Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    de groeiecho was weer helemaal goed, de kleine man heeft met zn geschatte gewicht van nu 8pond nog genoeg ruimte bij zn grote mama;) de gyn gaat er vanuit dat er genoeg ruimte gaat zijn voor het kleintje om langs te 'glijden' zoals ze t zo mooi leuk bracht... (was t maar zo;)) mama ook weer goed gekeurd, mooie lage bloeddruk en nog heel veel vruchtwater dus we wachten rustig af....

2. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Ptries: wat fijn dat alles nog steeds goed. Hij zit nog gewoon lekker vertrouwd bij mama nu.

@ Dronty, gaat het goed met slapen? J slaapt het liefst overdag ook gewoon in de box hoor. En als hij dan wakker is gaat hij lekker spelen :) Fijn dat hij in ieder geval goed groeit!

@ maart: bij mij konden ze juist met de echo de beeb moeilijk zien. Maar dat kwam mede omdat hij laag en diep lag. Verder voelde de vk goed aan mijn baarmoeder hoe hoog deze lag en hoe de beeb lag.
    Ondanks mijn vetlaagje hoor. Krijg jij ook nog extra groeiecho's? ik heb met ik meen 30 en 36 weken nog extra echo's gehad.

3. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Ptries@ fijn dat alles goed was.
    De kleine doet het goed in je buik.
    Begint wel spannend te worden bij je.

Jollietje@ het slapen gaat best goed.
    Overdag slaapt hij voornamelijk in de box of kinderwagenbak.
    Soms moet ik hem helpen door hem bij me op schoot te nemen.
    En kan hem dan weg leggen en dan slaapt hij een uur.
    Vannacht heeft hij zelfs doorgeslapen.
    Hij heeft van 23:30 tot 6:15 geslapen.

Van het weekend ben ik alleen met de kids.
    Mijn man heeft kamp met scouting.
    Hij vertrekt vanavond en is zondag tegen de avond thuis.

4. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @dronty wat fijn dat het slapen steeds beter gaat:)
    Fijn weekend met de kids! lijkt me best druk in je eentje haha

Mn man (sinds afgelopen maandag haha) en ik vinden het ook ontzettend spannend worden, zijn vooral ook erg nieuwsgierig:)

wij willen het een en ander nog in huis doen (lees; ik....) serieus die nesteldrang oeff!

-het toilet is helemaal gestript van de week en nu af, de stucadoor moet alleen weer op nieuw komen omdat onze tegelzetter in het stucwerk heeft gezeten met zn materiaal (grr)
    -Er zijn voor boven nieuwe deuren gekomen, die moeten dus nog ingehangen worden door manlief,
    -de trapleuningen moeten nog geschilderd en opgehangen worden, het bekleden laten we ff zitten, hij is al wel helemaal kaal...
    -maandag komen de schilders nog 1x om de buitenkant te schilderen, zit al in de grondverf
    -vandaag/morgen even de woonkamer 'verbouwen' zodat de box straks op n mooi plekje kan staan

ach en verder zijn er nog de standaard poets/opruim dingen waar ik helemaal gek van wordt haha terwijl ik normaal helemaal geen poetsmiep ben, die hormonen toch;)

fijn weekend dames! xxx

5. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Ptries: wat lees ik nu? je man sinds maandag? :) Gefeliciteerd!!!
    Leuke dag gehad?
    zo er word nog flink verbouwd bij jullie. Nu maar hopen dat alles klaar is voor de kleine zich aandient. Ik had ook wel last van nesteldrang, maar bij mij bleef het gelukkig(?)beperkt tot de huishoudelijke taken. Succes met de laatste dingentjes!

@ Dronty: Fijn dat Boaz vannact heeft doorgeslapen. Vooral nu je man een weekendje weg is, is het wel fijn als jij ook een beetje aan je rust toe komt. Het is vast al druk genoeg met nog 3 kids in huis.

J is is de afgelopen week behoorlijk vrolijk. Ik mag niet echt klagen aangezien hij de afgelopen week gewoon op een uitzondering na lekker heeft doorgeslapen s'nachts. Hij ligt nu ook weer lekker in de box te slapen. dat is zijn favorietje plekje overdag.

