Overgewicht en zwanger..

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by MamaVanGilani, Jul 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Valt die XL van de Hema groot dan? Ik durfde het niet te kopen met mijn maatje 48..

2. Dronty

Dronty Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    1,359
    0
    0
    NULL
    dronten
    @Djinti:Mijn oudste zoon is 9 jaar en dan heb ik een tweeling j/m van 6 jaar oud.
    Vanochtend stond ik op de weegschaal en weer afgevallen.
    Zit nu op ruim 6 kilo wat er af is.

@nuange: Ik heb ook altijd mijn onderbroeken bij de hema vandaan.
    En zit zelf in maat 48/50 en bij mij vallen ze goed.

@hier: De kids zijn vandaag thuis ivm de staking in het onderwijs.
    Dus heerlijk uitgeslapen, de eerste werd pas om 8.45 uur wakker.
    Wat een luxe!

3. Liesblits

Liesblits Actief lid

Feb 15, 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Zolang het microvezel is van de Hema pas ik ze ook vaak wel, en ik ga toch ook richting 50 :S
    Toch jammer dat ze niet nét tot XXL gaan, ik vind het in ieder geval het proberen waard. Weet natuurlijk niet hoeveel ik nog ga aankomen en richting nog grotere maat ga ;)

4. Dronty

Dronty Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    1,359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Ik wil nog even mijn echo spammen die 28 februari is gemaakt.

5. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Wauw wat een mooie echo! Dus toen was je 10w4d? Ik heb maandag ook een echo op 10w4d en het lijkt me waanzinnig als die er ook zo uitziet!! Was die inwendig of uitwendig?

6. Liesblits

Liesblits Actief lid

Feb 15, 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Yes! Ik ben geen vreselijk mens!! Hier zie ik wel een baby in :D
    Mooie echo hoor!! Spam maar zoveel je wilt, ik kom over 2,5 week spammen hoop ik ;)

7. Dronty

Dronty Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    1,359
    0
    0
    NULL
    dronten
    @Nuage: Bij die echo was ik 10+4 weken.
    Ze hebben eerst geprobeerd om het uitwendig te doen.
    Ik had ook een goed gevulde blaas maar de baby kwam niet goed in beeld. We zagen onder in beeld af en toe wat vaags bewegen, wat de vk vooral zag was een goed gevulde blaas.;)
    Dus toen hebben ze het maar inwendig gedaan.

@Liesblits: Soms heb je inderdaad echo's waar je niets uit haalt.
    Aangezien we een aantal miskramen hebben gehad probeert de vk om de baby zo goed mogelijk in beeld te krijgen voor ons en ook een afdruk er van te maken die super duidelijk is.
    Ik heb met 6+2 weken, 9+2 weken en 10+4 weken een echo gehad en heb van alle keren een hele duidelijke afdruk gehad. En heb bij elke echo een duidelijk uitleg gekregen en liet ze ook duidelijk het hartje zien.

8. woman1974

woman1974 Actief lid

Jun 16, 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    @djinti: ja dat is heel snel, maar mijn oudste was ook al heel snel, die liep bijv met 1o mnd, ikzelf was blijkbaar vroeger ook snel, als noa boos is zet ze zich ook al echt met haar beentjes af, zo grappig om te zien

ik kocht mijn zw ondergoed bij de miss etam, ik vond ze heerlijk zitten, ook eerst 1 set gekocht en later bij gehaald

9. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

Aug 8, 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Even snel voor de dames qua de zwangerschapslingerie...

Bij de Hema heb je speciale zwangerschapslingerie/slips.
    Deze gaan tot XL. Ik heb normaalgesproken broekmaat 52, en ik kan ze met gemak aan.

Ze zijn momenteel in de aanbieding bij de Hema, haal er één en probeer het gewoon, echt, ze zitten heerlijk!

zwangerschapsslip - HEMA

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Hier idd ook hema ondergoed tijdens (en nu ook na) de zwangerschap.

@Djinti: had ik jou al geantwoord over de suiker? Die is in ieder geval goed nu. Nuchter iets verhoogd dus moet echt afvallen om gewone suiker uit te stellen

11. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

Aug 8, 2007
    772
    0
    0
    Eindhoven
    Vervelend zeg dat Kira nog zo'n last van krampjes heeft :(
    Sterkte ermee.

Wel fijn dat je suiker goed was. Had al op facebook gezien dat je weer lekker aan 't sporten bent, dus met dat afvallen zal het vast wel goed komen.

12. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

Aug 8, 2007
    772
    0
    0
    Eindhoven
    Dus een gezellige drukte straks bij jullie.
    Je ziet het niet vaak meer, de grotere gezinnen.... mijn schoonzusje is momenteel zwanger van de 7e. We zijn 2 dagen na elkaar uitgerekend, dus wel erg grappig.

13. Dronty

Dronty Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    1,359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Bij ons in de straat zijn er nog 3 gezinnen met 4 kinderen.
    En op de school van de kids zijn er ook nog een aantal met een groot gezin.
    Mijn man komt ook uit een gezin van 4 en in de familie zijn er ook een aantal met 4 kinderen.
    Dus hier komt het nog redelijk vaak voor.
    Dit word wel ons laatste kindje. 4 vinden we genoeg.
    En je schoonzusje zwanger van de 7de?? Gezellige drukke boel.
    Een nichtje van mijn man heeft ook 7 kinderen.

