@hellen1971 ahh vandaar...dat legt er nog wel een extra druk bovenop kan ik me zo voorstellen Ik hoop in elk geval dat je gauw wat duidelijkheid krijg en nog meer dat je gewoon binnenkort kan gaan genieten van een zwangerschap, natuurlijk!
jeeeeeej wij hebben lekker 3wkjes vakantie!! heerlijk om niets te moeten en alles te mogen haha nog 1 wk voor de 20wk echo, hopelijk valt dan te zien of t een j of een m is kunnen we in onze 2e vakantie week een begin maken met de babykamer namelijk in elk geval gaan uitzoeken qua kleuren heb zoveel ideeën! Wij gaan nu eerst lekker bbq'en en proosten op onze vakantie (alcoholvrij ofcourse) fijne aaf!
Oh lekker genieten van je vakantie.Heerlijk hoor! Spannend hoor dat jullie bijna de 20 weken echo hebben. wij hebben dinsdag de groeiecho.
@ de dames hier: ik lees gewoon af en toe nog stiekem mee, ook al ben ik niet meer zwanger natuurlijk. @ Dronty, hoe is de groeiecho gegaan? Hopelijk is alles goed met de kleine. Zijn de jongens inmiddels lekker aan het genieten in hun nieuwe kamer? @ Ptries, lekker hoor vakantie. Geniet er maar lekker van. Voordat je het weet is het alweer voorbij. Alles goed gegaan bij de 20 weken echo? Bij ons loopt niet alles vlekkenloos met de kleine man. Afgelopen week heeft hij bijna onophoudelijk lopen huilen en krijsen. Ik heb zelfs de fysio op bezoek gehad, omdat ze dachten dat hij een probleem in zijn nek had. Wat dus niet zo was. Het probleem kwam vanuit zijn buik. Van het weekend is hij opeens na 7 dagen van die huilbuien gehad te hebben weer rustig. Dus wat het nou was? Hopelijk blijft het zo. Fijn weekend allemaal!
Jollietje @ ach wat sneu dat de kleine man zo moest huilen. Hoe was het op dat moment met zijn ontlasting? Hier@ de groeiecho was goed. Qua lengte was de meting 2dagen verder Over 4 weken weer een groeiecho om te kijken hoe het er dan voorstaat. Mijn hb was goed en de suikertest was ook goed. De jongens slapen nog steeds niet op hun kamer. Vorige week flinke ruzie erover gehad met manlief. Want het was de bedoeling dat ze afgelopen weekend over zouden gaan. Maar mijn man heeft zichzelf zo vol gepland dat de laatste dingen nog niet gedaan waren. Aankomend weekend gaan ze over.
@jollietje Ja alles was goed bij de 20 wk echo, alleen de niertjes waren niet goed te zien omdat onze uk heerlijk opgekruld lag en vervolgens verstoppertje ging doen dus morgen nog even heen, maar verder was alles zoals het hoort dus maak me geen zorgen Zijn helemaal blij met onze gezonde zoon! fijne aaf!
@hier de kleine werkte gister super mee Hij is nu helemaal goed gekeurd, super beweegelijk dus helaas geen goede mooie echo's mee kunnen krijgen (nu al n boefje) Gister en vandaag flink geshopt en rondgeneusd in de winkels, behang uit gezocht en nu ontzettend last van mn buik Nu dus lekker relaxed op de bank, even een avondje niks! Verder hier alles prima, heb momenteel alleen een momentje dat ik mn moeder ontzettend mis, zij is een halfjaar geleden plotseling overleden dus ik heb zo nu en dan even een dipje Hoe is t met jullie dames (en kleintjes) xxx
Ptries@ super dat alles goed was. Hoe is het nu met je buik? Ik kan me voorstellen dat je je moeder mist nu. dikke knuf. Hier@ gaat het allemaal zijn gangetje. De kamer van de jongens is zo goed als af. Ze kunnen van het weekend lekker over. Het is echt super mooi geworden. Gisteren kreeg Lisanne de brief mee voor het afzwemmen. Zij mag volgende week donderdag avond afzwemmen. Heerlijk zo vlak voor de vakantie. Want die vrijdag komen ze met zomervakantie.
@ Ptries: fijn dat alles goed was bij de echo's nooit erg om 2 echo's achter elkaar te hebben, omdat de kleine een boefje is. Ik kan me zo voorstellen dat je je moeder op zulk soort momenten erg mist. dikke knuffel voor jou! @ Dronty: wat fijn dat de kamer voor de boys lekker af is. Zijn ze inmiddels over? Wat goed dat Lisanne mag afzwemmen. Kan ze in de vakantie lekker in het zwembad misschien? Gaan jullie nog met ze op vakantie? Ik kan me zo voorstellen dat dat nu even anders loopt ivm de zwangerschap. Schiet ook alweer op bij jou! Hier is de kleine man alweer 6 weken. Kwa groei gaat hij niet zo hard. Hij weegt nu iets minder als 4 kg. We blijven gewoon veel problemen houden met hem. Hij blijft zo last houden van zijn darmen en ontzettend veel huilen, zelfs krijsen af en toe. Van de week zat hij verstopt en moesten we hem een klysma geven en daarna elke dag lactulose. Nou van die lactulose raakte hij helemaal overstuur dus dat gaan we maar even niet meer geven... Fijn weekend weer!!
