Overgewicht en zwanger..

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by MamaVanGilani, Jul 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dronty

Dronty Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    1,359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Bij mij zag je bij de eerste het rond een week of 18 dat ik zwanger was.(maar was toen ook een stuk slanker)
    Bij de tweede zwangerschap zag je het pas met een week of 27 dat ik zwanger was. En ik was toen zelfs zwanger van een tweeling.;)

2. Liesblits

Liesblits Actief lid

Feb 15, 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Jeetje, dan moet ik nog heeeeeel lang wachten! Hoop dat het hier snel gaat groeien :)

3. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

Jan 8, 2008
    2,605
    0
    0
    Veenendaal
    Hoi meiden, ik wandel ook ff binnen. Ik begon bij mijn eerste zwangerschap met ongeveer 136 (geloof ik) en eindigde +/- 10 kg zwaarder. nu begon ik op 138. De eerste zwangerschap was goed gelopen. Tijdens de bevalling gaf de dienstdoende vk me erg het gevoel dat ik mijn kleine wat aan aan het doen was omdat ze volgens hun in de stress zat terwijl ze gewoon haast had. Ze wilden niet kijken hoe ver ik was, ondanks mijn persweeen. toen ze eindelijk keken was ze al aan het kronen. Ook veel opmerkingen als "Tsja, eigenlijk moet je een keizersnede maar ja, je bent erg zwaar." of "Je hebt ook zo'n dikke buik."

Ik heb daar best een tik aan over gehouden dus vind het wel fijn dat ik nu met mensen kan kletsen die in het zelfde schuitje zitten. :D

4. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Hier begin ik nu pas een beetje te groeien, maar of je het nu echt kan zien dat ik zwanger ben ;) of gewoon dikker ben geworden haha

5. jostafientje

jostafientje Actief lid

Jan 26, 2012
    189
    0
    0
    voor de mensen om mij heen is er nog niets te zien maar ikzelf en mijn vriend zien toch al duidelijk verschil..ik ben zeker wat groter aan de onderkant, natuurlijk vanwege mijn eigen vorm valt het allemaal minder op. maar mijn twee buiken beginnen langzaam 1 te worden haha.
    ach kan ik eindelijk een excuus gebruiken..
    ik ben niet dik ik ben gewoon zwanger!
    heerlijk nog 24 weken me niet ongemakkelijk voelen haha

ben inmiddels wel al 5 kg aangekomen en dat terwijl ik dus echt niets extra's eet als normaal, alleen veel meer fruit.

@burningkarma: waarom zijn die mensen altijd zo ongevoelig... jeetje had ook wel iets anders gekund niet? zou me ook niet op mijn gemak voelen

6. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Serieus wat een aso wijf zeg sorry dat ik het zeg, waar bemoeit ze zich mee :S kan me daar zo aan irriteren dat mensen overal maar een mening over moeten hebben! JA we zijn zwaarder maar daarom kunnen wij ook kids krijgen toch!

7. burningkarma

Jan 8, 2008
    2,605
    0
    0
    Veenendaal
    Nou, precies. Ik had stormweeen die om half tien begonnen, om ongeveer tien uur had ik 8 cm. 5 cm in een half uur zeg maar. Vanaf ongeveer 11 uur persweeen weg moeten puffen tot 12:54, toen is ze geboren. Ik voelde het branden dus zei tegen mn moeder (die er ook bij was) brand. Dan wist ze wel wat ik bedoelde en idd. Ze rende weg om die VK te halen want die had me alleen gelaten. Oh, zegt die doos. Ze is er al. :S trut. Was echt vreselijk. Naderhand was ik gewoon blij dat mijn meisje gezond en wel was. Later begon ik de klap wel een beetje te voelen.

Ik ben dus blij dat ik jullie heb gevonden. Samen staan we sterk toch? kunnen we een beetje ervaringen delen.

Overigens, ik ben nu wel van plan een geboorteplan te schrijven. Dit gebeurt me geen tweede keer.

8. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

Jan 25, 2011
    1,931
    0
    0
    Nou vandaag nog contact gehad met de verloskundige. Ik voelde sinds ongeveer vrijdag avond minder leven en maakte me toch wel ongerust. Dus de verloskundige is geweest en ik heb weer aan de ctg gelegen. Daarna werd er een echo gemaakt en gelukkig was alles goed. Ze zagen echter wel dat ze niet helemaal recht voor de uitgang ligt dus ja indalen is zo wel erg lastig.
    Maar goed als de vliezen breken moet ik dus gewoon gaan liggen en de verloskundige bellen en dan zien we wel weer verder.
    Verder gaat alles wel goed hier, zoals de meeste die met de laatste loodjes lopen hoop ik ook dat ik snel ons kindje mag begroeten.
    Fijne zondag avond allemaal!

9. jollietje

jollietje Actief lid

Oct 9, 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    Hé hé ik kan weer inloggen hoor. Van de week was ik mijn wachtwoord kwijt (zwangerschapdementie?) en nu was ik opeens weer ingelogd. Gelukkig maar!
    Bij mij groeit mijn buik nu pas echt hard. Nu begin je het toch pas echt goed te zien hoor. Voorheen was mijn buik gewoon wat dikker als anders.
    Gelukkig gaat mijn gewicht niet hard.
    Van de week nog gewogen en tot nu toe iets meer als 1 kg aangekomen.
    Hoeft de vk zich daar in ieder geval niet druk over te maken. Al moet ik zeggen dat ze nooit naar mijn gewicht vraagt verder. Wat ik niet erg vind hoor :)

Afgelopen woensdag heb ik de gtt gehad. Bah wat een vies suikerdrankje was dat. Ik heb hem maar zo snel mogelijk achterover gegooid. Volgende week krijg ik de uitslag van de test.

