Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    ptries@ Super dat de echo goed was.

2. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ ptries: wat fijn dat de echo goed was en hartje al zo mooi klopte!
    Fijn gevoel is dat hé? Nou rust maar ff goed uit voor nu en werkse voor vanavond.

@ dronty, fijn dat je voor nu in ieder geval wat steun hebt voor zo'n buikband. Haha ja dat van dat rust nemen herken ik ook heel erg.
    Ik ben gewoon niet iemand die lang stil kan zitten, maar je ziet het op een gegeven moment word je gewoon terug gefloten door je eigen lichaam. Gelukkig heb je steun van je man. En het is opzich natuurlijk ook wel fijn dat de kids nu op kamp zijn. geeft jou even wat rust en voor hun is het alleen maar leuk!

@ Pugga: he bah een wortelkanaalbehandeling :( Ik hoop dat je er niet al teveel last van hebt nu. Ik heb toen echt veel pijn gehad dus sterkte ermee!

@ Djinti2011: ja nog 1 1/2 week werken en dan ga ik met verlof.
    Die gebroken nachten spelen mij nu ook al parten. Maar goed dan kan ik ook gewoon overdag een dutje doen als ik het nodig heb.
    gewoon er aan toe geven als je het nodig hebt!

Hoe was de groeiecho gegaan vandaag? Fijn dat de rest van de onderzoeken gewoon goed waren en je daarvoor niet steeds terug hoeft.
    Zo te horen heb je ook last van de schoonmaakkriebels. Ja ze zeggen dat het erbij hoort. Maar zelf merk ik er gelukkig nog niets van hoor. Tenminste ik maak niet meer schoon als normaal.

Fijne avond allemaal!

3. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    @Dronty: ik snap dat het erg moeilijk is voor jou om rust te nemen, dat bedacht ik me later ook... Jij zit in een iets andere situatie met 3 kids, dan de meesten hier, die pas van de eerste zwanger zijn. Sorry! Toch wens ik je heel veel sterkte en hoop ik dat je af en toe toch je rustmomentjes kan pakken.

@ptries: Joepie, fijn dat jullie een kloppend hartje hebben gezien op de echo! Gefeliciteerd! Wel vervelend dat je iets teruggezet wordt qua zwangerschapsduur (ik werd dat destijds heel erg zelfs, want ik was ervan overtuigd dat ik veel langer zwanger was, en dat ben ik nog steeds trouwens, maar goed), maar ach... de weken vliegen voorbij joh!

De groeiecho ging goed, het gaat erg snel, want het is geen pretecho en zelfs de 2e groeiecho, dus tsja... Maar, en vandaar ook m'n opmerking hierboven dat ik er nog steeds van overtuigd ben dat ik langer zwanger ben dan dat de vk me destijds geschat heeft, onze kleine man is eigenlijk niet zo'n kleine man, maar dat wisten we ook al. Op 1 punt ligt hij meer dan 4 weken voor, en op de overige punten 2-3 weken... Ben dus ook erg benieuwd wat de gyn. volgende week woensdag gaat zeggen.

Erg slechte nacht achter de rug, maar we gaan vanmiddag toch even langs m'n moeder, die is gisteren uit het ziekenhuis gekomen (heeft een nieuwe knie en knieschijf gekregen). En dan vanaf morgen weer verder met rommelen in huis, en gewoon lekker rustig aan doen. Het is echt zo... ik ben sinds m'n verlof nog drukker dan dat ik was toen ik nog werkte... Ow ja, nog wel iets leuks... (nou ja, niet voor m'n collega's), maar ik kreeg eergisteravond te horen dat degene die mij moest gaan vervangen de benen genomen heeft. Hij kon het allemaal niet aan. Ik heb er heel hard om gelachen, alhoewel ik het wel zonde van m'n tijd en energie vind die ik er 4 weken lang ingestopt heb...

Fijne dag allemaal!

4. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @djinti ik heb ook echt t idee dat ik al verder ben hoor, maarja we zullen t zien;) Hopelijk hersteld je moeder snel trouwens, klinkt best heftig namelijk!

Vanavond het grote nieuws verteld aan mn schoonfamilie, na het eten heb ik een schaal met roze/blauwe cupcakes op tafel gezet, erg geslaagd! Schoonmoeder, overgrootoma en tante to be waren helemaal in tranen! erg mooi moment;)
    Morgen naar mijn familie, helaas geen ouders meer maar we maken er met mijn broers en zus een gezellig moment van! (we gaan samen lunchen)
    nu lekker mn bed in, slaap lekker!

5. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Eindhoven
    @ptries: wat een leuke manier om het zo aan de schoonfamilie te vertellen! Veel plezier vanavond met je broers en zus!

Het is voor m'n moeder de tweede keer zo'n operatie. 2,5 jaar geleden heeft ze in d'r andere been een nieuwe knie gekregen en vorig jaar een nieuwe knieschijf. Nu hebben ze dit been in één keer gedaan. Het ging redelijk met haar gelukkig.

Hier weinig op de planning vandaag. Vanmiddag even de week boodschappen halen en een beetje in huis rommelen.

Fijne dag allemaal!

6. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ptries: leuk hoor dat je het mooie nieuws hebt kunnen delen:)
    Wat fijn dat de familie zo emotioneel en blij heeft gereageerd!
    Ik hoop dat het leuk hebt gehad met je broers en zus.

@Djinti2011: hoe is het nu met je moeder? Wel fijn dat ze gewoon thuis is en daar verder kan herstellen.
    Hoe gaat het met jezelf? Jullie beeb ligt wel ver voor op de groei als ik dat zo lees. Het is dus wel spannend wat de gyn woensdag gaat zeggen.
    Onze beeb lag bij de laatste echo keurig op schema, het enige wat op groei 2 weken voorlag waren zijn benen.
    Tja mijn man heeft nu eenmaal ook lange benen dus dat verklaart een hoop;)

Voor mij schiet het nu ook op.
    Aankomende week is mijn laatste werkweek en dan gaat mijn verlof in. En om eerlijk te zijn: ik kijk er echt naar uit nu.
    Vooral met die opgebroken nachten van nu. Dan kan ik mooi overdag even bijslapen. En lekker alle kleertjes wassen. Jaaah ik kan niet wachten.
    Eerst morgen naar verjaardag van mijn schoonvader.
    Ach de meeste visite is van de week al geweest dus het word gelukkig niet zo druk.

Fijn weekend allemaal!!

7. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Eindhoven
    @jollietje: lekker zeg dat je alleen nog deze week hoeft. En inderdaad, dat vind ik ook het fijnste, als je overdag moe ben, dan kan je gaan liggen. De kleertjes heb ik de afgelopen 2 dagen gewassen en die ga ik zo nog even strijken.

Gefeliciteerd met je schoonvader trouwens, viel het een beetje mee met de drukte?

Met m'n moeder gaat het niet zo lekker... althans, ze heeft enorm veel pijn (dat vertelt m'n vader dan, want tegen mij zegt ze dat niet) en is te eigenwijs om de huisarts te bellen. Ik ga haar morgenvroeg dus even bellen en proberen te overtuigen de huisarts te bellen, en als ze dat niet doet, dan laat ik m'n vader de huisarts bellen zonder dat ze er vanaf weet...

Met mij gaat het redelijk, ik heb erg last van de gebroken nachten en slaap daardoor dus ook overdag best wel veel. Van m'n ene voet had ik dus sinds vorige week al last van hielspoor, maar nu begint m'n andere voet dus ook zeer te doen... maar, ik blijf gewoon doorgaan hoor... hihi... heb toch een hond die naar buiten moet als vriendlief werken is, en dat is ook niet verkeerd die beweging, al heb ik wel in de gaten dat het af en toe net waggelen is ipv lopen, haha...

Woensdag naar de gyn. ben erg benieuwd!

Fijne avond nog allemaal!

8. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Eindhoven
    Jeetje, wat is het stil hier zeg...
    Alles goed met iedereen?

Ik mag me vanmiddag weer melden bij de gyn. en hoop dat we dan een datum te horen krijgen wanneer ze in gaan leiden, ben dus erg benieuwd en begin het nu toch ook wel erg spannend te vinden.

Fijne dag allemaal!

9. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Oeps, alweer even geleden dat ik hier binnen ben komen vallen!

Na die foute echo waarvan een vk vrij definitief zei dat ik een miskraam zou krijgen had ik een week later weer een echo bij een andere vk. Gewoon een gezond beebje van 10 weken en 1 dag. Sindsdien ben ik een beetje druk geweest met het door laten dringen dat het echt allemaal zo is. Na de echo van afgelopen maandag waarbij ik een beebje zag wat goed gegroeit is kan ik het echt gaan geloven. :)

Nu mag ik morgen mijn 12 weken wave doen. :D

@patries: Schattig met die cupcakes. :D Op zo'n manier had ik het ook aan mijn man verteld. Ik had een test gedaan maar niet verwacht dat hij posi zou zijn (anders had ie er natuurlijk gewoon bij geweest haha).

