@Jollietje: die glucose word in ieder ziekenhuis weer anders gedaan. Maar ik heb hem ook gehad. Eerst nuchter prikken. Suiker drankje drinken en 2 uur later weer prikken. Helaas had ik zw suiker en heb ik de rest van de zwangerschap me aan een streng dieet moeten houden en aan het einde insuline moeten spuiten. (en dat is echt minder eng dan het klinkt) Dat emotionele hoort er helaas ook bij. @Annabel: goed nieuws over je moeder. Denk dat iedereen wel tegen de bevalling op ziet. Zeker bij een eerste. Maar ook bij jou gaat het goedkomen. Vertrouw op jezelf en luister naar je intuitie. @Jessie: lekker genoten dus. Hier weer een hele korte nacht gehad. Maar 5 uurtjes geslapen. Arme prul had weer flink last van krampjes.
@Dronty: inderdaad erg gezellig een groot gezin, maar ook erg druk en een hoop geregel. @Liesblits: owww ik zag in het begin ook niets op een echo hoor, ik herkende ook niets, maar naarmate de zwangerschap vordert, herken je steeds meer. Ben je nog bij de Hema geweest? En zo ja, wat vind je er van? @Annabel: wat fijn dat alles goed was met je moeder zeg!!! Nu kan je weer verder gaan met genieten van de zwangerschap, en de weken die voorbij vliegen. @Jessi: wat fijn dat jullie lekker genoten hebben van jullie vakantie. Kan me voorstellen dat het wel een volksverhuizing lijkt. Wij gaan regelmatig met zn 2-en en de hond een lang weekend naar Zuid Limburg (dan slapen we bij mn schoonouders) maar als ik al kijk wat er dan al mee gaat voor 3-4 dagen zonder kleine dan ben ik bang dat het straks geeneens allemaal in mn Peugeootje past als die kleine er is, haha @Jollietje: erg herkenbaar dat emotioneel reageren, ik heb er ook erg last van weer, te pas en te onpas. En inderdaad je kan er niets aan doen mij gebeurt het zelfs op mn werk dan duik ik maar weer ff de wc op. Ik heb destijds een glucose test gehad, of het de tolerantie test was weet ik niet, maar bij mij kwam eruit dat ik zwangerschapssuiker had. Sinds die tijd spuit ik ook insuline. En ik zal je vertellen, ik ben doodsbang voor naalden, maar het valt allemaal erg mee. Ook het bloedprikken, pfff ik ben erg moeilijk te prikken, nou er is nog nooit zoveel bloedgeprikt sinds ik zwanger ben maar ja, het is voor een goed doel! Hier: morgen alweer 30 weken!!! Wat vliegen de weken voorbij zeg. Over 4 weken gaat mn verlof in, maar met al mn vrije dagen bij elkaar, hoef ik nog maar 15 werkdagen te maken Voel me wel moe, maar verder nog steeds goed. Het enige wat ik erg vervelend is dat ik er s nachts echt super veel uit moet om te plassen. Nu wonen wij op een flat, dus hebben we alles gelijkvloers en valt dat hier dus wel mee. Maar volgend weekend gaan we voorlopig voor de laatste keer richting Zuid Limburg, en dat is dus wel trap af en trap op ach well see Fijn weekend allemaal!!!
@annabel: zo'n bevalling is ook spannend, had ik nu ook weer ook al is het de 2e, je weet toch weer niet hoe het gaan zal, maar zoals je zegt vele vrouwen zijn je voor gegaan en er is er nog nooit eentje blijven zitten! @vaddi: vervelend is dat he die krampjes, en je kan ze alleen maar helpen met troosten of over het buikje wrijven als ze het toelaten @djinti: waar ga je heen in zuid limburg? Kom je gezellig dicht bij mij in de buurt noa heeft ook veel last van lrampjes helaas, ze spuugt ook best regelmatig en heeft nu uitslag op haar wangetje en nek, ik ga morgen dnek ik voor de zekerheid maar even naar de ha, kijkenof het geen koemelkallergie is of misschien een andere overgevoeligheid, even advies vragen want dit is sneu voor haar
@djinti2011 Nee niet meer bij de HEMA geweest, energielevel was weer eens erg laag deze week. Dus dan maar buiten de aanbiedingen om gaan proberen wanneer ze nodig gaan zijn. Geniet allemaal nog even lekker van de mooie dag!
Ik zal zwaaien, maar dat is wel heel vroeg al, want vriendlief moet nachtdienst draaien, die pik ik dan op 't werk op en dan rijden we meteen aan Heb er wel ff zin in... We gaan daar altijd naar de "stamkroeg", vriendlief potje biljarten, darten etc. en ik gezellig potje kaarten
Bij de eerste was ik net 13 kilo afgevallen en begon ik op 83 kilo...nog zwaar voor een kleine dame van 1m68, aan het einde van de zwangerschap woog ik 112 kilo; ik had verschrikkelijk veel vruchtwater, dus zat de dag na de bevalling al op 94 kilo. Daar ben ik blijven hangen; ivm met complicaties heb ik 2 jaar niet kunnen sporten en zit nu 97 kilo. In februari had ik besloten om er weer vol tegen aan te gaan met diëten en sporten...nu heb ik vrijdag een positieve test gedaan!! Helemaal blij,maar nu begin ik me toch weer een beetje zorgen te maken over die kilo's! Ik hoop dat ik nu niet veel aankom, en dat deze beeb van mijn reserves gaat snoepen!!!
