Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Dank je wel voor je reactie.
    Qua verstopping gaat het nu goed.
    Alleen het doet hem zo veel pijn om te poepen.
    Zo sneu om te zien.
    Qua allergieën: zo wel mijn man en ik hebben geregeld eczeem plekken.
    Sven als baby ook wat plekken gehad vooral in plooi bij de knieën en elleboog.
    Twan heeft heel erg eczeem gehad. Hebben toen ook een tijdje met hem bij de dermatoloog gelopen.
    En zelf als kind astma gehad en komt meer voor in de familie.

.

2. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    Geen dank! Als je wat wilt weten vraag gerust :)
    Ik weet niet of je vandaag nog naar de huisarts gaat? Of deze week. Maar heb je ook je verhaal ook aan hem/haar voorgelegd met jullie familiegeschiedenis kwa eczeem en astma? Zover ik weet bestaat er dan ook verhoogde kans op kma.
    Oh en als hij zo pijn heeft bij het poepen. Heeft hij misschien een zweertje? En wat ik bij J een tijdje heb moeten geven is lactulosesiroop. Dit maakt de ontlasting zachter. Alleen hielp het in zijn geval een beetje te goed!
    Veel sterkte met Boaz.

J is erg verkouden nu. Veel meer als neusspray en een badje met adem vrij kan ik helaas niet doen..

3. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Boaz heeft ook lactulose gehad in de kraamweek en bij hem werkte dat ook veelste goed.
    Kreeg dan een aantal spuitluiers op een dag.
    Ik heb het nog staan voor nood.

Wat je eventueel nog kan doen voor de verkoudheid van J is een ui naast zijn bedje te zetten.
    En volgens mij mag je ook al luuf baby balsem gebruiken voor J.
    Dit smeerde ik bij die van mij s'nachts op hun borst als ze verkouden waren.
    Dat werkte altijd erg goed. En nog steeds gebruik ik luuf bij hen als ze verkouden zijn voor de nacht.

4. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    Ja ik heb de lactulose ook nog staan. Hoe is het vandaag met Boaz?
    J is gelukkig al wat minder verkouden. Luuf heb ik nog niet gebruikt. Op de verpakking staat namelijk dat het pas vanaf 6 maanden is vandaar.
    Vandaag voor controle bij de orthopeed geweest. Zijn spreidbroek hoeft niet aangepast te worden en over 6 weken moeten we weer terug komen voor een controlefoto. Hopelijk is daar al flinke verbetering van zijn heupjes op te zien.

@ Ptries: hoe is het met jou? Word wel spannend voor jou nu hé!

5. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @jollietje hier gaat het goed:) vanmorgen weer de gtt gehad, wordt ik morgen over gebeld, vond het nu moeilijker als een paar week geleden om die 2bekers naar binnen te werken;) Verder wordt het allemaal wel wat spannender inderdaad, we zijn zow benieuwd naar het mannetje :) Hij heeft ngo wel alle ruimte in mn buik,ondanks zijn geschatte grootte, omdat ik erg lang ben dus inleiden hoeft nog niet perse met 37wk zoals eerst gezegd werd. (ik blij:))
    We zijn nog even vanalles in huis aan het doen maar van ons mag hij met zo'n 2wk wel spontaan komen hoor, wachten duurt lang 'zucht' ;)

6. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Jollietje@ vandaag is niet lekker gegaan.
    Hij heeft veel gehuild en was heel erg onrustig.
    Vanavond zag ik ook dat hij een rode vurige plek op zijn borst en rug had.
    Morgen ochtend nog eens kijken hoe het er uit ziet.
    Is het nog zo vurig, dan maar even langs de huisarts.

Ptries@ begint spannend te worden voor je.
    Nog even en dan mag je de kleine man in jullie armen sluiten.

Vandaag de bevestiging binnen gehad voor de cursus baby massage.
    5 november is de eerste keer.
    Ik ben benieuwd hoe Boaz dat gaat vinden.

7. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Ptries: fijn dat alles goed gaat en dat de kleine ondanks zijn lengte toch nog genoeg ruimte heeft. Ik hoop voor jou dat je toch nog gewoon spontaan mag bevallen. Zo te horen heb je ook al last van de opruim en nesteldrang haha. Had ik op het laatst ook. Wou nog van alles in huis doen en gedaan hebben.
    Doe je wel rustig aan :)

@ Dronty, hé bah nog steeds geen verbetering :( Hoe is het met de vurige plek? Dat kleine mannetje heeft het ook niet makkelijk.
    Lijkt mij wel heel fijn om je kleintje een lekkere massage te geven. Wellicht geeft dat Boaz ook een stukje rust.

Vandaag mag ik niet klagen. J heeft eindelijk weer eens een nacht doorgeslapen zonder dat ik mijn bed uit heb gehoeven. De laatste tijd is hij namelijk erg onrustig en heeft elke avond ook een erge huilbui.

Fijn weekend!!

8. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Jollietje@ voor mij was het ook de insteek om te kijken of het boaz meer rust geeft.
    En er een stukje bij zit speciaal voor darmkrampjes.
    En ik hoop dat dat voor hem verlichting gaat geven.
    De vurigheid op zijn borst en rug is weer weg.
    Mijn man denkt dat het kwam van de badolie.
    Het is even iets wat ik de komende tijd goed in de gaten hou.