Bekijk bijlage 240487

@All: Ik lees binnenkort even bij. Ga zo aan de poets. Niet dat dat zo leuk is, maar ja.

10. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    @djinti Spannend hoor. Ik hoop dat je een datum hoort dat ze je gaan inleiden.

@Burningkarma Fijn dat je volgende echo goed was. Ik kan me voorstellen dat het even duurt voor het door dringt als je eerst te horen krijgt dat het waarschijnlijk een miskraam word.

@ hier: even een flink dipje hier. Vorig week een dag zulke harde buiken gehad,echt niet fijn. En daardoor werd ik heel angstig.
    En nog steeds wel een beetje ondanks dat ik de kleine regelmatig voel.Echt genieten van de zwangerschap wil nog niet lukken.

11. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @Djinti2011: hoe is het gegaan bij de gyn?
    Heb je inmiddels al een datum te horen gekregen? Dan word het helemaal spannend natuurlijk!
    Hoe is het met de voeten? Nog steeds zoveel last?
    Ik waggel ook trouwens hoor haha

@ Dronty: he bah wat vervelend dat je zoveel last van harde buiken hebt gehad? Wat zegt de vk ervan? Kan me voorstellen dat je zo ook niet echt kan genieten. Maar wel fijn is dat je de kleine toch regelmatig voelt. Dat kan dan wel een hele opluchting zijn.

@Burningkarma: wat fijn dat de kleine toch gewoon bij jullie gebleven is en dat je nu toch gewoon kan gaan genieten.
    Hopelijk blijft alles goed gaan en laten ze jullie niet meer zo schrikken!

Met mij gaat het momenteel wat minder. ik heb nog steeds erg veel last van het carpaal tunnel syndroom in mijn arm/hand, waardoor ik om de haverklap s'nachts wakker lig. Daarnaast heb ik ook nog eens een fikse verkoudheid te pakken wat ook totaal niet bevordelijk is voor je nachtrust. Maar 1 lichtpuntje: nog 2 daagjes werken dan ga ik met verlof!! :)
    Morgen weer voor de 2 wekelijkse check-up naar de vk.

Fijne avond allemaal!

12. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Eindhoven
    @Burningkarma: jeetje zeg, kan me voorstellen dat je erg om hebt moeten schakelen nadat je jezelf erop ingesteld hebt at je een miskraam krijgt, en dat achteraf dan toch blijkt dat de beeb is blijven “plakken” en het goed doet.

@Dronty: jeetje zeg, wat vervelend van je harde buiken. Erg beangstigend inderdaad. Ik heb het één avond gehad een paar weken terug, de hele avond door harde buiken, en op het laatste zat ik ook echt te twijfelen of ik het ziekenhuis moest bellen. Uiteindelijk rustig plat op m’n rug op bed gaan liggen, en toen zakte het weg.

@jollietje: hoe was het bij de vk? Vervelend zeg dat je zoveel wakker ligt ’s nachts. Wou dat ik een goed advies voor je had, maar ik zou het echt niet weten. Nou vandaag en morgen nog en dan mag jij ook van je verlof gaan genieten. Misschien dat je dan overdag wat slaap in kan halen?

Nou, gisteren zelf bij de gyn. geweest. Het ging weer lekker want ze waren weer eens een half uur uitgelopen. M’n bloeddruk was super en de kleine deed het ook goed. Genoeg vruchtwater, dus wat dat betreft alles goed. We hebben inderdaad een datum gekregen dat ik me mag melden in het zh, maar dat wil niet zeggen dat de kleine ook op die datum geboren wordt, want inleiden kan soms weleens 4 dagen duren… Echter, die datum houden we nog even voor onszelf, dit ook ivm evt. meelezers ;)

Volg. week vrijdag weer controle bij de gyn, en morgen controle bij de internist en gesprek met de diabetesverpleegkundige… Ben erg benieuwd.

Fijne dag allemaal!

13. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    @jollietje Hoe was de echo gisteren?
    Wat vervelend dat je zo slecht slaapt.Heerlijk dat je bijna verlof hebt.

@ Djinti spannend dat jullie een datum hebben gekregen.
    Fijn dat alles goed was bij de gyn.

