Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    @suze30: Welkom bij onze topic en idd een vreemde opmerking maar wat betreft buik omhoog houden is dat misschien je buik een beetje naar je toe omhoog houden dat ze er tussen kunnen voor een ks, ik heb namelijk door mijn overgewicht een onderbuikje die hangt en nu door beebje in me buik dat onderbuikje meer laat hangen, ik denk dat ze zoiets bedoelen, wat betreft operatietafel ik vind ik dat die dingen wel meer als 200 moeten kunnen houden al is et maar voor de zekerheid, als ik zulke verhalen lees krijg ik gewoon kriebels want hier in roosendaal waar ik loop bij de gyn doen ze wel 'normaal' maar je merkt wel door hun dat je dik bent heb nooit last gehad van me overgewicht maar nu ik zwanger ben en er zo n nadruk op word gelegd wel (door hun dus)
    Bij mij ligt uk in stuit dus ik hoop zo dat hij veranderd van positie want een ks lijkt me gewoon niks helemaal neit na zulke verhalen te lezen en te bedenken dat ik misschien ook zulke opmerkingen zal krijgen maar goed dan hebben ze zo n foute aan me want ik schiet echt geheid dan uit me slof tegen ze.

@Annabel: veel plezier geniet ervan!!

@heppie: Mooi buikjeee!!

@dovemeisje: Succes vandaag

Hier gaat op zich wel goed, enorme maagzuur aanvallen af en toe brrr, kleintje is lekker beweeglijk behalve als papa gaat voelen hahahaha:D:D:D:D

2. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    @noensje ik heb 2 keer een spoedks gehad en ook ik heb overgewicht. je moet je niet al te bang laten maken. ik ben in mst enschede bevallen en daar waren de artsen heel erg lief en werd ik behandeld als iedere andere vrouw die zwanger was dik of dun. natuurlijk wel de extra groeiecho's en de suikertesten gehad.
    @heppie je hebt een mooi bescheiden buikje als ik hem vergelijk met die van mij aan het einde.

3. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    @aapje79:

Oke dan, maar toch ergens blijft dat gevoel van pff, sowieso sta ik altijd heel open en positief tegenover andere hun meningen opmerkingen etc maar ik maak me ineens zoveel zorgen over gekste dingen nu ik zwanger ben en dan nog het idee van pfff hij ligt al de hele zwangerschap in stuit behalve de vorige controle toen was ik zo blij en lag hij met hoofdje naar beneden en vorige week weer hoofd rechts kont links en voeten onderin haha tis er 1 maar de gyn zei je heb tot week 36 dat hij draait enzo.:cool:

4. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    @noensje ze kunnen inderdaad nog tot 36 weken draaien.mijn dochter heeft heel lang dwars gelegen tot een week of 33 en is toen ook nog zelf goed gaan liggen. dus er is nog een kans dat jou kindje nog gaat draaien. ik snap wel dat je je zorgen maakt, zeker als het je eerste kindje is dan is alles nieuw.
    als je iets wil weten laat het me maar weten.

5. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Noensje: hopelijk draait de kleine nog! En laat je idd niet bang maken hoor.

Moet echt zeggen dat ik hier zowel bij de vk waar ik eerst was als nu bij het ziekenhuis dat ze nooit vreemde/ stomme/ vervelende opmerkingen hebben gemaakt. Ze hebben verteld wat de extra risico's zouden kunnen zijn maar en natuurlijk extra groei echo + glucosetest (.a.s. woensdag)

6. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Ik heb altijd zoiets van we zien het wel maar me schoonmoeder zegt dan nog ff ja ik weet zeker dat et een ks word lekker posi denk ik dan en lekker steunend maarja we zien het wel, ik krijg iid ook extra suiker controles en groei, vorige week schatten ze hem op bijna 1500 gram bij bijna 30 weken, nu heb ik weer een ontbijttest formulier meegekregen en ga ik dat vd week weer ff doen :D voor de rest zijn ze altijd wel positief over me uitslagen van bloedtesten en bloeddruk dus dat stelt me altijd wel gerust:)

7. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ alle meiden wat kunnen jullie lekker kletsen als je even niet kijkt.

Wij zijn terug uit het zh en ja hoor we hebben een datum aftellen kan beginnen ik zet de datum niet op het forum aangezien mijn live dinnetje ook op dit forum zit wel bij een ander topic zit. Zou jammer zijn als zij het al wist. Wil je het weten dat mag ik stuur je pb verder enkel mijn ouders en schoonouders. Vind het een opluchting om het nu te weten en als het mee zit word ik door mijn eigen gyn geholpen en zij heeft ook onze dochter ter wereld gebracht.

