Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik ben ook al 7,5 kilo aangekomen en ben nog net geen 22 weken. Ik vond het ook al veel maar ben wel blij te lezen dat ik niet de enige ben met overgewicht die wel gewoon veel aankomt!

2. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    pffff gelukkig dat ik niet de enige ben. Ik heb de laatste tijd ook wel erg veel lekkere trek gehad met feestjes en dagjes uit etc. Aankomende tijd maar even goed opletten en hopen dat het minder wordt nou ja in ieder geval niet meer.

Verder heb ik vandaag in ouwehand dierenpark rond gelopen met mijn vriend, onze dochter van 2 en mijn schoonouders, ik heb geen benen meer over was kapot moe dat ik in de auto ging zitten gelukkig reed mijn vriend terug.

3. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Merk dat ik veel vocht vasthoudt in mijn onderbenen. Als ik op mijn schenen druk zit er echt een put. Terwijl mijn kuiten niet strak staan of zo. En mijn enkels vallen ook wel mee.

Toch uit voorzorg mijn steunkousen maar aangedaan. Ik heb van die kousen ooit besteld toen ik naar Suriname ben gevlogen voor mijn werk. Omdat ik toen 9,5 uur moest zitten, heb ik speciale vliegkousen gekocht. Deze zijn even lang als pentykousen en zitten eigenlijk best fijn. En het scheelt echt veel vocht.

Ik heb ook van die aangemeten struva kousen gehad van de huisarts twee jaar geleden maar die zaten echt niet fijn en daar zit ook geen voet aan (ja tot over je enkel, maar er zitten geen tenen in om het maar zo te zeggen) en dat is bij deze kousen wel. Bovendien zijn deze zwart, dat is net iets charmanter dan huidskleur vind ik hahaha (ik heb vaak zwarte sokken aan dus dan valt het minder op!)

Nou ga ik weer snel verder met schilderen, het wordt zo mooi!!! Zal straks eens een fotootje plaatsen!

4. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Ik heb ook van die aangemeten struva kousen gehad van de huisarts twee jaar geleden maar die zaten echt niet fijn en daar zit ook geen voet aan (ja tot over je enkel, maar er zitten geen tenen in om het maar zo te zeggen) en dat is bij deze kousen wel. Bovendien zijn deze zwart, dat is net iets charmanter dan huidskleur vind ik hahaha (ik heb vaak zwarte sokken aan dus dan valt het minder op!)

Nou ga ik weer snel verder met schilderen, het wordt zo mooi!!! Zal straks eens een fotootje plaatsen![/QUOTE]

Ja charmant zijn de mijne in ieder geval niet in huidskleur. lijk wel zo'n omaatje met van die panty kousjes halverwege.:D

5. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ik moet gewoon wat van jullie positieve instelling overnemen, dan komt het vast goed :)

Leuk dat jullie al bezig zijn met de kamertjes. Wij zijn net iets later daarmee: moeten nog beginnen maar het meeste werk moet 26 aug af zijn, want dan komen de meubeltjes. We gaan in ieder geval voor een Winnie de Poeh kamer. De plannen zijn leuk, maar nu de uitvoering nog!

Oh, en ik wil ook steunkousen. Valt hier nog mee met het vocht, maar mijn ene enkel zeurt al wel de hele dag. Misschien dat dat door vocht komt?

Hoe dan ook, het lijkt me wel prettig om wat support te hebben als ik na de zomervakantie nog een aantal weken voor de klas sta. Maar begrijp ik goed dat sommige van jullie "nep" steunkousen hebben (die dus niet zijn aangemeten) die echt heel fijn zijn? Waar haal je die dan vandaan?

6. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    [uitvoering nog!

Oh, en ik wil ook steunkousen. Valt hier nog mee met het vocht, maar mijn ene enkel zeurt al wel de hele dag. Misschien dat dat door vocht komt?

Hoe dan ook, het lijkt me wel prettig om wat support te hebben als ik na de zomervakantie nog een aantal weken voor de klas sta. Maar begrijp ik goed dat sommige van jullie "nep" steunkousen hebben (die dus niet zijn aangemeten) die echt heel fijn zijn? Waar haal je die dan vandaan?

Ik kan goed begrijpen dat je de laatste weken wel wat support wil hebben als je lang moet staan en niet zomaar met je benen omhoog kan gaan zitten.
    Ik heb ze laten aanmeten. ik weet dat je een website hebt enkel de naam even kwijt, waar je de vliegtuigkousen enzo kan bestellen erg handig. Enkel als je ze laat aanmeten heb je kans dat ze vergoed worden vanuit je ziektekosten,je moet enkel niet denken dat ze charmant zijn.:D

7. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik heb mijn vliegkousen hier gehaald: Mediven Travel uni-sex reiskousen - Reiskousen
    Omdat mijn kuiten veel dikker zijn dan mijn enkels (die zijn normaal heel smal) heb ik even contact met deze firma gezocht over de maat die ik het beste kon nemen. Ik kreeg prima advies en had de kousen super snel binnen (want drie dagen later ging ik al vliegen).
    Ik heb ze nu ook aan en merk wel degelijk verschil. Ik heb zwarte genomen omdat ik vaak zwarte broek/ schoenen / sokken aan heb en dan valt het niet op.