Hi ladies, Vanmorgen sinds 2 weken weer eens een test gedaan, maar negatief uiteraard. Heb t sinds bloedonderzoek goed los gelaten, dus blijkbaar heb ik echt een cyclus overgeslagen? Want dit heb ik nog NOOIT gehad. Ik zit bijna op dag 60. Verder ben ik erg nog weinig mee bezig. Verder hier een heel fijn weekend gehad, lekker op het strand wezen uitwaaien gisteren met de hondjes! Heeeeerlijk nog op een terrasje gezeten Fijne week!
hey meiden, @stitch: Gefeliciteerd hopelijk kom je niet teveel aan en anders kom je wel weer in vorm. @enchanted: Wat vervelend dat je weer negatief test. Ik hoop dat je binnenkort een knaltest hebt. En anders toch nog maar eens naar de HA bellen. Ik heb dit ook gehad en kwam er toen achter dat ik PCOS heb. Niet om je te laten schrikken hoor want het is bij mij ook goed gekomen. Alleen kun je wat tips krijgen en dergelijke. Zet hem op en hou hoop. En een dikke digiknuf @jollietje: ik was ook een emotioneel wrak ik moest al janken om de reclame van nikon dus je bent echt niet de enige. @djinti: 30 weken alweer wat vliegt de tijd he? zet hem op het eind is inzicht en ga er van genieten. @vaddie: Hopelijk krijg je binnenkort wat meer slaap. @woman: hoe gaat het met je kleine meisje. @hier: Alles gaat prima weer bij gekomen van de vakantie. En vandaag lekker wandelen met de meiden van het zwangeerschapszwemmen altijd zo gezellig op maandag. Verder weer een (te) drukke week. Veel etentjes en visite en ook nog werken pfff. Zo eerst maar aankleden en een fles maken. En nu bedenken wat ik ga aantrekken tis zulk mooi weer.
@Jessi: het slapen komt helemaal goed. Er zijn gelukkig ook goede nachten. En klinkt heel erg hoor, druk met etentjes. Hier vanmiddag ook even lekker op stap en genieten van het heerlijke weer.
He meiden, Heb niet alles bij gelezen, want ik heb weer eens pech gehad lag in het ziekenhuis heel gezellig. Werd vorige week dinsdag wakker met wat blaasachtige pijntjes maar heb er verder niet zoveel aandacht aan besteed, maar goed die avond verging ik echt letterlijk van de pijn. Dacht dat het mis was met de baby weet natuurlijk niet hoe weeen voelen maar dacht dat ik ze had. De verloskundige is toen hier gelijk geweest hartje gehoord dat was verder prima, maar ze heeft me wel doorgestuurd naar het ziekenhuis, waar ik dus mocht blijven . Daar hebben ze me aan het infuus geprikt en hebben ze me iets pijnstillends gegeven want ja ik mag natuurlijk bijna niks hebben ivm met de kleine. Ook hadden ze nog een echo gemaakt gelukkig was alles goed met de baby, de dag erna (woensdag) een echo gemaakt van mijn nieren maar ze konden niks zien. Al denk ik zelf wel dat het een niersteentje is geweest mijn pijn kwam precies overeen + er zat wat bloed in mijn urine. Donderdag mocht ik weer naar huis want ze konden niks vinden. Moet zeggen dat de pijn zo goed als weg is voel nog wel iets maar ach niet erg pijnlijk verder. Dus dat was weer even mijn bericht vanaf deze kant, Wel las ik dat jessi lekker op vakantie is geweest heerlijk meid, lijkt me zo leuk om samen voor het eerst met je kleine op vakantie te gaan. @ vaddie hoop dat de nachten snel wat langer worden @ enchanted wat vervelend dat je nog steeds niet ongesteld bent geworden maar ook niet zwanger ! Wel raar hoor hoop dat je het snel wordt een van beide . @ buiken vraagje wanneer begon jullie buik echt te groeien? Die van mij is nog niet echt noemenswaardig zwanger! Natuurlijk had ik al een buideltje hihi, maar was wel benieuwd wanneer die van jullie echt begon met groeien.
@Annet: Jeetje dat is even heftig zeg. Gelukkig dat alles nu weer goed is en de kleine het goed doet.
@Annet, wat fijn dat je weer lekker thuis bent. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakte om je kleintje. @hier: nou vandaag naar het ziekenhuis geweest, ik dacht zelf dat ik vruchtwater verloor en ook de vk vertrouwde het niet helemaal. Het was ook meer dat ik het druppelsgewijs verloor en niet echt een grote plas zeg maar. Dus ik mocht ruim een uur aan de ctg en ze hebben vocht opgevangen. Uiteindelijk moesten ze ook nog met een eendebek naar binnen ( dat ding is vast uitgevonden door mannen! ). Maar het bleek geen vruchtwater te zijn gewoon wat waterige afscheiding. Dus ik mocht gewoon weer naar huis en volgende week terug naar mijn VK. Dus ik ga zo even lekker in bad liggen, even de onderkant laten weken want die doet me toch een partij zeer!