Mocht ik nu eerder moeten bevallen door dat de kleine zich al aandient dan krijg ik gewoon ook een ks. Mijn dochter woog 3855Kg maar na 2 uur persen en 6 vacuüm cupjes in verschillende maten kwam ze er nog niet uit en daalde de hartslag waardoor het foetale nood werd en dus een spoed ks.

Nu zelf gekozen voor een ks en dus ook de juiste ruggenprik.

xxx

8. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hey meiden.

Zo net ff lekker in de stad geweest. Helaas hou ik het tegenwoordig niet langer vol dan 20min. Moest een nieuwe droger kopen omdat de andere het begeven had nou gelukkig na de 2de winkel al geslaagd. Toen nog even naar de H&M geweest omg wat hebben ze weer te leuke dingen voor onze prinses. Ik vroeg me af of jullie skipakjes hadden voor de baby want ze hadden daar best leuke. Lijkt me best prettig als ze in de draagzak gaat met honden uitlaten. Misschien toch maar halen wat vinden jullie?

@heppie: jij zocht toch een kerst mutsje voor je kleine? ze hadden complete kerstmannen pakjes met mutsje in maatje 50. Echt super lief!!!

nou tot tikkers
    liefs jessica

9. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @jessica: bij de h&m? Ga ik morgen even kijken!!!

Ik ga morgen met mijn moeder naar de gyn voor weer een controle. Ze is morgen jarig en is vanmiddag hier gekomen (ze woont 100 km van ons af helaas). Dus gaan we morgen samen en gaat ze woensdag weer naar huis.
    Ben benieuwd hoe het met onze spruit gaat, dit is de eerste keer weer dat we een controle krijgen na de bloedingen.

Vandaag nog even wat beddengoed bijgekocht.
    Even een vraagje aan jullie: we willen de kleine de eerste weken 's nachts op de slaapkamer leggen in de kinderwagen. Nu heb ik vandaag gewoon wiegspullen gekocht voor de kinderwagen alleen zijn die nog veel te groot. Hebben jullie nog tips over hoe ik de kinderwagen het beste kan opmaken voor de nachten??

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @dovermeisje: fijn dat je nu een datum weet. Zal wel een last van je afvallen.

@Heppie: geen verstand van. En ook nog niet echt mee bezig.

Hier: weer gezeik op mijn werk. Ben het zo beu. Iedere week is er wel wat. Bij de controle maar weer vragen of de gyn wat kan betekenen

11. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ heppie ik dek de kinderwagenbak gewoon strak op alles wat over is valt er onder en probeer ik zo recht mogelijk te krijgen. De beeb slaapt bij ons gewoon in zijn /haar eigen wiegje anders slaapt deze mama niet.

@ vaddie wat vervelend dat gezeur op je werk.... wie weet wat de gyn voor je kan betekenen.

xxx

12. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Zo vandaag dag twee van de herfstvakantie, maar ik sta niet meer op mijn eigen groep. Ik sta de komende twee dagen op een babygroep kan ik vast oefenen haha. Maar het is wel vermoeiend hoor als je zo gewend bent om maar halve dagen te werken. Ik ben blij dat ik morgen even een dagje vrij ben, even bijtanken.

@dovemeisje wat fijn dat je nu eindelijk weet wanneer je je meisje vast kan houden.

13. eva1984

eva1984 Lid

3 sep 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat anders dan wanneer je niet zwanger bent he annabel? Tenminste, ik vind anders-dan-anders dingen gewoon bijna vermoeiend nu. Hoewel het wel beter wordt voor mijn gevoel. Mag ook wel na 16 week moe zijn!

Gisteravond bij de verloskundige geweest. Ons bed kan je maar van één kant bij, dat is niet handig voor de bevalling. Een bed in de huiskamer kan, maar volgens de verloskundige kan ik ook wel op de tafel bevallen. Haha! Best een goed idee, en niet (met een beetje pech) een maand een bed in de woonkamer :) Ik houd wel van creatieve oplossingen!

14. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ annabel wij weten nog niet of wij een jongen of meisje verwachten dat is een verrassing totdat het geboren is.

xxx

15. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Eva: wil je niet teleurstellen maar hier al 25 weken moe. En heb de hoop opgegeven dat ik mijn energie nog terug krijgen...
    Hopelijk heb jij idd je energie weer snel terug.

