Oeh heppie veel sterkte, je bent al een eind op weg zag ik, hopelijk knap je snel op en gaat alles goed met jou en de beeb. @ Beertje, dat is wel leuk, snap best dat dat heel leuk is...weer zo'n mooie positieve test en een boek. Thnx voor al jullie bemoedigende berichten! En .. dat met die mannen, ik denk dat het ook vooral te maken heeft met dat hij nog nooit te maken heeft gehad met gezeur om gewicht etc, dat hij er daardoor anders in staat?
@Djinti2011 Nou ik heb gewoon even geen zin in werken haha. Heeft niks te maken met de zwangerschap. Of misschien ook ergens wel, niet zozeer dat ik last heb van mijn gezondheid, maar sinds ik weet dat ik zwanger ben heb ik er nog niet zoveel van kunnen genieten. Ik heb al die tijd veel moeten werken omdat het vakantie was ( ik werk op een BSO ) en ben ook goed ziek geweest. Bovendien heb ik dit jaar nog niet echt vakantie gehad. Ik had wel twee weken vrij maar we hebben toen flink geklust zodat ons huisje klaar zou zijn. Al met al denk ik dat ik gewoon toe ben aan een weekje echte vakantie denk ik. @heppiedepeppie Jeetje ik schrik ervan! Ik hoop dat je morgen weer naar huis mag en alles verder goed gaat!
@heppiedepeppie: jeetje, dat is schrikken zeg. Ik hoop dat je een rustige nacht gaat hebben, en dat het kleintje nog even veilig op z'n plekkie blijft zitten!
@ Heppie meis wat laat je ons schrikken. Maar vooral wat zal jij en je man geschrokken zijn. Ik hoop dat alles goed blijft gaan en jullie beeb nog even blijft zitten en dat je morgen naar huis kan. Heel veel sterkte en een dikke knuffel vanuit hier.
Hallo dames, Ik ben nieuw hier en ben een beetje aan het meelezen!! Moet er even in komen. Ik ben moeder van een geweldige dochter van bijna 2,5jaar. Inmiddels er achter gekomen dat ik zwanger ben volgens het uit rekenen ben ik nu 5 weken en 4 dagen....best spannend vooral omdat we bij onze eerste er pas naar 3 maanden achter kwamen... nu beleef je het veel bewuster!!! Ik moet jullie dan ook bekenen en vooral omdat ik er op dit moment met niemand over praten kan (behalve mijn man) dat ik echt heeeeel bang ben....bij onze dochter voelde het meteen safe vooral omdat je de eerste 3 maanden voorbij bent!!! Ik heb veel buikpijn vooral s'avond, ik heb een behoorlijke buik nu al kan hem niet meer inhouden en ben echt de hele dag super misselijk! Ik werk bij een instelling voor mensen met een lichamelijke beperking en is best zwaar en soms niet al te fris werk kan het dan ook niet echt voor me houden vooral niet bij onze clienten maar vind het wel een beetje te vroeg om het nu al te gaan vertellen??? ook ik heb zoasl meederen hier overgewicht en mijn vraag is kan je wel gewoon naar een verloskundige de vorige keer kon het wel maar toen woog ik 116kg nu 10kg meer (vind het heel moeilijk) en moet ik eerst de ha bellen voor een afspraak...weet het even niet meer hoop dat iemand wil reageren liefs een mama die onzeker is!!!
Hoi Muiter1985 of je wel of niet naar de verloskundige mag weet ik niet, maar over de misselijkheid kan ik wel meepraten. Ik kwam er pas na 7 weken achter dat ik zwanger was en ook ik was heel erg misselijk. Nou werk ik op een buitenschoolse opvang dus ik hoef niet veel "vieze" klusjes op te knappen. Maar ik heb het wel meteen aan mijn directe collega's verteld, ik gaf niet over op mijn werk maar dat kwam meer omdat ik bijna niks at. Maar als je collega's het weten kunnen ze samen met jou misschien kijken naar wat je wel aankunt met de misselijkheid op dit moment. Ow ja en Gefeliciteerd natuurlijk, geniet ervan!!!
Hoi bedankt voor je reactie...ik vind het wel fijn om het even kwijt te kunnen vooral omdat niemand nog iets weet! Ik heb er wel over naar zitten te denken om het misschien toch te vertellen maar wil er toch nog even mee wachten als ik het echt niet meer trek ga ik eerst bij onze locatiemanger langs...zijn er meer dames die hun buik al heel snel niet meer in konden houden en dit dan ook wel goed kon zien??? wat hebben jullie gedaan??? en die buikpijn s'avonds iemand ervaring mee... @Annabel26 jij ook gefeliciteerd hoe voel je je nu???
