Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Hallo dames,

Ik zag dit topic en wil me graag bij jullie aanmelden. Heb wat gelezen aan het begin van het topic.
    Ik ben tilaena, 35, nu ruim 5 weken zwanger ( heel pril nog dus) van de eerste. Ik heb een bmi van bijna 49. En daar maak ik me toch wel zorgen om. 17 dec heb ik de eerste afspraak met de gyn.

Ik vroeg mij af of jullie goede ervaringen hebben met gyn's / ziekenhuizen in omg den haag/rotterdam. Ik weet dat ze hier in het ziekenhuis 24/7 een gyn hebben, maar hoeveel ervaring er is met extreem overgewicht? Ook mag je volgens mij alleen de eerste 24 uur je kindje op de kamer hebben. En ik zou dat liever continu willen. Ook zou ik als het verzekering technisch mogelijk is een paar dagen extra in zh/kraamhotel willen verblijven. Zijn er dames onder jullie die daar ervaring mee hebben?

2. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Gefeliciteerd!! lekker genieten en ik zou niet al te veel zorgen hebben, de gyn gaat jou en de kleine straks vast goed in de gaten houden.
    Ik mocht mijn kleine man gewoon continue op mijn kamer hebben hoor op de kraamafdeling,
    Ik heb geen ervaring in jouw omgeving of met een kraamhotel.

lekker genieten van zo'n kleintje in je buik ;)

3. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @jollietje en heeft het spreidbroekje effect?

@hier we zijn heerlijk aan het genieten van ons mannetje, tis n lekker tevreden ventje:) Wel flink last van krampjes, gelukkig helpt de infacol nu wel wat en verder lekker bij papa of mama op de buik liggen en getroost worden, maar het blijft sneu zo'n krampjes-aanval :(
    Wij hebben pakjes avond gevierd met de familie van mijn man, erg leuk! Ons nichtje had een briefje in haar schoen gedaan of de Sint haar nieuwe baby-neefje niet ging vergeten (voor het geval hij nog niet bijschreven stond in het grote boek) nou ons mannetje is goed verwend! haha

Ik lees zo nu en dan wel mee maar het is soms ff wat druk om te reageren, tot snel!
    xxx

4. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Ptries@ ach wat lief van jullie nichtje.
    Zo sneu hè die darmkrampjes.
    Bij Boaz werkte de infacol ook super.
    En zijn buikje masseren hielp ook goed.
    Lekker genieten van jullie kleine man.

5. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ tilaena:Gefelicteerd met je zwangerschap. Ik heb ook geen ervaring met ziekenhuis en gyn bij jouw in de buurt. Hier is het zo dat je 3 dagen op een kraamsuite mag verblijven samen met je man en kindje.
    Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij wat Patries zegt: gewoon lekker genieten van je zwangerschap!

@ Ptries: och dat is zo sneu die krampjes :( Ik kan me dat echt nog zo goed herinneren. En helaas had bij J de infacol ook geen effect.
    Je voelt je zo machteloos en kan vaak niet veel meer doen als troosten en knuffelen. Wat J wel fijn vond, was een lekker warm badje.
    En wat volgens de fysio ook weleens kon helpen is fietsbewegingen maken met de beentjes.
    Gelukkig gaat voor de rest alles goed. Geniet er maar lekker van!

@ all: Ik/wij zijn vandaag helemaal blij :) Vandaag had J weer een röntgenfoto van zijn heupjes en daarna een afspraak bij de orthopeed.
    Deze man bekeek de foto en meette wat dingetjes op, en daarna feliciteerde hij ons. Het spreidbroekje had in die 3 maanden zo goed zijn werk gedaan dat hij hem helemaal niet meer om hoeft :)
    J is ook zo blij nu, hij kan zich weer vrij bewegen en lekker trappelen.
    Op dit nieuws had ik alleen maar durven dromen.

Fijn weekend!

6. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Jollietje@ wat een goed nieuws zeg.
    Heerlijk!

7. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @jollietje Super!

8. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    Dank jullie wel! Hij is zo druk nu aan het trappelen en zwaaien met zijn benen. :) Daardoor heeft hij nu wel extra honger elke keer. Maar dan geven we gewoon een flesje extra.

Hoe gaat het met de moeders en aanstaande moeders?

