ik heb er in 1week tijd 6x gezeten, dus weet hoe je je voelt Uitgerekende datum? ja weet niet, moet 2nov pas naar vk en 15nov de 1ste echo pas. tot nu toe zegt calculator 12juni maar met mn eigen berekening 9juni(verjaardag van mn moeder)
haha dan hou je het net zo spannend als wij dus...krijg nog een goede echo denk ik heb donderdag 10 november eerste afspraak...dus wel spannend maar weet niet of ik zo lang kan wachten....oei oei moeilijk hoor geduld hebben... nou ja volgens de berekening van de huisarts dus 7 juni...maar ja je weet het nooit zeker...nou ik ga is even lekker niksen...trouwens 1 voordeel van die tanden durf bijna niet te eten...dus val af...nou doei doei allemaal en tot een andere keer maar weer....fijne avond.
Ik had in de kinderwagen ook een apart lakentje en dekentje en dan bij het hoofd een hydrofiele luier voor het ergste. De kleine komt niet bij ons op de kamer te slapen dan doet deze mama geen oog meer dicht. Ben zojuist terug van de afscheidsdienst van mijn cliënt erg mooi en intiem nu op naar de crematieplechtigheid op donderdag en dan op vrijdag de volgende crematieplechtigheid van de cliënt die gister is overleden. Even een heftig weekje dus. xxx
Zo...ik denk ik kom ook weer eens kijken, heftig weekend achter de rug, we hebben onze ouders het verteld. Er werd hier en daar wel een traantje weggepinkt. Was heftig dus @ dovemeisje, lijkt me inderdaad heel heftig zo'n afscheid! Ik heb me trouwens toch iets vaags; ik heb het al 3 dagen elke keer heel erg koud, koude vingers en echt onbehagelijk... en dat terwijl ik het noooit koud heb Verder her en der misselijk, met name 's ochtends Woensdag komt de dame van moeders voor moeders langs ben benieuwd
@Kattekit: hier al de hele zwangerschap vage klachten dus wen er maar aan. @Ikke: heb een kunstgebit dus voor mij niet herkenbaar. Het zou ook kunnen dat je te weinig calcium binnenkrijgt. Dus misschien proberen meer melk te drinken? (kan nooit kwaad in ieder geval) Nu even proberen wakker te worden. (betwijfel of het gaat lukke vandaag)
Kattekit, welkom bij zwangere-wereld waar je t gewoon altijd koud heb ik zat gister met blauwe vingers terwijl mn man naast me zat in zn tshirtje haha Hier komt vanmiddag MvM, spannend
Dat is zeker spannend! Ik wilde ook graag meedoen, maar tegen de tijd dat ze contact met me opgenomen hadden, ging ik 2 weken later op vakantie, en daarna kon het al niet meer Vond ik wel jammer... Maar fijn te lezen dat er hier meer mensen zijn die er aan mee willen doen! Ben al even niet geweest, moest flink wat bijlezen! Leuk zeg! Welkom aan de nieuwe mensen (Ben hier zelf nog maar net haha)! Dovemeisje, wat heftig zo'n dienst Sterkte alsnog! @Kattekit: toch wel vreugdetraantjes hoop ik? Ik heb het weekend lekker geshopt, goed geslaagd en voel me vandaag helemaal blij in mn nieuwe kleren Zondag was iets minder, vind het nog moeilijk te verkroppen dat ik niet meer mn energie van vroeger heb :s Kan ik echt om janken (en heb ik dus ook gedaan...) Wilde gewoon lekker doorwerken, huis aan kant, was wegwerken enz. Maar het ging niet zo (snel) als ik gewend ben, dat was wel even een klap. Ik denk steeds: ik ben alleen maar zwanger, niet gehandicapt ofzo... Maar zal toch een ander tempo moeten gaan aanleren vrees ik ..
@Hiephoi: ken het probleem. Hier ook nog steeds moeite met die (extreme) vermoeidheid. Koud: heb het sneller koud, maar ook sneller warm. En dan ook echt heet. Vooral s'nachts vind ik het snel warm.
