@jollietje idd en nee zie er niet echt tegen op, zie en laat het wel gebeuren... hoewel het wel spannend is natuurlijk heb nou steeds, zal dit t begin zijn?? Beetje gerommel in m'n buik, buikpijn, rugpijn en steken naar mn schaamstreek, maar dat zakt ook wel weer af eigenlijk... Lekker aan t afwachten dus, Fijne avond! Xxx
Spannend hoor. Het rommelt dus lekker bij je?! Gisteren even stress bij Twan. Ik had Sven & Lisanne naar scouting gebracht. En Twan was met een van de leiding, tevens onze oppas, aan het stoeien. Toen hij haar hand wat hard raakte met zijn mond. Met als gevolg een tand eruit. Gelukkig een melktand. Maar de schrik zat er even flink in bij Twan. Nu kan hij er gelukkig om lachen.
Ik heb ook overgewicht helaas. Bij de vorige zwangerschap woog ik 94 kilo in het begin. Kwam toen maar 12 kilo aan gelukkig. Nu ben ik weer zwanger, zoontje is net 1 jaar nu, en begon met de 102 kilo en dat weeg ik nu nog steeds, nou ja niet liegen, 103 nu. Ben nu 16 wkn zwanger. Bij de oudste 2 ben ik iedere keer 30 kilo aangekomen, niet leuk. Omdat mijn bmi te hoog is nu moet ik een extra suikertest, pff daar zie ik erg tegenop. 2x zo'n mierzoet drankje drinken. Iemand al eens gehad en viel het mee of tegen?
Zeewoldemama@ ik heb geen ervaring met die suikertest met drankje. Zelf moest ik wel mijn glucose laten prikken, maar dan moest ik een speciaal ontbijt eten en dan na 2 uur mijn bloed laten prikken.
Ja dat moest ik in 2011 ook idd maar de regels zijn nu versterkt als je bmi te hoog is zei de vk. Mijn suiker is alle zwangerschappen goed geweest gelukkig en paar weken terug met gewoon bloedonderzoek was hij ook goed.
Fijn dat je suiker goed was laatst. Bij mij was het niet alleen vanwege mijn bmi dat het moest. Maar ook omdat Sven heel groot en zwaar was met de geboorte.
@ Ptries: fijn dat je er in ieder geval niet tegen op ziet en spannend is het zeker. Vooral nu het al zo lekker loopt te rommelen bij je. Succes met wachten maar weer @ Dronty: pfff gelukkig is het uiteindelijk meegevallen bij Twan. Beter dat hij er zelf om kan lachen. @ zeewoldemama: Ik heb zelf ook zo'n glucosetolerantietest gehad met dat drankje. Moest ik nuchter komen en dan op je nuchtere maag zo'n drankje opdrinken. Gewoon verstand op nul en dat drankje maar zo snel mogelijk opdrinken. Dan valt het wel mee. Het vervelendste van die test is het wachten. Je mag niks en moet je rustig houden. Ik zag vandaag een jongetje van 6 weken op mijn werk. En als ik J dan zie dan is hij alweer zo groot hé? Zo hard gaat dat. Nog even en dan mag ik ook met vast voedsel beginnen. fijne avond!
Hi dames ff een vraagje van een prille zwangere dame met overgewicht. Deden ze bij jullie ook moeilijk bij de vk omdat jullie te zwaar waren? Al vast bedankt! liefs Meis
@zeewoldemama ik heb ook 2x een glucosetest moeten doen ivm de grootte van ons ventje, beide keren was de uitslag helemaal prima. bij mij werkte het het best als ik het zo snel mogelijk op dronk zonder er bij na te denken, het wachten en lange stilzitten vond ik het moeilijkst @meis1987 ik sta vanwege andere redenen onder controle bij de gyn ipv een vk maar er is nog nooit moeilijk gedaan hoor ze vraagt niet eens naar mn gewicht, alleen in t begin dan maar verder houden ze gewoon de kleine man in de gaten, al hij het goed doet is het prima! owja...GEFELICITEERD!!
Hoi dames, een hele tijd geleden heb ik op ook een hele tijd gereageerd in dit topic. Onder een andere naam, dat wel. Helaas ben ik daar niet anoniem en heb ik alles weg moeten doen. Ik denk dat het nu 6 maanden geleden is dat ik voor het laatst hier ben geweest, en inmiddels zijn we er achter dat ik zwanger ben. Mijn nickname was..... Ik weeg nu over de 100 kilo en vind het dood eng om naar de verloskundige te gaan. Maar nu we dit wonder mee mogen maken, kan ik me heel makkelijk ineens over drempels zetten. Mijn laatste menstruatie was 18 augustus maar een onregelmatige cyclus en GEEN IDEE hoever ik nu ben. Ik heb wel het idee dat alles goed zit, ik voel me goed, ik voel me anders, maar alles gaat prima. Amper misselijk. Wel erg nerveus voor de reacties om mij heen, zoals die bv van mijn vader die al sinds ik klein ben een duidelijke mening heeft over dat ik flinker ben dan een ander. Maar goed. We shall see! Als alles goed gaat gaan we het met kerst vertellen! Ik ga lekker deze week bijlezen! Heb toch wel wat dames gemist hier sinds ik weg ben gegaan. Liefs!