Fijn weekend dames!

6. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Heerlijk we zijn weer compleet.
    Mijn man is weer thuis. Het viel me alles mee om alleen te zijn met de kids.
    Boaz heeft niet meer door geslapen, maar komt wel een uur later dan dat hij voor heen kwam.
    Morgen heeft Twan een studiedag, dus lekker met hem aankeuvelen.

Ptries@ hoe gaat het met jou?
    Alles nog rustig?

7. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @jollietje nu hebben we straks als gezin gewoon 1 achternaam :) hecht ik veel waarde aan doordat ik vroeger opgegroeid ben met 3 namen in 1 gezin (moeder, stiefvader, halfbroertje en mijn echten broer/zus) geeft gewoon n fijn idee zo

@dronty wat fijn weer n compleet gezin haha
    Ik heb voor het weekend 's nachts wel voorweeën gehad in mn buik en rug, en ook al n paar weekjes eigenlijk de hele tijd ook een druk op alles van onder en in mn rug, maar verder alles rustig! morgen 37wk en ik hoop echt dat t z.s.m. gaat beginnen... ben er niet echt zat van ofzo maar ook weer wel haha beetje dubbel;)

8. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Ptries@ ik begrijp helemaal wat je bedoeld.
    Dat had ik ook op het laatst.
    De nieuwsgierigheid naar de kleine en de ongemakken die bij de laatste loodjes horen.
    Maar ook nog heel erg genieten van de bewegingen van de kleine.
    Nog even geduld.

Vandaag had Twan een studiedag.
    Dus heerlijk met hem aangekeuveld.
    Van het weekend alvast de kleren van maat 62 op gezocht.
    Want 56 word nu wel krap en te klein.

9. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Ptries:
    Wij wouden ook graag eerst getrouwd zijn, voordat we een gezinnetje zouden vormen. En in jouw situatie kan ik me dat dan helemaal voorstellen. Lijkt me als kind ook lastig om maar steeds uit te moeten leggen waarom jullie niet allemaal dezelfde achternaam hadden.
    Ja het gaat nu zo hard bij jou! Nog even en dan kunnen jullie hem dan toch echt in het echie zien :) hoe gaat het met de verbouwingen?

@ Dronty: zo dat gaat ook hard bij Boaz. Die kleine man groeit hard hoor. J zit nu kwa shirtjes in maat 62 en broekjes in maat 68. Broekjes moet hij wat groter hebben, omdat ze anders wel erg kort zijn. Het is een lang mannetje en die spreidbroek trekt de pijpen ook nog een x omhoog.

Vandaag is hij weer lekker bij mij thuis. Kunnen we weer samen knuffelen :)

10. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @jollietje het gaat wel lekker met de verbouwingen, wat we klaar wilden hebben is klaar gelukkig :) alleen boven nog even 4 nieuwe deuren inhangen dat gaat t wknd gebeuren.
    Deze week lekker aan het opruimen en poetsen, gaat niet zo heel snel meer maar toch...
    Vandaag staat de babykamer en onze slaapkamer op de planning, even afstoffen enzo. Maak elke dag n beetje n plan wat ik ga doen om mezelf bezig te houden :) schoonmoeder en vriendinnen willen graag helpen maar op zich kan ik het allemaal nog wel redelijk redden als t maar op mn eigen tempo gaat. En manlief helpt ook lekker mee, zo zorgzaam tegewoordig haha
    Mn schoonmoeder komt vanavond wel even onze bankhoezen ophalen, die wast ze even op het werk in de nachtdienst (ideaal) dat scheelt een hoop gesleep met natte hoezen voor mij en zijn ze weer lekker fris, ik blij en zij weer blij dat ze wat kan doen haha

fijne dag! xxx

11. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    vandaag met Boaz naar het cb geweest.
    Hij was flink gegroeid.
    Hij is nu 5220 gram en 58,5 cm.
    Ook heeft hij zijn eerste prikjes gehad.
    Zo zielig. Hij was van middag ook wat hangerig en wat mopperig.

12. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Ptries: Fijn dat de verbouwing op de deuren na klaar is. Mooi op tijd! Handig zo'n schoonmoeder die voor jouw kan wassen op haar werk. Nou zo te horen ben je er nu toch echt helemaal klaar voor. Heel het huis weer spik en span.
    Hoe voel je je?

@ Dronty, Och zijn 1e prikjes. Ik vond dat ook echt zo zielig en moest zelf ook een traantje wegpinken. Hopelijk heeft hij er vandaag geen last meer van. Ik ben er voorlopig even vanaf met J. Wel hebben we 6 dec weer controle. Ik ben zo benieuwd hoe lang hij nu is. Het is wel een lang mannetje, net als jouw Boaz!

Verder is J gewoon vrolijk de laatste tijd. Hij groeit nu zo hard. Nog even en dan mogen wij ook met vaste voeding beginnen.
    De tijd gaat toch zo snel!

Fijn weekend!

13. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Boaz was gistermiddag niet in zijn hum.
    Als hij in de box lag moest hij huilen,zat hij op schoot dan was het goed.
    Gisteravond was hij ook ineens flink verkouden.
    Vannacht hem maar bij ons op de kamer gelegd.
    En vanochtend zoutoplossing gehaald.
    Zodat hij hopelijk wat meer lucht krijgt, vooral tijdens het drinken.
    Zijn neusje zit echt flink verstopt.
    Zo zielig!
    Van de prikjes zelf volgens mij geen last meer.

14. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @dronty och gossie zielig hoor voor zo'n klein mannetje:(
    @jollietje ik voel me wel goed, mn buik doet alleen ongeveer de hele dag pijn, en snachts slaap ik slecht omdat ik na 4 of 5 uur (met een plas onderbreking zelfs) niet meer weet hoe ik moet liggen haha dus overdag probeer ik een beetje bij te rusten.

Zal me even omkleden, zit nog heerlijk in mn joggingbroek en slobbertrui maar moet zo naar de gyn voor de wekelijkse controle.

fijne dag! xxx

15. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Weer helemaal goed gekeurd bij de gyn:) Ik had nu wel voor het eerst een hele vervelende gyn, nu maar duimen dat hij t.z.t. geen dienst heeft;)

-waarom ik zoveel echo's heb gehad, wat een onzin,
    -wat ik bij hem kwam doen, wat ik wilde van hém... (moest over n wk weer komen en alleen hij had plek)
    -waarom elke week (dat is wat mn eigen gyn graag wil) nou dat was ook maar onzin,
    -mn bd meten, ik zei moet met een grotere band vanwege mijn arm omvang, de kleine past net niet/net wel en volgens mijn eigen gyn heb ik dan n hogere bd dus doen we het altijd met de andere. NOu mw ik heb geen tijd om voor u rond te zoeken naar n andere band dus meten we gewoon hiermee. resultaat; 150 over 110!! terwijl ik altijd op 110-70 zit> en nog moest ik op mn eigen verzoek bij de verpleging op zoek naar n andere band, zij hebben het voor me gemeten en gewoon netjes 120 over 80 (iets hoger als anders maar dat kwam ws door mijn boosheid;)) maar wel prima...

pff blij dat ik weer thuis ben;) fijne dag1

16. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Ptries: pfff kom je daar omdat ze je graag in de gaten houden krijg je te maken met zo'n norse man. Was zeker met zijn verkeerde been uit bed gestapt vanmorgen? Ik duim voor je dat je die man net aan je bed hebt tzt. Gelukkig ben je wel weer helemaal goed gekeurd.
    Kan je nu weer lekker proberen om een beetje te rusten :)

@ Dronty, Gelukkig dan maar dat hij geen last meer heeft van de prikjes. Dat verkouden zijn vind ik ook zo zielig. Heb nu ook standaard neusspray in huis. Vooral omdat hij ook naar het kdv gaat waar toch wel de nodige virussen ronddwalen.
    Hopelijk is hij er snel vanaf!

17. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Ptries@ nou ja zeg wat een gyn zeg!
    Hopelijk heeft hij geen dienst als je moet bevallen.
    Gaat de gyn de bevalling doen of de klinisch verloskundige?
    Bij mij heeft de klinisch verloskundige de bevalling begeleid.
    En de gyn was backup.
    Toen ik bevallen was kwam hij even kijken en informeren naar het litteken en
    naar het bloedverlies.
    Aangezien dat 2 redenen waren om in het zh te moeten bevallen.

18. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

#2858 MamaPeetje, 9 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2012
    Bij de eerste zwangerschap woog ik 138 bij aanvang, op het einde iets van 145 :) En dat bij een lengte van 1,68cm.
    Bij m'n tweede zwangerschap woog ik bij aanvang 88, aan het einde 100/101. Nu weeg ik 93 en ben 9 dagen terug bevallen. Heb in juni vorig jaar een Gastric Bypass (maagverkleining) ondergaan..

Moet wel heel eerlijk zeggen..... Mijn tweede zwangerschap was een stuk relaxter en de begeleiding ook. Als je zo extreem zwaar bent spelen er gewoon een heleboel gezondheidsrisico's mee en ik snap wel waarop ze daar zo bovenop zitten. Dikke vrouwen hebben ook vele malen grotere kans (dus niet altijd, let op goed lezen ;)) op grote zware babies. Bevallingen verlopen daardoor ook vaak gecompliceerder.

Moest bij de eerste ook meteen bij de gyn. Kwam bij de VK niet verder dan de intake aangezien ik echt morbide obesitas had en tegen een hoge bloeddruk aan zat. Wel erg vervelend elke keer naar het zks. en elke keer bloed prikken en heel vaak urine inleveren. Na elke afspraak moest ik weer naar de bloedpoli nummertje trekken en soms wel een uur wachten voordat ik aan de beurt was.. Uiteindelijk woog mijn zoon bij de geboorte ook 4550 gram :$ (55cm.) Heb hem er wel gewoon zelf in 5 minuutjes uitgeperst na een ingeleide bevalling vanwege oplopende bloeddruk..

Bij de tweede mocht ik gewoon bij de VK en had ik nergens last meer van. Lichamelijk een heel stuk fitter en kon ook tot op het laatst gewoon een dagje winkelen oid. Mocht ook thuis op m'n eigen bedje bevallen als ik dat wilde. Kleine had alleen in het vruchtwater gepoept dus het werd weer het zks. Deze bevalling is op een natuurlijke manier gegaan dus geen inleiding en heeft ruim 3 uur geduurd (3 uur 47 min.) zonder enige vorm van pijnstilling en de uitdrijving duurde precies 5 minuutjes. Zoonlief was weer flink aan de maat, 4400 gram en 54 cm.

Bij de eerste was ik na een maand na het stoppen van de pil zwanger (dus ronde 1 zeg maar..) en de tweede ben ik per ongeluk zwanger van geraakt dwars door de anti conceptie heen en kwam daar pas na 10 weken zwangerschap achter.. Overgewicht heeft hier dus nooit geen invloed gehad op de vruchtbaarheid ;) Mijn maagverkleining heeft echter wel invloed gehad op de anticonceptie. Nu nemen we dus ook andere maatregelen die wat definitiever zijn want ondanks dat we 2 schatten van mannetjes hebben willen we echt geen 3e ;)

19. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @dronty de klinische vk, maar de gyn wil er als het lukt wel bij zijn zei ze ivm de grootte van ons mannetje wat door mijn bekken moet gaan wat ze nog wel spannend vind ivm de reuma. Nou heb ik niet echt meer last van bekken/banden/heupen als dat normaal is met 37+wk zwangerschap dus ga er vanuit dat t gewoon zn gang gaat.
    Als er maar iemand komt begeleiden haha, behalve de gyn van vandaag dan;)

slaap lekker!

20. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @Ptries: zolang je maar een aardig iemand met verstand van zaken aan je bed hebt staan toch? En op zo'n norse vent zit niemand te wachten.
    Zie je erg tegen de bevalling op of heb je zoiets van: ik zie wel wat er gaat komen?

Bij mij heeft mijn eigen vk de bevalling gedaan. Ik moest eigenlijk wel overgedragen worden aan de vk van het ziekenhuis, maar het ging zo snel dat daar geen sprake meer van was. De gyn heeft mij wel gehecht uiteindelijk.

Fijne dag!!

Deel Deze Pagina