Goede instelling Kruidnootje en gelukkig voel je je beter. Ik heb je buikfoto gezien en ben jaloers! Wat een mooie buik! Geen overgewicht aan te zien hoor! Lekker genieten meis. X
Goedemidaag dames, Lang geleden dat ik me heb voorgesteld en geschreven, maar lees wel mee. Inmiddels 15 weken zwanger. Mijn bmi is 50 en daardoor sta ik verplicht in het erasmus onder controle. De echo apparatuur is daar idd beter. Ik heb met 13 weken uit voorzorg een megauitgebreide inwendige echo gehad omdat ze niet weten of star in het sophia met de 20 weken alles gaat kunnen zien. Die zorg had ik zelf uitgesproken omdat ik veel buikvet had. De combinatietest heb ik in het erasmus gehad en was goed. Degene die in het erasmus die combinatie echo en uitgebreide inwendige echo deed, zei ook dat als str in her sophia niet alles goed kan zien ze me soweiso terug verwijzen naar het erasmus en dat hun dan alsnog een uitgebreide echo zouden doen. Dus ik ben benieuwd. Heb a.s. dinsdag mijn 16 weken controle. Ik heb ondanks mijn hoge bmi geen enkel naar woord gehoord. Er wordt niet eens gevraagd hoeveel ik wel of niet aan kom tot nu. Er wordt alleen maar gevraagd hoe het gaat en de normale controles gedaan net als bij iemand anders. En ze nemen mega de tijd voor je. Ik ben blij dat ik in het erasmus ben. Heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen. Ik vind het heel naar voor je kruidnootje dat je zo behandeld bent, en ik vind dat die persoon een reprimande verdiend en zich diep, diep moet schamen.
Tilaena, wat fijn om ook een positief verhaal te lezen! Ik heb geen negatieve ervaring met verloskundige, maar moet mij wel iedere keer wegen. Heb iedere keer stres als ik daar weer naartoe ga. Heb gevraagd of het echt moet, maar zo werken zij.... Probeer mij er nu maar overheen te zetten. Donderdag mag ik weer...
@ kruidnootje: hé bah wat is dat een vreselijk mens zeg. Je hoort bij een echo lekker te kunnen genieten van de beelden van je kindje. Ik hoop dat er wat aan dat mens gedaan kan worden. hopelijk krijg je vrijdag een hele mooie echo te zien en kunnen jullie dit keer lekker genieten van jullie kleintje. Succes vrijdag!
Was zelf een onderwerp begonnen maar zag dat hij al bestond Ik heb vandaag mijn intake gesprek en ben 8 weken zwanger en 30 kilo te zwaar.. ben als de dood dat ze gelijk daarop gaat lopen hameren.. heb er gewoon buikpijn van en zie er eigenlijk ook gewoon tegenop om te gaan :S
Kan je nagaan met hoeveel stress we eigenlijk lopen he steeds. Gefeliciteerd en succes vandaag Petra1986! @ tilaena Dankjewel voor je verhaal. Mijn vlokkentest was ook een fijne ervaring in het Erasmus. Ik heb die dag bij die zuurpruim aan de kant gezet en ik zie nu het positieve ervan, ik mag vrijdag weer kijken naar de kleine meid. Hoe voel je je verder? @ Mar30 Och, ja volgens mij is het bij VK altijd zo, even wegen. Ik vind het ook erg vervelend steeds, maar goed, wat moet dat moet. Ik ben gisteren bij de VK geweest voor controle en mijn bloeddruk was eindelijk weer goed, 120 over 80 en ben voor het eerst aangekomen in mijn zwangerschap, namelijk 300 gram. Op naar vrijdag. Enne dames, samen staan we sterk!
