Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Ik heb hier zo'n mini sinterklaasje van choco op tafel staan die echt zooooo verleidelijk steeds naar me knipoogt..!
    Af en toe fluistert ie ook... 'EET MIJ' ........ :D

2. ikke1979

ikke1979 Lid

12 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames...

Ik heb een vraagje weet iemand of het kwaad kan als je een inwendig onderzoek hebt gehad.
    We hebben gisteren laat op de avond de dokter gehad omdat ik veel pijn heb. Hij dacht aan een buitenbaarmoederlijk zwangerschap dus onderzoek gedaan inwendig.
    Nu maak ik me erg zorgen of dat kwaad kan.

Ik moet zo naar het ziekenhuis voor verder onderzoek ben erg bang...HELP...

3. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ Ikke o Meid wat een onzekerheid heb jij gehad zeg vannacht kon je niet eerder naar het zh.
    Over inwendig onderzoek dat durf ik niet te zeggen een arts weet hopelijk wat hij wel en niet kan doen.
    Heel veel sterkte in het zh zal een kaarsje branden voor jullie...

Liefs

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    beertje whahahaha. hier doet de grote gele M dat op de tv reclame :p Elke keer hoor ik m roepen maar helaas wilt manlief er nooit heen voor mij hehe
    Als zoonlief de reclame voorbij ziet komen gilt ie ook hard KAKA!!! (ehh ja juist, kaka = patat.... gek kind!)

5. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hoi meis

Voor zover ik weet kan een inwendig onderzoek geen kwaad, dat is juist hetgene wat ze als eerste doen als er problemen zijn/onderzoek verricht moet worden. Ik heb deze zwangerschap al heel veel inwendige onderzoeken gehad, mijn eerste echo was zelfs inwendig. Bij mijn ziekenhuisopname vorige week heb ik volgens mij wel 3 inwendige onderzoeken op 1 dag gehad. Dit kan echt geen kwaad want jouw beebje ligt ver weg! Aan het 'einde' van je vagina heb je namelijk je baarmoedermond die nu gewoon goed gesloten is bij jou, en daarboven zit je beebje, ook nog goed beschermd door de baarmoeder en de vruchtzak (of hoe je dat noemt)...

Heel veel sterkte zo, ik ga echt voor je duimen dat het geen bbz is, maar dat je "gewoon" zwanger bent en verder kunt genieten!!
    Toitoitoi!!

6. ikke1979

ikke1979 Lid

12 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    #766 ikke1979, 20 okt 2011
    Laatst bewerkt: 20 okt 2011
    Hoi hoi

@dovemeisje..dank je wel voor je lieve woorden..heel fijn.

@ heppiedepeppie...Heel erg bedankt voor de duidelijke info...
    Was zo bang dat ik door het inwendige onderzoek een miskraam oid zou krijgen.. we zijn al 2 wondertjes hierdoor kwijt geraakt( door een miskraam bij 8 weken en 12 weken)...en het tweelingbroertje van onze zoon is met 20 weken zwangerschap overleden dus de angst is hier verschrikkelijk.. Mijn bloed was goed de testen goed en uit het inwendige onderzoek kwam uit dat het ook goed is zoals het nu lijkt... Ze hebben geen echo gemaakt omdat ze dat niet nodig vonden aangezien de eierstokken rustig waren en geen pijn deden. Was het niet goed dan deed dat ongelooflijk veel pijn zeiden ze.. Dus moet er maar op vertrouwen.. heb alleen nu een zeurend naar gevoel in de onderbuik?? Herkent iemand dat...

Moest vandaag goed veel rust nemen en niet piekeren..tja en dat is het moeilijke eraan...

Ook moest ik weer wegen en na vorige week 2 kilo eraf?? Nou ja heb genoeg op reserve...

Nou ja ga vandaag toch proberen tot rust te komen en niet zo bang meer te zijn...xx

7. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @ikke: fijn dat de uitslag positief was!!! Ik had voor je geduimd!
    Lastig hè, je niet druk maken...ik weet er alles van!

Gisterenavond had ik weer zo'n zeurende onderbuik, en vanmorgen werd ik er weer mee wakker. Precies hetzelfde gevoel als bij de bloedingen, dus ik was vanmorgen in alle staten. Gelukkig geen bloedverlies maar ik kan me echt niet meer ontspannen. Meteen weer harde buiken en een hoop stress.
    Ik ben dus vandaag niet veel van de bank af te vinden. Alleen een baby-wasje draaien nu en straks even een half uurtje naar school om afscheid van de kinderen te nemen (dat had ik nog niet gedaan).

8. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    @ Hepie met mij gaat het goed. Moet vanmiddag naar de gyn.
    Balen dat je weer dat gevoel hebt gehad. Hopelijk blijft het weg zal duimen. Voor je. Doe het maar lekker rustig aan.

9. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ Ikke graag gedaan meid daar zijn we voor om elkaar te steunen. Ben lang blij dat het geen bbz is en hoop dat je nu kan ontspannen ook al snap ik heel goed dat dat niet makkelijk is na zoveel ellende wat jullie al hebben mee gemaakt. Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

@ heppie ik hoop dat het gevoel gauw weer weggaat.
    Ik heb de laatste week erg last van pijn op mijn schaambeen er ligt er een elke keer op te draaien met het hoofd. Net het gevoel van wrikken van gewrichten langs elkaar. Zal wel indalen zijn, maar onze dochter paste ook niet door het bekken heen dus ben benieuwd of deze wel volledig indaalt ook al is dat niet nodig.

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Gisterenavond weer helemaal ingestort. Eerst een half uur ruzie lopen maken. Toen begonnen met huilen en daar zeker 1,5 uur mee bezig geweest. Daarna nog liggen praten. (tijdens het gehuil mee begonnen) Niet veel geslapen afgelopen nacht. Toen ik dus vanmorgen wakker werd me ziek gemeld op mijn werk. Na het uitlaten van de hondjes weer terug naar bed gegaan en geslapen tot 11 uur. Nu even bed uit en misschien zo even kijken of ik nog wat kan doen. Zal niet veel zijn want heb nog steeds een hele harde (pijnlijke) buik.

Nu afgesproken met Lief dat we voor de zondagen niks meer plannen.Hooguit onder voorbehoud. En dat wanneer ik hem vraag dingen te doen hij probeert niet meer te mopperen zodat ik die dingen alsnog gewoon zelf doe.
    Ik ga proberen om van mijn schuldgevoel af te komen. (naar mijn man, mijn moeder, en de beestjes)

11. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hoi vaddie

Wat rot dat je je zo naar voelt!!
    Ik had vorige week ook een discussie met mijn man...hij zei steeds dat ik niets meer mocht doen. Maar als ik dan aan hem vroeg iets te doen, kwam er een mopperend ja uit...of een zuchtende/steunende ja....
    En dan dacht ik bij mezelf: waarom zeg je dan dat ik niets meer mag doen, als je klaagt als ik het vraag!

Hij had geloof ik niet eens in de gaten dat hij zo reageerde...

12. ikke1979

ikke1979 Lid

12 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi allemaal...

Vanmiddag nam de pijn weer toe....dus bij de gynecoloog geweest..En we hebben het hartje zien kloppen...zo wat een fijn gevoel...
    Heb nu alleen nog last van een zeurend / hangend gevoel in de onderbuik....wie herkent dat...doei doei...

13. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    denk dat dat je baarmoeder is die aan het uitrekken is?

14. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Ikke: sluit me aan bij Heppie. Denk ook dat het je bm is die aan het oprekken is. En mogelijk ook wat stress.

15. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ Vaddie o zo herkenbaar die van mij reageert precies het zelfde en dan uiteindelijk alles op mijn hormonen afschuiven.

@ Ikke wat lekker dat je het hartje hebt gezien. Maar qua zeurend gevoel etc sluit ik me aan bij de dames ik denk ook je baarmoeder of je banden.

Xxxx

16. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Meiden misschien heb ik een rare vraag maar ik heb al ong 2 weken spierpijn daar beneden, ik noem het maar spierpijn, het is als ik opsta of loop , dan lijkt het net alsof ik heb lopen trainen en spierpijn heb alleen daar beneden.......................:( snapt iemand wat ik bedoel:cool:

17. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @noensje: dat had mijn vriendin/collega ook en die kreeg te horen bij de zwangerschapsgym dat ze haar bekken te veel kantelde en haar bilspieren onbewust te veel aanspande...misschien moet je daar eens op letten?

Anders zou ik het niet weten!

Ik heb momenteel veel last van maagzuur. Vooral rond 12 uur 's middags en als ik net in bed lig, soms zo erg dat ik er bijna van moet spugen. Lang leve de rennies!

18. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Hmm als iedereen advies aan het vragen is.....haha.

Ik heb sinds een paar dagen kleine steekjes in mijn onderbuik. Net of er van binnenuit een klein naaldje in mijn buik gestoken word. Ik zit te twijfelen of ik de vk moet bellen. Misschien is het wel niets. Het duurt misschien een minuutje en dan is het weer weg. Wat is jullie advies?

19. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    ow dankje heppie, nou ik zal er eens opletten en dat maagzuur brrrrrr ik heb er ook last van althans het word steeds erger ik neem dan gauw beker melk maar of dat straks nog zal helpen
    @ annabel ik heb daar geen last van

20. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ noesje Ik denk ook aan een onbewuste verkeerde kanteling van je bekken. Lijkt het net alsof je niet meer vooruit komt.

@ annabel geen idee wat dat kan zijn.

@ Heppie dat maagzuur ken ik mn in de avond en vooral als ik in bed ga liggen heb een extra kussen gepakt zodat ik wat hoger lig en dat lijkt tot op heden te helpen.

xxx

Deel Deze Pagina