Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Hoi allemaal,

Wat is er weer veel geschreven vandaag :)
    Heb alles even rustig teruggelezen...

@Heppiedepeppie: zag je op tegen het gesprek in het ziekenhuis en hoe kijk je er nu tegenaan? Je hebt al best wel wat info gekregen. Verder wil ik je heel veel plezier in Scheveningen toewensen. Wat betreft het weer, je bent er in ieder geval even lekker uit, ik denk dat je wel lekker even uit kan waaien, en zelfs dat kan soms weleens lekker zijn, al komt het met bakken uit de lucht.

@Annabel26: Fijn dat alles goed was bij de verloskundige, en wat lijkt me dat een aparte ervaring om ook het hartje te horen en niet alleen maar te zien. Ik hoop 17 oktober het hartje te horen.. gezien hebben we het al :)

@Vaddie: wat vervelend van je werkgever zeg. Maar ik blijf wel zeggen, blijf aan jezelf denken. Je eigen gezondheid staat nu even voorop!

@Hiephoi: welkom en wellicht kunnen we met z'n allen een hoop van elkaar opsteken. Wij willen wel graag het geslacht van ons ukkie weten, maar gewoon uit praktisch oogpunt. Of we het ook al met de familie gaan delen zijn we nog niet over uit, maar mezelf kennende kan ik het toch niet voor me houden.

@dovemeisje: ik kan me heel goed voorstellen dat je tegen het gesprek a.s. maandag opziet. Misschien alvast een tip om alle vragen die je zelf hebt alvast op papier te zetten? Ik wil je in ieder geval heel veel succes en sterkte wensen.

@noensje: mijn bloeddruk was op 27-09 120/84, volgens de verloskundige een hele nette bloeddruk.

Hier vandaag echt een gekkenhuis op 't werk, en na een uitbrander van een klant (door toedoen van een nalatige collega) kon ik m'n emoties even niet meer de baas... ik kon nog net uitbrengen "één momentje alstublieft" en toen heeft iemand anders het van me overgenomen. Merk deze week wel dat ik meer last van m'n emoties begin te krijgen, denk dat ook de vermoeidheid hier ook wel bij meespeelt.

Ik zag jullie vandaag ook "praten" over pijnbestrijding... ik ben ontzettend bang voor naalden, en zie dan ook heel erg op tegen een eventuele ruggenprik. Mocht ik de keuze krijgen, dan denk ik ook dat ik het liefste zou kiezen voor het pompje met de pijnbestrijding die je jezelf toe kan dienen...

Morgen nog een dagje werken, en dan weer lekker weekend. Weinig plannen hier want vriendlief heeft morgen en zaterdag nachtdienst, dus dan ligt hij overdag grotendeels op bed... Heb een nieuwe agenda van Anne Geddes binnen voor 2012 en denk dat ik deze maar eens ga vullen van 't weekend.

Fijne avond en fijn weekend allemaal!

2. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Heyhey meiden!!

Moet heel eerlijk bekennen dat ik nog nergens over na heb gedacht.. haha:D
    Beetje de babykamer natuurlijk.. spookt soms door mijn hoofd.. maar ziekenhuis, pijnstilling, prikken, namen, speelgoed.. enz.. niks! Denk dat ik mezelf nog een beetje bescherm totdat ik het eindelijk met eigen ogen heb gezien!! ;) Zo moeilijk om het nu te geloven!

Wel heb ik wat gefantaseerd hoe ik het de familie wil vertellen.. vooral mijn ouders vind ik dan heel speciaal.. mijn moeder eigenlijk dan.. haha!

Schoonfamilie reageerd toch zo droog als maar kan.. weet ik nu al.. die vond nl een paar weken terug nog dat wij daar nog laaaaaaaaaaaaang nog niet aan toe waren! Alsof zij dat beslissen! Man ik ben dr al jaren klaar voor... een beebje! Dus heb dr geen zin aan om hen iets te zeggen! Aparte mensen...

