Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @vaddie: gefeliciteerd en welkom hier!!
    Is dat erg dat je beeb maar twee vaten in de navelstreng heeft?
    Ik weet dat bij mij met de 20 weken echo dat het moeilijkste te zien was bij de echo. 3 vaten is toch normaal?
    Fijn om te lezen dat het niet erg is in ieder geval en dat alles goed is met je beebje!!

2. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Wauwie dovemeisje superbuik!!! ik wil ook pfffffffffffffff ik ben nog nooit zo tegen me overgewicht aangelopen als nu hoor sorry ff klagen haha maar heb nog steeds een 2 delige buik hahaha zoals ik et noem, ik hoop da k ga knallen emt me buik ben bijna 27 weken

Hoe gaat het verder dames, hier wat beter allleen sja voel ik me vaak alleen, me familei die allemaal in rotterdam woon, me vriend die van maandag tot vrijdag weg is door zijn werk in de eemshaven (groningen) al me vrienden en kennissen die in rotterdam wonen, soms gewoon vervelend maar voel me al stukken beter

Ik heb vandaag de kinderwagen besteld en het badsetje, volgende week komt het kamertje, de week erop me gordijnen en dan ook et badsetje en de kinderwagen ff afwachten nog we hebben de koelstra latinique besteld ;) van me moeder krijg ik een beeld babyfoon echt lief van der en ik wees er nog 1 aan die we zelf wilden halen en goedkoper was haahah ze heb al zoveel voor me gedaan, me van echt alle kleertjes voorzien terwijl wij toch wel wat te besteden hebben al werk ik al sinds januari niet meer maar goed ook tijd zat voor me beebje straks en hij verdiend goed dus het kan allemaal en heb het ook ff nodig me concentreren op ons kleintje maar wel heel veel respect voor de vrouwen onder ons die werken want het lijkt me heel moeilijk na die weken vrij en je kindje dan ineens moeten missen en weer wennen aan het werken ;)

welkom voor de nieuweling(en)

ik ga even terug lezen

3. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Gefeliciteerd en ik duim voor je dat beebje blijft plakken!!!!!!,

4. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    @ vaddie welkom!!!

5. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Heb vandaag zo'n mooi positieve test gehad..! Had steeds wel een streep waar je niet omheen kon maar toch.. werkte het op mijn zenuwen waarom ik niet een dikke vette streep had! Maar hier issie dan! ;) Al kan ie vast nog positiever..! ;)

Vanaf wat voor BMI ofzo moet je naar het ziekenhuis dan? Of zit daar geen BMI aan vast? Is het bij elke VK anders?:(

6. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Heppie: navelstreng hoord inderdaad 3 vaten te hebben. Schijnt best regelmatig voor te komen. Krijg extra echo's maar die zou ik toch al krijgen vanwege mijn overwicht.

Infuus vanwege risico op extra bloedverlies?
    (maar heb mijn info avond begin januari pas)

@Noensje: bijna de kamer inrichten. Leuk.

7. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Beertje: volgens mij moet je vanaf een bmi van 40 en hoger naar het ziekenhuis. Maar zou gewoon een afspraak maken bij de vk en het daar vragen. Er zijn landelijke richtlijnen voor maar ze kijken ook naar de rest van je gezondheid enzo.
    Enne.... gefeliciteerd met je knaltest.

8. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ Beertje super zo'n dikke streep.

het is bij elk zh en vk anders ik heb zelf een BMI van de 38.

@ Noesje bedankt mijn buik staat er beter op dan mijn hoofd in ieder geval:p Vriendlief was aan het klooien en dan ken ik niet meer lachen hoor.

9. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    ja lekkere ronde buik zeg, ik wil der ook zo 1 :D:D:D:D:D

10. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hoi meiden

Sorry dat ik zo'n tijd niet van me heb laten horen maar ben druk geweest. :p

ff terug lezen hoor

@annabel: fijn dat het weer goed met je gaat. Within temptation ik ben jaloers.

@noensje: Lekker he zo'n kamertje inrichten.

@vaddie: welkom op dit gezellige topic.

@beertje: Mooie streep meis ik duim voor een plakbeebje.

Nou hier gaat alles prima. Het kamertje is eindelijk geschilderd en de stoffeerder is geweest om het vloertje te leggen.

