Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    jah heb vanmorgen wel gebeld. Ze zeiden dat het waarschijnlijk een virale infectie is en die moet vanzelf overgaan. Ik moet wel goed temperaturen en als ik koorts krijg moet ik bellen.

Ik voel me nog steeds even beroerd. Doordat mijn neus en holtes dichtzitten kan ik moeilijk liggen, want dan moet ik door mijn mond ademen. Aangezien ik hele erge keelpijn heb doet dat super zeer.
    Het water loopt gewoon in straaltjes mijn neus uit maar snuiten lukt niet omdat het zo vast zit...
    En nu is de kleine in mijn buik ook nog eens mega druk vandaag. Nou ja, op zich vind ik dat niet zo heel erg want dan weet ik dat hij er geen last van heeft!

Geloof dat ik nu aan mijn 10e zakdoek bezig ben hahaha. Heb maar even wat stoffen zakdoeken gepakt aangezien papieren zakdoekjes nu echt geen nut hebben!!

2. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ Heppie

Balen zeg en troost ijsjes zijn nu wel erg lekker. Ik wens je veel beterschap en hoop dat het snel voorbij gaat.
    Die kleine denkt ook mama is rustig kan ik gaan banjeren dat doet ie van mij elke nacht ook fijn

3. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Een betere nacht gehad vannacht. Iets meer geslapen en nu vooral neus snuiten (zal jullie de details besparen hahaha). Maar het loopt er in ieder geval niet meer uit!

De beeb is vandaag weer net zo druk, maar op de een of andere manier vind ik het wel leuk! Ik moet er altijd om lachen als ik mijn buik zie bewegen!

4. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hoi hoi,

Alles goed hier?

Ik ben net een weekendje bij mijn ouders geweest voor het fruitcorso en appelpop.
    Was in jaren niet meer bij het fruitcorso geweest en vond het wel weer eens leuk. Normaal sta ik als vrijwilliger op appelpop achter de bar maar het tis toch anders op deze manier volgend jaar beter.

Hebben jullie ook zoveel last gehad van het onweer?

Liefs Jessica

5. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ Jessi
    Appelpop en de fruitcorso das toch in Tiel of vergis ik me nu. Mijn schoonouders wonen daar dichtbij.

xx

6. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hoi hoi

@dovemeisje
    Klopt ik woon nu in alphen aan den rijn maar kom uit de buurt van Tiel. We zijn hier naar toe verhuisd voor mijn mans werk.

7. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik geloof dat wij hier in omg. arnhem zaterdag veel geluk hebben gehad. Het heeft hier een beetje gemotregent, meer niet. Als ik zie hoe het in delen van Nederland was...

Ben best wel een beetje angstig voor hard onweer en ik probeer me nu bewust niet bang te maken als het zover is. Omdat ik dan bang ben dat ik mijn angsten overbreng aan mijn kindje. Ik geloof daar namelijk echt in. Mijn moeder was als kind heel angstig voor van alles en nog wat en toen ze van mij zwanger was ook. Ik heb in mijn jeugd heel veel van die angsten overgenomen. Ben daar wel sterker uitgekomen maar dat wil ik niet voor mijn hummel!

Net weer naar het ziekenhuis geweest voor suikerprik. Nuchter was deze nu 5,0. (vorige keer 4,8 nuchter en na 2 uur weerk 4,8). ben benieuwd over twee uurtjes, vind het wel spannend want ik ben steeds bang dat ik suiker krijg vanwege mijn overgewicht.

Heb trouwens vannacht heel erg buikpijn gehad. Kan het zijn dat dat je darmen zijn? Ik had het gevoel echt een opgeblazen buik te hebben. Vanmorgen was het wel wat minder. Of was dit een harde buik? (mijn buik voelde wel hard aan maar ik dacht dat dat misschien lucht was).

8. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    2e prik was 5,4 dus volgens mij is mijn bloedsuiker weer goed voor de komende weken!!

9. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    @heppiedepeppie: Wat fijn dat het goed is!

Ik heb net een afspraak gemaakt voor de twaalf weken echo, ik vind het leuk en spannend tegelijk, op 21 september mogen wij ons kindje weer zien. Ik hoop dat alles goed is natuurlijk, maar ik ben nog steeds behoorlijk misselijk dus ik denk dat het wel goed zit haha.

10. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Hallo dames,

Hoe is het met jullie?

