Wat een drama vandaag met Boaz. Sinds vrijdag al heel onrustig na de fles. Echt gillen, huilen en kronkelen direct na de fles. En niet te troosten. Uiteindelijk na een kwartier word hij weer wat rustiger. En vandaag doet hij ook spugen na de fles. En ook nog een tijd erna. Slapen is drama hij heeft al met al maar 10 ,minuten geslapen. Hij is alleen stil als hij op schoot zit of op de arm ligt. Ik ben blij toe dat,Jolle thuis is, zodat hij de andere kan helpen. Want kom verder nergens aan toe.
@jollietje Ja hier alles prima, kleine man blijft last houden van krampjes maar nu we weer gewoon op standaard voeding zitten met voor elke fles infacol lijkt het iets beter te gaan. Vandaag wel n rommeldagje, eerste dag zonder mijn man, dus alleen ik en mn ventje, even wennen om alles alleen te moeten doen. Mijn man heeft 2wk vakantie gehad en daarvoor was de kraamhulp er natuurlijk, we hadden n lekker ritme te pakken qua verschonen, flesje, troosten e.d. Dus ik moet even mijn eigen manier uitvinden hoe ik alles doe met de kleine man erbij, daarnaast moet ik ook echt nog mn rust nemen anders speelt de wond van binnen toch weer op. Maar ik geniet volop van hem en het tutten met hem Woensdag gaan we even naar mijn werk, hem even laten zien aan de opa's en oma's wel zin om even weer 'mijn bewoners' te zien ook. @dronty hoe ging het vandaag met Boaz? Zo zielig als ze ontroostbaar zijn fijne avond!
Vandaag ging het redelijk. Vooral na de fles huilen en niet te troosten te zijn. Heb het idee dat er iets niet lekker zit in zijn buikje. Want hij laat onwijs veel windjes en gilt het dan uit. Zijn ontlasting is wel gewoon goed.
@dronty och arme Boaz, hopelijk knap zn buikje gauw wat op! Wij zijn vanmorgen even op mijn werk geweest, de bewoners vonden het prachtig! Erg leuk om te zien, mn ventje heeft het ook erg goed gedaan, anderhalf uur helemaal wakker geweest en daarna had hij het ook helemaal gehad, dus eenmaal thuis lekker de fles en hij ligt nu heerlijk te slapen trots! fijne dag!
@ Ptries:Oh die oudjes vinden zo'n kleintje altijd zo leuk. Je ziet ze vaak echt genieten van de aanblik van zo'n kleintje Fijn dat de kleine man het zo goed heeft gedaan. Je voelde je vast een hele trotste mama. leuk is dat hé? @ Dronty, Wat jij typt over Boaz is zo herkenbaar. En dan had ik alleen nog maar J om voor te zorgen. Nou ja je weet wat bij ons de oorzaak was uiteindelijk. Ik hoop voor je dat het snel een beetje beter gaat en dat de rust voor jou ook een beetje terugkomt.
Nou waarschijnlijk de oorzaak van de buikpijnen gevonden. Het viel me op dat hij bij de laatste en eerste fles niet zo huilt. Maar dat word gemaakt met gekookt water en overdag gewoon met water uit de kraan wat ik opwarm. Nu maak ik alles weer met gekookt water en het gaat een stuk beter. Maar ik hou,het wel in de want vind wel dat Boaz erg reageert bij verandering in voeding.
@jollietje ja super trots @dronty wat fijn dat je hebt gevonden waar het aan ligt! Ik ga het hier ook uitproberen, wij warmen zijn flesje ook gewoon op namelijk dus wie weet worden de krampjes er wat minder van handig zo'n forum! liefs
Vraagje aan ervaringsdeskundigen: Ook ik heb (ernstig) overgewicht en ben nu 28 wk zwanger. Nu moet ik dus voor een glucose-test (met zo`n schijnbaar vies drankje), maar vooraf naar de gyn. Ik had eigenlijk gedacht dat dit gewoon een routine-onderzoek was, dus vraag me nu af waarom ik naar de gyn. moet van te voren. De bevalling word waarschijnlijk door de vk gedaan in het zh, omdat thuis bevallen niet mag (terwijl ik 2 keer eerder thuis ben bevallen met het zelfde BMI, maar vóór het overgewichtprotocol is verzonnen...). Dus als de vk. de bevalling doet, omdat zij het ook overdreven vind om meteen door te sturen naar de gyn, waarom dan toch een intake(?) bij de gyn???
