Overgewicht en zwanger..

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by MamaVanGilani, Jul 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. woman1974

woman1974 Actief lid

Jun 16, 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    tjonge jonge wat is het rustig hier!

vanmorgen om 5.45u zijn mijn vliezen gebroken, weeen beginnen op te komen om de 10 min maar nog niet krachtig genoeg
    maar binnen nu en 17u zoiets moet de kleine er zijn

vindt zo spannend

2. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

Jan 25, 2011
    1,931
    0
    0
    @woman1974: veel succes meid! En alvast voor straks: Geniet van je kleine!!

@hier: Week twee van mijn vakantie is vandaag ingegaan en ik moet zeggen ik geniet er echt van. Ik heb het wiegje vandaag opgemaakt, ik kon gewoon niet langer wachten haha. Aankomende vrijdag heb ik weer een echo omdat er bij de laatste groei echo is gezien dat het buikje op de onderste lijn ligt. Dus we gaan maar eens kijken of dat een beetje bijgewerkt is in de afgelopen twee weken.

3. woman1974

woman1974 Actief lid

Jun 16, 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    dankjewel annabel, voor nu is er nog geen verandering, weeën komen om de 15 min soms wat langer soms wat korter, dus zit de tijd een beetje te doden, was draaien en drogen enz

hahah ik kon ook niet wachten daarmee, had ook al heel vroeg de kleertjes gewassen en gestreken
    las ergens op het forum dat ze bij het kruidvat zwitsal geurbuideltjes voor in de kledingast dus die heb ik erin gelegd zodat alles fris blijft, je ruikt ze op de gang zo lekker hihihi

nou ga ff was vouwen heb ik wat te doen want dat wachten op weeen is ook niks hihihi

4. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    @ woman1974 Ohh wat spannend zeg ! Heel veel succes gewenst ! En straks maar lekker genieten! @ Annabel heerlijk zeg al lekker vakantie ! @ hier hier een beetje in dubio wat ik ga doen met mijn zwangerschapsverlof wil er eigenlijk 4 weken van te voren uit , en daarna heb je nog 12 weken als de baby er is toch? Wie weet precies hoe dat zit!? @ enchanted en meid was He test positief?

5. eva1984

eva1984 Lid

Sep 3, 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    spannend!!! Pfjieuw, deze dag moet heel bijzonder zijn, succes!

6. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    @woman: SPANNEND!!!!!!!!!!!!!!!! succes en ik hoop dat je je kleintje nu in de armen houd.

@enchanted: Hoe was je test?

@annet: klopt als je 4 weken er van te voren uit gaat heb je 12 weken. Als je dan eerder bevalt krijgt je dat er ook nog extra bij. dus stel je bevalt met 38weken dan krijg je 14 weken. Als je met 41 weken bevalt krijg je gewoon 12 weken.

7. jollietje

jollietje Actief lid

Oct 9, 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    woman1974: ik hoop dat jullie de kleine inmiddels in de armen hebben mogen houden :) Geniet in ieder geval maar flink van de kleine als die geboren is!

@ Annabel26: geniet maar lekker hoor van de vakantie! En veel succes bij de echo vrijdag.

@ annet1985: je hebt in totaal in ieder geval 16 weken zwangerschapsverlof. Je kan er dus voor kiezen om 6-5-4 weken van te voren te stoppen met werken. Dan heb je daarna dus nog 10-11-12 weken. Maar je heb in ieder geval als je 4 weken van te voren zal stoppen, nog altijd 12 weken na de bevalling. Ook als je later dan je uitgerekende datum bevalt.

@enchanted: ik ben nu ook wel nieuwsgierig hoor of je nog weer getest hebt.

8. Enchanted

Enchanted Niet meer actief

@Woman aaaaaaaah!!! Ik moet altijd zo lachen als aanstaande mama's dan nog even een berichtje op t forum plaatsen, alsof het niks is. ;)

@Jessi thanks for asking. Officieel pas morgen, maar vandaag al getest. Niks te zien. Maar ook nog geen ongi pijntjes. Die heb ik meestal de nacht er voor. Dus stiekem hoopvol.

