Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hey meiden

Dit is ons kamertje ben nog nooit zo blij geweest met hoe het eruit ziet.

2. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    nog een paar

3. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    en de laatste

En wat vinden jullie??

Er komt nog een muur schildering

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    leuk kamertje!!!! :D kamer van onze zoon is blauw enuhh blauw :p oja en ook blauw :D staat 1 kleding kast, plank aan de muur en zn grote bed. oja en een kistje voor zn speelgoed :p kortom, saaai haha

5. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @jessi: mooi hoor!!!
    Wij hebben ons kamertje blauw, grijs en zilvertinten. Maar vooral blauw. de meubeltjes hebben een gebroken witte kleur.

Vandaag hebben we een leuke studiedag gehad van school als soort oppepper van wat er allemaal gaat veranderen binnen het onderwijs. Het wordt namelijk allemaal zwaarder, meer werk en meer zorgleerlingen.
    Ik heb vandaag chocolade workshops gehad, mediteren en glasblazen. toen die man zag dat ik zwanger was heeft ie voor mij een heel klein foetusje gemaakt van glas aan een navelstreng, zooooo mooi en lief!!!

Nu uitgeteld op de bank hahaha. Donderdag ochtend een gesprek in het ziekenhuis met de verloskundige. Ben benieuwd!

6. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Jessi: mooi kamertje

Vandaag half dagje gewerkt. Daarna helemaal gesloopt dus thuis eerst even geslapen. Daarna nog even wat kleine dingen gedaan en nu lekker tv kijken.

7. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    @Jessi: Het kamertje ziet er echt heel mooi uit!

Ik heb vandaag weer gewerkt en het ging prima, maar ik merk wel dat ik moe ben na het werk dus nu zit ik lekker op bed.

8. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    @Jessi: wat een mooi kamertje!!! Ben nog wel benieuwd naar de muurschildering.

Vandaag m'n eerste echo gehad, en terwijl wij dachten dat we op 12 of op 8 weken zaten, wijst de echo echter uit 6w/5d, maar wat hebben we een mooi kloppend hartje gezien :)

Voor zover ze dat nu al kunnen beoordelen zag het er allemaal goed uit, en mag ik over 2 weken nog een keer voor een nieuwe termijnbepaling komen (vind ik helemaal niet erg hoor :p).

Nu uitgeteld op de bank undercover boss kijken.

Fijne avond allemaal!

9. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Jessi .. Mooi joh!! Fijn gevoel dat alles nu staat of niet?

@Roozjuh.. Welkom!

Misschien stomme vraag mar hebben jullie gelijk toen jullie de vk belden vermeld dat je te zwaar bent? Omdat sommige van jullie gelijk doorgestuurd zijn naar de gyn..
    Ik heb er helemaal niet bij stil gestaan joh... dat te vermelden..!
    Noujah.. zal het vanzelf horen lijkt mij.. toch?

Had gister ineens een druppel bruinverlies.. schrok me wild..! Hele avond/nacht (had nachtdienst) in de stress gezeten tot ik even thuis kon googlen..! ;) Toch nog een test gedaan vandaag.. en die was knal!
    Dus pff.... ben weer wat gerustgesteld maar ow mijn god dat wil ik niet weer!!!:x

10. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Wat zal jij geschrokken zijn Beertje :( Maar wel super dat je gewoon een knaltest had vandaag.

Ik heb tijdens mijn eerste contact met de VK niets over m'n gewicht gemeld. De eerste keer dat ik haar zag moest ik op de weegschaal, heeft ze m'n gewicht genoteerd, maar ze zei er verder helemaal niets over (gelukkig).

11. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    Nou en of ik geschrokken was..! En kon pas vandaag even googlen want jah de geschiedenis blijft natuurlijkk op de pc staan op het lab(waar ik werk..)

Mag ik vragen wat jou lengte gewicht is Djinti?

Lijkt me zo lullig.. kom je bij de vk.. even op weegschaal en dat ze dan gelijk zou zeggen van pff.. nee hoor jij bent veels te zwaar om gewoon thuis te bevallen!

Lijkt me echt een klote moment wanneer dat mij zou overkomen!.... ;)
    Zou me flink schamen denk ik....

12. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    @ Jessi: Leuk kamertje meid!!

