Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Kruidnootje: alsnog gefeliciteerd. Hopelijk heb je een leuke verjaardag gehad.

@ Ptries: ah wat een leuke pakjes had hij aan. J had een soort van 3 delig kostuum aan haha. Een zwarte broek, giletje en een slabje met een strik erop. Stond zo sjiek.

@ Dronty: pfff wat een ziekenboeg bij jullie thuis. beterschap allemaal!

Nou de kerstdagen weer achter de rug. J was echt helemaal van slag en uit zijn doen. Dat begon maandag al op het kdv, waar het allemaal wegens ziekte van een leidster anders liep als anders. En dan nog 2 dagen met hem op stap naar beide ouders deed hem ook geen goed. Hij was oververmoeid en geprikkeld en deed niets anders meer als huilen.
    Hij kan nu weer een beetje bijslapen gelukkig. Al is hij net als mama ook goed verkouden.

Fijne dag allemaal!

2. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Heb slecht nieuws gehad. Kans op downsyndroom: 1 op 6. Ik weet even niet meer wat ik moet doen :'(

3. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh jeetje Kruidnootje, wat heftig!
    Ga je nu een vruchtwaterpunctie laten doen? Alleen die kan uitsluitsel geven toch?

4. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @kruidnootje wat spannend! Heftig hoor, sterkte! Xxx

5. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    @kruidnootje wat heftig meid. Sterkte.

6. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ kruidnootje: ik weet even niet zo goed wat ik moet zeggen::( wil je alleen even een hart onder de riem steken en heel veel sterkte wensen.

7. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Hey dames,

Ik heb inmiddels een hele aparte dag gehad. Laat ik beginnen met een bedankje voor jullie berichtjes. Fijn om te lezen dat er toch nog mensen denken aan je. Vrijdag kregen wij de 1 op 6 uitslag. De VK belde toen dat ze maandag een aanvraag voor vruchtwaterpunctie zou doen. Ik zou waarschijnlijk niet meer terecht kunnen voor een vlokkentest, omdat ik bijna 14 weken zwanger was. Maar geloof het of niet. We werden om half 11 vanmorgen gebeld, dat we om kwart over 11 in het Erasmus MC terecht konden voor een vlokkentest. Ik had me niet ingelezen omdat ik dacht dat ik er niet meer voor terecht kon en omdat ik mezelf niet extra bang wilde maken. We hebben een fijn gesprek gehad met 2 lieve assistenten. Ik heb gekozen om de vlokkentest te doen. Het is vaginaal gedaan, placenta lag achter dus via de buik kwamen ze er niet bij. Pfiew! Het was geen nare ervaring. Gynaecoloog was superaardig en na het weghalen van wat cellen vroeg hij hoe ik me voelde. Waar ik giechelend op antwoorde: De tandarts is enger. Hij moest enorm lachen en zei: Breek me de bek niet open over de tandarts! Haha.

A.s. vrijdag kunnen we bellen voor de sneltest. Dan krijgen we de uitslag van Down, Edward en Patau. En tevens het geslacht. Kan op het laatste niet wachten, dus ik ga me daar op focussen. Gelukkig is mijn vriend deze week vrij, dus kunnen we samen naar vrijdag toe leven. De week er na moeten we weer bellen voor uitslag van de andere testen. Ze kijken 200 ziektes na

Ik ben blij dat het zo vlug is gegaan. Ik houd jullie op de hoogte.

Fijne jaarwisseling.

8. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    #2988 jollietje, 1 jan 2013
    Laatst bewerkt: 1 jan 2013
    @ kruidnootje: wat fijn dat je toch nog zo snel terecht kon voor een vlokkentest.
    Gelukkig dat de test zelf is meegevallen.
    Ik hoop zo voor jullie dat er heel mooi en goed nieuws mag volgen.
    Dat 2013 maar een fijn en voorspoedig jaar voor jullie mag worden :)
    Ik zal in ieder geval voor jullie duimen!

Natuurlijk wens ik iedereen ook allemaal een heel fijn en gelukkig 2013 toe!

9. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat fijn dat je nog terecht kon! Ik ga heel hard voor jullie duimen dat alles goed is en dat daarmee 2013 super begint!

10. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Wat fijn dat jullie zo snel te recht konden.

Voor iedereen een super goed 2013 toegewenst.

11. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    WE HEBBEN DE UITSLAG!!!! We komen net bij de verloskundige vandaan omdat we extra naar het hartje mochten komen luisteren en het ziekenhuis belt op de terugweg.

Geen Down Syndroom, Edwards of Patau! En we krijgen een meisje!! Ik ben in alle staten!! Volgende week bellen ze of ze iets anders nog kunnen vinden, maar tot nu toe, kunnen we EINDELIJK gaan genieten!!

12. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Wat een goed nieuws.
    En wat leuk dat jullie een meisje krijgen. Lekker genieten nu.
    En hopelijk zijn de overige uitslagen ook goed.

13. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh Kruidnootje, wat een heerlijk nieuws!

Gefeliciteerd!

14. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Kruidnootje: wat fijn zeg dat goede nieuws! Kunnen jullie toch eindelijk ook gaan genieten en lekker roze shoppen :) Leuk hoor.
    Het is in ieder geval voor jullie een heel goed begin van 2013.
    Hopelijk zijn de andere uitslagen ook zo positief.
    Geniet nu maar lekker op je roze wolk

15. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @kruidnootje wat fijn! gefeliciteerd, geniet lekker van je zwangerschap en van de voorbereiding van de komst van jullie meisje!

Hier alles goed, ons ventje is voor het eerst op het CB geweest en loopt voor in lengte en gewicht (goh) dat deed hij in mn buik al natuurlijk ;) maar hij is helemaal goedgekeurd, de volgende x krijgt hij zijn eerste prikjes:(
    De tijd gaat ook zo snel, hij is vandaag al weer 6week, voor ik het weet moet ik al weer aan t werk maar daar heb ik nog totaal geen zin in haha Dus eerst nog maar ff lekker genieten van mn ventje!

weltrusten:) xxx

16. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Ptries: wat fijn dat hij weer helemaal is goedgekeurd. Ja de tijd vliegt hé als de kleine man er eenmaal is.
    Die van ons is gewoon alweer 7 maanden :)
    Geniet nu nog maar even lekker van je verlof hoor!

17. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Dat de tijd vliegt merk ik ook al! Sinds we het weten zijn we 8 weken verder. En waar ze zijn gebleven? Hihi! En gaat alleen maar sneller nu! Fijn om te horen dat de kleine man prima in orde is!

En bedankt voor alle berichtjes! Die roze wolk is er eindelijk. Gisteren met familie uit eten geweest, lekker wokken en heeeeeeeeurlijk veel gegeten (thuis eet ik half bordje en zit ik vol) en ik voelde me heerlijk om er weer eens uit te zijn na die weken me zo slecht te hebben gevoeld. Het beviel zo goed, dat vriendlief en ik vandaag samen nog naar de Griek zijn geweest hahaha! Hebben een heerlijk weekend zo gehad!

Ook zijn we lekker in de babykamer bezig. Dit was eerst een bijkamer vol met rotzooi en zaterdag hebben we 4 vuilniszakken kleding gedoneerd en 7 (!) vuilnizakken zooi weggegooid. Wij hebben zelf een klein huisje en omdat we nu geen bijkamer meer hebben mogen we spullen opslaan bij mijn vader. Hop, 6 dozen daarna toe gebracht vandaag. Alleen nog wat kleine dingen uitzoeken, de schuur nog even leegruimen en dan kunnen we er tegen aan. We gaan de keuken afmaken (koofje om buizen weg te werken) en in de keukenkast waar wasmachine en vaatwasser staan gaan we plankjes bouwen. Zo krijgen we toch nog wat opslagruimte als de kleine er is. Inmiddels hebben we ook een ledikant en commode op het oog en hebben we de kleuren ook uitgekozen voor de muren/accessoires. Zacht grijs op de muren en zacht roze voor accessoires. Meubeltjes gewoon wit.

Kom nu ook langzamerhand weer aan ipv het vele afvallen door het vele overgeven. Kleine ligt goed op groei, we luisteren 1x per dag naar haar hartje met de doppler, mits we deze kunnen vinden. Dus ja, die roze wolk is er eindelijk! Op naar de bandenpijn haha! Fijne avond!

18. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Zijn er trouwens dames die een 3d echo hebben laten doen? Ik heb een afspraak gemaakt voor wanneer ik 21 weken ben, maar lees net dat er aangeraden wordt later te komen? Iemand ervaring mee?

Mijn bmi is 33..

19. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kruidnootje, ik wil ook een 3/4D echo laten doen, maar waar ik heen zal gaan, doen ze dat pas vanaf 22 weken. Ik denk zelf dat ik nog wel later ga. Heb dan net de 20 weken echo gehad en anders duurt het nog zo lang voordat ik de kleine zie, haha!

20. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    bij het echobureau waar ik ben geweest werd inderdaad geadviseerd om het wat later te laten doen. Zelf heb ik het niet laten doen, omdat J erg diep in mijn buik lag. Zijn gezicht was moeilijk om op de echo te krijgen.

Deel Deze Pagina