Ptries@succes met klussen in de baby kamer. Gisteren controle gehad bij de gyn. Ik had al aan gegeven dat ik de kleine erg rustig vind de laatste tijd. Tijdens de echo vond de gyn de kleine ook wat rustig. Dus werd naar een andere kamer gebracht en daar hebven ze half uur lang een hartfilmpje gemaakt. Daarna moest ik op mijn zij liggen een kwartier omdat de kleine niet heel actief was. Toen werd ie wel een stuk drukker. Ook zagen ze wat harde buiken. En die namen toe als ik op mijn zij lag. Uiteindelijk na drie kwartier vond de gyn het goed en mocht ik naar huis. De gyn had als conclusie dat de kleine en mijn baarmoeder bezig zijn met klaar maken voor de bevalling. Dus we zullen zien. Volgende week weer op controle.
@dronty oei dat was vast een spannende middag! Hopelijk zet de bevalling dat gauw in, succes met afwachten
@ dronty, fijn dat ze even goed de kleine in de gaten hebben gehouden. Stelt je toch weer gerust. Nu word het dus echt spannend en afwachten tot de bevalling! Succes @ Ptries:Mooi dat alles goed gaat met de kleine. J lag bijna 2 weken voor op groei. Niet op gewicht trouwens. Maar uiteindelijk viel zijn lengte reuze mee tijdens de geboorte. Ze houden het in ieder geval goed in de gaten bij jou dus dat is altijd fijn! Hoe gaat het met klussen?
Hier nog een aankomende moeder met overgewicht. Ik vind het erg fijn om jullie ervaringen te lezen, erg herkenbaar allemaal. Ik heb altijd gezegd dat ik zou afvallen voordat ik aan kinderen zou beginnen. Ik was daar ook een paar weken goed mee bezig toen het onverwachts toch raak was! En ondanks dat zeer gewenst! Ik ben nu 12 weken zwanger en tot nu toe gaat alles goed. Alleen merk ik nu dat mijn buik begint te groeien. En ook al is het nog niet veel, het begint al te jeuken en trekken en ik voel de striae er letterlijk inspringen! Is dat normaal zo vroeg? Nu moet ik zeggen dat ik altijd al gevoelig ben geweest voor striae. Als je al flink overgewicht hebt is het niet leuk om te zien dat je nog meer 'groeit' Slanke dames krijgen zo'n schattig klein bolletje als hun buik begint te groeien. Hier lijkt het gewoon alsof ik nog dikker ben dan normaal. Ik ben ook erg bang dat ik enorm zal worden. En dat ik dus van onder tot boven onder de striae kom te zitten. En dat ik door mijn overgewicht een extra zware zwangerschap zal hebben. Ik probeer positief te blijven maar ik merk gewoon dat ik steeds onzekerder begin te worden....
@maart Ik heb tot nu toe geen extra striae en ben 3,5kg aangekomen (is wel weinig hoor, maar ons kindje groeit er goed om!) Lekker genieten en ook onze buikjes worden mooi rond Ik merk niet dat mijn zwangerschap zwaarder is als andere bij mijn vriendinnen bijvoorbeeld... (2 slanke dames die erg kampten met bekken problemen, ik heb nergens last van wat dat betreft 'afkloppen') Ga er gewoon lekker van genieten!
Hallo Maart, Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Ook ik ging er van uit dat de zwangerschap zwaar zou zijn vanwege mijn overgewicht. Maar tot nu toe er fluitend door heen gekomen. En zit nu met mijn gewicht nog ruim 3kilo onder mijn startgewicht. Zonder veel spugen, en kleine groeit goed, dus mag niet klagen. En sinds een kleine 4 weken zie je duidelijk een zwanger buikje.
@ Maart: gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik was ook net bezig met een afvalpoging toen ik zwanger bleek. Maar ik heb toch een hele goede zwangerschap gehad en weinig klachten. Oké op het laatst hield ik veel vocht vast, waardoor ik toch nog 10 kg was aangekomen. Maar die extra kilo's was ik een week na mijn bevalling ook weer kwijt + nog een paar extra kilo's, dus het hoeft helemaal niet zo te zijn dat je kwa gewicht nog zwaarder bent na de bevalling als ervoor. En kwa stria: daar heb ik verder eigenlijk geen last van gehad. Meid: ik kan toch echt alleen maar zeggen: probeer er toch gewoon van te genieten. Mensen zien toch echt wel verschil of je nu gewoon dikker bent geworden of zwanger bent geloof me!
Bedankt voor de reacties dames! Tot nu toe gaat het goed en voel ik me prima Dus ik bekijk het gewoon van dag tot dag Er zijn ook dunne zwangeren die striae krijgen, of die een zware zwangerschap hebben. Er is gewoon geen pijl op te trekken. Als ik en het kindje maar gezond zijn en blijven!
Morgen heb ik mn glucosetolerantie test ivm het overgewicht, vind het toch een beetje spannend! Ondanks dat ik nog nooit last van mijn suiker heb gehad weet je toch niet hoe het nu is met al die hormonen Vandaag wel goed op gelet op wat ik at voor de zekerheid, moet er niet aan denken dat het nét te hoog zou zijn ofzo... Naja we zullen zien, zal vrijdag wel de uitslag krijgen bij de gyn, Weltrusten ik ga zo lekker op bed, vanaf 21.30 nuchter...slappe thee en water tot morgen zo'n 10u dus hoop dat t morgenvroeg n beetje mee valt heb de laatste tijd namelijk best wel trek als ik wakker wordt haha slaap lekker!