@ Annabel: logisch dat je je zorgen maakt als je de beeb opeens veel minder voelt. Gelukkig kon je snel voor een echo en was alles verder goed. behalve dan dat ze niet helemaal recht voor de uitgang ligt. Ik wens je heel veel succes met de laatste loodjes en toch alvast een hele voorspoedige bevalling!

@ burningkarma: welkom en klets maar gezellig mee.
    Zo wat kunnen mensen toch bot zijn soms. Ik kan me voorstellen dat
    je je totaal niet op je gemak voelt op zo'n moment. Goed dat je bezig bent met een geboorteplan!
    Tijdens een bevalling ben je met hele andere dingen bezig en hoor je je niet druk te maken over zulke nare opmerkingen.

Ik wens iedereen een hele fijne avond toe verder!

10. Bagbi

Bagbi Lid

Mar 16, 2012
    39
    0
    0
    verpleegkundige
    amterdam
    Ik heb ook overgewicht,
    ben 1.60 en woog aan het begin 82.2 kilo.
    ben in totaal tot nu toe (23+5 weken) 2.9 kilo aangekomen.Ik moet morgen voor een gtt..
    dat is een test om te kijken ofje zwangerschaps diabetes hebt/ontwikkelt..
    toch best wel ff confronterend, dat je vanwege je gewicht een speciale test moet doen...
    maargoed..

ik doe mn best om te letten wat ik alleaal inmn mond stop, maar afgelopen week ging het wat minder..
    hoop niet meer dan een kilo of 10-11 aan te komen..
    groetjes Bagbi

11. jostafientje

jostafientje Actief lid

Jan 26, 2012
    189
    0
    0
    weet iemand misschien een adresje waar je zwangerschappskleding kan kopen voor grote maten? broek maat 52 en shirt maat 58 ?? zoek me rot voor wat kleding voor straks maar kan gewoon niks fatsoenlijks vinden.

12. burningkarma

Jan 8, 2008
    2,605
    0
    0
    Veenendaal
    Annabel, de laatste loodjes wegen het zwaardst. Hopelijk mag je je kleintje gauw in je armen houden!

Jollietje: dank je. :)

13. Liesblits

Liesblits Actief lid

Feb 15, 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    @jostafientje Bon Prix heeft op zich wel heel grote maten, maar weet niet tot hoever ze precies gaan. Kijkje nemen kan nooit kwaad ;)
    Ik denk dat het ook mijn adres gaat worden, leuk en betaalbaar :D

Verder weet ik het zo niet. Google al geprobeerd?

Succes!!

14. burningkarma

Jan 8, 2008
    2,605
    0
    0
    Veenendaal
    Bonprix inderdaad. Leuke zwangerschapsspijkerbroek gekocht vast en 2 truitjes. En ook niet zo duur.

15. Enchanted

Enchanted Niet meer actief

He meiden,

Ik ben serieus niet te troosten. Ik vind veel afleiding in een blog die ik beheer, maar ik heb een masker op moeten zetten om door te kunnen. Ik durf niet naar de dokter. Ik ben zo bang voor wat ik te horen ga krijgen. En t lastige is, ik heb ook eigenlijk niemand in mijn omgeving om er over te praten. It's killing me.

16. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    hey enchanted

Als je het over de PCOS hebt kun je me altijd bellen ik pb je zo me nummer wel even. Lieverd het is moeilijk maar heb je niet 1 persoon in je omgeving die je in vertrouwen kunt nemen. Dat heb ik toen wel gedaan en dan kon ik er af en toe wel over hebben. Het is moeilijk ik weet er alles van.

XXX

17. woman1974

woman1974 Actief lid

Jun 16, 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    @annabel: voor je het weet kun je je kleintje in je armen houden, ik hoop alleen dat die dan goed recht voor de uitgang zit, wel zo gemakkelijk

@enchanted: sterkte ermee, het is niet gemakkelijk allemaal!

ik ben net van de trap gedondert, mijn onderste voet glee weg en de npvenste bleef staan waardoor er veel druk op knie stond, gelukkig stond mark meteen naast me om me te helpen want was goed misselijk, had niet zo heel veel pijn maar een rot gevoel in mijn knie, ff afwachten hoe het straks en morgen aanvoelt

18. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

Jan 25, 2011
    1,931
    0
    0
    Haha ja lijkt mij ook wel makkelijk als ze goed ligt. Maar jeetje zo van de trap vallen is toch ook wel even schrikken! Wel fijn dat je meteen hulp kreeg

19. Dronty

Dronty Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    1,359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Woman1974@ Jeetje dat is even schrikken. hoe is het nu met je knie?

20. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Dames: Is hier ondertussen zo druk dat ik het allemaal niet meer bij kan houden. Ook heb ik niet zo veel aansluiting meer hier. Daarom ga ik me afmelden voor dit topic. Blijf natuurlijk gewoon actief op zp.

Succes iedereen met de zwangerschap/ zwanger worden.

Share This Page