Dankjewel dames! Ik ben dan al wel niet zwanger (nog) maar zou graag bij jullie willen blijven kletsen ook! Gezellig..! @noensje... serieus 1x per jaar? raar! Komt dat door je overgewicht of een andere oorzaak? Maar echt super dat je toch straks een beebje in de armen hebt!! @heppie... wow das toch snel zeg! 6 weken..!! Kan ook niet wachten tot ik mag testen volgende week... ook al is het nog maar ronde 3 nu.. kan niet wachten tot ik zo'n mooie positest in mijn handen heb!
Hemoclin ken ik persoonlijk niet. Ik vind het ook altijd fijn hoor als je alles goed kan schoonmaken.Curanol is een zalfje en kan je met een handschoen aanbrengen (je hebt bij de apotheek althans hier plastic huishoudhandschoentjes en daar zitten er 100 in een verpakking voor 1,5 euro.) Ik ben dan ook nog wel eens zo'n muts die dan de vingers ervan afknipt zodat ik voor elke keer smeren een " vinger" kan gebruiken ipv een hele handschoen en die weggooien. XXX
Tuurlijk meid mag je mee kletsen erg gezellig juist iemand die ook begrijpt hoe wij in elkaar zitten. Ik was beide keren in 1 keer zwanger we gingen kijken en ik bleek 2 weken later al zwanger en dat met een BMI van 38. Alleen bij de zwangerschap van mijn miskraam had het 3 maanden geduurd voordat ik zwanger was. XXX
Hoi meiden, Alles goed hier ff terug lezen hoor, @heppie: ben je alweer een beetje bekomen van de schrik? Ik heb zelf gelukkig geen last van aambeien maar het lijkt me lastig. @Beertje: Welkom bij de club het maakt toch ni uit als je niet zwanger bent. Ik heb er hellaas wel lang over gedaan maar ik heb PCOS. Dus al zou ik op normaal gewicht zitten dan werd het nog moeilijk. Nou ik ben weer thuis van me vader oppassen arme man had veel pijn gister. Vanmorgen ff bij me dementerende oma langs geweest. En die had besloten dat ze de baby vandaag wilde vast houden. Toen heb ik haar ff duidelijk gemaakt dat dat nog niet kon. Ben benieuwd als ik bevallen ben dan krijg ik de baby nooit meer terug van dr. Gisterochtend voor de herkansing geweest van de 3d echo. Weer lag mevrouw in volledige stuit dus dat beloofd wat. Deze x wel redelijke foto's mee gekregen maar het bleef moeilijk ze hield haar handjes steeds voor dr hoofdje. Maar ze zag er zo tevreden uit dat ik bijna boos werd op de echografite dat ze haar wakker probeerde te maken. Nou tot tikkers Liefs Jessica
Bah Bah net weer een kl*te bericht gehad. Weer een cliënt van mij overleden de 2de in 1,5 week tijd. Gaat erg goed bij ons mij niet heus. Nu maar weer afwachten wanneer de uitvaart is. xxx
hey dovemeisje Ik ken het bij ons gaan ze ook allemaal achter elkaar. Hoop dat je het niet teveel aantrekt. (Al snap ik het wel doe ik ook.) Sterkte in ieder geval. Liefs Jessica
@ Jessi, Ik kan het nog wel relativeren en naast me neer leggen maar je bouwt een band op met de clienten omdat ze er al een tijd wonen. Ik sta op een groep waar allemaal mensen met down syndroom in combinatie met dementie dus je weet wat er gaat komen maar toch 2 in 1,5 week is wel erg veel.