Het enige waar ik last van heb is vermoeidheid en wat bandenpijn wat nu begint en een blauwe buik van de injecties die ik moet zetten omdat ik in het verleden een tombose been gehad heb. Maar qua zwangerschapsklachten prijs ik mij gelukkig. Heb ze bijna niet. En mijn ervaringen zijn alleen maar positief wat mijn gewicht betreft. Toen ik posi testte direct naar de huisarts gerend voor een toxoplasmose test. Ze was verbaasd dat ik met mijn gewicht in ronde 3 al zwanger was, want meestal duurt dat langer, maar ze was nog bijna blijer dan ik, en ze wist niet eens dat ik bezig was. In mijn eigen ziekenhuis er ook geen woord over gehoord, behalve dat ik dan bij de gyn onder controle moest, maar bij de intake bleek dat ik naar het erasmus moest omdat ze maar tot een bmi van 45 deden bij mij in het ziekenhuis. Ik ben nog geen enkele keer op een weegschaal gezet, wat me eigenlijk een beetje verbaasd. Maar wat niet is kan nog komen. Wel werd er op de formulieren gevraagd wat mijn gewicht voor de zwangerschap was, maar dat zijn standaard formulieren dus moet iedereen in het erasmus invullen. Bloeddruk en alle bloeduitslagen tot nu toe allemaal goed, combinatietest was goed. Dus nu met 16, 20,25 en 30 weken de gewone controles in het ziekenhuis. Met 20 weken de 20 weken echo bij star in het sophia en met 24 weken de glucosetest doen. Gaat volgens mij dus net als bij ieder ander.
heyhey ik Ben vrij nieuw op het forum. Ben sinds eind januari gestopt met de pil. 28 januari nog een keer ongesteld en gister weer. dat gaat in ieder geval goed. Ik ben 1,67m en weeg 98,8 kilo. Maar ik zie dat er nog meer mensen zijn die 'overgewicht' hebben (zo'n naar woord ). En dat daar ook alles goed gaat. Ik ben natuurlijk nog niet zwanger en probeer gewoon gezond te eten en ben bezig met hardlopen hartstikke leuk. Zodat ik straks als ik zwanger ben gewoon door kan gaan met gezond eten en evetueel lekker wandelen om toch beweging te krijgen.
Kruidnootje! Denk aan je vandaag hoor! Hoop zo op een mooie echo voor je! Sari 123, welkom hoor! Je bent zo licht als een veertje vergeleken met mij. Zwanger worden is nooit vanzelfsprekend, maar overgewicht hoeft blijkbaar geen reden te zijn om niet zwanger te kunnen raken. Mijn huisarts zei bij de positieve test: Zwanger raken duurt misschien wat langer, maar je hebt net zoveel kans..... Nu is mijn huisarts wel heel positief ingesteld, want hij riep gelijk bij de positieve test (die was pas na 14 weken,eerder merkte ik niets...) tot over een paar maanden, dan kom ik op kraamvisite Heel veel succes! En gezond leven is altijd goed! Tilaena, ikzelf heb denk ik ook zo'n hoog bmi. Loop in het ziekenhuis. Ik word wel steeds gewogen en mn bloeddruk gemeten. Tot nu toe niet echt aangekomen. 1 x meer als een halve kilo zwaarder en de keer daarna weer hetzelfde als de eerste keer... De eerste keer op de weegschaal schaamde ik me eigenlijk best wel, maar ze zei alleen: kom er maar af, ik zal je bloeddruk nog even meten. Het gewicht word wel in mn status opgeschreven, maar word nergens hardop genoemd of wat van gezegd. De controles worden door de dames achter de 'balie' gedaan en bij het bezoek aan gyn,verloskundige of echoscopist gaat mijn status mee. Ik vind dat er heel zorgvuldig met mijn overgewicht word omgegaan. Ben nu 2 x bij de gyn geweest. Zij heeft mij wel gezegd om richting het einde van de zwangerschap een keertje bij de anesthesist langs te gaan. Om kennis te maken en zodat ze evt mijn rug kunnen bekijken mocht een ruggeprik nodig zijn. De glucosetest heb ik tot nu toe niet hoeven doen. Over anderhalve week moet ik wel glucose prikken in het lab, met een buisje bloed. Volgens mij kijken ze dan hoe het 'gemiddeld' glucose is in mijn bloed. Hoeft niet nuchter.