Mijn zus kwam ook speciaal langs bij beide kinders om te zeggen dat ze zwanger was enzo.. we zijn best close familie..!
    Maar dat mijn zwager en schoonzus een kindje verwachten moesten we horen via via via..! Niet fijn... vond ik...!

Dus daar maak ik zelf ook geen werk van! Mijn part bellen we ze als ik bevallen ben..! ;)

Nog maar 14 dagen.. dan mag ik ook na gaan denken over andere dingen van mezelf.. dan heb ik de echo gehad! :D;)

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Beertje, dat komt allemaal vanzelf wel toch :) ik zat juist al te bedenken wat ik allemaal moet regelen. Maar ik kom alleen uit op vk bellen (done) en kraamzorg regelen, daar wacht ik nog ff mee. Heb verder niks te plannen want we hebben nog alles van onze zoon. Ja wat kleertjes, vooral 1ste pakje maar das voor latere zorg. Weet megod niet waar ik nu nog allemaal aan moet denken eigenlijk....

4. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    Jah kraamzorg bel ik ook na de 12 weken.. zolang het maar voor 16 of 20 weken was ofzo.. stond op de website..! ;)

Verder kan ik heel veel van mijn zus krijgen.. spulletjes enzo.. marjah kleertjes enz die koop ik nu echt niet..!;)
    Durf t niet aan...

5. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Jeetje kletskousen hahahaha.

Bloeddruk: volgens mij was die van mij de laatste keer ook iets van 120/70 ofzo. Voor mij doen erg laag.

Pijn bestrijding: ben ik nog over aan het denken. Wil ik ook eerst vragen in het ziekenhuis. Denk dat ik eerst zonder wil proberen.

En verder weet ik het even niet meer.
    Nu boodschappen doen en straks komen mijn moeder en oma om te helpen.

6. elina joan

elina joan Actief lid

8 mrt 2007
    183
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hallo Meiden...

Ik mag me hier ook melden, ja helaas heb ik ook overgewicht en ik weet sinds een week dat ik ook zwanger bent.. we zijn best bang en zo onzeker... ik hoop dat ik hier zo af en toe me hart ook mag luchten... Heb 31 okt om 9 uur een echo... Vind t zo spannend en mooi dat we weer zwanger mogen raken van ons 3e kindje... Alleen hebben wel al 2 miskramen gehad en dat maakt me onzeker denk ik...

Liefs

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Welkom elina!

Meiden heb een probleempje. Kan geen enkele broek meer aan!!! Enige wat ik nog pas is mn joggin broek maar kmoet straks werken dus dat gaat m niet worden

En nu?! :p kan moeilijk met broek aankomen die open staat....

8. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hoi meiden.

Zo jullie zijn druk geweest :p

Ik ga dus ni reageren want dan moet ik van 3 pagina's terug lezen. Sorry :p

Hier is alles goed. Manlief is lekker een weekje naar de Canarische eilanden. De baby is gedraaid gister nacht denk ik. Ze is anders nooit zo druk 's nachts met trappen, en nu voel ik dr op een andere plek? Dinsdag weer op controle bij de vk in het ziekenhuis en naar de diabetes verpleegkundige. Ben benieuwd wanneer ik mijn bevallingsgesprek heb aangezien manlief dan nog ni thuis is.
    Nou ja ik moet toch ook weer met 34 weken. De baby begint nu wel in te dalen want ze ligt lager als anders. Nog maar 9 weken jeej ben het zwanger zijn zat ben er klaar voor om die kleine wurm vast te houden.

tot tikkers (zal nu wat vaker lezen alst zo druk is)

Liefs Jessica

9. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ Djinti lekker zeg zo'n collega maar knap dat je het zo cool hebt opgelost.

@ Beertje Tja schoonfamilie volgens mij is dat 80 % vreemd volk.