Gister nog een wild avontuur gehad. Ik had een ongelukje met de auto. Ik was heel zachtjes achterop bij iemand gereden. Toch het stuur in me buik gehad. Toen kwam er een man van rijks water staat om het verkeer te regelen (was op een snelweg). Die zag dat ik over me buik wreef omdat het zeer deed. Vroeg wat er aan de hand was en zei dat ik zwanger was en dat me buik zeer deed. Hij belde gelijk een ambulance (hoefde voor mij niet zo zeer). Nou toen kwam de ambulance ik zeggen ik vind het niet nodig ik ga nu net naar de vk voor een echo en onderzoek. Maar het ambulance personeel vertrouwde het niet. Dus werd ik mooi op een brankaar vast gezet en werk naar het zkh gebracht waar mijn vk zit. Daar aangekomen een half uur aan de ctg gelegen en een uitgebreide echo gehad. (die stond toch al geplanned)
    Nou ja de internist nog gekeken voor inwendig letsel. Manlief geschrokken. Ik snap nog steeds niet waar al die bombarie voor was. Nu zit ik ook nog eens zonder auto want die is weg gesleept door de politie. (ik had geen schade overigens zo zachtjes was het gebeurt) Al met al een zware dag dus. Maar de prinses doet het prima en zit precies op haar groei curve.

tot tikkers

Liefs Jessica

11. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Jessi: je zal wel geschrokken zijn van al die bombarie. Maar zeker als je buik zeer doet kan een extra controle geen kwaad. Het kan zacht lijken maar voor je prinses misschien wel hard zijn aangekomen. Gelukkig niks aan overgehouden. Sterkte met het terug krijgen van je auto.

12. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ Jessica ja dat zal zeker een heel bombarie geweest zijn. Maar gelukkig is alles goed met jouw en jullie princess

13. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Gisteravond ziek geweest kots en kots misselijk na een glas cola ging het iets beterder ik naar bed gegaan. Vriendlief was naar zijn ouders op visite dus ik was alleen met onze dochter die gelukkig sliep en door sliep.
    Rond een uur of 1 word ik wakker heb ik gigantische last van buikkrampen ik dook helemaal in elkaar de kleine erg druk in de weer en moeders verder weer kots en kots misselijk. Vriend wakker gemaakt die gelijk bezorgd tja ik ook zal toch niet eerder komen. Vriend naar beneden en een emmer gehaald want alles gooide ik er bijna uit. Na een minuut of 10 en 7 buikkrampen verder was het in ene weg en de misselijkheid zakte ook langzaam. Raar maar voorleggen aan de Vk

Vanmorgen naar de VK geweest in het zkh en zoals ik al dacht een nutteloos gesprek. Het was inderdaad ter voorbereiding op de bevalling een "gewone". Ik krijg een keizersnede de Vk snapte het naar mij idee ook niet waarom ik dan op gesprek kwam. Wel even weer gekeken bij onze spruit en die doet het helemaal goed gelukkig maakte me vannacht toch wel even zorgen dat hij/ zij eerder zou komen. De buikkrampen kunnen van mijn darmen afkomen en de misselijkheid van het maagzuur goed in de gaten houden bij volgende keer toch contact leggen met de Triage in het zh.

14. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @dovemeisje: balen dat je zo misselijk was dat je moest overgeven. Maar cola? Volgens mij krijg je daar alleen maagzuur van? (ik wel in ieder geval) Hopelijk gebeurd het niet vaker.
    Sterkte

15. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @jessica: tjee wat moet je geschrokken zijn! En weet je, eigenlijk is het maar goed dat je even nagekeken bent, want voor hetzelfde geld had je later wel klachten gehad en dan had je jezelf nooit vergeven....
    Zo denk ik er tenminste ook over nadat ik vorige week dat bloed verloren had. Het was ook niets en eerst dacht ik: nou, een hoop gedoe om niets....maar het had ook anders kunnen zijn!!

@dovemeisje: balen dat je ziek was!! Ik heb wel steeds vaker last van maagzuur dat ik er van moet hoesten, maar ik heb nog niet moeten overgeven of zo..(afkloppen!!)

Zo weer naar de zwangerschapsgym. Eerst een uur theorie over het kraambed en daarna oefeningen doen!
    Vanaf volgende week mag mijn man ook mee, ben benieuwd hoe hij het vindt! We hebben dan 4 partner bijeenkomsten, 3 met alleen theorie en 1 die 2,5 uur duurt en waarbij we echt oefeningen gaan doen voor de bevalling!

16. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @All: doen er meer een cursus? (ik niet, alleen info avonden in het ziekenhuis)

17. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    @vaddie: ik zit ook niet op een cursus ik doe alleen aan zwemmen. De rest van de info haal ik hier van de website en ik heb een heel mooi boek gekregen van een vriendin. Daar staat alle informatie in die je eigenlijk nodig hebt. Ik heb 1 proefles gehad van yoga maar daar ben ik te nuchter voor denk.

liefs Jessica

18. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Jessi: hier hetzelfde hoor. Ook een goed boek aan het lezen en straks nog info avonden in het ziekenhuis. Van sommige dingen moet je ook niet te veel weten, dit vind ik er eentje van. :)

19. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Ik doe geen cursussen en hier in het ziekenhuis heb ik nog niks meegekregen over info avonden:(

20. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Noensje: scheelt misschien wel dat ik bij een speciaal geboortecentrum zit. Is wel onderdeel van een ziekenhuis maar zit verder apart. Dus worden best wat aan cursussen over bevallen e.d. aangeboden.

Deel Deze Pagina