Hoi Muiter Volgens mij zitten wij qua werk en qua postuur in dezelfde categorie hihi Ik heb trouwens ook het gevoel alsof mijn buik dikker is, maar volgens mij is dat meer te wijten aan mijn darmen die van slag zijn. Mijn buik inhouden is ook lastiger...en in mijn uniform zie je dat soms dus ook ... Buikpijn (zo'n vage pijn in de onderbuik 's avonds) heb ik ook op dit moment regelmatig. Niet hinderlijk, maar het is er wel. Ik zal het op een gegeven moment ook gaan moeten vertellen omdat ik ook nog eens in contact kan komen met rontgenstraling en uhmmz...een dynamisch baantje heb. Ik denk dat als je handschoenen etc. gebruikt en extra let op handenwassen etc. je qua hygiene wel goed zit hoor.
@Muiter het gaat nu een stuk beter, soms nog wel een beetje misselijk als ik net gegeten heb, maar ik geef gelukkig niet meer over. ik hoop dat jij je ook snel beter voelt!
@Kattekit: klinkt als een hele spannende baan? Wat doe je? @Heppie: hopelijk is alles goed gegaan vannacht en ben je ondertussen weer thuis? voel me ondertussen gelukkig weer beter. Darmen zijn nog niet helemaal in topvorm maar buik doet gelukkig geen pijn meer. Natuurlijk meteen weer gezeur op mijn werk. (volgens haar moet ik bellen om me ziek te melden... gecheckt, is niet zo)
@Muiter: welkom hier En bmi: wat ik heb begrepen moet je bij een bmi van 40+ verplicht naar het ziekenhuis. Tussen 35 en 40 is de keuze van de vk. Ligt dan hoe je gezondheid is en hoe eventuele eerdere zwangerschappen zijn verlopen. (die van mij is dus 40,3)
Volgens mij zit in dan op randje VK / Ziekenhuis (net hoe de weegschaal geijkt is haha) @ Vaddie: gelukkig voel je je weer beter! Ik ben IC pleeg i.o. (ook heel handig...zwanger tijdens mijn opleiding haha) Gelukkig ben ik bijna klaar (paar maanden) dus ga er vanuit dat dit geen problemen moet opleveren. Is errug leuk, maar wel intensief
Hey Kattekit.... klinkt idd bijna hetzelfde...ja die pijn in de onderbuik heel vreemd vaak leg ik er een warme kruik tegenaan dat doet mij wel goed ik val in ieder geval in slaap!! zijn er nog dames die normaal altijd op de buik liggen en dat nu niet meer durven of kunnen?? @Annabel fijn dat je nu niet meer hoeft te spugen....ik neem het maar voor lief het is tenslotte voor iets heel bijzonders en als het goed is gaat het straks wel weer over!!! Voor alle dames die ik nog niet heb gesproken allemaal gefeliciteerd!!! Ps: Ben blij dat ik per ongeluk op deze site kwam maar voel me er nu al thuis thnx Lady's
Hoi Vaddie.. Bedankt! even een vraag moet ik nu eerst mijn HA bellen en bij hem eerst een afspraak maken of hoe gaat dat??? En stuurt hij me dan naar een gyn?? Ik heb al een dochter maar het gaat weer helemaal anders en ik ben wel ietsjes zwaarder dan met onze eerste!!! liefs Muiter
Zo vanavond gaan ik en mijn vriend naar het gemeentehuis waar hij het kind gaat erkennen. Werd wel eens tijd vonden we haha, vooral omdat ik niet wil dat het kindje mijn achternaam krijgt. Toch wel weer een spannend momentje vind ik en ook heel erg leuk! Maar eerst moet ik nog gaan werken vandaag, ik hoop dat de tijd lekker snel gaat.
Ik zit hier zelf nog niet zo lang, en ik ben ook opgenomen in de groep haha. Ik denk niet dat er een betere groep bestaat om je bij aan te sluiten dus: Welkom!
gezellig! Nou zal ik ff snel voorstellen dan? Miranda, getrouwd met manlief Dochtertje van 2008 na 3,5 jaar MMM. Nu zwanger van zoontje na 3 jaar MMM. Gaat allemaal goed, enkel weer veel spugen...en moe moe!!! Meer weten..gil maar!
Ik heb vanochtend mijn HA gebeld, die belt straks (zo) terug. Ook omdat ik medicatie heb voor allergieën enz. @ Annabel, dat is toch ook leuk en spannend Veel plezier! Wij (vriend en ik) zouden eigenlijk 1 juni gaan trouwen haha, aangezien ik 3 juni uitgerekend ben....vind ik dat niet zo'n strak plan meer. Waarschijnlijk wordt het nu een kleinere bruiloft (gemeentehuis, klein feestje...that's is) en dan later een keer een groter feestje.
Ik en mijn vriend willen ook nog trouwen, maar op dit moment komt het kindje op de eerste plaats. Ik wil graag trouwen met een groot feest, dus nog maar even wachten haha