De jongens gaan morgen voor het eerst in hun nieuwe kamer slapen. Wij gaan dit jaar niet op vakantie. Wel gaan we vanaf 20 juli op kamp. Mijn man en ik zijn beide leiding bij scouting. Ikzelf ga volgend weekend met de speltak kamperen. Onze kids gaan met mij mee. Mijn man is heel de week weg op kamp. En Sven die gaat dinsdag met zijn eigen speltak nog weg en haal ik zaterdag op. Wat vervelend dat de kleine man zo een last heeft van zijn darmen. Met Twan hebben wij dat toen ook gehad. Hij had vooral veel lucht in zijn buik. En daar had hij toen veel pijn van.
@jollietje och gossie wat zielig voor zo'n klein mannetje! hopelijk gaat het gauw beter met zijn darmpjes @dronty oeeeh spannend, benieuwd wat ze er van gaan vinden, slapen op hun nieuwe kamer @hier ik heb soms ineens een hele scherpe en zeurende pijn in mijn linkerzij, alsof er iets samentrekt, rond mn nier. Dat houd dan zo'n halfuur tot een uur aan en dan zakt het ineens weer af, het helpt als ik op mijn rechterzij ga liggen. Mijn vk dacht aan nierstuwing, even aanzien en anders evt. naar een uroloog ter controle. Hopelijk hoeft het niet zo ver te komen en zoekt de kleine een ander plekje op als hij en mn baarmoeder wat groter worden. Tis gelukkig niet de hele dag door dus zo is het nog wel te doen Verder alles goed hier, de kleine man is sinds een week lekker aan het bewegen, althans zo dat ik het kan voelen haha zo leuk!
Wat een rust hier Met mij en ons kleine mannetje alles goed! hij 'springt' vrolijk in het rond dus voel hem steeds meer, zo schattig! Wij zijn druk aan het kijken naar namen, jee wat is dat moeilijk, althans voor een meisje hadden we het geweten maar voor onze vent komen we er maar niet uit! Er zijn de laatste 3jr bij ons in de buurt ook heel veel jongens geboren dus alle 'standaard' en bekende namen zijn wel gegeven, dus maakt het het zo moeilijk om een leuke orginele naam te vinden 'zucht' gelukkig hebben we nog even, maar ik zou graag op tijd dé naam willen weten hoe is het met de rest? xxx
@ Patries: wat leuk hé dat je de kleine steeds beter en meer voelt. Zo onwerkelijk gevoel vond ik dat. Geniet er maar lekker van! Voor een jongensnaam waren wij er juist wel snel uit. Hij is namelijk naar zijn opa's vernoemd. Voor een meid was het moeilijker geweest. De namen van beide oma's gecombineerd leverde niet zulke mooie namen op Gelukkig heb je inderdaad nog even de tijd. Het komt heus wel goed! @ Dronty, ik denk dat je nu wel eens op kamp kan zijn. Maar anders heel veel plezier! Fijn dat de kinderen zo toch op vakantie gaan. Hopelijk wil het bij jou allemaal nog een beetje lukken met je "dikke"buik. Hier zijn wij even de medische molen in gegaan met Jari. Ik ben met hem naar de kinderkliniek geweest en op het moment word er onderzocht of hij koemelkallergie heeft. Ik geef nu als voeding nutrilon neocate in combinatie met nutriton en 15 en 22 augustus hebben wij dan een eliminatie-provacatie test of dat daadwerkelijk zo is. Hij lijkt vooralsnog wel beter te reageren op deze voeding.. We wachten af.. fijn weekend nog!
Jollietje@ Wat balen dat het nog niet lekker gaat met Jari. Hopelijk hebben jullie gauw uitsluitsel wat betreft koemelkallergie. Hier@ Van het weekend het zomerkampweekend gehad. Vrijdagavond begon het kamp. Heel veel kinderen hadden ook een eigen tent mee genomen dus er was een waar tenten kamp. Zaterdagochtend was er een tent die al om half 4 wakker waren en om 6 uur waren bijna alle kinderen wakker. Een meisje sliep nog en de twee kleinste van mij lagen ook nog in diepe rust. Rond 7.30 uur die geprobeerd wakker te maken. Maar die van mij werden maar niet wakker uit eindelijk kwamen ze om 8.15 uur uit de tent. Echt wonderbaarlijk dat ze bleven slapen aangezien er 18 kinderen heen en weer rende en gilde over het veld. Zaterdagochtend zijn ze met de boerin mee geweest het land op en hebben ze uitleg gekregen over de gewassen die er staan en mochten ze hun eigen aardappels plukken. Daarna hebben we stempels met ze gemaakt van de aardappelen en hebben ze een schilderij gemaakt en de overige aardappelen hebben we s'avonds in het kampvuur gepoft. Zondag zijn de kinderen bezig geweest met een lunch maken voor de ouders. We hebben eiersalade, sandwiches en fruitbowl gemaakt met de kinderen. Tussen door spelletjes gespeeld en met water gespeeld want het was vooral zaterdag erg warm. Het kamp viel me niet tegen om te draaien. Alleen de eerste nacht kon ik me draai niet vinden. En qua dikke buik valt het alles mee. De buik begint nu pas een beetje te groeien en begint het zichtbaar te worden voor de buitenwereld dat ik zwanger ben.