@ Maart: zo is het precies! Zolang met jou en de kleine alles maar goed gaat dat is het allerbelangrijkste. Fijn dat tot nu toe alles goed gaat. @ Ptries: Oh die glucosetolerantietest heb ik ook gehad. Dat nuchter blijven is mij toch reuze mee gevallen hoor. Ik had ook verwacht dat ik erg trek zou hebben. En dat drankje, tja lekker was het niet, maar ik heb het maar in 1x keer opgedronken zodat ik er snel vanaf was. Veel succes met de test en hopelijk vallen de waardes mee!
Het nuchter blijven is me idd mee gevallen degene die het drankje gaf drink maar rustig aan, kleine slokjes...nou na 1 slok wist ik al dat moet in 1 'teug' anders wordt t niks haha gatsie wat zoet vervolgens 2u in t zonnetje zitten wachten met een boekje, en hopelijk vallen de waardes mee inderdaad!
Fijn dat het meegevallen is. Ja dat drankje heb ik toen ook maar in 1 teug opgedronken. Dat is het allerbeste Hopelijk valt de uitslag ook mee! Succes weer bij de gyn vrijdag.
Het klussen in de babykamer gaat lekker gelukkig Het nieuw geplaatste plafond is mooi wit, alles is verder geverd op 1 raamkozijn wat maar niet wil dekken:s Vandaag de laaste behangrestjes van de muren gehaald en daarna samen met mijn schoonmoeder het kamertje behangen, lijkt al echt op een kamertje zo Nu eigenlijk alleen boven aan nog een sierrand, gordijnen ophangen en het laminaat/plinten leggen, én dan kan het inrichten/aankleden beginnen, daar heb ik nog het meeste zin in!! slaap lekker!
@ Ptries: goed bezig met de babykamer! Fijn dat alles zo optijd klaar is, zodat je je daar straks tenminste niet druk meer over hoeft te maken. Succes bij de gyn morgen. Hoe zou het met Dronty gaan? Ik ben heel benieuwd! Vandaag weer naar het cb geweest voor zijn 2e inentingen. Hij is er wel een beetje ziekjes van, maar minder als de 1e keer. Wel hebben we weer een verwijzing voor het ziekenhuis, en dit keer om een echo te maken van zijn heupen. De cb arts zag namelijk een afwijking van zijn heupjes. Woensdag moeten we daar heen. Ik hoop maar dat er niks met zijn heupen is. Zoveel ziekenhuis bezoekjes hij nu al in zijn jonge leventje heeft afgelegd..
Jollietje@ vannacht ben ik opgenomen. Rond 23 uur begonnen de weeën en om 00.05 zijn mijn vliezen gebroken. Dus naar het zh aan de ctg. Alleen om 3 uur stopte de weeën. En die zijn nu nog steeds weg. Straks komt de Gyn en dan maar eens over leggen. Want ben al de hele week aan het rommelen en door zetten ho maar. Gelukkig gaat het wel goed met de kleine. Ik hou jullie op de hoogte.
@ Dronty: oeh nou word het dus pas echt spannend voor je! Hopelijk zet de bevalling door en heb je snel je kleine man in handen. Heel veel succes met de bevalling alvast in ieder geval!!!
@dronty oei wat spannend! heel veel succes @hier vandaag weer bij de gyn geweest, de kleine man loopt zelfs 2,5 wk voor... dat was wel even schrikken! glucose tolerantie test was helemaal goed, gelukkig! Maar nu extra groei echo's om te volgen waar dit heen gaat... sowieso ws niet de volle 40 wk en als dit zo door gaat mogelijk inleiden met 36/37 wk, dat was toch wel even schrikken hoor! maar zn papa en mama zijn allebei ook groot, dus echt een klein kindje verwachten we ook niet maar toch, 2,5 wk is wel veel moest t ff kwijt hoor!
@ Ptries: Ik kan me voorstellen dat je even "schrikt" hoe groot schatten ze hem nu dan? Gelukkig houden ze je jou en de beeb al goed in de gaten. Fijn dat de uitslag van de gtt goed was! Verder gaat het goed met de zwangerschap? Fijn weekend!
@jollietje ik ben dus glad vergeten te vragen hoe groot hij is maar rond de 31wk zit hij nu met zijn groei. Bij de pretecho (toen was ik 26.6wk) heeft die vk daar ook een groeimeting gedaan, daar kwam uit 9 dagen vooruit en 1,3kg, ik moet nu 17 sept weer heen voor nog een groeiecho om te zien hoeveel hij dan is gegroeid dus dan zal ik het nog es even vragen Met de zwangerschap gaat het helemaal super, mijn gewicht is goed onder controle, bloeddruk weer lekker laag en verder ook weinig 'kwaaltjes' en de kleine man heeft het prima naar zn zin daar binnen dus ik heb geen klachten Moet alleen even wennen aan het dagelijks leven weer aanpassen aan de actieve reuma, das mn enige klacht Hopelijk valt het voor jullie mannetje woensdag n beetje mee met zn heupjes! fijn weekend!
Vanmiddag om 14:56 uur is onze zoon Boaz eindelijk geboren. De bevalling is heel snel en voorspoedig gegaan. Om iets voor 10 uur aan het infuus gelegd. en een kleine 5 uur later was hij er al. De andere kids zijn helemaal trots en hebben hem al flink geknuffeld