@annet bij zag je pas wat na een week of 22 dus nog even geduld @annabel. Klinkt niet prettig. Wel fijn dat alles goed was.
Hey Meiden, Ik heb zelf ook overgewicht, maar weet je het kan dan wel gevaarlijk zijn. Maar er zijn ook vrouwen die veel gevaarlijkere dingen doen/hebben tijdens de zwangerschap. 6 maanden geleden woog ik 152 kg, inmiddels heb ik een maagverkleining gehad en weeg ik 112 kg. Wij willen ook graag een 2e kindje, maar tot de dag van vandaag is dat nog niet gelukt. Ik ben nu in behandeling bij de ferteliteitsafdeling en hopen ook snel op goed nieuws. Meiden jullie doen het goed en laat niet iedereen maar altijd wat over 'gewicht' zeggen. Jullie voelen zelf wel aan of het gaat of niet toch . Succes!!
@Stitch85: welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! @Enchanted: wat Jessi ook zegt, ik moest ook gelijk aan PCOS denken ik ben uiteraard geen arts, maar dat je zomaar een cyclus over slaat zonder aanwijsbare reden is wel erg vreemd. Ik zou er bij je arts op staan dat ze verder gaan kijken. @Jessi: weer een druk weekje voor je. Maar je hebt een lekkere vakantie gehad, en dat neemt niemand je af! Inderdaad, de tijd vliegt echt voorbij. @Annet1985: oei, dat is ook niet niets zeg, pff ben blij dat je je weer wat beter voelt. Hoop dat je nu weer kan gaan genieten van je zwangerschap. Mijn buik groeide al die tijd wel iets, maar ik vind eigenlijk dat hij sinds vorige week pas mooi begint te worden. @Annabel26: jij ook al in het ziekenhuis geweest dames geen gekke dingen gaan doen hè!!! Ow, die eendenbek is zo verschrikkelijk kan me voorstellen dat het gevoelig is van onderen. Maar gelukkig was er niets ernstigs aan de hand! @hier: vanavond weer zwangerschapscursus gehad was wel weer even leuk om met lotgenoten bezig te zijn, vind alleen dat de les zo snel voorbij is maar ach als het weer te lang duurt is het ook weer niet goed. Vanavond wel wat last van steken aan de linkerkant in mn zij, en de laatste dagen voel ik de kleine op andere tijden, en wel ietsie minder dan voorheen. Vanmiddag was hij zo lang rustig dat ik me een klein beetje zorgen maakte, maar of hij het voelde, ineens liet hij weer even wat voelen. Nu vanavond, na de cursus is hij weer lekker actief gelukkig. Fijne avond allemaal!
@djinti: met een kleintje ben je ook vroeg wakker, en de oudste moet naar school dus zwaai wel terug Altijd gezellig naar een stamkroeg te gaan. @annabel en annet: vervelend al die onderzoken, hoop jullie voelen je beter @jessi: heerlijk ff bijtanken! wij gaan in april een week weg @enchanted: balen zeg dat je nog steeds negatief test, ik zou ook eisen dat ze er verder naar kijken! @hier: gisteren begonnen met johannesbroodpitmeel door de voeding te doen en wat een verschil. Noa was de afgelopen week zo onrustig, spuugde veel, als de fles leeg was bleef ze zoeken, 1,5u na de fles fikse huilbuien en veel krampjes Nou meteen de eerste fles met het meel viel ze als eenblok in slaap, na de fles zocht ze niet meer ze is om 21u naar bed gegaan gisteren avond, mark moest haar om 23u wakker maken voor de fles maar die heeft ze slapend gedronken en vanmorgen melde zich om 4.45u en is daarna weer heerlijk in slaap gevallen. Ik hoop voor haar dat ze nu rustiger blijft. Ze dronk een fles in 5 min leeg en nu doet ze er 15 min over, wat een verschil. Alleen jammer dat Noa lekker slaapt en mama niet meer kan slapen
@Woman: arme jij. Zo vroeg al wakker. @Djinti: vergeet ook niet dat je baby steeds minder ruimte krijgt om te bewegen. Je zal merken dat het echte schoppen ook minder gaat worden. Zo naar de ha voor de pil. Daarna lekker sporten
@Djinti2011: Ja die eendebek is echt geen pretje! En ik herken het wel die zorgen als je kindje zich wat minder laat voelen. Ik heb dat af en toe ook. @woman1979: Wat fijn dat het zo snel al wat beter lijkt te gaan met Noa @hier: hier is het erg rustig haha, ik kan echt niet wachten tot ik mijn kleine meisje mag ontmoeten maar ja dat kan nog wel even duren. Klinkt misschien gek maar ik ben wel klaar met het zwanger zijn, die buik de hele tijd in de weg haha. Ik ga eens kijken wat ik vandaag allemaal ga doen. Fijne dag allemaal