@jollietje Hopelijk blijft het beter gaan met Jari met deze voeding, hopelijk krijgen jullie wat duidelijkheid in aug. @dronty; klinkt als een geslaagd kamp @hier ik heb sinds afgelopen vrijdag zo nu en dan wat harde buiken gehad, vrijdag gewinkeld, zaterdag een 'sta-feestje' gehad en zondag n dagje dierentuin...dinsdag moest ik al naar de vk dus daar even gevraagd, kon gelukkig op zich niet zoveel kwaad maar moet het wat rustiger aan gaan doen aangezien mn lichaam dat aan geeft. NOu vind ik dat erg moeilijk gister 1e werkdag gehad na mijn vakantie en ja hoor gelijk smorgens weer harde buiken, na dat ik 3 cliënten geholpen had, om 13u vrij en daarna helemaal niks meer gedaan. Maar vannacht weer wakker geworden door harde buiken, 3x achter elkaar en ben daarom vanmorgen niet gaan werken. Tot nu toe niet weer gehad gelukkig, maar maak me toch wel zorgen. Vanmiddag belt de assistente even terug gelukkig. Mijn teamleidster wel even gebeld, dat ik sowieso geen hele diensten liever wil doen, dag of laat omdat gister 5uurtjes werken als écht genoeg was. Nou was ze daar nog niet zo heel erg over te spreken, kon het ook gewoon in de rustige momenten (lees pauze) rustiger aan doen... tja wat moet je daar nou mee. Werk in een vz-huis dus echt rustig is t daar nooit ...moest het even kwijt xxx
Ptries@ Wat vervelend van die harde buiken. Rond de periode dat jij zit heb ik daar ook veel last van gehad. Als advies kan ik alleen maar zeggen neem je rust en kies voor jezelf en de kleine. Hoe moeilijk het ook is. Hier zijn de harde buiken een heel stuk minder. Komt denk ik mede door dat ik nu niet meer werk. Ik heb nu heerlijk 3 weken vakantie en aansluitend verlof.
@dronty lekker aan t genieten inmiddels van je vakantie? @Jollietje hoe gaat t nu met de kleine man? Ik heb t weekend weer gewerkt, 2 korte diensten en de 'lichtste' bewoners, dat ging gelukkig prima! was al bang dat ik thuis kom te zitten namelijk, nu al... Verder doe ik alles lekker rustig aan en op mn eigen tijd Hebben jullie ook last gehad van een soort van hitteaanvallen? ik zweet me soms helemaal 'gek' als ik bezig ben bijv. aan het werk schaam me er een beetje voor want dat had ik voor de zwangerschap nooit dus ik gooi het maar op de hormonen, vind het alleen zo vies, ga wel 2x dgs onder de douche in elk geval maar toch.... fijne dag
@ Dronty: klinkt als een geslaagd kamp dus. Fijn dat om er toch nog even tussen uit te zijn geweest zeker? Lekker dat je buik nu pas echt begint te groeien. Hoef je niet zo lang meer rond te sjouwen met een hele dikke buik tenminste @ ptries: Goed dat je bij je werk hebt aangegeven dat je het rustiger aan wilt doen. Ze kunnen het wel niet leuk vinden, maar je moet gewoon aan jezelf blijven denken en aan de kleine. Fijn dat het van het weekend goed is gegaan met werken in ieder geval. Die "hitteaanvallen"ken ik hoor. En helaas moet ik zeggen dat ik er nu af en toe nog steeds last van heb. Bah wat voel je je inderdaad vies dan. Het heeft inderdaad met je hormonen te maken. Ik hoop maar dat het niet altijd zo blijft.. Met de kleine man gaat het met stappen vooruit. Hij lijkt in ieder geval goed te reageren op de koemelkvrije voeding en hij groeit met de dag. Hij kan nu ook zo vertederend naar je lachen dat je helemaal smelt. En huilt al een stuk minder, en heeft veel minder krampen. We zijn er nog zeker niet, maar we zien al veel verbetering. Binnenkort krijgen we dan de test om te kijken of hij daadwerkelijk koemelkallergie heeft. Donderdag moeten we naar het CB voor zijn 1e prikken. Bah, maar goed dat ze dat nu nog niet beseffen. Jullie allemaal weer veel succes met de zwangerschap!