Sta je ook voor de klas? Welke groep? Ik moet over drie weken weer beginnen, fulltime in groep 7 komend jaar. Ik moet nog tot de herfstvakantie werken, ben benieuwd of ik dat ga redden aangezien ik veel collega's eerder zie stoppen omdat ze het niet meer trekken. En fulltime is dan volgens mij ook best zwaar. Maar goed, we zien wel! Ik heb een aantal jaren groep 8 gehad, ben blij dat ik dat nu niet krijg, omdat dat altijd veel meer extra werk is.

We zijn klaar met schilderen, nu moet alles drogen, de verf opruimen en de vloer goed schoonmaken. Dan kunnen vrijdag de meubeltjes erin! Dan wordt het steeds mooier!!

8. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Vandaag via marktplaats zo iets leuks besteld! Een vrouw maakt zelf complete sets bestaande uit: een hemeltje, twee lakentjes, twee hydrofiele luiers voor onder het hoofdje in het ledikantje, losse sterren/ hartjes om op te hangen en een hoes voor een voedingskussen. Allemaal van dezelfde mooie stof in de kleuren van onze muren!!!! vind het helemaal gaaf! Ze gaat er morgen aan beginnen en over twee weken is alles klaar!

9. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

1 feb 2011
    690
    0
    0
    Hoi dames!
    Wat een leuk topic!
    Ik heb ook overgewicht en ben zwanger! In 1 keer raak! (want zoals de statistieken zeggen zijn vrouwen met overgewicht minder vruchtbaar, juist)
    ik ben 1.80m lang en weeg nu ong 117 kilo, voor de zwangerschap ong 110? ik durfde niet op de weegschaal te gaan staan toen hihi.
    Net als ik al eerder las zijn mensen altijd verbaasd als ze horen dat ik over de 100 kilo weeg, ik ben dan wel vrij stevig maar dat geloven ze niet.

Wel lastig hoor al die extra bloedonderzoeken en echo's en waarschuwingen vinden jullie niet?

10. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

1 feb 2011
    690
    0
    0
    Over steunkousen:
    Bij de Hema hebben ze ook steunkousjes die precies lijken op pantykousjes, ook een aanrader!

11. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Leuk dat je meeschrijft/ leest! Bij ons was het ook in één keer raak :D. Ik woog 110 bij begin zwangerschap en nu ongeveer 117,5 dus ik ben best al wel aangekomen....vooral in de eerste paar weken (toen had ik echt van die gestoorde eet-momenten, en groenten kreeg ik toen echt niet weg!)

De waarschuwingen vind ik ook niet leuk, als je het één keer gehoord hebt, weet je het wel. De extra controles vind ik niet zo erg. Ik krijg ook iedere keer een echo dus dat is wel weer leuk!

12. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

1 feb 2011
    690
    0
    0
    Hihi jaa ik ken die eetbuien nog al te goed! Ik heb nog steeds de lekkere trek, maar de groentes gaan er gelukkig ook weer in!:D

Tsja idd, 1 keer is genoeg, je kan er nu toch niks meer aan veranderen want afvallen moet nu even wachten.
    En tsja de echo's zijn wel leuk natuurlijk, weer even lekker baby kijken.
    Maar ik moet nog 2 keer een lunchtest doen i.v.m. verhoogde kans op zwangerschapssuiker. Dus 's ochtends nuchter bloedprikken en 's middags na de lunch weer bloedprikken, bah!
    Terwijl ik weet dat mijn suikers goed zijn, want ik check ze vaak op mijn werk, hihi :)

13. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik krijg ook veel extra suiker controles.
    Mijn eerste echo met 9 wkn was in het ziekenhuis. Toen heb ik 8 buisjes bloed af moeten geven. alle waarden waren goed. Met 16 weken nog een echo en alle bloedwaarden besproken. De 20 weken echo in een echoscopisch centrum gehad, die was goed.
    Nu krijg ik nog de volgende echo's:
    -24 weken, met bloedprikken voor suiker, cholesterol
    -28 weken, met bloedprikken voor suiker, cholesterol en extra bloedprikken voor bloedgroep van mijn kindje (ik ben A-negatief)
    -31 weken, met bloedprikken voor suiker, cholesterol
    -34 weken
    -37 weken
    -38 weken
    -39 weken
    -40 weken

Dus ik heb er nog heel wat voor de boeg. Mijn suiker was de vorige keer 5,4 volgens mij (maar dat was midden op de dag en toen had ik dus al ontbeten én lunch gehad).