@kruidnootje gefeliciteerd!!! lekker genieten van alles wat staat te gebeuren en niks aan trekken van wat een ander denkt, zegt of vind! Je vind het eng om naar de vk te gaan vanwege je gewicht? misschien stelt het je gerust dat ik nog nooit een opmerking heb gehad of 'gedoe', ik ben wel bij de gyn ipv vk maar das meer vanwege de reuma. Maar zij heeft er nog nooit een probleem van gemaakt en alles verloopt ook voorspoedig fijne aaf!
@ meis1987: Als eerste gefeliciteerd! Bij mij werd er ook niet al te moeilijk over mijn gewicht gedaan. Ik ben alleen tijdens de eerste afspraak gewogen en daarna niet meer. Ik liep ook gewoon voor controle bij de vk. Het enige extra wat ik kreeg waren 2x een groeiecho en een glucosetest. Geniet gewoon van je zwangerschap meid! @ kruidnootje: Gefeliciteerd!! i(Bekende oude naam) Wat goed dat je nu zwanger bent. Het is je zo gegunt En zoals we bij meis1987 ook al zeggen: geniet gewoon van je zwangerschap en zit niet teveel over je gewicht in. Zoek een leuke praktijk uit en bel gewoon. Ben benieuwd hoe lang je zwanger bent.
Er teveel mee zitten heb ik mn hele leven nog niet gedaan, dus nu al helemaal niet. Zeker niet na zo'n lange weg die we hebben gehad. Ik kan niet wachten tot vrijdag Zo spannend!!! Mijn honden reageren er ook op merk ik. De kleinste en jongste die altijd naar mijn vriend trekt normaal en nooit bij mij komt, ligt ineens op en naast mijn buik te slapen. Zo schattig! We zijn ons al aan het voorbereiden op dat de hondjes straks alleen nog op de bank mogen als wij ze uitnodigen. Als we nu nee zeggen als er 1 op wil springen dan zie je echt die puppy oogjes en moet ik echt even wegkijken anders geef ik toe haha! Ik heb niet echt kwaaltjes. Mn borsten zijn wel iets groter, ik merk dat mn buik een beetje uitgezet is en wat steekjes onderin mn buik. Mn urine is geler dan geel en moodswings vallen nog mee. Ben niet misselijk, heb alleen twee weken terug overgegeven en afgelopen weekend van de zenuwen toen we echter kwamen. Verder voel ik me vrij goed. Ik denk echt dat ik toch wel een eindje ben al... Aaaah
@ kruidnootje: met je zorgen maken over je gewicht, bedoel ik meer in de trant van: maak je niet druk wat de vk erover gaat zeggen en anderen om je heen. Je bent eindelijk zwanger!! Krijg je vrijdag ook gelijk een echo? Ik kan me zo voorstellen dat je het spannend vind. Helemaal omdat je niet weet hoelang je al zwanger bent. Heel veel succes vrijdag in ieder geval! @ Ptries: nog geen tekenen van een aankomende bevalling? J is gisteren met de opvang naar ballorig geweest. Haha 5 maanden en dan al ballorig. Volgens zijn juf heeft hij wel zijn ogen uitgekeken. Dat was te merken. Hij was gisteravond hardstikke moe. Fijne aaf!
@Jollietje Ik heb geen idee wat me staat te wachten vrijdag! Ik hoop stiekem wel op een echo natuurlijk. Al vind ik het nu alleen maar reuze spannend hoe ver ik ben!
Jollietje@ jeetje nu al naar ballorig geweest. Hier weer een mindere nacht gehad. Het lijkt wel alsof boaz veel honger heeft s'nachts. Hij komt toch iedere keer weer voor een zesde fles. En wil daarna nog steeds drinken. Alleen met de speen en veel geduld valt hij dan weer in slaap.
@jollietje ik heb wel steeds wat pijn in mn rug en buik, soort van mix tussen menstruatiepijn-buikkramp ofzo, steken 'down there' en wat harde buiken maar alles zakt steeds wel weer af. Ook merk ik dat echt rechtop zitten zoals op een eetkamer stoel niet meer prettig voelt en langer als een kwartier lopen is niet meer fijn want dan voelt het alsof hij er uit 'floept' haha net bij mn gyn geweest, hij ligt helemaal goed, nog genoeg vruchtwater en mijn bd is ook mooi laag. dus nog rustig afwachten en bij 40wk zit de inleiding er toch wel aan te komen, dus ik hoop nu erg hard dat het lekker spontaan komt, we hebben nog even Heb gelukkig bisolvon voorgeschreven gekregen, volgens mn ha mocht dat niet, maar mn gyn zei meteen och stakker wat ben je vol en benauwd, hier n recept voor bisolvon, tis wel handig als je kan ademen tijdens de bevalling! Dus hopelijk knap het hoesten nou straks na 3wk eens op en krijgen mn gekneusde rib en buikspieren nog ff wat rust fijne dag! xxx