@ Roozjuh ik merk ook dat ik weinig te shoppen had vergeleken met de eerste. Natuurlijk wel kleertjes maar aangezien wij het niet willen weten wat het word zijn die erg neutraal en niet veel. Mij moeder gaat na de geboorte shoppen als cadeau.
    En je broeken probleem hoe heb je het opgelost ????

@ Vaddie Tja kletskoussen zijn we wel.

@ Elina Joan welkom en natuurlijk gefeliciteerd. Jammer dat je al 2 miskramen hebt gehad was je toen al ver of niet.

@ jessie Flauw hoor dat je niet terug leest.

Hier is vandaag mijn verlof in gegaan, vond het erg moeilijk om bij mijn werk weg te gaan was veel te gezellig maar ben wel blij dat ik alles heb afgerond en er niets meer ligt wat mij dwars kan zitten dat ik dat niet af heb gekregen.

Volgend weekend komt de dakkapel kunnen we eindelijk verder met klussen. Vanavond nog een wandje behang vrij maken kunnen we behangen zodra de dakkapel geplaatst is JOEPIE eindelijk begin me lichtelijk bezorgd te maken. Maar we moesten eerst zeker weten of vriendlief werk had en dat heeft ie dus konden we akkoord gaan.

XXXX

10. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    @eline Joan.. welkom!! En inderdaad ik duim echt voor jullie op een plakbeebje! Voor iedereen natuurlijk.. maar heftig man.. 2 miskramen al!:(

@Dovemeisje.. jah man.. mijn schoonfamilie.. bah..! Ben dr niet graag! En af en toe van die stomme uitspraken over ons/mij of mij gerelateerd dak denk waarom kom ik er nog..! ;)
    Maar.. geniet van je verlof!!!

@hier... heb ik sinds gisteren opeens niet meer zoveel last van mijn (o)(o).. snap dr niks van...! Ze waren zo overgevoelig...!
    Nou maak ik me zorgen... voel me eigenlijk best goed.. alleen wat moe!
    Dus nou benk zo bang dat t misgaat.. heb liever allemaal klachten..! ;)

Verdorie.. maak mezelf ook helemaal gek joh.. en pas over 13 dagen echo.. pfff.... duurt nog zo lang...! :x

11. Hiephoi

Hiephoi Lid

15 mrt 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar,om het liefst zoveel mogelijk klachten te hebben! Dat had ik ook, ik had regelmatig ook bloedingen dus onzekerheid ten top!

Heftig zeg, wat jullie hebben meegemaakt Eline Joan :( Ik duim voor jullie dat het deze keer postief zal verlopen!

Geniet van je verlof dovemeisje! Fijn dat alles af is, dat zal inderdaad wel rust geven! Ik kijk nu stiekem ook al uit naar mn verlof hihi!

Ben ook wel benieuwd hoe je het hebt opgelost Rooz?!
    Ik denk dat ik met een elastiekje (voor in je haar) de boel dichtgeknoopt zou hebben, dan kan het iets losser blijven en dan een langer shirt/tuniekje eroverheen!

12. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier gesloopt na een dagje poetsen. Vind het erg moeilijk om te gaan zitten terwijl mijn moeder en oma aan het schoonmaken zijn. Dus zelf ook erg druk geweest.

Morgen een rondleiding in het ziekenhuis op de kraamafdeling.

(sorry te moe om te reageren)

13. IngiePingie

IngiePingie Niet meer actief

Hoi dames!
    Ik had even een vraag aan de zwaardere dames onder ons..

Hoe snel begonnen jullie aan te komen toen jullie zwanger raakte.
    Ik weet dat het aankomen er bij hoord.. Maar vind het bij mij toch wel erg hard gaan.
    Ander half jaar terug ben ik van mijn hoogste gewicht, 125,3 afgevallen tot 110/111
    Dit ruim een jaar stabiel gebleven ondanks mijn werk in de keuken en al het lekkere eten om mij heen.
    Maar nu, ik ben net 7w3d en zit alweer bijna op 115. Hier toch een beetje van geschrokken zeg maar.. Ben dus wel benieuwd hoe het bij de andere zwaardere dames is gegaan...

14. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ik heb gisteren eerst een hele dag gewerkt en in de avond nog een feestje dus een erg vermoeiende dag. Maar gelukkig was het feestje erg gezellig. Als mijn vriend en zijn broers bij elkaar zijn kun je wachten op de eerste lachstuip. Dus al met al een lekker dag gehad. En dit weekend komt een hele goede vriendin van mij hier en hebben we een heerlijk meiden weekendje met foute films en gaat mijn vriend naar haar vriend. Handig als je elkaars beste vrienden bent haha

15. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Ingiepingie: dat ik inderdaad best veel. Ik ben de eerste 3 maanden alleen afgevallen omdat ik totaal geen eetlust had. Ook nu eet ik nog maar erg weinig en ben ik nog maar 2,5 kilo aangekomen. (maar in totaal nog steeds 5 kilo afgevallen)
    Misschien even naar je eetpartroon kijken. Volgens mijn gyn eet je namelijk de meeste kilo's eraan die er in de eerste drie maanden bijkomen?

Hier: vanmiddag rondleiding in het ziekenhuis, op de kraamafdeling. Vader komt niet klussen in de tuin dus weinig plannen vandaag.

16. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ IngiePingie Ik tot nu toe 5 a 6 kilo gegroeid. Ik was iets meer gegroeid maar nu er weer af. n Ik heb het wel eerder gehoord van mijn collega die was eerst ook veel afgevallen en een jaar stabiel en toen in de eerste 3 maanden veel aangekomen maar inderdaad even kijken naar je eetpatroon anders bij de VK of gyn aangeven.

17. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Ik ben sinds ik zwanger ben 3,6 kg afgevallen... Maar dat komt vooral doordat ik de laatste 5 weken heel veel misselijk ben geweest en zowat heb geleefd op fruit vla en ontbijtkoek. Weinig brood en warm eten... veel spugen.
    Ben wel blij dat er tot nog toe niets bij is gekomen. Ik moet dinsdag weer naar VK en zal eens vragen wat ''normaal'' is...

18. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ Giebel ik hoop dat je nu inmiddels weer wat beterder voelt.

@ Hier ben vandaag erg moe en heb dan ook echt het idee het end in mijn bek te hebben, maar ja we gaan gewoon door zal wel moeten met een 2 jarige en een vriend die aan het verbouwen is zodat we eindelijk als van de week de dakkapel komt met de babykamer kunnen beginnen. Zal blij zijn als dat allemaal voorbij is en het genieten kan beginnen.

xxxxx

19. IngiePingie

IngiePingie Niet meer actief

Thanks voor de reacties.. Echt veel is er aan mn eetpatroon niet veranderd.. 'snoepte' hiervoor net zo veel als nu.. Alleen de snackjes op mn werk laat ik nu staan.. Maar dan zou je eerder denken dat ik nogsteeds gewoon gelijk moet blijven of zou afvallen..
    Nja a.s. donderdag anders maar ff bij de vk voorleggen..

20. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    @Vaddie... hoe was de rondleiding??

@dovemeisje.. Succes meid met het hele gebeuren van de week!! Kun je eindelijk lekker je babykamer op orde maken!! Geniet ervan!!

@hier... niet zoveel bijzonders.. heb bijzonder weinig klachten eigenlijk.. heb zelf echt trek weer.. weken niet gehad! Heb wel erge last van mijn onderrug..!
    Heb stiekum testje gedaan vandaag.. vind het allemaal nog zo onwerkelijk! Ik kan gewoon niet vertrouwen op een plastic testje...!
    Resultaat.. zie mijn avatar! :D
    Ben wel blij dattie echt zo knal is..! Bedoel maakte me toch wat zorgen nadat ineens de ergste klachten over waren van de week...!;)

Deel Deze Pagina