Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Jollietje gefeliciteerd met jullie wondertje en geniet ervan!!

2. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    zow ik heb 2 erg drukke dagen gehad, gister gewerkt van 15.30u-00.00 (lees half 1 thuis) en vanmorgen om half 7 weer uit bed, kwart over 7 in de auto voor een cursus van 8.15 tot 17.30... vanavond om 18.30 weer thuis en nu helemaal kapot;)
    Was net al ff in slaap gevallen, toen mn vriend thuis kwam van zn late dienst schrok ik gewoon wakker op de bank haha

Nu dus nog maar even een kopje thee en dan lekker mn bed in, morgen gelukkig een dagje vrij, uitslapen;)

weltrusten -x-

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Even een vraagje hier. Ik heb van mezelf het meeste vet op mijn buik. Nu ik zwanger ben is die dus enorm geworden. Mensen denken nu al dat ik op het eind loop terwijl ik pas op 23 weken zit. Ik maak me een beetje zorgen over hoe groot mijn buik wel niet wordt.

Zo heb ik ook al last van BI, vocht vasthouden en RSI. Mijn benen vallen snel in slaap door het gewicht van mijn buik. Het zijn dingen die je normaal vragen op het eind ziet hebben. Dus hoe moet het wel niet worden over een week of 16? Maak me echt een beetje zorgen.

Hier meiden die daar ervaring mee hebben?

4. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    #2644 jollietje, 8 jun 2012
    Laatst bewerkt: 8 jun 2012
    @ Jostafientje,
    welkom hier :)

@ allemaal: dank jullie wel voor de felicitaties.
    Alles gaat goed hier en de rust begint eindelijk een beetje terug te keren.
    De bevalling is heel erg snel gegaan. Rond 21:30 kwam de vk en bleek ik al 8cm! ontsluiting te hebben. Wij snel naar het ziekenhuis gegaan en om 23:09 was de kleine man al geboren.
    Jari had in het vruchtwater gepoept dus we zijn een nachtje ter observatie gebleven, maar mochten de volgende dag lekker als gezinnetje naar huis.
    Voeding ging erg moeizaam en naar wat bleek had hij dus een te kort tongriempje. Deze is afgelopen zondag door een vk hier geklieft en sindsdien gaat het elke dag wat beter met de voeding. Wel heeft hij veel last van darmkrampjes, maar daar hebben we nu wat homeopatisch voor. Het gaat elke dag dus steeds beter en wij genieten dan ook volop!

Alle zwangere dames hier: heel veel succes met de zwangerschap!

Bijgevoegde bestanden:

5. jostafientje

jostafientje Actief lid

26 jan 2012
    189
    0
    0
    #2645 jostafientje, 8 jun 2012
    Laatst bewerkt: 8 jun 2012
    @dronty jah er moet nog heeel veel gebeuren maar de planning is dat alles eind juli af is dus net op tijd... tenminste als alles volgens planning blijft lopen haha
    en mijn hondje daar moeten we aankomende maandag mee terug naar de dierenarts om te laten kijken of de zwelling minder is geworden.. ik heb er zelf een hard hoofd in en ben alles al een beetje aan het afsluiten.. helaas..

@nuage ik heb ook het meeste vet op mijn buik zitten en krijg ook de opmerking dat het zeker niet lang meer duurt.. ik maak me echter niet echt zorgen over hoe groot hij straks zal zijn.... je houd hem toch niet tegen ... en wel vervelend die kwaaltjes, helaas kan ik er niets over kwijt omdat ik totaal geen last heb van iets... nog niet tenminste en dat met overgewicht van nu inmiddels 130kg..

ow en de 4D echo dat is niet helemaal gegaan zoals gedacht.. onze kleine is erg eigenwijs en blijft op zijn zij liggen met handen en voeten in het gezicht! dus dan is het zonde om er 4D van te bekijken aangezien je dan alleen handen en voeten en een vlek ziet.
    maar 19 juni mogen we terug komen in de hoop dat ie dan gedraaid is. dus nog even wachten haha.

6. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @jollietje wat een prachtig mannetje!

@nuage ik ben 'nog maar' bijna 16 wk, maar merk al wel dat mn broeken te krap worden, m.n. als ik zit, dus ik heb vandaag dan ook maar 2 zwangerschapsbroeken gekocht:)
    Mijn buik bestaat nog wel uit '2 delen' (nou word dat ook extra erg doordat ik mn gewone broeken dicht probeerde te knopen haha) maar merk al duidelijk dat er verschil is, vooral aan mn onderbuik!
    dus ik ben ook zeer benieuwd hoe het zal gaan:) lekker trots zijn op je buik!

fijne aaf!

7. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    @jostafientje wat verschrikkelijk van je hondje. Khoop toch heel erg dat het geen slecht nieuws is. Jammer dat de echo niet gelukt is maargelukkig mag je terugkomen.

@dronty hoe gaat het? En schieten de kamers al op?

@ptries ik heb bij sommigekledingnog steeds twee buiken. Mijn buikvinden ze juist vrij klein maar ik ben zeg maar wel zwaar in verhouding dus heb overal wat

@hier. Ik ging donderdag voor controle ofhij al een btje in de goede richting lag omdat hij steeds dwars lag en dan praten over een eventuele draaipoging. Maar ineens ging het heel snel en ben niet meer naar huis gegaan. Ik lig sinds donderdag in het ziekenhuis. Hij was te weinig gegroeid. De hartslag was te vlak het vruchtwater te weinig en ik voelde wat minder leven maar ik dacht dat dat zo hoorde op het einde.
    De volgende dag weer een echo gehad hij werd zelfs nog kleiner gemeten. Nu krijg ik iedere dag 3 x een ctg. Na iedere ctg kan er besloten worden dat tie eruit moet. Een draaipoging durven ze niet meer aan want daar is hij te kwetsbaar voor. Daardoor durfde ik een stuitbevalling niet aan dus word een keizersnee. Ze willen hem proberen tot37 weken te laten zitten als ik het nu goed begrepen heb.
    Kben nu dus onwijs onzeker verdrietig enz. Heb ook een heleboel vragen die ikniet durf te stellen. Kben gewoon verschrikkelijk bang dat het alsnog misgaat.

En dan heb ik een hele leuke schoonfam. Mn szus stuurt me berichtjes dat ik rustig aan moet doen en dat die aandoening die ze blijkt te hebben wel meevalt ze kan gewoon lekker zwanger worden (zei ik al die tijd al stomme aansteller) en mn sm zegt nou succes zet hem op de laatste loodjes zijn het zwaarst he. en op visite begon ze te vertellen dat de dochter van een vriendin dr zwangerschap toch zo zwaar was. Want ze was zo moe en kon niet gaan liggen wanneer ze wilde want ze had nog een kleine van een jaar rondlopen.
    Kweet nog niet zo goed wat ik daar nou mee aanmoet terwijl mn baby toch wel vecht voor zn leventje.

8. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @pugga jeetje wat spannend!! kan me voorstellen dat je er verdrietig van wordt, jammer dat je niet de steun van je s-familie krijg:( Heel veel sterkte en ik zal voor jullie duimen dat alles goed blijft gaan en jullie straks een prachtig gezond kindje hebben! -x-

9. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Pugga@ jeetje dat is even schrikken.
    Heel veel sterkte.
    Wat naar dat je geen steun van je schoonfamilie hebt.
    Terwijl je dat nu zo hard kunt gebruiken.

Hier@ De muren van de kamer voor de jongens staan nu allemaal goed in de verf.
    Nu wachten op woensdag dat mijn schoonvader de kast komt plaatsen.
    Dan de kast nog verven en dan is de kamer af.

10. jostafientje

jostafientje Actief lid

26 jan 2012
    189
    0
    0
    @pugga heel veel sterkte en je bent in goede handen.. beter in het ziekenhuis dan het niet in de gaten hebben en thuis zitten..

veel succes mocht het gebeuren en gewoon commentaar van die mensen laten gaan... lekker aan jezelf en de kleine denken!

11. nonnie80

nonnie80 Nieuw lid

10 jun 2012
    3
    0
    0
    Course Administrator
    Hellevoetsluis
    Hi meiden,

Mag ik hier gezellig mee kletsen? Ben nu bijna 17 weken zwanger en heb ook overgewicht. Weeg normaal 140 kilo en heb dus een veel te hoge BMI waardoor ik in het ziekenhuis loop. Ben gelukkig nog maar 1 kilo aangekomen in mijn zwangerschap dus hopelijk kom ik er slanker uit ;)

Voel me tot nu toe goed dus heb geen last van mijn overgewicht. Ben benieuwd of het nog gaat komen...

Zal het topic eens een beetje terug gaan lezen zodat ik niet helemaal blanco binnen kom ;)

Liefs Manon

12. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Manon@ leuk dat je komt mee kletsen.
    Fijn dat je je goed voelt.
    Netjes hoor dat je 1 kilo tot nu toe bent aangekomen.
    Ik zelf zit nog 7 kilo onder mijn gewicht van voor de zwangerschap.
    Dus mag zelf ook niet klagen, wat dat betreft.;)

13. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Pugga@ Hoe is het nu met jou en met de kleine?

14. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Hallo,

De hartfilmpjes zijn steeds perfect. Krijg straks weer een echo. Dus het is afwachten ben wel iets minder gestrest. Maar nog steeds zo bang dat er iets met de kleine gebeurd of dat er iets mis is met hem.

Ik denk dat ik pas gerust ben als ik thuis ben met mn blije baby.

Pff en ik mis thuis zo erg mn hondjes al 5 dagen niet gezien is echt zo verschrikkelijk.

Khou jullie op de hoogte

15. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Pugga@ Fijn dat het hartfilmpje goed is.
    Je angst kan ik me goed voor stellen.
    Zelf ben ik in de zwangerschap van L&T twee keer opgenomen geweest met vroegtijdige weeen.
    Je maakt je dan zo een zorgen om je kind.
    En het is nu zo onwerkelijk want je kindje zit nog in de buik en je kunt niet zien of het inderdaad goed gaat met de kleine.
    Hopelijk gaat de tijd snel voorbij en kun je je de kleine snel in je armen sluiten.

16. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Pugga,

Ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan met jou en de kleine en dat je de kleine snel in je armen mag sluiten.
    Logisch dat je je zorgen maakt toch? dat zou ik ook doen in jouw situatie.En dat gedoe met je schoonfamilie helpt er natuurlijk ook helemaal niet aan mee. Denk nu maar gewoon eens lekker aan jezelf hoor!
    Gelukkig word er nu goed op jullie gelet.
    Heel veel succes met de laatste loodjes!

@ Nonnie,
    Fijn dat je zwangerschap tot nu zo goed verloopt. Hopelijk blijft alles zo goed gaan.
    Netjes dat je nog maar 1kg bent aangekomen. Zelf was ik 10 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Vooral veel vocht, maar nu na 10 dagen zijn die kilo's er ook weer af :)

@ dronty,
    Fijn dat het zo lekker opschiet met de kamer voor de jongens. Altijd een fijn geval als iets klaar is. Hoe gaat het verder met jou?

Vandaag was eigenlijk de uitgerekende datum van onze kleine. Maar inmiddels is hij al 10 dagen bij ons.
    Het gaat gelukkig steeds beter met de voeding. Gisteren hebben we een andere fles gekocht en nu gaat het al een stuk beter.
    Zo'n verschil een andere fles alleen al kan maken :)
    Wij zijn helemaal gelukkig nu.

17. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Jollietje@ jeetje wat gaat de tijd hard zeg.
    Al weer 10 dagen oud.
    Fijn dat het goed gaat met de voeding, dankzij een andere fles.
    Welke fles hebben jullie nu voor hem?

Hier gaat het best goed met veel rust nemen.
    Vanavond moet ik wel werken, dus kijk even hoe dat gaat.
    als dat niet gaat, dan ga ik me ziek melden.
    Want iedere keer met pijn lopen na het werken is het me niet waard.
    Mijn man had liever gezien dat ik me al,ziek had gemeld.

18. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Nonnie welkom, gezellig! :) ik ben morgen 16wk en n halve kilo aangekomen tot nu:)

@pugga fijn dat t nog 'goed' gaat! hopelijk hebben jullie snel een blije beeb mee naar huis:)

@hier ik ga zo nog even slapen, vannacht weer werken (2 nachtjes nu) en t is 2,5 wk geleden dat ik mn laatste had want ik moest vanwege cursussen wat diensten ruilen, dus ben benieuwd hoe t bevalt:)

fijne aaf allemaal! -x-

19. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Dronty, hoe is het werken gegaan? Ging het een beetje of heb je toch maar naar je man geluisterd en je ziek gemeld? Denk je wel een beetje aan jezelf? Als je iedere keer zo'n pijn hebt.
    Ik heb nu de s-fles van difrax. Nou voor ons is het echt de uitkomst.
    Hij drinkt gewoon heel zijn fles leeg en we zijn geen 1 1/2 uur meer bezig met de voeding :)
    Ja de tijd gaat al weer snel. 11 dagen oud is de kleine man.

@ ptries Hoe is het gegaan met de nachtdienst? Houd je dat nog een beetje vol zo met de zwangerschap? Netjes kwa gewicht tot nu toe hoor. Bij mij kwamen de kilo's pas op het laatst eraan. Maar ze zijn er ook al weer af hoor.

20. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Even snel. Ik ben mamma van een heerlijke jongen. 2730 gram maandagmiddag geboren. Alles is goed en gezond! Heerlijk

Deel Deze Pagina