@ heppie lekker blijven mopperen bij ons. Ik kan je goed begrijpen heeft hij een beperking in de vorm van autisme of niet. Lastig is het wel dat je niet bij je man terecht kan maar wij luisteren naar je meid, kan je het toch ergens kwijt. Ik hoop dat het na de bevalling beter gaat. Vandaag even heerlijk geen mensen over de vloer alleen wij drieën nou ja vieren dan. Ga toch maar mijn tas inpakken vandaag want je weet maar nooit. Mijn buik is aardig gezakt en ik moet zeggen dat scheelt een hoop misselijkheid en zuur. Vandaag maar lekker in mijn huispak blijven lopen heb geen zin om mij aan te kleden bah bah echt geen zin dus ik doe het lekker ook niet. hihihihihi
@heppie: Gewoon klagen dat lucht. Het zullen je hormonen wel zijn. Op mijn werk heeft een bewoner ooit gezegd dat als ik mamma werd ik vast niet lief was voor de baby (ze was boos dat ze iets niet mocht). Ik blijf dan maar denken ze weten niet beter. Maar diep van binnen deed het best pijn als je 17 weken zwanger bent. Klaag erop los en als je het echt niet trekt toch maar met je man er over hebben.
vanmorgen toch even met mijn man over gehad....hij zei ook dat hij vond dat ik wel erg scherp op alles reageer en dat ik moet proberen niet op iedere slak zout te leggen... Hij heeft ook wel gelijk hoor, alleen dit soort weekenden zijn gewoon altijd al pittig, laat staan nu. Zijn zoontje heeft een hele grote bindingsproblematiek doordat hij in zijn leven al 8 keer verhuisd is en een moeder heeft die zelf verstandelijk beperkt is. Mijn man heeft 13 jaar geleden de zorg op zich genomen (hoe dat is een lang verhaal, ga ik maar niet typen) maar mijn man is dus de enige houvast die zijn 'zoontje' heeft. ook wel weer super nobel van mijn man (en ik vind dat ik het op zich ook goed heb gedaan) want we hebben de afgelopen jaren heel wat te stellen gehad met instanties. Omdat de moeder van het manneke de zorg niet op zich kan nemen en zelf in een instelling zit, komt alles dus op ons terecht. Wij moeten alles regelen, betalen alle kosten, ook toen hij in een pleeggezin zat (moesten we 110 euro per maand betalen aan jeugdzorg en we kregen er niets voor terug). Inmiddels is dat helemaal misgelopen en woont hij weer in een gezinsvervangend tehuis. Het moeilijke is dat hij waarschijnlijk ook autistisch is maar dat kunnen ze nog niet testen omdat hij verstandelijk te laag zit. Hij is 13 maar verstandelijk 6 of 7 en heeft een IQ van 55 (100 is normaal). Hij heeft dus ook hele vreemde gedragingen die soms echt het bloed onder je nagels vandaan halen. Nu vind hij het heel leuk dat hij een 'broertje' krijgt, alleen kan hij soms hele nare opmerkingen maken. En die moet ik dan juist even laten voor wat ze zijn, hij kan er eigenlijk ook niets aan doen! We gaan er maar het beste van maken vandaag, het is in ieder geval lekker weer!!
oh ja, zijn zoontje weet dus niet dat hij niet echt zijn zoontje is, dit is te moeilijk om hem uit te leggen. Iedereen in onze omgeving weet dit wel maar dit zal iets zijn wat wij hem nooit kunnen uitleggen, dus voor hem is mijn man gewoon zijn papa en dat zal altijd zo blijven. We hebben wel al besproken dat we onze eigen kinderen later wel eerlijk gaan vertellen hoe het zit, want die hebben we recht op de waarheid.