Wat betreft de harde buiken moet ik gewoon rustiger aan doen van de vk. En als ze heel pijnlijk zijn moet ik bellen en komen ze langs.
    De kids hebben vandaag hun laatste schooldag en hebben dan lekker een weekje vrij.

14. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Tijdje niet geweest dus even bijlezen

@djinti spannend!!! Binnenkort gaan we dus weer babyfotos bewonderen!

@ Jolletje vandaag laatste dagje voor je of heb je al verlof? Lekker hoor khoop dat et slapen beter gaat want dat is, weet ik helaas uit ervaring, echt k.t

@ dronty geniet lekker van de kids en de vakantie! Heb je nog plannen?

@hier. Na de wortelkanaalontsteking kreeg ik aan de andere kant een fikse tandvleesontsteking. Eten kon ik dus niet, slapen lukte niet en de hele week alleen maar hele dag pijn. Gelukkig nu een stuk beter.

Ik krijg ook steeds een pijnlijke onderbuik als ik teveel doe. Kdenk dat dit dan garde buiken zijn maar bij mij is tie altijd zacht aangezien ik te zwaar ben. Ik heb helaas nog steeds niet echt een zwangere buik vind ik. Soms nog steeds 2 delen en niet mooi rond. Heb af en toe ook echt een flinke dip daarvan omdat ik me dan niet zwanger voel omdat ik het idee heb dat niemand het ziet maar gewoon denkt dat ik dik ben *zucht*

vannacht eindelijk weer lekker geslapen, was zo boos toen de wekker ging want ik was aan het dansen met mn kleine baby, hij was zo mooi en zo aan het lachen, twas echt heerlijk. Toen ik er in de auto op weg aar het zh weer aan dacht miste ik gewoon de afslag haha

Groetjes

15. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    Jaah eindelijk verlof! Nou ja officieel pas dinsdag eigenlijk, maar ja maandag is koninginnedag dus dat scheelt een dagje werken :)
    Altijd fijn.

@ Pugga: wat een leuke droom was dat. Jammer dat je bruut wakker werd gemaakt door de wekker. Ik heb nu zelfs het idee nog dat mensen gewoon denken dat mijn buik dikker is geworden ipv dat ik zwanger ben. Veel mensen zijn denk ik ook bang om te vragen of ik zwanger ben of niet. Bang om te kwetsen als het toch niet zo blijkt te zijn.

@ Dronty: ik hoop dat de harde buiken een beetje wegblijven en dat je gewoon lekker kan genieten van je zwangerschap.
    Wel fijn dat je altijd bij de vk terecht kan als je je ongerust maakt.
    Echo heb ik pas 16 mei weer. Ik ben nu alleen bij de vk geweest donderdag.

@Djinti2011: alles was goed bij de vk. Bloeddruk was heel mooi. hartje van de beeb klopte nog steeds zo mooi :)
    Het is gewoon een rustige jongen dus als ik hem niet zo vaak voel hoef ik mij niet ongerust te maken.
    Helaas kan de vk ook niks doen aan het carpaal tunnel syndroom. Haar enige advies is: alleen bevallen helpt. Tja haha toch nog maar ff afwachten en pijnlijden dan. Inderdaad ik kan nu als het nodig is gewoon lekker bijslapen dat is wel een fijne gedachte.
    Fijn dat je een datum heb t gekregen. Spannend!
    Ik snap dat je hem geheim houdt.
    Hoe was het bij internist en de diabetesvk?

Nog plannen met koninginnedag? Wij niet echt eigenlijk.
    Misschien ff gezellig over de vrijmarkt lopen hier. Zolang ze maar een wc in de buurt hebben ;)

Fijn weekend!

16. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Eindhoven
    @Dronty: hoe is het momenteel met je harde buiken, is het minder geworden?

@Pugga: dat van die buik herken ik wel, zelfs nu nog. Ik moet wel zeggen, dat als ik m'n zwangerschapsbroek aan heb, het allemaal wel "mooier" eruit ziet, maar ik blijf ook die 2 delen houden hoor.

Wat een mooie droom was dat zeg, kan me voorstellen dat je boos was toen de wekker ging.

@jollietje: Nu mag je echt gaan genieten van je verlof :)

Iedereen een fijne Koninginnedag gehad?

Hier: tsja... heb wel het één en ander meegemaakt de laatste dagen... Gelukkig was de diabetesverpleegkundige erg tevreden vrijdag, en de internist ook trouwens. En de diabetesverpleegkundige gaf me een grote pluim dat ik al zo lang de waardes goed kan houden, dat er maar weinig zijn die het zo voor elkaar krijgen... deed me toch wel goed...