Toen mijn partner en ik besloten om voor kindjes te gaan vertelde 1 van mijn beste vriendinnen ook bezig te zijn. We gingen ongeveer gelijk op. Altijd op msn kletsen over hoe het zou zijn in de toekomst etc, samen bij babyafdelingen kijken in winkels en fantaseren over namen etc. Zij heeft een cyclus van 29 dagen (uit mijn hoofd) en ik een onregelmatige. Laatste paar maanden steeds 31. Nu kwamen we er vorige maand achter dat zij de 13e, ik de 14e zouden testen. Dus extra spannend! En jawel, het is raak bij haar. Ze had zondag al getest en haar testjes worden steeds mooier.

Ik ben zoooooooo blij. Maar wel mixed feelings.

Mijn vriend heeft inmiddels het rompertje al gehad. Ik kon me weer eens niet in houden. HAHA. Maar goed. Morgenochtend weer...... *Zucht.

9. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    @woman: en????????

10. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

Aug 8, 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    @Woman1974: heeeel veel succes met de bevalling (als dat ondertussen nog niet gebeurd is).

@Vaddie: hoe was het met Kira op het CB?

Hier: de 26 weken voorbij... de weken vliegen echt voorbij... Vandaag een hele grote tas met speelgoed van een collega gehad, echt super! Ook zijn we het afgelopen week eens geworden over de naam, ook altijd wel zo prettig :)

Verder begin ik wel steeds meer last van m'n buik te krijgen, een zeurende pijn, bandenpijn wellicht? Ons kleine mannetje laat zich regelmatig even voelen, helaas tot nu toe alleen te voelen aan de binnenkant, niet aan de buitenkant.

Fijne avond allemaal!

11. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

Dec 13, 2011
    2,444
    372
    83
    in een huis
    Hallo allemaal!

Ik zou het leuk vinden om af en toe wat met jullie mee te kletsen!
    Ik heb zelf overgewicht en maak me nogal druk over het zwanger worden en de zwangerschap. Heb al een hoop hier gelezen en natuurlijk nog niet alles maar zie eigenlijk geen vervelende dingen. Dat geeft hoop!

slaap lekker allemaal!

12. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

Aug 8, 2007
    772
    0
    0
    Eindhoven
    Welkom meis1987!
    En inderdaad, de ene vk is natuurlijk de andere niet, en dat geldt ook voor gyn en zh... maar over het algemeen valt het allemaal wel mee qua opmerkingen/acties die medici maken t.o.v. je overgewicht.

Dat het niet gezond is weten we allemaal, maar ach... er zijn ook mensen die niet gezond leven, roken en alcohol gebruiken tijdens de zwangerschap, die een gezond kind op de wereld zetten, en er zijn mensen die zo gezond als ik weet niet wat leven, en een kindje op de wereld zetten dat niet gezond is...

Veel succes met zwanger worden en hoop voor je dat je snel een positieve test in handen hebt!

13. Enchanted

Nog steeds niet ongesteld. Maar ook geen positieve test. :( *zucht.

14. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

Dec 13, 2011
    2,444
    372
    83
    in een huis
    Heel erg bedankt voor deze oppepper!:D

15. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

Dec 13, 2011
    2,444
    372
    83
    in een huis
    Goedemorgen!

Wat een gedoe is dat altijd he "wachten"! pff? Heb je altijd een regelmatige cyclus of zit er nog wel eens een dag verschil in?

Succes met w88! En ik duim voor je!

16. Enchanted

Allereerst "welkom". Haha. Ik ben idd nog niet zwanger, maar voel me thuis in dit topic :)

Ik heb een onregelmatige cyclus. Langste was rond de 40 dagen. Afgelopen 3 maanden steeds 31 dagen. Dus er kan meer dan 1 dag verschil in zitten. Ik had vorige week volgens mij hier in t topic al geschreven dat ik veel langer afscheiding had dus denk dat mijn eisprong veel later was deze maand. Wel seks gehad in die periode, maar toch.....