@dovemeisje: heerlijk he die huispakken. Zijn de enigste normale broeken die ik nog pas (en mijn pyamabroek) Mijn man ziet dus vaak in het weekend niks anders dan mijn huispak. @Heppie: klinkt ook helemaal niet als iets waar je geheimzinnig over moet doen. (?) Sterkte in ieder geval en probeer het idd een beetje van je af te zetten. Hier net een heerlijke dag in de dierentuin gehad. Was echt giga druk. Hondjes en ik liggen nu uitgeteld op de bank. Ondertussen is frummel super actief. Gisteren eindelijk genoeg lef verzameld en aangeboden dat vrienden van ons wel mochten voelen. (ik hou er dus niet van als mensen aan me zitten) Ging ze voelen..... baby slaapt. Grrr. NOg aan het porren geweest maar frummel liet zich niet meer voelen. (pas toen ik weer in bed lag)
@ heppie absoluut daar hoef je niet geheimzinnig over te doen en fijn dat je met je man even hebt kunnen praten. ik reageer ook fel dus het zal erbij horen @ Vaddie heerlijk zo'n eigenwijs kindje dat is die van ons ook tijdens alle uitvaartdiensten die ik inmiddels heb gehad Beeb super druk mijn collega vroeg mag ik even voelen zij is zo'n schat dus ik zei ja en ja hoor Beeb stil ze haalt haar hand weg en begint weer te spartelen. hihihihih. Ik hou mijn buik wel op een afstand of draai hem weg als er zomaar mensen aan willen komen ik ben nooit iemand geweest van lichamelijk contact (behalve met vriendlief en dochter natuurlijk) dus ik ben daar op getraind. xxx
Hey meiden, Hier ook een meid met (flink) overgewicht,ik zit nu net over een bmi van 40, dit is mijn 4e zwangerschap en ik ben alle zwangerschappen zo flink geweest, eigenlijk mijn hele leven al... ik heb ook veel te maken met opmerkingen vanuit het zh enz, mijn andere 3 zwangerschappen waren allemaal probleemloos, nu weet ik wel sinds vorige week dat ik zwangerschapsdiabetes heb. ik ben vorige week bij de diabetesverpleegkundige geweest en heb 1,5 uur gehoord hoe zwaar ik wel niet was enz, enz, ze heeft het zelfs voor elkaar gekregen dat ik wat onzeker ben geworden, gelukkig is dit niet de eerste anders was ik helemaal over de pis geweest denk ik.... ik had bij mijn 2e zwangerschap een groeiecho in het zh en de gyn zei dat hij hoopte dat ik geen keizersnee zou moeten ondergaan omdat ze anders ondrhand 2 tafels nodig zouden hebben???!!!:x maar gelukkig 3 goede bevallingen gehad!!!! ik zou het leuk vinden om mee te schrijven met jullie,er zijn zoveel herkenbare dingen!! groetjes suze
Hoi Suze, Welkom hier, gezellig dat je komt meekletsen! Wat een lullige opmerking van die twee tafels en wat een grote onzin! Een normale operatie tafel kan met gemak 200 kilo houden dus dat slaat echt nergens op! Knap dat je zo rustig gebleven bent en laat je niet onzeker maken! Gelukkig heb je het inderdaad al drie keer meegemaakt. Ik ben zwanger van ons eerste kindje en weeg momenteel 120 kg (ben met 110 begonnen). Voel me prima en de zwangerschap loopt voorspoedig (tot twee weken geleden even twee dagen in het zkh gelegen vanwege bloedverlies). Het enige wat ze in het zkh verteld hebben aan mij (verloskundigen) is dat als ik een keizersnede zou krijgen er een extra arts aan de tafel moet komen om mijn buik omhoog te houden (en ze zeiden er ook direct bij dat dit niet zeiden om vervelend te zijn maar dat dat echt zo is, vanwege de omvang van de buik). Nu is mijn buik niet eens zo heel dik vind ik dus ik snap niet zo goed wat ze daarmee bedoelde. Ik heb trouwens hier weer een nieuwe buikfoto, hij is niet zo heel duidelijk, zal even kijken of ik een duidelijkere kan maken! Deze was met 33+3 (ben nu 34 weken). Groetjes! Bekijk bijlage 192443
Tsjonge, Suze, wat een lompe opmerkingen heb jij te horen gekregen.... bah! Gelukkig is het niet je eerste en ben je niet al te onzeker Ik ben begonnen op ongeveer 100 kilo en er zitten er nu met 16 weken al ruim vier bij, dat lijkt me wat veel, maar ik doe geen hele rare dingen, dus het zal er wel bij horen. Lopen jullie allemaal bij een gynaecoloog? Ik gewoon bij de verloskundige, maar hoorde dat je vanaf een bmi van 40 (bij hen in ieder geval) officieel wordt doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ik mag zover ik weet ook gewoon thuis bevallen, alleen wel verplicht op de begane grond. Verder gelukkig over mijn gewicht nog niet veel commentaar gehad. Alleen suiker extra laten prikken (was prima) en dat later in de zwangerschap nog eens. En als je overgewicht hebt krijg je rond de dertigste week een extra groeiecho. Zie ik dan stiekem maar weer als een voordeeltje...