Nou zondag begon het... had de hele dag de kleine nog niet gevoeld en uiteindelijk om 16.30 toch maar het ziekenhuis gebeld (voel me dan zo bezwaard omdat ik dan weer bang ben dat ik me onnodig zorgen maak)... Enfin, we moesten meteen komen, erg goed opgevangen daar, meteen een echo gemaakt, met een goed kloppend hartje en bijna een uur aan de CTG gelegen. De kleine man was wel erg rustig, maar z'n hartslag was super. Ben naar huis gestuurd met de boodschap wel de volgende dag voor nog een extra CTG te komen... Dus gisteren wederom geweest, en alles was super...

Kreeg vanavond alleen een erg vervelend telefoontje. Ik ben aan mijn kant de eerste die zwanger is, dus m'n broertjes worden voor het eerst oom. Nu was toevallig het zusje van m'n schoonzusje ook zwanger (van een dochter), dus zij werd voor het eerst tante. Nu is zij alleen vandaag met 22,5 weken bevallen van hun dochtertje, die het helaas niet heeft overleefd... :( Houd me toch wel bezig merk ik....

Voor de rest voel ik me goed.
    Het zijn echt de spreekwoordelijke loodjes.
    Waar ik het meeste last van heb is het vocht vasthouden in m'n handen... Heb erg zere vingers, maar ach... als het daar bij blijft...

Fijne avond nog allemaal!

17. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Djinti@ Fijn dat alles goed was bij de diabetes verpleegkundige en internist.
    Fijn dat de ctg ook goed was. Hopelijk is de kleine nu weer wat drukker. Daar kan je je dan flink zorgen om maken als je het niet voelt.
    Wat heftig zeg van het zusje van je schoonzus.Dat zet je dan altijd weer even met beide benen op de grond.

Hier@ Qua harde buiken valt het nu wel mee. Als ik er een voel dan neem ik gelijk mijn rust en dan zakt het snel weer weg.
    Maar goed ik heb nu ook al bijna een week niet gewerkt ivm koninginnedag. Ik moet morgen weer werken dus zie wel hoe het dan gaat.

18. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Dronty: lekker dat je een weekje rust hebt gehad. Dat doet een mens altijd goed. Ik hoop dat het meevalt voor je om vandaag weer te moeten gaan werken. En dat de harde buiken een beetje wegblijven.

@ Djinti2011: ik geniet volop van mijn verlof hoor. dank je!
    Jee wat een heftig verhaal van het zusje van je schoonzus. dan denk je dat je de veilige 20 weken voorbij bent en gebeurt er zoiets.
    Ja ik snap dat je daar even goed van "schrikt"
    Gelukkig gaat het bij jou allemaal goed en heb je gewoon lekker de kleine nog even op de echo en via de ctg kunnen volgen.
    Pijnlijk is dat hé vocht in je vingers? Praat me daar maar niet van. gelukkig hoef je nu niet lang meer.

Bij mij gaat het vocht zich nu ook nog eens volop ophopen in mijn enkels en voeten. Ik loop nu heel oncharmant op mijn crocs haha
    Wat een worstenvoeten en enkels heb ik toch. Ik ben blij dat ik nu niet mezelf in een rok hoef te vertonen ;) En door al het vocht gaat het nu ook opeens hard met de kilo's. :x

Voor de rest geniet ik dus lekker van mijn verlof en ben lekker bezig in de babykamer. Kleertjes wassen, spullen op hun plek zetten.
    Zo leuk om te doen!

Hele fijne dag allemaal!

19. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Jollietje@ wat vervelend van het vocht vast houden.
    Zelf had ik daar heel veel last van bij de zwangerschap van L&T.
    Het was zelfs pijnlijk.
    Oh heerlijk lekker bezig zijn met de babykamer.

20. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Dronty: hoe gaat het nu met de harde buiken? Nog weer last van gehad of valt het mee?
    Ja vocht vasthouden kan pijnlijk zijn. Maar ik neem het graag voorlief hoor zolang de kleine man, maar gezond is :)
    Ja heerlijk is dat lekker met de babykamer bezig zijn. Ik ben nu met de kleertjes bezig. Alles uitzoeken en wassen.
    Ik heb toch nog meer kleertjes dan ik dacht ;)

@ all hoe is het met de rest van de dames hier?
    Ik hoop dat alles goed gaat en iedereen een voorspoedige zwangerschap heeft voor de rest.

Deel Deze Pagina