Fijn weekend!

9. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ons kleine mannetje doet het super! heeft alleen nog steeds flink last van krampjes, hij krijg nu voeding die zn darmpkrampjes moeten verlichten om en om met de gewone voeding, hopelijk gaat dat werken, zo zielig! Buiten de krampjes, is het een rustig en vrolijk mannetje:)

10. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    @Jollietje wat fijn om te horen!

@Tilaena welkom en proficiat!

@ptries ah gos, hopelijk houden de klachten snel op, altijd zo sneu, krampjes bij kleintjes :(

@ hier, tja, ik weet het niet zo goed meer. Ben vandaag 11 weken zwanger. Slapen nog steeds knudde, 1 goed nachtje gehad afgelopen week. Misselijkheid wel langzaam minder. Maar nu heb ik minder steekjes in mn zij en ik voel minder in mn buik dus ineens maak ik me zorgen. Donderdag naar de VK voor de "12 weken echo" (aangezien we in mijn 12e week op vakantie zijn) en hopelijk dan weer het hartje zien.

Verder kan ik nog steeds niet goed genieten, maar is ook niet zo gek met extreem weinig energie. :(

11. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ kruidnootje: ff snel voordat ik aan het werk ga: heel veel succes bij de echo. Hopelijk zijn je zorgen helemaal voor niks

12. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    @kruidnootje hoe was de echo.

Vandaag met Boaz naar het cb geweest.
    Hij is weer goed gekeurd.
    Hij weegt nu 6490 gram en is 63 cm.
    Net iets boven het gemiddelde.
    Ook weer 2 prikjes gehad.

13. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Bedankt voor de lieve berichtjes :)

11/12 weken echo 13-12-2012 - YouTube

Filmpje van de echo van vandaag :) Ik voel me rustig en gezegend. Nu kan ik rustig op vakantie (de 17e tm de 24 :D)

14. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.439
    372
    83
    in een huis
    Leuk zeg om je filmpje te zien ;)

15. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Wat een prachtig filmpje.
    Geniet lekker van je vakantie.

16. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Kruidnootje: fijn dat alles goed was. Wat een actief kindje al zeg. Leuk filmpje :) Fijne vakantie en geniet ervan.

@ Dronty: Boaz groeit goed zeg!
    Heeft Boaz nog last gehad van de prikjes? Ik ben met J afgelopen week ook naar het CB geweest. Hij is nu 70 cm lang en weegt 7085 gram.

17. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten

Boaz begon gisteren aan het einde van de middag wat te jengelen en erg hangerig.
    Hij voelde ook vrij warm, dus temp opgenomen.
    En bleek hij 38,5 te hebben.
    Vannacht heeft hij ook heel diep geslapen.
    Vandaag geen verhoging meer en hij is weer levendig en vrolijk.

18. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    iemand nog tips voor het 'verliezen' van een speentje? Ons mannetje heeft een enorme zuigbehoefte dus zuigt graag maar vooral als hij moe wordt plopt die speen er ineens uit en is hij weer wakker en huilt hij... als hij de speen terug heeft valt hij eigenlijk meteen weer in slaap en 10 min later is de speen dus weer kwijt, als iemand nog ideeén heeft? Ik probeer overdag af en toe al zn handje of vingertje als troost aan te bieden, want dit deed hij in zn eerste week zelf maar dat lijkt niet te werken namelijk...verder is onze pink alleen goed maar daar wil ik eigenlijk wel vanaf omdat het m.n. snachts niet handig is;)

19. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Er zijn van die speciale spenendoekjes te koop.
    Die zorgen er voor dat de speen wat zwaarder is en minder makkelijk eruit kan ploppen.
    Of het echt werkt weet niet, want heb ze zelf nooit gebruikt.

20. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Dronty, fijn dat Boaz al geen last meer heeft van de prikjes. J had meestal 1 dag verhoging en de dag erna vaak wat hangerig. Hij hoeft nu pas met 11 maanden weer prikjes.

@ Ptries: komt me heel bekend voor. Maar de oplossing heb ik nog niet gevonden.
    Wat J wel fijn vind is om een klein knuffeltje en/of een knuffeldoekje tegen zich aan te trekken. Dat bied hem ook troost.
    Verder alles goed met moeder en zoon?

Deel Deze Pagina