Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tilaena

    tilaena Fanatiek lid

    11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    ik had vorige week mijn 16 weken controle. Zou bij mijn eigen gyn zijn voor het eerst, maar die was verhinderd, dus ik had 1 of andere vrouw. Was er niet zo tevreden mee. Ik hoefde wederom niet op een weegschaal, werd ook niet naar gevraagd, enige wat gecontroleerd werd was mijn bloeddruk. Kort praatje, slechte echo kwaliteit, ze weigerde geslacht te kijken, vond ze te vroeg. Achteraf werkte kindje ook niet mee, maar ze probeerde het niet eens. heeft denk ik 1 meting gedaan, maar niets gezegd, 5 seconde het hartje laten horen, was de eerste keer dat ik dat hoorde, dat zei ik en ploep ze zette hem gelijk uit want het was goed. Stond binnen 5 min weer buiten bij wijze van spreken en ben de helft van wat ik wilde vragen vergeten. Denk dat ik maar ga bellen om te vragen of ik dan mijn eigen gyn met 20 weken te zien kan krijgen ipv pas met 30 weken voor het eerst.
     
  2. Shandy

    Shandy Fanatiek lid

    14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Tsja,herkenbaar.... de bezoekjes aan de gyn zijn echt kort en bondig zolang er geen 'bijzonderheden' zijn...
    Als je een 20 weken echo krijgt vragen ze of je het geslacht wilt weten. Bij een standaard controle hoort dat er echt niet bij, volgens mij zijn er'daarom ook zoveel pretecho bureaus waar je echt wat langer naar je kindje kunt kijken,uitgebreid uitleg krijgt en een stapel fotoos.
    Volgens mij heb je een heel normale behandeling gehad!
     
  3. DominiqueM

    DominiqueM Niet meer actief

    Hoi Dames,

    Ik kom me heel eventjes voorstellen. Ik ben Dominique, 1,72 en 121 kilo schoon aan de haak. Mijn vriend en ik zijn sinds september bezig voor ons 1ste kindje. Altijd goede cyclus gehad van 28/29 dagen, maar sinds we bezig zijn klopt er niks meer van.. uiteindelijk ben ikzelfs bijna 3 maanden overtijd geweest, zijn daarmee naar de dokter geweest. Doorverwezen voor een echo. Echo ging wel goed, niks mis mee aardige vrouw. Wel vergrote linker eierstok en cystes en rechter kon ze niet zien dus doorgestuurd naar het ziekenhuis zodat ze nog een keer vaginale echo konden uitvoeren en als dat nog niet duidelijk was dan scans.

    Eenmaal bij de gyn waren we toch behoorlijk zenuwachtig, gewoon een cyste is natuurlijk niks aan de hand maar ik ben iemand van het toch even snel googlen. En dan kom je natuurlijk ook weer verhalen tegen die je graag zou horen. Nou tijdens de echo was ze flink aan het zoeken. Zegt ze ook nog zo mooi. Het lijkt misschien net alsof ik in de soep sta te roeren maar ik krijg je eierstokken niet gevonden. Liggen achter mijn baarmoeder, en daarcmoesten we het maar meedoen.

    Maargoed om een lang verhaal kort te maken. Ik hoop dat ik snel ook hierbij hoor. En ondertussen wil ik jullie veel succes wensen met jullie zwangerschap en voor degene die al hun kindje hebben ook ontzettend leuk. Ik lees gezellig mee!!

    Liefs
     
  4. Shandy

    Shandy Fanatiek lid

    14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    hoi Dominique....
    Wie weet mag je binnenkort hier ook een nieuwtje vertellen. Ik heb meer als drie jaar moeten wachten,maar geniet met volle teugen!
    Het is zo'n wonder!
     
  5. Dronty

    Dronty Fanatiek lid

    5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Ptries@ wat vervelend dat de wond pijnlijk is tijdens het werk.
    Probeer wel rustig aan te doen en het de tijd te geven om te helen.


    Hier@ ik ben helemaal gebroken.
    De kleine man slaapt zo onrustig s'nachts.
    Ik kan er per nacht zo een 5 à 15 keer uit.
    Hij huilt dan maar slaapt volgens mij wel gewoon.
    Hij heeft zijn ogen dicht en reageert niet als ik hem aan raak of tegen hem praat.
    Zodra hij de speen krijgt is hij stil en ontspant zijn lijfje weer.
    Geen idee hoe dat komt. Maar na 2 weken gebroken nachten begin ik het toch wel te voelen.
     
  6. Mar30

    Mar30 Fanatiek lid

    1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij de verloskundige zijn de bezoekjes ook heel kort, maar ja als alles goed gaat....

    Dronty, wat heftig zeg! Is kindival van VSM misschien een idee? Mijn nichtje was 's nachts ook erg onrustig (ook last van night terror) en toen ze haar kindival gaven ging het echt veel beter?

    X
     
  7. jollietje

    jollietje Actief lid

    9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ hellen: succes bij de vk morgen.

    @ Dominique: hopelijk mag je droom maar snel uitkomen :)

    @ Ptries: Fijn dat het goed gaat met werken en de kleine man.
    Doe maar rustig aan met die wond. Al met al blijft het toch een flinke operatie en heeft het gewoon zijn tijd nodig om te genezen.