@marihi Ik denk zodat de gyn je gewoon een x heeft gezien, weet wie je bent etc. met overgewicht staat ook je bevalling onder controle van de gyn, ook al begeleid de vk straks je bevalling gewoon. geniet van je zwangerschap! ow de glucose test valt best mee, lekker is anders maar flink doordrinken ipv kleine slokjes hielp bij mij (heb m 2x moeten doen ivm grootte van ons zoontje, en t was beide keren helemaal prima gelukkig)
@ Dronty: als het daar al een heel stuk beter van word is dat wel heel fijn. Ik maak ook inderdaad J zijn flessen klaar met gekookt water. Hij is ook heel gevoelig kwa voeding betreft. @ Marihi: Ik denk inderdaad dezelfde reden als Patries zegt. Maar zelf heb ik dat niet gehad. Ik moest wel verplicht in het ziekenhuis bevallen, maar ben bevallen onder begeleiding van mijn eigen vk. En de glucose test is wel te doen: gewoon ff verstand op nul zetten en maar snel dat drankje opdrinken dat is het beste! Succes met de zwangerschap. J krijgt inmiddels fruit te eten. En lekker dat hij het vind. Hij eet gewoon al het hele potje leeg
Nou ik denk toch dat hij wat onder de leden heeft. Hij heeft nu al zijn derde fles niet leeg. hij drinkt iedere keer maar 100 a 130 cc.
Ach gozzie ik hoop dat het maar bij 1 dagje blijft dan dat hij wat minder drinkt. Hopelijk is hij snel weer beter!
Wat gaat de tijd toch snel, morgen is onze vent al weer een maand! lekker aan het genieten helemaal in deze gezellige tijd, iedereen fijne feestdagen! xxx
Hallo dames! Even een tijdje niet gereageerd, maar was een beetje hectisch. Ptries, wat fijn dat je mannetje het zo goed doet! Dronty, wat vervelend dat jouw mannetje zo'n last heeft! Jollietje, fijn dat het goes gaat! Kruidnootje, wat ontzettend balen dat je je zo beroerd voelt! Ik hoop dat het snel beter gaat! Heb inmiddels mijn 1e echo gehad en alles was goed! Nu heb ik 28 dec intake bij de verloskundige en dat vind ik best spannend. En benieuwd of ik bij de VK mag blijven of dat ze mij doorstuurt naar de gyn. Moet zeggen dag ik vanaf deze week pas echt wat last heb van kwaaltjes; misselijkheid en soms zakt mijn bloeddruk ineens (met als gevolg dat ik flauwviel bij de kapper, gelukkig bij haar thuis). Dat is dus wel vervelend, maar mag vergeleken bij de verhalen die ik hoor echt niet klagen. Er zitten inmiddels alweer 3 weken vakantie op... Nog 1 week en dan weer aan het werk....
@ Ptries: ah wat lief zijn 1e ste kerst. En wat is hij alweer gegroeid zeg. Hij heeft ook echt zo'n hoofdje met van die mooie donkere haartjes @ Mar30: fijn dat de echo goed was. Dat is heel fijn om te horen. Wat vervelend dat je bloeddruk soms zo daalt dat je gewoon flauw valt. De vk zal je bloeddruk zoiezo ook wel opmeten. Hopelijk blijft het wel bij deze ene keer. Heel fijn weekend allemaal en in ieder geval vast hele fijne kerstdagen gewenst!
@ptries wat een geweldige foto hihi! @mar30 oh jasses!! Ik ben wel duizelig geweest, maar niet flauw gevallen. Ik neem af en toe ook een dextro als eten niet super gaat, maar dat wel wat power in mn lijf heb. Hopelijk heeft iedereen fijne dagen Die van ons zijn rustig. Gisteren bij mn moeder geweest, vandaag mijn 26e verjaardag vieren. Gelukkig niet veel visite, want ik ben extreem moe. Heb twee lange dagen gehad na de vakantie en doe normaal een tukkie in de middag maar niet aan toe gekomen met de feestdagen haha. Liefs!
gefeliciteerd kruidnootje! wij zijn gister bij de familie van mijn man geweest, lekker gegeten en n gezellige middag/avond gehad. Vandaag heerlijk met zn 3tjes thuis, een niks moet-alles mag dagje fijne avond!
Gefeliciteerd Kruidnootje. Wij zijn beide kerstdagen thuis. Maar goed ook want Boaz, Lisanne en ik werden zaterdag ziek, zondag begon Twan en maandag mijn man, last van een buikgriepje. Sven ontspringt tot nu toe nog de dans, hopelijk blijft dat ook zo.
mijn eigen kerstmannetje en dan zijn de kerstdagen alweer voorbij... Vandaag even bij overgrootoma van 89 op visite geweest met de kleine man, erg leuk! Morgen is mn man jarig dus nog weer n gezellige drukke dag/avond voor de boeg, vandaag de boodschappen maar even samen gedaan. Blij dat mn man deze week ook weer vakantie heeft, heerlijk zo met zn drietjes vanalles te kunnen doen @dronty hoe gaat t nu in de ziekenboeg fijne aaf!