Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Jollietje@ Gisteravond na het werken wel wat last gehad en vanochtend ook wat. Vanmiddag geen last meer gehad van harde buiken, maar heb ook de hele ochtend niets gedaan.

2. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ dronty: rust is toch blijkbaar het enige wat helpt.
    Dus een ochtendje niks doen mag best hoor. Je moet tenslotte om jezelf en de kleine denken! Al zal dat niet meevallen met de rest van de kids ofwel?

@ Djinti2011: ik ben heel benieuwd hoe het met je gaat. Houd je het nog een beetje vol met de laatste loodjes?

Zo net ff 2 babywasjes gestreken. Normaal ben ik niet zo van het strijken, maar ik vond het toch zo gekreukt en kon het echt niet aan om het zo in de kast te leggen. haha Ik merk nu alleen dat ik weer eens te lang achter elkaar heb gestaan. Mijn enkels en voeten zijn weer eens maatje olifant geworden. Nu maar weer met de voeten omhoog dus.

Fijn weekend allemaal!

3. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Jollietje@ Ik moet zeggen dat ik echt vrij makkelijke kids heb. Als ik uitleg dat ik even rustig aan moet doen omdat ik anders buikpijn krijg dan zijn ze heel rustig en behulpzaam.
    Maar het huishouden moet wel door draaien en dat valt niet altijd mee.

Aanstaande maandag heb ik de guo echo in het ziekenhuis.Ik ben erg benieuwd.

4. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Hey meiden,

Ik hou het nog vol hoor :D
    Heb ook geen andere keuze uiteraard, hihi...

Gisteren moest ik weer voor controle.
    Dat pakte toch ietsjes anders uit dan verwacht… Bij binnenkomst wordt altijd de bloeddruk gecontroleerd…150/90, te hoog dus…
    Dan is het volgende protocol urine inleveren… Daar vonden ze een spoortje eiwitten in wat kan duiden op zwangerschapsvergiftiging…
    Meteen doorgestuurd naar het lab om bloed te prikken en daar moesten we een uur op de uitslag wachten… Dus maar even een kop koffie gedronken in het restaurant. Uurtje later gesprek met de gyn… bloeduitslag was goed mar wilde toch nog even CTG en nogmaals bloeddruk…
    Bloeddruk was wel iets gezakt maar nog steeds te hoog… CTG was wel goed gelukkig. Nu bloeddrukverlagers gekregen en dan zondag in het ziekenhuis opnieuw de bloeddruk laten meten om te kijken of de medicijnen hun werk doen. Als dit allemaal goed is, dan volgende week weer opnieuw in het ziekenhuis melden…

De vrijdagmiddag liep dus even iets anders dan gepland… maar ach… de spreekwoordelijke laatste loodjes ;)

Er zijn hier toch niet zoveel meelezers meer... dus ik kan jullie het wel alvast vertellen mochten jullie me missen... Ik mag me maandag in het ziekenhuis melden om ingeleid te worden :cool: Het begint nu dus allemaal wel erg spannend te worden.

Fijn weekend allemaal!

5. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Djinti@ Wat spannend dat je maandag ingeleid word.
    Heel veel succes morgen.

6. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Eindhoven
    Dank je wel!
    Vandaag weer halve dag onder de pannen geweest... Dacht even voor half uurtje bloeddruk te gaan laten meten, maar mocht meteen weer door alle onderzoeken heen...

Eerst urine inleveren, toen aan CTG en bloeddrukmeting, ondertussen kwamen ze ook nog even bloed prikken en op 't eind moest ik nogmaals urine inleveren... Enfin... m'n bloeddruk is nog steeds te hoog, dus m'n medicijnen zijn verdubbeld.

Morgenochtend moet ik om 6.30 eerst bellen of er plek is op de verloskamers en als dat zo is, dan mag ik richting ziekenhuis en zullen ze gaan beginnen met inleiden...

Spannenddddddd maar heb er ook wel zin in, ben m'n lichaam zat, m'n buik zit in de weg, en we zijn toch wel heel erg nieuwsgierig naar ons "Pietertje" :)

Fijne zondag nog!

7. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Dronty wat fijn dat de kids zo lief en begripvol zijn.
    Spannend dat je morgen de guo echo hebt. Kan je daarvoor in Dronten terecht of moet je naar het ziekenhuis in lelystad of?
    Ik wens je in ieder geval heel veel succes!!

@ Djinti2011: oeww wat spannend zeg! Morgen gewoon naar het ziekenhuis om ingeleid te worden. Zo te horen is je lichaam er nu ook echt aan toe en jijzelf ook ;)
    Dat is dus nog even een druk weekend geweest, maar het eind is nu gelukkig in zicht.
    Ik kan me zo voorstellen dat je niet meer kan wachten tot je kleine "pietertje" in het echt kan bewonderen.
    Heel veel succes morgen en ik hoop voor je dat het een voorspoedige bevalling mag worden!
    toi toi toi!!!

8. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Hallo allemaal!

Hier een flinke dip gehad en veel rust moeten nemen. Deze week hopelijk alleen maar positieve dingen.

@djinty woehoe!! Spannend! We wachte rustig op de foto's succes!

@dronty volgens mij heb je dan wel hele lieve kindjes en wel heel fijn dat ze je ook je rust geven

@jollietje khoop dat je lekker weekend hebt gehad en je voetjes wat rust hebt gegund. Voor de baby doen we soms iets teveel he hihi

Groetjes!

9. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Jollietje@ Voor de guo moeten we naar Zwolle toe. Een uitgebereidde 20 weken echo word alleen gedaan in een academisch ziekenhuis.

10. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Vanmiddag de guo echo gehad. En zo ver ze konden zien is alles goed met de kleine.
    De echo duurde vrij lang, ruim een uur.
    Ze hebben ruim 10 minuten naar het hartje en belangrijkste bloedvatten gekeken en een meting gedaan om te zien of er een lekje was.En dat was niet het geval.
    Alleen het enige is dat de klein wat aan de grote kant is, dus we moesten rekening houden dat het weer een groot/zwaar kindje gaat worden.Stiekem hielden wij daar al rekening mee, gezien de lengtes en gewichten van de kids met de geboorte.

11. Enchanted

Enchanted Niet meer actief

Wat fijn om weer even bij te lezen, hoop gebeurd hier sinds ik een break heb genomen...

Ik heb donderdag eindelijk het inwendige onderzoek. Het gaat al een week of twee totaal niet goed met me. Die vriendin die wel zwanger is die heeft het contact trouwens verbroken, gewoon om een simpel feit. Zij wel zwanger, ik niet, ik mag me niet aanstellen. Met 10 weken zwangerschap, toen ik net het nieuws te horen had gekregen van het onderzoek en dat het PCO is etc stuurde ze een bericht naar mensen toe dat ze niet wil dat er foto's op internet komen na de bevalling van de baby.

Ja sorry, maar ik heb er niet op geantwoord. Je bent 10 weken zwanger, kom op. Daarop heeft ze me besloten om me echt overal te verwijderen. Nou dan kom je ver hoor in het leven als je iedereen verwijderd als het je even niet aanstaat. Egoist. Goed dat ik toen voor mezelf koos, nu zie ik direct wat voor persoon ze is, die moet ik niet in mn leven.

Verder geen nieuws, ik ga proberen weer wat bij te lezen, maar veel reageren zal ik niet, ik kan het gewoon niet. Ik heb zo'n naar voorgevoel dat het bij mij van binnen niet goed zal zitten.

Liefs

12. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Pugga, ik zal voor je duimen dat je deze week alleen maar positieve dingen hebt hoor!
    Ja voor de baby wil je al gauw teveel doen. Maar er is oom zoveel te doen. Wassen, strijken, schoonmaken ;)

@ Enchanted: fijn om weer wat van je te horen meid. Ik zat me van de week serieus af te vragen hoe het nu met jou gaat.
    Goed dat je voor jezelf kiest. Je hebt het al moeilijk genoeg momenteel met jezelf
    Ik hoop dat het inwendige onderzoek je meer duidelijkheid gaat geven over een eventuele zwangerschap in de toekomst. Heel veel succes donderdag!!
    En je hoeft niet hier te reageren hé? Als het te moeilijk is en je jezelf er niet fijn bij voelt dan moet je dan gewoon ook niet doen. Het gaat tenslotte om jouw!

@ Dronty: wat fijn dat de echo goed was en ze de kleine uitgebreid hebben bekeken. Zwolle is ook wel een goed ziekenhuis voor zover ik weet. Ach als het enige is wat hij mankeert dat hij aan de grote kant is ;) Zo te horen had je daar al rekening mee gehouden.

Ik ben benieuwd hoe het met djinty gaat. Ik hoop dat ze maar snel met babynieuws mag komen.
    Zelf ben ik vanavond met mijn man naar een informatiebijeenkomst hier in het ziekenhuis geweest. Was wel interessant om te horen hoe en wat tijdens de bevalling. Aangezien ik toch uiteindelijk in het ziekenhuis zou moeten bevallen. We mochten ook even een kijkje nemen in de bevalling/kraamsuite. Die zien er mooi uit gelukkig!

13. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Hallo Meiden

Djinti is gisteravond van een Zoon genaamd Niek.

Joehoe weer een jongen erbij.....

Gefeliciteerd lieve Djinti

xxxx

14. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten

Gefeliciteerd Djinti met jullie zoon Niek.
    Wat een mooie en stoere naam.
    Lekker genieten van de kleine man.

15. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    gefeliciteerd dijntje met je zoontje niek :) ben heel benieuwd naar de foto's !

16. Enchanted

Enchanted Niet meer actief

Aaaah op t goede moment terug gekomen :D Gefeliciteerd Djinti!!

@Jollietje dankjewel :) Ik weet ik hoef niet te reageren, maar bedoelde meer andere topics. Ik voel me hier thuis, ik wil hier wel gewoon lekker meelezen en kletsen. Maar ik moet niet teveel in andere topics gaan snuffen, krijg ik weer hoop en verlangen ;)

Hoe is het verder met iedereen?

17. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Enchanted@ Gezellig dat je hier wel mee blijft kletsen.:)
    Wat vervelend dat je 'vriendin' zo doet.
    Heel veel succes donderdag. Hopelijk heb je dan meer duidelijkheid.

18. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Djinty wil je ook via deze weg ff feliciteren maar dat had ik natuurlijk al gedaan op fb ;)

19. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @Djinti: Jaah daar is hij dan! Gefeliciteerd met de kleine man. Stoere naam hoor. toevallig heet mijn neefje ook zo.
    Geniet nu maar lekker van elkaar!

@Enchanted: gezellig dat je hier wel komt en blijft meekletsen.
    Vooral blijven doen hoor als dat goed voelt! Gezellig.

20. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Eindhoven
    Hey meiden, dank jullie wel allemal. Zodra ik thuis ben zal ik even foto's spammen. Dat lukt niet vanaf mn mobiel.

Ja helaas is de bevalling niet gelopen als gepland, ook dat komt nog wel.
    We zijn vooral supertrots.

Tot snel!

Deel Deze Pagina