@ Heppie: Leuk aandenken en lief van die man

@beertje1986: Jeetje das wel ff schrikken, overigens was het bij mij niet nodig om me te wegen bij de vk want is al aan me te zien om et maar zo te noemen, en hier zit alles bij een naast het ziekenhuis,

Verder gaat het hier wel goed, enorme dikke enkels er hangen echt zakjes aan met vocht om het zo te noemen, gister me date bij de gyn, deze keer een man, wat een hark zeg , moet over 2 weken terug voor een echo want is niet te bepalen aan mijn buik hoe groot mijn prinsje is;););););) na die echo heb ik een afspraak met een vrouwelijke gyn *gelukkig* en dan krijg ik weer een suikertest :cool: me bloeddruk was weer perfect 125/70 daar blijven ze van opkijken ;)

Vrijdag word het kamertje bezorgd en de gordijnen kan ik ook al ophalen, we hebben ook een zilveren bopita box met een zilveren boxkleed zo n dikke plasticke en daarboven een zachte nijntje grijs en een nijntje boxzak opgezet alvast hahaha kennen de hondjes wennen:D, ons kamertje is 1 muur turquoise de ander muren wit met zilveren glinsters, de gordijnen zijn zilver, de meubeltjes wit de klamboe turqoise, de vloer white vintage laminaat, iig als alles klaar is zal ik ook foto's posten :D

nou dames ik wens jullie vanaf hier een fijne dag!

13. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ik heb het niet gezegd toen ik de afspraak ging maken, toen ik voor het eerst bij de VK kwam ben ik gewogen om te kijken of ik bij de VK mocht blijven in mijn geval mocht dat.

14. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    Zie het plaatje voor me Noensje... erg mooi!!! :D

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ik vond mijn vraag hier wel passend aangezien we allemaal 'stevige vrouwen zijn ;)

Mijn buik is nu al helemaal opgezet. 2dagen terug had ik een broek aan die nog best ruim zat, en nu krijg ik die zelfde broek al niet eens meer dicht! Idem met shirts, die zijn gewoon te klein geworden :s

Nu ben ik dus opzoek naar hele leuke shirts waar de zwangere buik (straks) mooi te zien is. Weet nog dat bij 1ste zwangerschap bijna niks te zien was. Mn buuf schrok toen ze hoorde dat ik al 7maanden zwanger was en zij niks zag (tja heb altijd al een buik gehad....)

Iemand leuke web-shops??

16. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ alle nieuwe dames welkom.

@ Jessi mooi kamertje hoor.

@ beertje bah dat zal een paar uur veel spanning voor je zijn geweest.

Hier van het weekend veel gedaan aan voorbereidingen voordat de dakkapel komt. De babykamer en onze slaapkamer zijn helemaal leeg en nu alleen nog een beetje behang van de baby kamer verwijderen. Vanmorgen te horen gekregen dat de dakkapel in het weekend van 15 okt komt Jippie kan alles eindelijk beginnen met de babykamer. Erg laat en zit nu ook wel met lichte stress maar het scheelt in ieder geval een strot met ruimte en een verbouwing volgend jaar met 2 kids.

Gisteravond wezen zwemmen met mijn dinnetje en o wat was dat lekker was vergeten hoe lekker het voelt om gewichtloos te zijn in het water maar wat een drama als je er weer uit moet. Hihihihi lijkt net of je de wolf bent in de 7 geitjes met bakstenen in je buik.

Voor de rest heb ik de kriebels voor het gesprek van as maandag gaan we de ks bespreken vind het toch wel erg spannend. Zie er wel tegenop. Eerst een groeiecho en dan ws plannen voor een data.

xxx

17. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Te zwaar: ik heb het gevraagd (stom!) hoe dat nou zit. Je ziet wel dat ik te zwaar ben maar niet hoe erg, zeg maar.

Het is ook niet zozeer dat je, zodra je overgewicht hebt, doorgestuurd wordt naar de gyn. Heeft te maken met je bmi. Dus de verhouding tussen lengte en gewicht. (ben 165 groot en weeg 105 namelijk)

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik zelfde als jij (lengte en gewicht) BMI is dan iets van 34 ofzo? weet het niet meer, moet het nog keer uitrekenen

19. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Roozje: was dat maar waar. hahaha Die van mij is 40+ Officieel val ik zelfs in de catagorie morbide obesitas.
    De grens schijnt bij 35 te liggen. (soms bij 40)

20. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

#480 Biancamv2, 4 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2011
    hey dames, mag ik met jullie meekletsen? Ik ben morgen 28 weken en heb ook overgewicht,ben 1m63 en weegt nu 92 kilo. Loop bij de gyn ivm suikerziekte en overgewicht en het krijgen van grote kids. Ze houden alles gelukkig goed in de gaten. Merk wel dat het zwaarder is om zwanger te zijn met overgewicht,tja helaas doe ik er nu weinig aan. Had eerst een mannelijke gyn die niet zo aardig is voor volle vrouwen want volgens hem heb ik geluk dat ik met mijn gewicht snel zwanger raakt,gelukkig heb ik nu aardige gyn. Bevallen jullie thuis of in het zh? Gr bianca

Deel Deze Pagina