Hier goed afgelopen weekend druk met kleines kamertje die werd behangen, 1 muur is heel mooi blauw en de rest wit met zilveren glitters erin, vandaag bij de gyn geweest, de uitslag van me ontbijttest was nuchter 4,5 toen na het eten een uur later 7,0 en halfuur daarna weer 4,5 dus helemaal prima, bloeddruk 125/75 en de beeb ligt lekker in stuit vandaar dat (vervelende) getrappel tegen mijn blaas wat overigens zeer doet als mijn blaas voller is pff maar goed wat maakt het uit haha:D verder zit hij op schema kwa groei en vruchtwater prima en hij was goed beweeglijk

afijn ik ben weer zeer tevreden;):D

Groetjes Laura

11. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

@ heppie: superrr meid!!!!

12. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hey Laura
    Las dat jouw beeb ook in stuit ligt? de mijne de vorige keer ook. Ik heb dat idee nu nog maar zeker weetn doe ik dat niet.

Heb namelijk echt veel last van mijn bovenbuik (boven de navel). Die staat echt strak en ik heb veel krampen. In mijn onderbuik niet, deze is ook veel zachter (misschien komt dat omdat ik die zwemband al had voor de zwangerschap hahaa en mijn bovenbuik redelijk plat was). Ik vind het alleen wel een beetje akelig en heb besloten er toch maar een nieuw topic voor te openen...ik heb het gevoel alsof mijn hele buik opgeblazen is met lucht die er niet uit wil....

13. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Hey heppie,

Dat heb ik niet lijkt me echt vervelend, wanneer heb je weer een afspraak dat je erachter kan komen hoe hij nu ligt, ik heb alleen ontzettend last van me blaas bah dat getrappel en dat heb ik al een paar weken hoor dus ik neem aan dat dat betekend dat meneer prins gewoon al de hele tijd zo ligt, ik hoop dus van harte dat hij straks tegen het eind een normale ligging aan gaat nemen want sja ik vind het idee maar niks ;)

14. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ik merk dat ook dat de beeb soms tegen mijn blaas aan trapt als ik voor de klas sta en mijn blaas redelijk vol is. Dat doet echt super zeer! Maar ja, het kan tegelijk ook wel een armpje zijn denk ik? Met 24 weken lag hij in stuit maar dat kan alweer gedraaid zijn. Maar omdat ik bovenin mijn buik zoveel kramp heb en het idee heb dat mijn buik boven de navel dikker is dan onder, heb ik het idee dat daar het hoofd zit :)

15. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Dat zou best kunnen hoor, ik heb altijd sochtends als ik wakker word net onder me navel aan de rechterkant een bult, dat is zijn hoofd zei ze vandaag haha dat dacht ik zelf al hoor maar straks gaat hij meer omhoog, heb alleen last van me ribben als ik zit denk gewoon teveel druk met rechtop zitten, dat pijnlijke tegen je blaas dat bedoelde ik dat is best vervelend

16. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    wat ik trouwens vannacht raar vond aanvoelen: ik heb een hele diepe navel, nu was ik me aan het insmeren met olie en dus ook een beetje in mijn navel. Maar als ik met mijn vinger in mijn navel wat harder duw, dan voel ik echt een bult zitten. Dat voelt echt creepy! Volgens mij is dat de baarmoeder?

17. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    ik zou eht niet weten mijn navel is niet diep maar als ik me vinger erin doet en druk en voel voel ik ook iets haha moet er ff omlachen sorry

18. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hahaah ja het klinkt ook heel raar volgens mij :)

Maar het voelt echt alsof er dan een tennisbal of zo onder zit...

19. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hoi meiden,

Hoe ist hier.

@ heppie en noensje
    Ik heb ook een diepe navel en die plopt bijna naar buiten heel creepy als ik erin voel. De laatste x bij de verloskundige zei ze dat mijn baarmoeder ongeveer 2a3 cm boven me navel zat dus het is idd je baarmoeder die je voelt.

Hier is de baby super druk wat resulteert in harde buiken vanacht maar 2 uurtjes geslapen. Man op dit moment ben ik zo blij dat ik niet hoef te werken.

Ik heb me nieuwe strijkijzer uitgeprobeerd vandaag ik had dit systeem 4 jaar eerder moeten hebben geweldig met een overhemd ben ik nog maar 5min mee bezig en dan is ie perfect. Ben benieuwd hoe het me de gordijntjes gaat voor de babykamer want je kunt er ook mee stomen.

ik hoor jullie

Liefs jessica

PS zullen we iets van een lijstje starten?

20. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik ben altijd wel in voor lijstjes maar wat voor lijstje wil je maken??

Deel Deze Pagina