Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Verders druk aan het opruimen en schoonmaken voor het weekend.
    Zaterdag zijn Lisanne en Twan jarig

2. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ dronty:
    dat gaat goed met de kamers. Fijn dat alles straks lekker optijd klaar is zodat je je daar geen zorgen meer over hoeft te maken.
    En de gordijnen zijn ook al binnen las ik. Dat is zeker snel! alleen maar mooi.
    Leuk dat de tweeling zaterdag jarig zijn. Alvast gefelicteerd!!
    Ik hoop voor je dat het zaterdag wel een beetje redelijk weer word.
    Het is toch altijd wel fijn als de kids lekker naar buiten kunnen.

Ik heb nog wat gedoe met de kinderwagen.
    Wij hadden hem al een tijd in huis, maar nog netjes in de doos. Nam hij minder plek in. Pakken wij hem uit, blijkt hij incompleet en het verkeerde model te zijn. Inmiddels telefonisch contact gehad en een nieuwe hopelijk complete kinderwagen is onderweg.
    Ik hoop maar dat het nu goed komt! Maar daar ga ik wel van uit.
    Vandaag weer bij de vk geweest. Ik kom daar nu elke week. Kind aan huis dus! Bloeddruk was helemaal prima, 125/75.
    De kleine was nu helemaal ingedaald en lag vast in mijn bekken.
    Dus ja het is nu gewoon echt een kwestie van afwachten..
    Ik vind het wel heerlijk nu het weer wat kouder weer is.

3. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Jollietje@hoe is het met jou?

Hier hebben wij zaterdag de verjaardag van de tweeling gevierd.
    Ze zijn flink verwend en het was erg druk.
    Gelukkig was het mooi weer en konden de
    kinderen lekker buiten spelen.
    Vandaag trakteren ze op school.

4. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Hallo allemaal!

het is rustig geworden hier.

@Dronty gefeliciteerd met je kindjes! gelukkig inderdaad op zaterdag want zondag was het alleen maar regen. hoe gaat het met het kamertje?

@jollietje wat balen van de kinderwagen maar hierdoor gaan wij hem ook al in elkaar zetten van de week. had echt zoiets van dat zal mij ook wel weer kunnen gebeuren. Khoop dat alles snel geregeld wordt en je snel de goede in huis hebt. want lang zal het niet meer duren voor je!

@hier. een hoop gebeurd de laatste tijd en ben voornamelijk ontiegelijk gefrustreerd. en boos op iedereen lijkt het. toen wij vertelde dat we zwanger waren kwam schoonzus erachter dat het voor haar allemaal waarschijnlijk wat moeilijker zou worden. niet dat ze er mee bezig waren maar toch. nu enkele onderzoeken verder doet ze er enorm dramatisch over ik voel me echt bezwaard om iets over mijn zwangerschap te vertellen ze vraagt er ook nooit naar als enige van haar nog geen kado niets gehad( niet dat dit moet uiteraard maar toch opvallend) en nu weet ik wat ze heeft en ze overdrijft gewoon ontiegelijk! oke het word iets lastiger maar het is niet onmogelijk! zelf op de natuurlijke manier is het gewoon mogelijk. dus ben btje tja voel me raar daarover elke keer moet ik wel naar haar verhalen luisteren maar als ik iets vertel dan krijg ik het idee alsof ze me heel vervelend vind.

mn schoonmoeder vraagt nu elke keer hoeveel ik al ben aangekomen en lijkt het een soort van vervelend te vinden dat het antwoord daarop nog steeds 0 is. ze probeert me steeds btje af te kraken op mn gewicht lijkt het. mn schoonvader is alleen met zn hobby bezig heb al een hele waslijst gekregen met wanneer ik allemaal niet mag bevallen. (nou daar hebben we dus gewoon schijnt aan als het komt komt het) vind het ook zo lullig voor mn vried dat mijn ouders en zus zoveel meer intresse tonen

en ik word ineens heel beschermend en onzeker. zo wil ik ineens niet meer dat er iemand op kraamvisite komt alleen mn ouders en mn zus de rest niemand ik wil niet dat ze aan mn baby zitten straks. en ik weet dat ik ontiegelijk onredelijk ben hoor hihi maar toch dat heb ik nu.

zo dat lucht effe op ben het effe kwijt haha heb ik jullie ermee lastig gevallen

5. jostafientje

jostafientje Actief lid

26 jan 2012
    189
    0
    0
    hey dames, ik lees stiekem ook gewoon met jullie mee maar post eigenlijk ook nooit iets.

ik zal eerst mezelf even voorstellen. ik ben josta en ben 33 jaar en ben nu 10,5 jaar samen met mijn vriend, in verwachting van onze eerste, vanwege overgewicht moet ik ook bevallen in het ziekenhuis. we verwachten een jongetje en ben 2 september uitgerekend.