14. Liesblits

Liesblits Actief lid

Feb 15, 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Ja, ik zag die van de HEMA ook al in de folder staan.. .misschien alvast op de groei kopen??
    Ik heb nog laaaaang niet nodig denk ik met mijn 7 weekjes hahaha!
    Maar die krengen zijn normaal gesproken best prijzig, dus misschien maar ff sneaky proberen te kopen zonder dat bekenden me net zien.. hahaha!

@Dronty, ik ga gewoon heeeeeeel veel echo's bestuderen, en vraag om duidelijke uitleg. Voel me anders zo'n lomperik als ik er niks in kan zien:)
    Maar misschien als ik er lig zie ik het gelijk... laten we het hopen!
    Nu eindelijk slapen na een avondje op héél verrotte stoeltjes te hebben gezeten, maar wel weer ff leuke sfeer meegemaakt bij basketbal wedstrijd :)

Slaap lekker en morgen weer fris en fruitig zonder misselijkheid opstaan allemaal!

15. jollietje

jollietje Actief lid

Oct 9, 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ liesblits: Ik kon van de 1e ste echo ook niet alles onderscheiden hoor. Maar dat maakt niet uit, want degene die de echo maakte legde het duidelijk uit :) Gewoon kopen hoor dat ondergoed bij de Hema. Dan heb je het maar vast toch?

@Dronty: toch wel leuk hoor zo'n groot gezin.
    Lekker dat je in ieder geval gister een beetje hebt kunnen uitslapen. Dat doet een mens wel goed op zijn tijd.
    Fijn dat ze alles zo duidelijk liet zien op de echo. Dat is toch altijd een hele opluchting weer. Mooie echo hoor!

@ nuange: alvast veel succes met de echo maandag :)

De maten van het hema ondergoed vallen gewoon groot hoor. Zolang iets elastisch is, rekt het toch nog behoorlijk mee.
    Ik heb de zwangerschapslips ook in huis, maar moet zeggen dat ik toch het liefste mijn gewone elastische ondergoed draag.

Ik wens iedereen een hele fijne dag toe!
    Ik ga lekker genieten van mijn vrije dag vandaag.

16. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

Jan 25, 2011
    1,931
    0
    0
    Ik vind zwangerschapsondergoed juist helemaal niet fijn zitten. Veel te veel laagjes over de buik haha.

Vanaf vandaag mag ons meisje geboren worden!! Jeetje alweer 37 weken. Ik ga niet duimendraaiend zitten wachten hoor, ze komt wanneer ze er klaar voor is. Maar het is wel weer zo'n mijlpaal in je zwangerschap als je 37 weken zwanger bent.
    Ik ben 's nachts wel veel misselijk is dit herkenbaar voor iemand, het duurt echt lang voor ik slaap.
    Met mijn moeder was alles goed!!!! Ze is helemaal gezond verklaard, zo'n opluchting voor ons. Nu kunnen we weer verder genieten van het aankomende kindje.
    Fijne dag allemaal!!

17. woman1974

woman1974 Actief lid

Jun 16, 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    he annabel wat een heerlijk nieuws voor jullie en je moeder!
    37 weken alweer, gaat snel he, nu mag je kleine veilig komen!

18. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    ff snel ben gesloopt.

Ben net terug van vakantie. Was heerlijk maar wel vermoeiend en jeetje wat een volksverhuizing. Lekker veel uit eten geweest en gezwommen. Naar Trier geweest en heeeeeel veeeeel foto's gemaakt van ons kleine meisje. Zo Lisa naar bed brengen en lekker onderuit en the voice kijken.

Tot tikkers

Liefs en xxx

Jessica

19. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

Jan 25, 2011
    1,931
    0
    0
    @woman1974: Ja dat was echt het beste nieuws van deze week. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het allemaal heel erg spannend vind die bevalling. Vooral nu je op 37 weken zit en je weet dat het nu mag zeg maar. Maar goed vele vrouwen, zoals hier in het topic zijn me al voor geweest.

20. jollietje

jollietje Actief lid

Oct 9, 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Annabel26: wat een geweldig nieuws over je moeder.
    Kan je je nu lekker helemaal focussen op je aankomende bevalling en het moederschap. Heel veel succes met de laatste loodjes!!
    Je kan het :)

@ jessi: Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad. Zo te horen heb je gewoon lekker genoten en leuke dingen gedaan.
    Dat is ook weleens fijn op zijn tijd.

Met mij gaat alles goed. Af en toe kan ik erg emotioneel reageren.
    Kan om een klein dingentje opeens in tranen uitbarsten.
    En ik kan er niks aan doen. Nog meer vrouwen die hier last van hebben?
    Verder heb ik aankomende woensdag een glucose tolerantie test?
    Zijn er vrouwen hier die daar ervaring mee hebben? Ik kan me er namelijk best wel zenuwachtig voor maken. Ik houd al niet van ziekenhuizen en bloedprikken brrrr.

Fijn weekend allemaal!

Share This Page