Welkom suze en veel mee klets plezier. Ik krijg een ks en bij mij hebben ze er nooit over begonnen met flauwe grappen mensen weten niet beter. Ik krijg hem nu ook weer omdat ons kindje flink aan de maat is en onze dochter in 2009 uiteindelijk met een spoed ks is gehaald omdat ze niet door mijn bekken paste. De ks verliep niet vlekkeloos (ander verhaal wil je het lezen kijk bij mijn gestarte onderwerpen) en nu heb ik vanaf het begin van deze zwangerschap gezegd nu weer een ks. xxxx
Ik loop bij de gyn vanaf het begin met een bmi van 37, zelf weer aangemeld zou ziezo al een medische indicatie hebben voor een zh bevalling en nu dat het ks wordt al helemaal. Extra suiker prikken en extra echo's nemen we gewoon voor lief alles voor de Beeb toch....
Hey dames, Alle nieuwe dames van harte welkom! Ik heb alles even snel snel doorgelezen, allereerst Suze, jeetje zeg, wat een lompe opmerking over die keizersnede. En ook van die diabetesverpleegkundige, dat ze er zo lang over heeft zitten "zeuren" over je overgewicht... Ik ben weer een beetje boven water... maar het houdt nog niet over hoor, pffff, loop nog steeds te snotteren en te hoesten, maar ga morgen toch maar proberen te werken... M'n schoonzusje zei al, dat als je tijdens je zwangerschap verkouden werd, je er de hele zwangerschap last van blijft houden, nou mag het toch niet hopen Van de week via Bonprix m'n eerste positiekleding ontvangen... een fijne positiespijkerbroek en een heel leuk tshirt Voor de rest gaat alles goed, geen last van extreme klachten... de moeheid lijkt ook wat minder te worden. Behalve dat ik wel veel last heb van een aambei die kapot springt... heeft iemand hier nog goede tips voor? Een hele fijne avond nog allemaal en tot snel weer!
@ alle meiden Morgen het gesprek knijp hem nu wel. maar ja hopelijk wordt het nu duidelijk wanneer we de ks krijgen en ons kindje geboren gaat worden ??? tenzij meneer of mevrouw eerder dan die datum komt.