Hier echt beroerd geslapen. Nu dus een beetje aan het rondhangen op mijn werk.

16. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hoi dames

@heppie: bij de H&M ja

@annabel": sterkte vandaag en lekker uitslapen morgen

@eva: op de tafel bevallen is weer eens wat anders :p

@vaddie: sterkte meis ik hoop dat je je snel wat beter voelt

@hier: De droger komt morgen pas want ze zouden hem leveren rond de tijd dat ik naar de vk moet dus dat zou niet werken. Balen want nu staat de vriezer in de huiskamer onhandig te wezen. De katten vinden het overig wel leuk. Vandaag dus naar de vk en een groei/ligginsecho ben benieuwd vanacht voelde ik mw nog met dr hoofdje naar boven. Zo lief als ik last van harde buiken heb en ik wrijf over mijn buik dan doet ze haar hoofdje in me hand duwen. Ik kan nu echt niet meer wachten tot de bevalling het lijkt me nog zo'n eeuwigheid. Nou ja morgen eerst maar de rolgordijnen meneer de huid vol schelden arme kind heeft nog niet eens een gordijntje

17. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ jessi Succes bij de vk ben benieuwd hoe jullie prinses ligt en natuurlijk groeit.

18. tukker82

tukker82 Lid

26 aug 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames...
    Ik heb al jullie verhalen gelezen...met veel herkenning...
    Ook ik heb enorm overgewicht en zwanger van onze eerste.
    Gelukkig heb ik nog geen nare opmerkingen of wat dan ook gekregen van de vk of gyn.
    Ben nu 17 of 18 weken zwanger (ga zelf van 18 uit), ik weet het aantal weken niet exact omdat de vk het bij de eerste echo niet goed kon meten, dit omdat de beeb vreselijk beweeglijk was :). Hij gaf ook aan omdat ik toch naar de gyn moest dat ze het daar wel zouden bekijken, maar nu zat er tussen de afspraak van de vk en gyn 5 weken tussen. De gyn dacht dat ik een week verder was dan dat de vk bij de eerste echo gemeten had maar de uitgetelde datum mocht ze niet veranderen..dus nu staat er op papier 28 maart maar de gyn dacht zelf dat het 21 maart is...is wel vervelend want wanneer moet je dan verlof opnemen en hoe gaat het dan als je over tijd loopt...allemaal gedachtes...volgende week maar vragen dan ook de 20 weken echo spannend!
    Verder alles tot nu toe prima, bloed goed, bloeddruk ook nog geen suikertest gehad en gyn heeft het daar ook niet over gehad.
    Zijn ook al druk met de kinderkamer...wel fijn willen onze eigen slaapkamer ook nog aanpakken en nu hebben we de energie ervoor..
    Heb ook al mooie buikjes voorbij zien komen zeg...wil ik ook wel graag..heb ook een 2 delige buik :)
    Maar ach geduld en dan komt het wel...
    groetjes Maaike

19. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    @ tukker82 welkom

Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest alles was goed op mijn bloeddruk na.
    Die was te hoog het gevolg was dat ik direct naar het zkh kon vertrekken. Daar urine en bloed nagekeken dat was goed. Weer aan de ctg scan gelegen en een echo gehad ook dat was goed. Nu moet ik vrijdag terug komen en als dan de bloeddruk niet gezakt is krijg ik medicijnen.

20. ikke1979

ikke1979 Lid

12 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ tukker....leuk dat je er ook bij bent...iemand uit mijn buurt...gezellig...
    Hier verder alles goed...lekker een hang dag vandaag...ons zoontje is ziek en spuugt de hele dag door...slaapt nu eindelijk..dus kon ik weer bij lezen...blijft hier gezellig...
    Verder ga ik morgen is even rommelen in alle babyspullen van onze zoon....ook wel weer erg leuk om tussen te neuzen...en ach lekker genieten van het niksen...

@ Jessi...is alles goed gegaan bij vk...enne de gordijnen nog gelukt...

@ annabel...succes vandaag en morgen lekker in relax stand...werk je bij een groot kdv...

@ Beertje...spannend hoor...duim voor je dat vrijdag ook alles goed is...maar voordeel bij nadeel je hebt je wondertje nog een keer op de echo bewondert...

Nou voor de rest geniet ze allemaal....doei doeixx

Deel Deze Pagina