Ik word echt liever ongesteld nu dan dat ik zolang moet wachten. Maar dat gevoel kennen we allemaal. Hoelang ben jij al bezig?

En ik ben het helemaal eens met Djinti! ;)

17. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    @Djinti: ging goed op het cb. Ze komt goed aan en was alweer 2 cm gegroeid.

@Meisje: welkom hier

18. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

Aug 8, 2007
    772
    0
    0
    Eindhoven
    @Enchanted: jammer zeg, dat je nog steeds geen posi test hebt. Dan kan de menstruatie maar beter komen en doorzetten, hoe vervelend ook, maar dan weet je waar je aan toe bent!

Lieve Enchanted, dit is absoluut geen aanval, maar een advies.
    Ik weet dat, zodra je stopt met de pil, je in het begin erg ermee bezig bent, wanneer je je eisprong hebt, etc. etc. Ik was nl. net zo toen ik stopte met de pil, en hoe meer ik ermee bezig was (en echt tot het uiterste gaan met programmaatjes waarin ik m'n temp bijhield, tegen m'n toenmalige partner zeggen 'vanavond moeten we, want dan hebben we de meeste kans' en dan faalde hij, want hij moest, en dan lukte het hem niet om klaar te komen) hoe obsessiever ik dus raakte, en hoe groter de teleurstelling (echt tot helemaal over m'n toeren toe).

Toen ik in april met mijn vriend besloten had met de pil te stoppen, had ik zoiets van "we zien het wel, lukt het, dan hebben we geluk", maar ik ga niets lopen meten, bijhouden, en ook geen verplichte sex om het maar even plat te zeggen.

Ik heb natuurlijk m'n leeftijd iets tegen, plus ook de waarschuwing van een aantal jaren terug van het ziekenhuis, dat het voor mij moeilijk zou zijn op de natuurlijke weg zwanger te raken... je kan je voorstellen hoe groot onze verbazing was, toen ik half september ineens een positieve test in handen had.

Een erg lang verhaal, maar wat ik probeer te zeggen... en nogmaals, het is een goedbedoeld advies, hoe moeilijk het ook is, maar probeer er niet al te veel mee bezig te zijn. Nu je ook je menstruatie nog niet hebt, ga je er toch meer over nadenken, testen, etc. en juist daarmee kan je je menstruatie onbewust alleen maar langer uitstellen...

In ieder geval als afsluiter een hele dikke knuffel voor jou... en echt, ik wil niemand hiermee voor het hoofd stoten, mocht ik dat wel hebben gedaan, dan m'n excuus, en laat het weten, dan kan ik m'n bericht wellicht enigszins aanpassen.

Maar ik hoop dat iedereen begrijpt wat ik hiermee wil zeggen!

Liefs,
    Djinti

19. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

Aug 8, 2007
    772
    0
    0
    Eindhoven
    Super, had ook niet anders verwacht eigenlijk.
    Lees bijna alleen maar positieve verhalen van je, heerlijk!!!

20. Enchanted

Dankjewel Djinti :)

En ik ben het helemaal met je eens. Mja, hoe laten we het los he :)

Het enige probleem is de seks. Als ik daar niet zo mee bezig zou "moeten" zijn, zou het zoveel beter gaan. Mijn partner heeft ADD en dit moeten we nu eenmaal inplannen. Anders is er amper seks. En deze maand wil ik extra graag omdat mijn vriendinnetje dus zwanger is. My mind is going crazy.

En ik heb veel liever idd dat ik gewoon ongesteld word, zodat ik gewoon weer door kan. Maar dan komt weer het feit dat ik normaliter een onregelmatige cyclus heb etc etc etc. (vandaar ook het temperaturen enz)

Voor de rest (ik ben werkeloos) ben ik zoveel mogelijk dehele dag bezig. Veel series en films kijken. Ik ben ook nog eens 5 dagen zwaar grieperig geweest, dus een combinatie van alles. BRRR.

Dankjewel voor je lieve woorden!

Share This Page