    @ Dronty: heel herkenbaar wat je schrijft. J heeft ook zo'n periode gehad dat hij constant wakker werd. Erg, maar dan ook erg vermoeiend. Gelukkig ging het na een tijdje weer beter en ging hij weer doorslapen.
    Hopelijk slaapt hij snel weer een beetje door. Houd vol!

    J is afgelopen week weer op koemelk getest. Hij heeft toen kleine beetjes koemelk gekregen door zijn fles. Hij heeft hier helemaal niet slecht op gereageerd dus we hebben de hoop dat hij misschien over de allergie heen is gegroeid. Vanaf volgende week gaan we stapsgewijs weer proberen om terug te stappen op voeding met koemelkdeeltjes. Ik ben benieuwd of dat goed gaat. Zou wel heel fijn zijn.

    Fijne avond meiden!
     
  8. Hellen1971

    Hellen1971 VIP lid

    16 dec 2008
    6.069
    1
    36
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Dank Jollietje !
     
  9. Hellen1971

    Hellen1971 VIP lid

    16 dec 2008
    6.069
    1
    36
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Wij hebben een kloppend hartje gezien vanmiddag!!
    Wegens het "adepositas protocol" ben ik wèl weer verwezen naar de gyn voor verdere zwangerschapscontrole. Tot een bmi van 40 is het een overleg situatie, daarboven niet meer.
    7 maart moet ik daar dus voor het eerst heen. Toch weer spannend.
     
  10. Dronty

    Dronty Fanatiek lid

    5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Hellen@wat fijn dat jullie een goede echo hebben gehad.
     
  11. jollietje

    jollietje Actief lid

    9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Hellen: wat fijn dat de echo helemaal goed was.
    Dat je toch maar een mooie zwangerschap mag hebben. En bij de gyn ben je ook vast in goede handen!
     
  12. tilaena

    tilaena Fanatiek lid

    11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Welkom dominique

    Fijn dat de echo goed was hellen

    Jollietje zou fijn zijn als hij erover heen groeit

    Dronty hoop dat je snel weet wat het is en weer een beetje kan slapen
     
  13. ptries

    ptries Bekend lid

    22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @hellen gefeliciteerd en fijn dat je een mooie goede echt hebt gehad:)

    @dronty ben je er al achter waarom de kleine man zo huilt? hopelijk slaap je inmiddels weer wat meer uurtjes door;)
     
  14. Dronty

    Dronty Fanatiek lid

    5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Ptries@ het slapen gaat een stuk beter.
    Hij komt nu nog maar 2 x in een nacht.
    Rond 3 uur en dan rond 5 uur. En dan speentje erin en hij is weer stil en gaat weer slapen.
     
  15. jollietje

    jollietje Actief lid

    9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Dronty, fijn dat hij nu in ieder geval wat beter doorslaapt. Kom je tenminste zelf ook weer wat meer aan je rust toe!
    Speentje doet hier ook soms wonderen :)

    Morgennacht gaat J voor het eerst een nachtje uit logeren bij mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder wil zo graag dat hij komt logeren. Zelf gaan we dan lekker een nachtje naar een hotel. Toch wel spannend hoor voor papa en mama dat de kleine man een nachtje weg gaat..
     
  16. ptries

    ptries Bekend lid

    22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @jollietje oehh kan me t voorstellen! Toch veel plezier met z'n tweetjes:)
     
  17. ptries

    ptries Bekend lid

    22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wij hebben Jorian gepr
     
  18. ptries

    ptries Bekend lid

    22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    #3078 ptries, 2 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2013
    Wij hebben Jorian geprovoceerd donderdag middag voor t eerst en gister ook 2x n schepje gewone voeding in z'n fles gedaan toen zijn we er maar mee gestopt, arme ziel weer bont, uitslag en heel veel krampjes:( gelijk ook weer niet kunnen poepen dus het is wel duidelijk... Dan weten we het in elk geval nu wel Zeker.

    Verder alles helemaal goed hier:)
     
  19. jollietje

    jollietje Actief lid

    9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Ptries: wat zielig zeg, maar fijn dat jullie nu wel duidelijkheid hebben dat het toch echt aan zijn voeding ligt. Krijgen jullie het nu ook of gedeeltelijk vergoed?

    Bij J zijn we vanaf vandaag begonnen met langzaam aan weer standaard voeding te geven.
    Tot nu toe reageert hij gewoon goed, al heeft hij vandaag wel zo weinig gedronken dat hij ook niet veel melk binnen heeft gekregen.
    Hij heeft zich echt zo lief gedragen tijdens het logeren bij opa en oma. Hij heeft hun zelfs laten uitslapen :)
    Toen we s'avonds thuis waren heeft hij helaas wel heel zijn avondeten eruit gespuugd. Maar ondanks dat bleef hij erg vrolijk.

    Fijne avond!
     
  20. Dronty

    Dronty Fanatiek lid

    5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Jollietje@ wat fijn dat J. niet anders reageert nu hij weet wat melk krijgt.
    Hopelijk is hij er over heen gegroeid.
    Super dat het logeren goed is gegaan.
    Hebben jullie het ook fijn gehad?

    Sinds het weekend de wagen om gebouwd. Boaz paste echt niet langer meer in de bak.
    Hij vind het maar wat mooi.
    Gisteren voor het eerst groentenhapje gegeven.
    Nou hij heeft toch een partij boos gekeken :D
    Uiteindelijk heeft hij toch wat hapjes op.
     

Deel Deze Pagina