hoi hoi Ik moet ff klagen hoor. IK ben het nu al zat het thuis zitten. BAH ik wil werken als ik thuis zit voel ik me zo alleen en verveel ik me te erg. Het huishouden bij houden geeft mij echt geen voldoening. Vriendinnen wonen allemaal of ver weg of zijn aan het werk. Wat moet ik nou tot de bevalling doen. sorry ff gal spuwen hoor Liefs Jessica
@dovemeisje: vervelend zeg dat nu ineens twee mensen zo snel achter elkaar overlijden...ook al weet je dat de kans er in zit, moeilijk blijft het altijd! @jessi: kan me voorstellen dat je het thuiszitten beu bent! Ik werk nog fulltime, maar ik vind het ook echt wel heel zwaar nu. Zit nu ook terwijl ik aan het typen ben, bijna te slapen en dan moet ik dus nog 4 dagen werken deze week (en morgenavond ook naar school voor een informatie-avond in mijn klas). Denk dat ik ook maar een dutje ga doen nu.... Even een off-topic vraagje: beetje genant misschien maar hoe is het met jullie liefdesleven? Ik ben gewoon zooooo moe dat ik echt geen zin heb 's avonds. Mijn man zegt dat hij het niet erg vind maar ik vind het vooral voor hem vervelend. Ik kan alleen maar aan slapen denken als ik mijn bed zie. En in het weekend komt het er ook niet altijd van....
@heppie Ik heb ook geen zin. En als ik al zin heb doet het vaak zeer en dan zakt het weer. Ik los het op op andere manieren Zodat manlief niets te kort komt en ik geen gedoe aan me lijf heb Liefs Jessica
ja hihi dat doe ik ook Maar bij mij doet het ook zeer en dat snap ik niet zo goed want normaal is dat niet zo! Moet overigens wel zeggen dat het inwendige onderzoek en het uitstrijkje vrijdag in het zkh echt verschrikkelijk zeer deed! Ze stak die eendenbek zo diep naar binnen dat ik echt het gevoel had dat ik uit elkaar getrokken werd! En later bij het inwendige onderzoek voelde ze ook met haar vingers dat ik ontzettend aan het spannen was, ik kan dan gewoon echt niet ontspannen....
hallo meiden leuk om dit topic te lezen knap ik ook weer beetje van op. ik ben 1,68 en weeg momenteel 90 kilo dus overgewicht. we lopen al 2 jaar in het ziekenhuis mijn man zijn zaad is slecht. vorig jaar ben ik afgevallen van 98 naar 86 kilo er zijn er nu helaas weer wat bijgekomen. nou hebben ze in het ziekenhuis nadrukkelijk gezegd dat we geen vruchtbaarheids behandeling krijgen met een bmi boven de 30. dat is nu helaas wel het geval. zijn wel bezig met de 2e iui. en hierna over naar icsi maar maak me nu weer zo ongerust dat ik denk dat ze me weer naar huis sturen om af te vallen. ik wordt er echt werkelijk gek van en vind het ook gewoon niet eerlijk. zijn jullie hier ook mee bekend al dat gezeur in dat ziekenhuis. knuff choco
hoi choco welkom op het topic. Ik ben 3 jaar bezig in de mmm geweest eerst hebben ze ook van mij ge-eist dat ik zou afvallen. en ik weeg echt wel wat meer dan jij. Ik ben 1,78 en woog toen 127kg. Wel geprobeerd maar niet gelukt. Toen ze inzagen dat ik het echt wel wou maar niet lukte gingen ze me helpen. Ik denk dus niet dat ze nu in 1x anders zullen gaan doen bij je, want je wordt toch al geholpen. Ik weet niet ik welk ziekenhuis jij loopt maar ik kan het umc Utrecht echt aanraden. Ik was eerst hier in het lokale ziekenhuis en daar ben ik totaal niet netjes behandeld ivm mijn overgewicht. Sterkte met alles en ik hoop snel op goed nieuws voor je. Liefs Jessica
@choco: leuk dat je komt meekletsen! Heb vandaag een info avond gehad voor de ouders van de kinderen uit mijn klas. Van half 7 tot 8 uur en vandaag dus ook de hele dag gewerkt. Ben echt nu alweer gesloopt en moet dus nog drie hele dagen werken. Morgenvroeg naar de gyn, ben benieuwd of de uitslag van het uitstrijkje er al is en wat daar uit gekomen is! Verder begin ik nu last te krijgen van mijn heupgewrichten. Herkennen jullie dit? Soms word ik 's nachts wakker van de pijn. Als ik loop voel ik het ook wel maar minder. Nou ik ga naar bed want ik ben echt heel erg moe!!