De echo is goed gegaan hoor vandaag, 11 foto's meegekregen en ze heeft ongeveer 45 min alles nagekeken. Alles goed op groei, behalve de handjes/polsen. Deze lijken niet recht maar krom te groeien. Maar ze twijfelen nog, kan een moment opname zijn geweest. Dame die het deed was superaardig, nam de tijd, beantwoordde onze vragen. Ik moet vanaf nu daar op controle komen, geen VK meer. Vraag me alleen af of ik dan daar moet bevallen? Want nu hebben we een ander ziekenhuis wat dichterbij is? (Wil graag in ZKH bevallen namelijk).
Mijn ervaring is dat de VK daar niet zo op hamert. Ik wordt wel elke keer gewogen, maar ze heeft nog nooit wat over mn gewicht gezegd. Vorige keer werd ik niet eens gewogen, omdat ik toen aan heb gegeven dat niet te willen en mezelf thuis wel te wegen. Maar door het afvallen afgelopen jaar ben ik eraan gewend geraakt om regelmatig op dat ding te staan. Dus nu vind ik het wel prima! Denk dat als je bloeddruk en suiker altijd prima zijn, zoals bij mij, het niet zo'n groot probleem is verder... Ik kwam toevallig dit topic tegen. Ik ben ook te zwaar, ben vorig jaar na de bevalling van mn eerste zoontje 13 kilo afgevallen, voor de bevalling woog ik denk ik wel tegen de 130 kilo. Na de bevalling bleek een kind krijgen een zeer goede motivatie om vooral fit en gezond te zijn. Dus ben begonnen met hardlopen. Helaas door een blessure vanaf mei vorig jaar ongeveer niet meer kunnen lopen, maar straks na de bevalling weer beginnen, want wil graag nog verder afvallen, al ben ik nu duidelijk fitter dan met mn zoontje, heb nog nauwelijks last van kortademigheid enzo! Toch ben ik nog steeds te zwaar, begon deze zwangerschap met 112,9 bij 1,78cm, ongeveer 35 kilo te zwaar (jeetje wat klinkt dat veel!!). Ik woog een paar weken eerder nog 110, maar bleek in de zomervakantie zwanger en die twee kilo vakantiepondjes zijn er niet weer afgegaan. Ik heb extreme bekkeninstabiliteit (wat overigens helemaal niks met mn gewicht te maken heeft) en kan daardoor nu zeer weinig. Ik fiets wel zoveel mogelijk, want dat gaat nog wel. Gelukkig ben ik 1 van die vrouwen die weinig aankomt tijdens de zwangerschap. Hele tijd is het onder de 5 kilo geweest, maar nu ik bijna op het eind ben, is het 7,5 kilo ondertussen. Heel netjes dus! Verder dus zo gezond als een vis, bloeddruk, suiker is altijd super goed en ik ben ook gewoon onder controle bij de VK. Oh ja, ik ben 25, getrouwd en heb dus al een zoontje, die wordt in april 2! Overigens hoeft overgewicht idd geen probleem te zijn bij zwanger worden. Ik ben officieel verminderd vruchtbaar. Dit staat los van mn gewicht, ik heb gewoon zeer weinig eisprongen en dus een hele onregelmatige en vaak lange cyclus. Toch was ik bij mn eerste zoontje na ongeveer een half jaar zwanger en dit keer was ik zelfs niet eens ongesteld na het verwijderen van de spiraal, ik was gewoon direct zwanger!!!
kruidnootje,wat fijn dat er nu de tijd is genomen en 11 fotoos??? Wauw! Heel de tijd naar kijken.... De handjes blijven dan nog spannend. Bevallen in zh? Volgende keer even vragen.