@pugga mij val je er niet mee lastig maar wel vervelend inderdaad dat ze eigenlijk de aandacht probeert te krijgen door zo te zeuren en "zielig"te doen.

ik heb ook een verhaaltje waar ik me soms wel wat aan kan ergeren. ik heb een oudere zus van 34 en die heeft in het begin van de relatie, 15 jaar geleden, van haar man te horen gekregen dat hij nooit geen kinderen wilde daarmee ging ze toen akkoord.

ik en mijn vriend hebben een heel andere levensstijl dan hun en wilde toen een huis gaan kopen omdat dat ons beter leek voor de toekomst 6 jaar geleden dus de aandacht ging naar ons want wij kregen een nieuw huis. zus nooit gehad over koophuis want huren was zo makkelijk. wij dus huis gekocht en wat denk je hun na 6 mnd ook een 'groter' huis gekocht dus aandacht weer terug.

vervolgens vertelde wij dat we aan het proberen zijn zwanger te raken (kinderwens was bij iedereen al bekend) en dus zo snel mogelijk een kindje willen... na al 5 maanden was het zover en was ik zwanger dus aandacht bij ons.. en ja hoor wat denk je... hun hebben toen ook besloten om eraan te beginnen en dat vond iedereen zo geweldig want dat vonden ze zo leuk omdat hij vertelde nooit kinderen te willen.. dus je raad het al aandacht weer terug bij hun.

vervolgens zijn wij nu ons huis aan het opknappen en wat denk je.... hun moeten ook hun huis opknappen... en jawel aandacht is weer terug bij hun..

nu was ik gisteren met zus leuk spulletjes bij babydump aan het kopen voor onze kleine vertelde ze me dat ze zwanger is....
    dus je raad het al wat er komen gaat als ze het verteld....

ik vind het echt heel erg leuk voor haar omdat ik weet dat ze het ook graag wilde en gun het ze ook heeeeeel erg. vind het leuk dat er maar 5 maanden verschil in zit straks tussen de kindjes maar,
    waarom moet ze ook alles doen wat wij doen en net een stapje extra??

6. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ allemaal:

Ik reageer heel even kort hier, maar onze kleine jongen Jari genaamd is op vrijdagavond om 23:09 te wereld gekomen. 10 dagen eerder als verwacht.
    Hij weegt 3140 gram en is verder helemaal gezond.
    Bevallingsverhaal volgt nog...
    We zijn ondertussen er maar erg druk mee, maar helemaal gelukkig!

iedereen succes met de zwangerschap!!

7. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Jollietje! Gefeliciteerd!! Wat een mooie naam ook! Kben benieuwd naar de fotos en het verhaal

Volgens mij ben ik dan nu de volgende hihi

@jostafientje, ik snap hoe jeje voelt. Altijd overschaduwd worden. En tuurlijk je bent blij voor ze en ik voel mee met mn schoonzus maar sos lijkt er gewoon geen ruimte voor mijn verhaal of blijdschap en is toch zonde. Maar welkom bij de club! Gezellignog wat nieuwe mensen erbij!

8. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @jollietje GEFELICITEERD!!! geniet er lekker van:)

@jostafientje, kan me voorstellen dat dát ook erg vervelend is:s maar lekker genieten van jullie eigen geluk:)

@hier ik heb al een tijdje niets meer gepost, heb het erg druk gehad, maar heb mezelf net wel even helemaal bij gelezen;)
    Met mij en de beeb gaat alles helemaal goed:) nu 15wk zwanger, geen misselijkheidsklachten meer gelukkig! alleen een afkeer van zoetigheid, haha naja kan geen kwaad;) verder soms wel ontzettend duizelig doordat ik een wat lage bloeddruk heb, was niet erg, alleen vervelend voor de mama (dat klopt;))

6juli hebben we de 20wk echo, ben zo beniewd of we kunnen zien wat we krijgen:)

ik zal voortaan weer wat actiever worden op dit forum... :)

fijne aaf!

9. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    weet iemand toevallig ook hoe ik mijn 'ticker' kan wijzigen? (had hem al vroeg ingevuld, en daarna zijn we 8dagen terug gezet...)dus hij klopt niet meer...;)

10. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    het is inmiddels gelukt, na wat google werk;)

11. jostafientje

jostafientje Actief lid

26 jan 2012
    189
    0
    0
    @jollijntje gefeliciteerd met jullie wonder! leuke naam. geniet er lekker van hoor!

@pugga dat is precies het goede woord overschaduwd worden...

@ptries ik heb ook geen idee hoe je hem aanpast heb toen gewoon een nieuwe gemaakt haha, en 6 juli is het zo hoor... heb je wel al een voorgevoel van wat het word?

12. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @jostafientje ik denk zelf een jongen, al bijna vanaf het begin:) maar mijn omgeving denkt eigenlijk allemaal dat het een meisje is en de papa heeft geen idee... Maar we zijn hoe dan ook blij, of het nou een zoon of dochter gaat zijn:)

13. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Pugga@ dank je wel voor de felicitaties.
    Met de kamer voor de jongens gaat het goed.
    Deze week hopen we klaar te zijn met in ieder geval het verven van de muren.
    Volgende week woensdag,donderdag en waarschijnlijk vrijdag komt mijn schoonvader de wandkast en het buro in de kamer te zetten.
    Mijn man heeft ook vrij genomen want zijn broertje kon helaas niet mee om te komen helpen dus dat gaat mijn man nu doen.
    En die week er op komt het stapelbed dus dan kunnen we gaan beginnen met de kamer inrichten.
    En gewoon lekker hier je hart luchten hoor.

14. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Jostafientje@ Leuk dat je komt mee schrijven.

Jollietje @ Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje.
    Wat een leuke naam. Geniet lekker van je kleine mannetje.

Ptries@ Fijn dat de klachtjes wat afnemen. Spannend hoor dat je binnenkort de 20 weken echo hebt.

15. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Hier@ Vanochtend weer naar de verloskundige geweest.
    Bloeddruk was goed en verders was ook alles netjes gegroeid.
    Alleen die harde buiken vond de verloskundige toch niet helemaal lekker zitten.
    Dus moet het rustiger aan gaan doen en ze gaf als advies om het goed in de gaten te houden en me anders ziek te melden op het werk omdat ik best zwaar werk heb.
    Verders de doorverwijzing gekregen voor de bloedsuikertest en hb prikken.
    Ook gelijk een afspraak gemaakt voor een groei echo, die staat nu op 3 juli gepland.

16. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @dronty fijn dat alles goed was! ook echt rustig aan doen dan maar, toch spannend die harde buiken;) en dan ook nog zo druk met de kamer voor de jongens, vast fijn als die binnenkort af is:)

@hier wij zijn het weekend op kraambezoek geweest bij mn beste vriendin, geweldig! volgens mij vind ik baby's nu gewoon nog schattiger als gewoonlijk;) haha Ook mijn vriend 'smolt' gewoon van zo'n klein droppie, met dr 46 cm en 2800 gr is t ook met recht een kleintje;)

fijne aaf!

17. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    ptries@ Mijn man is voornamelijk bezig in de kamer van de jongens. Ik mocht al niet veel helpen van hem.En nu helemaal niet meer.
    Als straks de kamer van Twan leeg is dan moet ik het behang er af halen want dat vind mijn man een rotklus en dan samen behangen. De rest doet hij ook weer.

Ik kan me voorstellen dat je smolt van zo een kleintje.
    Heerlijk om dat te zien en vast te houden.

18. jostafientje

jostafientje Actief lid

26 jan 2012
    189
    0
    0
    @ ptries, ik had hetzelfde.. eerste twee weken gevoel van meisje maar daarna duidelijk de neiging naar jongen.. mijn vriend en iedereen om me heen dachten een meisje.. haha had ik het lekker goed.

@dronty lekker he dat klussen, ik heb vorige week nog het plafond in de badkamer staan structuren! en verder ligt ons hele huis nog op zijn kop. liggen nog geen vloeren in, geen plinten en de muren moeten nog gewit worden, alle kozijnen en deuren nog schilderen.... trap bekleden en alle gordijnen ophangen enz enz

dus zitten echt in een bouwput... maar er begint nu een eind aan te komen. 12 jul komt er iemand kijken voor de vloer te vrezen voor de vloerverwarming... en omstreeks 20 jun komt de vloer voor boven binnen! zaterdag kijken voor vloertegels voor woonkamer.

morgen een 4d echo van onze kleine! dus dat is wel een lekkere afleiding.

ons hondje is 3 wk geleden geopereerd aan een tumor en is nu herstellend, alleen denkt de dierenarts dat het terug gekomen is... en is er een kans dat we haar moeten laten inslapen. dus geen fijne nacht gehad en vandaag was ook klote.

19. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Jostafientje@ Jullie dus ook druk aan het klussen in huis.
    Maar zo als ik lees moet er bij jullie nog aardig wat gedaan worden.
    Jeetje wat heftig van jullie hondje.
    Dat zijn altijd mindere dingen. Wanneer krijgen jullie de uitslag of het terug gegroeid is of niet.
    Veel plezier vandaag met de 4d echo.

20. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Jollietje geweldig gefeliciteerd met jullie wondertje Jari.
    Geniet ervan en heel veel geluk.......

Deel Deze Pagina