@ de dames Zijn jullie wel eens gestresst en niet zo n beetje maar echt heftig, hoe ontspannen jullie? ik kan moeilijk ontspannen van het minste of geringste klopt me hart uit me keel en ben ik nerveus, elke keer denk ik pff lau kom op denk aan et kleintje maar sorry beetje moeilijk, misschien is het allemaal wel even een beetje teveel aan het worden! Kan me moeilijk concentreren, snachts elke keer dik een uur en soms nog wel langer wakker en ga er express niet uit maar dat gaat binnenkort wel gebeuren, heb ook wel neerslachtige gevoelens en ben ooit heel erg depressief geweest en ben bang dat .......et weer terug komt ik praat veel met me ventje maar goed we leven nu al dik 1,5 jaar doordeweeks neit samen ivm zijn werk en ow ben het kotsbeu helemaal nu ik zwanger ben, verschrikkelijk, gelukkig is me wederhelft donderdag al thuis ken ik ff goed janken bij hem, echt me soulmate
Hier ook last van hoor Totaal niet in de stemming bij mij begon het rond de 30 weken ook steeds minder te worden..Manlief zegt ook dat hij het niet erg vind maar toch voel je je een beetje schuldig ( ook al kan je er weinig aan doen) in het begin van de zwangerschap totaal geen problemen gehad haha bijna iedere dag wel even maar naar mate de zwangerschap vorderde werd het minder..Nu mag manlief blij zijn dat hij 1x per week sex krijgt haha als ik zin heb De meeste mannen hebben wel begrip hoor en er zijn ook nog andere manieren om je man een handje te helpen
@noensje: wat vervelend meid! Denk je dat het komt omdat je mannetje niet thuis is door de weeks of is het vanwege de hele zwangerschap? Ik zou het zeker even met je VK of Gyn bespreken als ik jou was. Misschien hebben zij tips over hoe je te ontspannen. En misschien is zwangerschaps yoga iets voor je? Daar leer je ook veel over je innerlijk en over je ademhaling. Goed in de gaten houden hoor! Niet om je bang te maken, want dat zou nooit mijn bedoeling zijn, maar er zijn ook vrouwen die last hebben van een prénatale depressie. Mijn moeder heeft een hele zware postnatale depressie gehad na mijn bevalling wat te laat ondekt is waardoor mijn vader bijna een half jaar thuis is geweest en waardoor mijn tante de eerste maanden de zorg voor mij heeft gedaan samen met mijn vader. het is helemaal goedgekomen hoor maar als het sneller ondekt was, had ze veel eerder betere hulp kunnen krijgen! Sterkte in ieder geval en als je je rot voelt, schrijf je hier maar lekker van je af!! Vandaag ben ik weer naar de gyn geweest voor een controle. Alles was goed, bloeddruk was nog steeds laag (dat had de gyn niet verwacht) en mijn suiker ook. Omdat die waarden goed zijn, leek het wel alsof de gyn vandaag veel aardiger was! Mijn kindje heeft trouwens mijn bloedgroep wat betekent dat ik die rhesus spuiten niet hoef te krijgen met 30 weken en na de bevalling! Gelukkig, scheelt weer!! Verder heeft hij wat echo's gemaakt en ik vroeg hem wat het gewicht van ons kindje was. De hoofdomtrek was aan de grote kant, het buikje prima en het beentje was ook goed. Al met al loopt ons manneke precies binnen de curves, hij kwam uit op een gewicht van 1534 gram, maar dat was wel echt een schatting zei hij. Hij zei meteen ook dat het ook zomaar 200 gram minder kan zijn, want dit is wat de computer berekent puur op de metingen. Er wordt dus helemaal niet naar vruchtwater of iets dergelijks gekeken. Ik dacht alleen we dat dit ruim veel was voor mijn termijn (29+3). Oh ja nog een laatste vraag: de gyn voelde wat aan mijn buik en zei dat ik 2 weken voor loop met mijn buik. Maar het kindje groeit precies volgens de curves dus ik snap dat niet zo goed. Weten jullie hoe dat zit? Is dat zorgelijk of niet? Vanavond weer zwangerschapscursus!