Nog even een vraagje: ik heb net mijn steunkousen uitgedaan en zie dan ineens die aders op mijn benen super goed lopen. Terwijl als ik in de ochtend wakker word, ik niets zie. Komt dat door die kousen? Want ik schrok net wel van de aders die ik zag lopen. Ze zitten we gewoon onderhuids, dus ze liggen er niet op of zo...en de volgende ochtend zijn ze dus weg...

14. pinky

pinky Actief lid

12 aug 2010
    195
    0
    0
    Adm medewerker Essent
    Op aarde
    Hoi Dames!!

Daar ben ik weer!!

hier gaat het redelijk ben erg moe en ben er flauw van haha! Vorige week voor de 1e keer bij de GYN geweest ik werdt overgedragen omdat ik bij de 1e een keizersnede heb gehad dus nu weer in het ziekenhuis moet bevallen.

Nou werdt mij gelijk even verteld dat ik weer met een KS moet gaan bevallen omdat ik niet veel kans heb op een normale bevalling dus was wel even een omschakeling had me juist voorbereid op een normale bevalling maja. ben ook best wel gespannen ook al heb ik al een ks gehad dat was spoed en maak je er niet veel van mee want het zal je dan een worst wezen haha maar nu wordt het gepland en vindt ik wel heel spannnend!

Morgen weer naar de GYN en dan horen we de datum:D

Liefs

15. Toelie

Toelie Nieuw lid

1 aug 2011
    1
    0
    0
    NULL
    Zwijndrecht NL
    Hoi Allemaal, Ik heb dus ook overgewicht, Ik kwam veel aan vanwegen trauma en stres de afgelopen jaren, had ook last van onregelmatige menstuatie (blijft ook soms uit) Ik dacht ook dat ik niet zwanger zou worden...is toch gebeurt. Ben nu 13 weken zwanger en voel me echt super goed. Ik woog 118kg, ben sinds ik zwanger werden 4kg afgevallen, dus nu 114kg. Nu moet ik ook naar de gyn voor controlen. Ben wel beeetje bang, en hoop dat alles goed gaat. Voor de rest heb ik een gezonde lichaam, ik rook niet, drinkt niet, en drink ook nooit enige koffie of caffiene, ben niet zo van sporten, maar ga wel naar de zwembad om baantjes te trekken. Hoop echt dat het goed gaat..is mijn eerste zwangerschap, en omdat ik ver van huis ben voel ik me soms overweldig en beetje eenzaam.

16. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Welkom hier!
    Spannend he een eerste zwangerschap! Ik vind het ook nog steeds allemaal heel bijzonder!!
    Je schrijft dat je je soms eenzaam voelt, omdat je ver van huis bent. Kom je eigenlijk uit het buitenland dan? (hoezo nieuwsgierig :D).
    Zwemmen is altijd lekker, ik hoorde straks de buurkinderen spetteren in het water, ik had me toch een partij zin om ook in het water te duiken! Helaas hebben wij een hele kleine achtertuin en geen zwembad ;)

17. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Bij mn eerste kindje woog ik 108 en op het laatst tegen de 130.
    bij de 2e woog ik 115 en toen 7 a 8 kilo aangekomen.
    Nu begon ik op 125 kilo, maar ze wegen niet meer in het ziekenhuis dus ik heb geen idee of ik uberhaupt aangekomen ben.

Hier in het ziekenhuis heb ik er nog nooit iemand een opmerking over horen maken, mn jongens zijn gezond en mn zwangerschappen liepen gezond (de eerste iets minder, wat meer hoge bloeddruk, die is nu altijd laag)
    Heb alleen heel veel bekkenklachten, maar dit ligt niet aan mn gewicht.

Was ook bij alle 3 heel snel zwanger (binnen 3 maanden) dus overgewicht is niet altijd een negatief punt bij een zwangerschap!!

18. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Wat leuk wat is het adres of op wat heb je gezocht het is namelijk wel heel origineel.

Gaaf zeg dat je kamer al klaar is en dat vrijdag al de meubels komen. Ben benieuwd naar het resultaat.

19. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Welkom Leentje en gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Mensen schatten mij gelukkig ook niet zo zwaar als ik werkelijk ben dat heeft voordelen maar ook nadelen. Ik heb besloten om na mijn zwangerschap en BV maar eens weight watchers op te pakken want ik wil niet "de dikke moeder "zijn van mijn kids. Maar voor nu doe ik er lekker niets aan en geniet ik van alles wat er gebeurt en wat ik tegenkom.

20. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    He leentje wat voor werk doe je ??? Ik werk namelijk in de zorg en ik check ze ook met regelmaat lekker makkelijk. Ik moet wel zeggen dat ik tijdens mijn vorige zwangerschap nu al 4 dagcurves had gehad en tot op heden nog geen een. gelukkig:D

Deel Deze Pagina