Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Dronty: gaat het met het slapen 's nacht weer helemaal goed?
    haha leuk hé die eerste hapjes. J moest er de 1e keer ook niks van weten. Vies gezicht dat hij me toch trok. Nu eet hij heel goed groente en fruit. Vind hij lekkerder dan een fles.
    Ik kan me voorstellen dat hij het zo veel mooier vind in de kinderwagen. Zittend kan je gewoon zoveel meer zien :)

1 dagje uit logeren was wel kort, maar om te wennen helemaal goed.
    Nu we weten dat het helemaal goed gaat mag hij nog wel vaker uit logeren. Opa en oma hebben er ook erg van genoten.
    We zijn langzaam aan de voeding aan het mengen met gewone voeding. Tot nu toe gaat het wel goed. Al drinkt hij wel minder, en spuugde hij gisterochtend zelfs heel zijn fles weer uit.
    Nog even afwachten dus hoe hij reageert als hij helemaal terug is op standaard voeding.

Hoe gaat het met de andere dames?

2. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Jollietje@ Het slapen s'nachts gaat nog niet goed. Hij komt nog steeds rond 2 a 2:30 en dan vaak 2x binnen 20 minuten en dan rond 5 uur nog 2 x
    Maar het is al wel beter dan dat het was.
    En het rare is hij heeft zijn ogen dicht en reageert niet echt.
    Als hij de speen krijgt stopt hij gelijk met huilen maar verder reageert hij niet.
    Van het weekend maar eens proberen als we hem niet meer wakker maken voor zijn laatste fles hoe het dan gaat. Want heb het idee dat het misschien daar mee te maken heeft.
    Hij zit nog steeds op 4 flessen van 180/6 en 1 van 150/5
    En die laatste moet er af maar lukt nog niet steeds niet.
    En qua gewicht zou hij het al lang moeten kunnen, was gisteren op de weegschaal thuis 8,7 kilo.

3. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    ja we krijgen het nu vergoed, dat scheelt weer:)

jorian krijgt nu 6flessen 180/5 en 1x 150/5 ik krijg er maar geen fles af, maar dat kwam door de lichte voeding zeiden ze op het cb...nouja voorlopig mag hij nog geen fruit.groente dus heel erg vind ik het niet, het helpt ook niet als ik wel 6 schepjes erin doe, hij vraagt dan net zo vaak... achja hij groeit gewoon lekker;)

4. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    @ Dronty, toch vervelend hoor. Wij maken J ook nog tussen 22:00 en 23:00 wakker voor een fles, maar hij krijgt er dan ook nog maar 3 op een dag van 180/6. Hoe gaat het met eten van fruit/groente?
    Wel grappig: Boaz heeft J kwa gewicht al ingehaald. Net met hen naar het cb geweest en hij weegt nu 8300 gram. Onder het gemiddelde, maar hij volgt gewoon netjes zijn eigen groeicurve. Lengte zit hij net boven het gemiddelde.

@ Ptries: ja die voeding is al duur genoeg dus alles wat je kan krijgen is mee genomen toch? Doe je ook nutriton door de fles? dat deed/doe ik wel, aangezien het dunne voeding van zichzelf is.

5. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Ik moet dinsdag met Boaz naar het cb. Ik ben wel benieuwd welke lengte hij nu heeft.
    Vannacht is goed gegaan met Boaz. Hij heeft gisteren 4 voedingen gehad.
    En was vannacht rond half 2 wat onrustig en zachtjes jammeren.
    Hem de speen gegeven en vanochtend om 6 uur moest ik hem wakker maken
    Fruit krijgt Boaz nog niet omdat we deze week zijn begonnen met groenten.
    Daar wil ik volgende week mee beginnen.Gisteravond werd hij zelfs boos dat de groenten al op was :)

6. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @jollietje ik deed er wel nutriton door (1week geprobeerd) 1,5schepje maar toen kon hij niet meer poepen:(

7. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    ik ben trouwens gister met Jorian naar het cb geweest; 9kg en 68 cm... en dat met zn 3,5 mnd haha grote jongen!

8. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    nou zeker een flink mannetje zeg.

9. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Effe vraagje voor de al bevallen dames... hoeveel woog je kindje bij geboorte?
    Vorige week echo gehad bij 27 wk en 3 dagen. Geschat gewicht 1180 gram.
    Geen schatting gedaan van geboortegewicht,maar vlgs echoscopist een heel gemiddeld kindje. En dan vraag ik me weer af ( achteraf) wat is gemiddeld??
    Suiker geprikt via buisje bloed, 's middags en niet nuchter du, uitslag bleek dag later 4.4mmol. Gewicht blijft ong hetzelfde, bloeddruk steeds 120/80

10. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Shandy@ mijn oudste woog 4770 gram, de tweeling 3050 en 2640 (bij 36 weken)
    en de jongste 3380 gram.

11. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    jorian was 4845 bij zijn geboorte.... boven het gemiddelde;)

12. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Oei...staat me nog wat te wachten dan....
    Hebben jullie tussendoor ook groei-echo's gehad? En zag jullie kindje daar al groot uit of ook volgens het middelste lijntje?

13. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Bij onze oudste had je alleen maar je termijn echo.
    Wij hebben zelf met 27 weken een pret echo gedaan. Toen liep hij 3 dagen voor op groei.
    Bij de tweeling heb ik constant echo's gehad. Maar liepen netjes qua groei.
    Bij Boaz wel groeiende's gehad.
    Volgens de vk liep hij voor en volgens de gyn liep hij netjes.
    Qua gewicht was hij netjes, qua lengte wat lang 53 cm.

14. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Oké, nou ik zie het vanzelf wel....maak me er niet zo druk om, maar vroeg het me zomaar af!

15. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    J was bij zijn geboorte 3140 gram. Iets onder gemiddeld en dat is hij nu nog steeds. Tijdens de groeiecho's was dit ook steeds.
    Ik heb een groeiecho gehad met 30 en 36 weken trouwens.

16. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Owja tijdens de groeiecho's was al duidelijk dat we een groot kindje kregen, maar z'n ouders zijn ook zo groot dus hadden het wel verwacht

17. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hihi, nou wij zijn ook wel groot... ik 1.76, man 1.85. Ik heel veel overgewicht en mn man is ook flink aan de maat. :)
    Kleine was een gemiddeld kind de laatste keer....maar ja,wat is gemiddeld? Ach, tezijnertijd zullen we hem/haar zien en dan weten we of de metingen een beetje klopten....

18. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Ja ik ben ook als de dood dat ze een flinke meid zal zijn haha! Ze ligt nu bij alles op groei, alleen haar handjes dan niet. Week 32 heb ik weer een groei echo :)

19. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij mij ook alles gemiddeld, alleen haar hoofdje is iets kleiner. Ik krijg ook een extra groeiecho rond de 32 weken. Wel fijn dat ze het extra in de gaten houden.

20. Happyme

Happyme Actief lid

6 mei 2008
    375
    0
    0
    Hallo,

Ik meld mij ook in dit topic. Ik weeg momenteel 108kg en zwanger van een tweede. Vorige zwangerschap woog ik bij de start 90 kg (was net 34kg afgevallen) maar aan het eind woog ik 113 kg.

Nu was ik net weer bezig af te vallen (heb het echt verslonst na mijn zwangerschap) maar dat lukte niet echt (slechts 3 kilo in 3 maanden) en nu dus zwanger.

Ik wil er echt alles aan doen om gezond te blijven eten, niet te snoepen en zo min mogelijk aan te komen.

Hoop ten eerste natuurlijk dat alles goed blijft gaan, want (net als bij mijn zoon) heeft het bijna 2 jaar geduurd voor ik zwanger was en heb voor mijn zoon ook een miskraam gehad.

Mijn zoon is met een ks ter wereld gekomen dus ik loop sowieso bij de gyn, dus kom ik ook niet voor een lastige keuze of teleurstelling.

Vorige keer eigenlijk geen 'last' gehad van overgewicht behalve een ransig drankje voor een suikertest, maar toen dat goedje er na een kwartier weer uit kwam, hoefde ik niet nogmaals gelukkig.

Deel Deze Pagina