Heel veel succes morgen meis. Wat als de kleine nu uit zichzelf besluit eerder te komen, wordt het dan wel een natuurlijke bevalling? (sorry, maar kon even nergens vinden waarom je een ks krijgt)
@heppiedepeppie, wat fijn dat de zwangerschap zo lekker loopt! was er nog een reden voor het bloedverlies? ik wilde over 2 weken nog even aan de gyn vragen wat een operatietafel nu werkelijk aankan, want dat wist ik dus niet,maar bedankt voor je antwoordt! mooie buik trouwens!! ik snap ook niet goed wat ze ermee bedoelen dat er een extra arts bij moet zijn ivm het omhoog houden van de buik?! @eva1984, ik ben nu bij 27 weken 6 kg aangekomen, maar bij de andere 3 was er al 25 bij.... nu let ik heel erg op en sinds vorige week zit ik dan op een dieet, dus ze verwachten dat er niets meer bij komt verder. ik zit nu gecombineert bij de gyn en vk, het is even afwachten of de suikers goed blijven bij het dieet, zo niet moet ik insuline gaan spuiten en dan kom ik geheel onder controle bij de gyn anders blijf ik bij de vk met af en toe een check bij de vk, ik moet ook in het zh bevallen, bij ons ligt de grens bij 120 kg en ik zit daar een paar kg boven. ik krijg ook 2 groei echo's, ook doordat de laatste 2 kidsboven de 8 pond waren. @dovemeisje, ik heb je verhaal even terug gelezen..jeehtje wat heftig zeg,was je dochter erg groot?? ik weet nu dat de operatietafel me kan houden, ik heb het nooit durven vragen tot hoeveel kg hij het kon houden dan..maar weet nu dat het ong 200 kg is ik zie dat de jongste van mij niet zoveel scheelt met jouw meisje, 2 maandjes! spannend morgen, dan komt het wel erg dichtbij he!! @djinti2011, ik ben ook al de hele zwangerschap aan het snoteren, niets aan! beterschap! leuke dingen hebben ze bij bonprix he! ik koop dr ook graag hihi hier morgen weer een dagje werken, de oudste is logeren,de jongste naar het kdv en de middelste gaat gezellig mee! we moeten toch wat in de vakantie he!
@Suze: welkom hier. En laat je niet onzeker maken. @Eva: hier idd ook vanwege hoge bmi doorgestuurd naar de gyn. Die van mij is net boven de 40 (40,3 om precies te zijn) Hier is start gewicht 107. Tot nu nog altijd -5 Moet woensdag weer naar het zkh en verwacht nu wel echt aan het aankomen te zijn. @Dovemeisje: sterkte vandaag. @Djinte: hier ook een beetje verkouden. Vooral nu het kouder wordt een hoop gesnotter.
Zo vandaag start de herfstvakantie hier in het zuiden van het land en aangezien ik op een BSO werk moet ik vandaag dus de hele dag werken. Voor het eerst sinds ik weet dat ik zwanger ben. Ik zie er best tegenop, want ik vind halve dagen soms al vermoeiend maar we wachten het even af. Verder mag ik aankomend weekend weer naar Disney!! ( is ook voor werk maar dan voor ander werk. Waarbij ik samen met mijn moeder een vrouw in een rolstoel begeleid ). Dus daar kijk ik enorm naar uit.
hoi meiden. @heppie: mooi buikkie @eva30: Jeetje wat een rot opmerking. En welkom @dovemeisje: Succes vandaag het zal allemaal wel goed komen toch? @Annebel: Ik ben jaloers ik wil ook wel. Alleen mag je toch nergens in als je zwanger bent dat is dan wel weer jammer. @hier: Me schoonvader heeft zijn excusses aangeboden ik weet alleen niet zo goed wat ik er van moet denken. Zaterdag gaan we er heen. Ik kijk nu al uit naar zondag we gaan naar miss Saigon. Ik ben helemaal blij met me verjaardags kadotje.
Heej dames... Wat gebeurt er toch lekker veel als je een paar dagen niet kijkt... Ik mag zo weer langs de arts krijg nog een echo...van het weekend wat ligt bloedverlies dus voor de zekerheid even heen...best eng... En Suze wat heb jij een rot opmerking te horen gehad zeg... Echt kut... Ik heb daarentegen vorige week zo'n fijn gesprek gehad met de gyn...Ze vroeg hoeveel ik woog maar tja dat weet ik niet ben een voormalig boulimia patient en de dietist wil me dit niet vertellen uit zefbescherming... Ben gigantisch aangekomen doordat ik een gezwel in mijn lever heb en dus geen vet afbreek maar opsla...erg handig... De gyn was zo lief ze zei we wegen je gewoon niet dat doet je dietist lekker en verder komt het helemaal goed...zo opgelucht nadat de ha zo'n rot gevoel aan me gegeven had... Nou ik ga zo maar is heen... @dovemeisje succes en hopen op duidelijk heid...doei doei