@ Kruidnootje: fijn om te horen dat je nu een totaal andere ervaring hebt gehad met de echo. Zo kan (en hoort het) dus ook! Vooral nu lekker genieten en maar blijven kijken naar de foto's zeker. Hopelijk komt het met de groei van de handjes en polsjes ook uiteindelijk nog helemaal goed. Helaas kan ik op je vraag ook geen antwoord geven. Als ik al die verhalen soms zo hoor mocht ik echt in mijn handjes knijpen met mijn vk praktijk. Wegen deden ze niet aan Ze hebben alleen mijn begin gewicht genoteerd. Ik moest wel in het ziekenhuis bevallen, maar ben gewoon onder controle geweest bij de vk. Voor de nieuwe dames: welkom!
Kruidnootje, wat fijn dat het nu zoveel prettiger was! Hopelijk komt het allemaal goed met de handjes/polsen. En 11 foto's dat is echt veel. Ze vond jullie kleine zeker ook heeel leuk!
@kruidnootje, wat fijn! geniet ervan, nu kun je zovaak je wil even naar de kleine kijken Welkom alle nieuwe meiden ik heb ook nooit problemen gehad wb mijn gewicht, start gewicht genoteerd en daarna nooit meer gewogen of naar gevraagd. (ik ben ook maar 8kg aan gekomen waarvan 4,9 aan baby!) haha hier alles helemaal prima, hij lijkt goed te reageren op de pepti, is alleen nog heel lang aan het persen voor hij poept Dit is mn laatste weekend van mn verlof... maandag beginnen met een late dienst, oma komt hier oppassen dat scheelt weer kan hij gewoon lekker in zn eigen huisje wennen aan dat mama niet in de buurt is (daar heb ik het nog wel moeilijk mee zeg, dat ik m voor t eerst 8u niet ga zien... schiet er nu al van vol, had ik van te voren nooit gedacht) weltrusten
Ptries, het is ook niet niks om je mannetje achter te laten. Gelukkig is het bij oma. Komt vast goed, is gewoon even wennen voor jullie allebei. Geniet nog maar even extra van dit weekend samen! X
@ Ptries: fijn dat hij zo goed reageert op de pepti. Hebben jullie al getest op koemelkallergie? J zie ik soms ook echt nog persen als hij moet poepen. Maar het gaat wel beter sinds hij nu ook vaste voeding erbij krijgt. Ik weet nog zo goed dat ik J voor de 1e keer moest achter laten bij het kdv. Ik begon al te snikken, zodra ik daar binnen kwam om hem te brengen. Gelukkig past je schoonmoeder op, dus kan je in ieder geval zo vaak bellen als nodig is Geniet nog maar even lekker van hem dit weekend en een knuffel voor maandag als je voor het eerst weer gaat werken. Nadat J ziek was heeft hij mij ook aangestoken. Ben gelukkig nu weer aan de betere hand, maar een hardnekkig virus is het. Donderdag moeten we naar de kinderkliniek om J weer te testen op koemelkallergie. Ben benieuwd. Fijn weekend!
mijn eerste werkweek ging prima (is nog bezig haha) 2 late diensen en 3 nachtdiensten... zit op de helft, nu nog tot 7.15 en morgen nog n nachtje, dan even vrij tot donderdag oma en de kleine man redden zich prima, en nu ik in de nacht zit is hij lekker bij zn papa, vind overdag alleen wat moeilijker slapen als dat ik gewend was (nooit een probleem mee gehad) maar ja ik hoor natuurlijke elke huiltje, geluidje en praatje haha nouja even wennen merk alleen wel dat mijn wond in de buik wat trekt en pijnlijk word halve wege mn diensten toch maar voorzichtig zijn, maar las al dat het nog wel een jaar kan duren voor dat je er helemaal geen rekening meer mee hoeft te houden?! jemig... ik heb nog ruim 3u te gaan voor ik mag slapen dus voor jullie alvast goedemorgen!
Ik mag dinsdag voor het eerst naar de VK . Ben benieuwd of ik daar mag blijven met een BMI beetje van 40+ Misschien wordt het dus gewoon weer een medische indicatie. Op zich geen ramp. Maar omdat ik vorige keer héél snel ben bevallen, ben ik bang het ziekenhuis niet te halen. En ik zie waanzinnig op tegen de weegmomenten.