@ Dronty: Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje! Leuke naam hoor. Fijn dat bevalling voorspoedig is verlopen. Ga nu maar lekker verder genieten van dit kleine wonder Jullie weekend kan in ieder geval niet meer stuk. @ Ptries: Fijn dat je verder geen klachten hebt, op je reuma na dan. Toch wel prettig dat ze zijn groei zo goed in de gaten houden. Beter dan dat ze er achteraf pas achter komen dat hij heel erg groot is. Fijn weekend!
@dronty Lekker aan het genieten? hopelijk gaat alles goed Ik heb vandaag de kraamzorg intake gehad, heel veel info gekregen, ook heeft ze gevraagd naar onze ideeën over wassen, waar de kleine slaapt en wie hem voedt etc. Was best een pittige discussie want onze ideeën waren niet helemaal t zelfde als die van haar...maarja ons kind onze manier van grootbrengen (o.a. alle slaapjes over de hele dag horen volgens haar boven te gebeuren, niemand behalve papa en mama mogen hem de fles geven en vasthouden alleen door ouders tantes/ooms en opa en oma's verder niemand, nou dat past niet helemaal bij onze ideeën) Maar goed wel wat info gekregen waar we wel wat aan hebben en de rest bepalen we zelf als Dé ouders zelf fijne aaf!
Ptries@ ik geef je helemaal gelijk dat jullie beslissen. Hier is Boaz de hele dag beneden. onze kraamverzorgster vind dat prima. Hier zijn we lekker aan het genieten. Gisteren de hielprik en gehoortest gehad. De gehoortest was helemaal goed.
@ Ptries: Natuurlijk zijn jullie degene die bepalen hoe er met jullie zoon word omgegaan. Gewoon je eigen gevoel volgen hoor meid! Onze kraamhulp ging vaak ook met J. naar beneden zodat wij boven even rustig konden uitrusten. @ Dronty: heerlijk dat het zo goed gaat! En fijn dat zijn gehoor goed is gekeurd. Hoe gaat het met mama? Van de week met J. naar het ziekenhuis geweest voor echo van zijn heupen. Omdat de echo niet duidelijk genoeg was, is er ook een röntgenfoto gemaakt en hij blijkt toch een lichte vorm van heupdysplasie te hebben. We zijn nu dan ook doorverwezen naar een ortopeed. Gisteren ook weer voor het eerst wezen werken. Dat is mij 100% meegevallen en ik vond het zelfs wel fijn. Miste alleen mijn kleine man wel heel erg hoor!
Jollietje@ met mij gaat,het ook prima. Alleen af en toe wat last van mijn rug. Tijdens de bevalling heb ik rugweeen gehad. En daar heb ik flinke spierpijn aan over gehouden.
@jollietje och gossie toch naar de orthopeed, maar fijn dat t mee valt in elk geval jeetje wat lijkt dat snel te gaan al weer 3 mnd en mama al weer aan het werk gelukkig dat het mee viel haha hier alles rustig, gaan het weekend weer verder met de babykamer, als het goed is ook de commode/kast bij Ikea halen en dan kan het wassen beginnen 'smelt' mag ik lekker alle babykleertjes weer es in mn handen hebben haha
@ Dronty, fijn dat je weinig klachten hebt overgehouden na de bevalling! Kan je nog meer genieten van de kleine Boaz. Hoe vinden de andere kids het om er een broertje bij te hebben? @ Ptries: Ja zwangerschapsverlof is voorbij gevlogen. Maar heb het dan ook behoorlijk druk gehad met alle ziekenhuis, dokter en cb bezoekjes. Dat waren er namelijk al behoorlijk wat en we gaan nu dus gewoon weer verder. Aanstaande donderdag heb ik al een afspraak kunnen regelen bij de orthopeed. Haha ja met dat wassen was ik in het begin ook zo fanatiek. Heb ook echt alle kleertjes lopen strijken Nu ben ik allang blij als ik de wasmand weer leeg heb Fijn weekend!!
De kids vinden het helemaal geweldig om een broertje erbij te hebben. Ze zijn niet bij hem weg te slaan. En word flink geknuffeld.
jeej net de 2e groeiecho gehad, en gelukkig blijft ons ventje in een mooie stijgende lijn door groeien, nog steeds 2,5 week in voren en alles in proportie, dus dat is prima, past ook helemaal bij zijn ouders, we zijn allebei groot en lang dus hij weegt nu 2kg, dus ons kleine babytje word al een echt ventje haha de babykamer is op een plintje na af en ik ben lekker begonnen met inrichten en de commode vullen helemaal leuk! fijne dag!
super dat je groei echo goed was. Leuk is dat inrichten van het kamertje he?! vanochtend is de kraamverzorgster voor het laatst geweest. we hadden 2 dagen a 3 uur extra erbij gekregen. omdat ik toch wel erg vermoeid was geraakt. Want Boaz wil maar niet gaan slapen s'nachts en overdag lukt het niet om zelf in slaap te komen. de laatste 2 avonden/nachten gaat het wel wat beter. vannacht had hij om 23.30 uur de laatste fles en om 4.30 uur kwam hij pas weer voor een fles. Morgen is mijn man ook nog thuis, dus doen het dan samen.
@ Dronty: wat een lief mannetje hoe is het gegaan vandaag zonder kraamzorg? Ik vond het zo wennen dat je echt alles zelf weer moest doen. Wel fijn dat je man in ieder geval thuis was vandaag. Vermoeiend dat Boaz slecht slaapt. Zo vermoeiend, vooral als je nog 3 kids rond hebt lopen. Heb je verder nog hulp van familie of vrienden? @ Ptries: Fijn dat de kleine goed blijft groeien! Leuk dat je het kamertje aan het inrichten bent, Veel plezier ermee! J. is de afgelopen 2 dagen naar de opvang geweest. Hij is nu een beetje van slag af, en spuugt veel en voelt zich niet zo lekker. Gelukkig kan hij nu weer tot maandag thuis blijven bij papa of mama. Donderdag moeten we naar de orthopeed toe voor zijn heupjes. Ik ben benieuwd wat en of ze er iets aan gaan doen. Fijne avond!
Jollietje@ het is erg wennen om weer zelf in huis te rommelen. En Boaz zelf te verzorgen. Familie woont ver weg dus die kunnen niet helpen. Mijn vriendin heeft al aangegeven dat ik haar altijd kan bellen en dan komt ze helpen..
@ Dronty, jammer dat je familie niet in de buurt woont. Dat is bij mij helaas precies hetzelfde. Wel fijn dat een vriendin je wilt komen helpen. Als je het dan toch echt ff niet meer ziet zitten weet je dat je haar altijd kan bellen. Hoe is het gegaan vandaag alleen met de kids?
Met de 3 oudste ging het prima. Alleen Boaz heeft een beetje een baaldag. Veel huilen en wil alleen maar op schoot liggen. Vandaag maar een knuffel dagje er van gemaakt.
@ Dronty, ach af en toe een knuffeldagje moet kunnen Als Boaz daar behoefte aan heeft. Gisteren in het ziekenhuis te horen gekregen dat J toch een spreidbroek krijgt voor zijn heupdysplasie. En vandaag word hij ook al gelijk aangemeten. Ik heb het er best moeilijk mee, maar ik weet dat het niet anders kan. Ik wil ook niet dat hij op zijn 30e al met een versleten heup zit.