flink moe, maar ik werk gewoon nog mijn 32 uur en het gaat opzich prima. Moet alleen opletten dan ik optijd mijn rustmomentjes pak. Bloeddruk is verder prima, en de kleine maakt het goed. Heel veel sterkte voor de verdere zwangerschap!!

@ Enchanted geniet maar lekker van je sas momentje hoor. Ik heb het dieet ook een hele tijd gevolgd ( wat overigens zeker hielp), maar zeker op zulke momenten kan ik me voorstellen dat je er eventjes door heen zit. het kan nog altijd gewoon zo zijn dat je te vroeg getest hebt hé? Houd de moed erin!

19. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    @cryptonism: ik ben gewoon bij de vk en bijons houden ze aan dat je 1x naar de gyn moet en die beslist dan of je bij de vk mag blijven, zijn ze bij mij vergeten maar mij hoor je n iet klagen
    zoals ik al zei mag ik thuis bevallen omdat mijn eerste bevalling zo snel is gegaan en het zh binnen 10 min is

@ikke: wat vervelend zeg al die bedrust, maar je hebt het voor zo'n klein wondertje wel over!

@kachel: die doet het weer en het is heerlijk warm, moet ook wel want ik ben echt ziek helaas, keelpijn, oorpijn, slijm, gaat lekker als ik zo bevallen moet!

ik ben ook nog op een andere zwangerschapssite en het valt me heel erg op dat de vrouwen op het forum allemaal "zeuren"om ingeleid te worden na de 37 weken, dan denk ik wel eens, ben ik dan zo uniek dat ik daar helemaal niet over nadenk?
    Heb dat daar wel eens geschreven maar dat werd me niet in dank afgenomen, want he ze hadden zoveel klachten dat ze het echt niet meer vol hielden.
    Dan denk ik, nou klachten, ik kan bijna niet lopen, liggen, zitten door de pijn aan mijn bekken, tranen staan me geregeld in de ogen, carpaal tunnelsyndroom door vocht vast houden, fibromyalgie (had ik al), slechte rug, slaap bijna niet
    klachten zat toch en toch zou ik er nooit om vragen, ik heb dan zoiets van je kindje komt toch als het er klaar voor is?

en begrijp me niet verkeerd als het echt moet moet, maar omdat je het zat bent?

Sorry voor mijn verhaal maar zou graag eens de meningen van anderen horen!

20. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    @woman1974: Nou ben ik nog geen 37 weken, maar zeuren om ingeleid te worden omdat je het gewoon zat bent vind ik overdreven. Natuurlijk ben je het op een gegeven moment zat, maar zoals jij ook al zegt, je kindje komt wanneer het er klaar voor is. Ik heb gelukkig niet veel last van mijn bekken of andere kwaaltjes alleen die buik he die zit soms in de weg haha. Maar ik kan me voorstellen dat je daar toch eens iets van gezegd hebt, zou ik ook gedaan hebben.

Deel Deze Pagina