Hier iemand die het juist de hele dag heel warm heeft hahaha. @hiephoi, leuk dat je zo goed geslaagd bent! Waar heb je geshopt? Ik weet dat ik ook sneller moe was in het begin, soms viel ik na het avondeten meteen in slaap op de bank. Geef er maar gewoon lekker aan toe! Ik begin die vermoeidheid nu weer te voelen hoor! Omdat ik nu thuis zit slaap ik sowieso iedere dag uit en was/strijk ik wat, doe een beetje licht huishoudelijk werk. Verder ben ik nu veel aan het borduren, mijn grote hobby! Ben zojuist begonnen met een babymutsje en een slab voor mijn ventje!! Als ik ze klaar heb, zal ik een foto maken van de slab (niet van het mutsje want daar staat de naam op!)
Hier ook iemand die het alleen maar snoei heet heeft mn s'nachts en door die enorme toeter geen rust kan vinden. Gister de uitslag van het zh gehad van mijn suiker test en de Hb IK HEB GEEN SUIKER joepie het is gewoon een erg groot kindje... Maandag naar de gyn voor een datum. hoop dat dan de dakkapel klaar is en het inrichten kan beginnen....
@dovemeisje: fijn dat je geen suiker hebt!! Toch een hele geruststelling! Mijn moeder belde me gisterenavond dat de dochter van haar beste vriendin bevallen was van een gezonde zoon van (schrik niet) 5360 gram!!! En geboren via de natuurlijke weg. Mijn hemel, daar moet je toch niet aan denken! Dat is bijna 11 pond!
Jeetje daar moet je toch ook niet aan denken. Ben vandaag maar begonnen met mijn ziekenhuistas in te pakken.
@Dovemeisje: fijn dat het geen suiker is. Gesprek met de bedrijfsarts verliep erg prettig. Blijf voorlopig 50% werken. Over 6 weken weer terug. Mocht het voor die tijd niet meer gaan: ziekmelden en verzoeken tot vervroegen van de afspraak. Nu gesloopt op de bank.
heppie: jezus nee moet er zeker niet aan denken!! Hier werd bij zoonlief gezegt toen ik 36weken zwanger was dat hij toen al 7 a 7.5pond was. Dus hield mn hart al vast toen de weeen begonnen Kwam uiteindelijk een 2805grammertje uit via ks
hoi lieve meiden ik ben zwanger via ivf en heb ook overgewicht gisteren had ik een afspraak bij gyn maar die kreeg baarmoeder moeilijk in beeld en kon geen hartklopping opmeten nu moet ik nog 10 dagen wachten zodat embryo wat meer groeid. heeft iemand ook zoiets meegemaakt
Hoi Cilek welkom! Ik heb daar geen ervaring mee. Ik had juist in het begin hele duidelijke echo's maar ze worden nu juist vager naarmate ik verder in de zwangerschap zit. Dit komt ook mede omdat mijn gyn altijd een stoel gebruikt, dus ik zit zeg maar op een stoel als er een echo gemaakt wordt. Omdat zijn kamer vrij klein is, past daar geen bed in en heb ik dus nooit liggend echo's. Ik heb het meeste vet aan mijn lichaam op mijn billen en bovenbenen zitten, misschien dat dat mijn "geluk" is? En dat het bij buikvet moeilijker te zien is? Ik had trouwens de eerste echo inwendig, jij ook?
@Cilek, welkom ik heb er geen ervaring mee, maar mijn eerste echo was wel een inwendige echo. En mijn vet zit vooral op mijn buik en ik heb toch ook altijd wel duidelijke echo's. Maar het kan ook zijn dat je een dikke buikwand hebt. Dat had mijn moeder ook en dat maakt het lastiger om te zien.
welkom cilek, ik weet het niet precies maar soms duurt het iets langer voor et hartje tikt, het ligt niet aan buikvet heppie aangezien ik een buik van mezelf heb en de placenta bovenop toch zijn alle echo's goed duidelijk ze worden gelukkig liggend gemaakt, lijkt me ongemakkelijk zittend een echo
Heppie: zittend een echo????? Nu nog nooit van gehoord! Zelfs mn zus (dies vk) vind dat maar raar. Kzou toch echt aan je gyn vragen of t volgende keer liggend kan, dat is toch echt t beste hoor. (Gyn zn diploma bij pakje boter gehad?! ) Dikkere buikwand heeft weldegelijk invloed op een echo. Welliswaar alleen bij de 1ste termijn echo. Bij mn zoon moest ik met 9weken een inwendige echo. Nu expres 1.5week opgeschoven in de hoop dat het dan wel via de buitenkant te zien is