Vannacht heeft Boaz goed geslapen.
    Gisteravond van 19:30 - 23 uur ( moest hem wakker maken)
    Toen van 23:30-5:00 en daarna van 5:30- 8:45
    En de nacht helemaal in zijn eigen bedje.
    Echt super trots op hem.
    Vandaag maar 10 cc meer geven want gisteren merkte ik bij de fles van 15, 19 & uur dat hij behoorlijke honger had.

9. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    jeej, mijn gtt was opnieuw goed:) mn gyn heeft zich er nu bij neer gelegd dat het 'gewoon' een groter kindje is dankzij zn papa en mama;) Jeeeeeej!

@dronty vast wel even lekker ook voor papa en mama zo'n lange goede nacht:)

Ik heb de hele avond al ontzettende harde buiken, zit niet echt regelmaat in maar wel pijnlijk, mn buik wordt aan alle kanten samen getrokken, oeff! net even lekker onder de warme douche gestaan, dat is wel ontspannend in elk geval.

fijne aaf!

10. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Ptries@ wat goed dat de uitslag goed was.
    Doe maar lekker rustig aan.
    Sterkte met de harde buiken.

11. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    hmmm de harde buiken blijven maar komen, geen regelmaat in maar wel wat pijnlijk en vervelend... Hopelijk de eerste tekenen dat het niet al te lang meer duurt :) (duim duim) haha
    Hebben gister de knoop door gehakt voor de naam, kunnen nu dus even wennen aan DE naam ipv Rozijn, zoals we hem al vanaf dat hij ter grootte van een rozijn is noemen haha

12. Maart2013

Maart2013 Actief lid

25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames

Iemand misschien ervaring met zowel de zwangerschapsboxers van de HEMA en miss Etam? Ik heb er 2 van de HEMA in XL en die pas ik makkelijk. Ik wil er meer halen maar ze zijn wel 10 euro per stuk! Nu zag ik bij miss Etam ook zwangerschapsboxers in XL, 2 voor 15 euro. Maar ze leken mij toch een stuk kleiner en minder rekbaar? Ik droeg normaal maat 48.

13. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    nee ik heb gewoon 'grote' onderbroeken gekocht bij de hema, niet speciaal voor de zwangerschap...

14. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    dipdagje hier...vandaag is het een jaar geleden dat mijn moeder onverwachts is overleden en de hormonen zorgen er nu nog meer voor dat ik mn tranen niet kan bedwingen:( elk telefoontje, bezoekje of smsje zorgt voor een huilbui!
    bah de bevalling komt ook al zo dichtbij en het gemis voelt steeds groter...

15. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Ach meis, dikke knuf voor jou.
    Het is niet niks om je moeder te moeten missen.
    Heel veel sterkte vandaag.

16. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Ptries: ook van mij even een dikke knuffel. Ook al heb ik zelf mijn moeder nog, ik kan me zo goed voorstellen dat je helemaal nu je moeder nog eens extra mist.
    Fijn dat de gtt goed was!
    Wat goed dat jullie een naam hebben voor kleine uk. Laat hem nu maar komen :)

@ Maart, helaas kan ik je ook niet helpen. Ik had wel de boxers van de hema, maar met die van miss etam heb ik ook geen ervaring.

@ Dronty, hoe is het nu met jullie? Gaat het beter nu je wat meer voeding geeft?

J is nu zijn vrolijke humeur. Hij drinkt goed en slaapt gelukkig op het moment ook goed. Zelfs best veel voor zijn doen!
    Helaas is papa nu ziek en heb ik daar mijn handen vol aan nu.

Fijne avond!

17. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Het gaat wat beter nu de flessen verhoogd zijn.
    Al spuugd hij wel weer wat meer.
    Dus dat doen rustig opvoeren.
    Gisteren hem gewogen en hij is nu 4900 gram en 57 cm.
    Dus hij groeit lekker.
    Deze week ook begonnen met leren wennen om zelf te gaan slapen ipv op de arm
    Dat gaat erg goed. Overdag wil hij nog niet in zijn bed maar slaapt wel in de box.
    Al een hele overwinning.

18. Maart2013

Maart2013 Actief lid

25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik hoop dat alles goed met jullie gaat.
    Ik heb nog een vraagje. Bij de laatste controle bij de vk gaf ze aan dat ze de groei van de baby eigenlijk niet kon voelen via de buik vanwege mijn vetlaagje. Niet lang daarna had ik de 20 weken echo (alles was gelukkig helemaal goed, ook de groei)
    Maar nu vraag ik me af hoe de groei vanaf nu in de gaten gehouden zal worden als de vk het van buitenaf dus niet kan voelen? Of verandert dat nog omdat beebje groeit en dan makkelijker te voelen is? Hoe ging dat bij jullie?

19. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Bij mij hebben ze altijd gewoon gevoeld.
    Dus daar geen ervaring mee.Alleen op het laatst kreeg ik groei echo's.
    Maar dat kwam omdat mijn oudste heel groot en zwaar was.
    En met een echo kunnen ze het net even beter zien.

20. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik krijg extra groeiecho's, in eerste instantie vanwege de reuma maar nu vooral omdat ons mannetje nogal voor lijkt te lopen;)
    Morgen mogen we weer naar ons ventje kijken :):)
    Er is twee x gevoeld waar de baarmoeder zich nu bevind maar verder dus geen ervaring met voelen...

Deel Deze Pagina