@ Vaddie hoe is het gegaan meis vandaag... @ Tukker welkom en veel mee klets plezier. Maar het belangrijkste gefeliciteerd.Het lijkt mij inderdaad lastig voor wanneer je nu verlof krijgt. @ Beertje4 ik hoop dat het vrijdag beterder is met je bloeddruk en dat je geen medicijnen hoeft. @ eva Dat is wel een hele creatieve oplossing op tafel bevallen enkel onze tafel ligt niet zo lekker als mijn bedje. hahahahaha. @ Hier vandaag uiteindelijk aangemeld bij de vk dat moest ik nog steeds doen omdat zij bij mij in mijn kraambed de controles komen doen en niet de gyn. Kan ik weer wat van mijn lijstje af schrappen. Vandaag is mijn vriendin met haar dochtertje langs geweest die scheelt 2 weken met mijn dochter erg leuk hoor enkel heeft die van mij daarna geen oog meer dicht gedaan omdat ze boos was. Mijn vriendin haar dochter had een pop en die van mij kijkt daar nooit naar om is niet leuk zegt ze dan, maar nu was het popje voor popje na heerlijk zo'n peuter puber... Van de week toch maar zo'n klein popje proberen te kopen ergens. xxx
@Tukker: welkom hier. Hoe het zit met overtijd e.d.: google er even op. Je blijft namelijk altijd 10 of 12 weken na de bevalling houden. Dus als je overtijd bent schuift je eerste werkdag gewoon op. Beval je eerder dan heeft dat geen gevolgen. (totaal blijft 16 weken)
@dovemeisje: geen gezeur vandaag. Maar ben wel helemaal gesloopt en nu met harde buiken op de bank. Schijnbaar heb ik me dat gezeur over dat ik mijn werk niet goed doe (ondanks dat er afspraken over zijn) toch aangetrokken. Vandaag best veel gedaan en heb daar nu al spijt van.
Hey meiden, Weer lekker veel getypt hier vandaag! @maaike: welkom hier!! Leuk dat je komt meekletsen! Hier vandaag naar de gyn geweest in het ziekenhuis met mijn moeder. Zij is straks ook bij de bevalling (als alles goed gaat en ze het kan halen!) en vandaag is ze ook nog jarig! De gyn was vandaag zelfs complimenteus tegen mij! Ik ben de afgelopen 8 weken slechts 1,5 kilo aangekomen en dat vond hij heel netjes! Ook zei hij nu ineens dat hij het met de echo prima kon zien en dat mijn 'vet' niet op mijn buik zat maar meer aan de zijkant. Verder was mijn bloeddruk ook goed. De bloeding is waarschijnlijk een randbloeding van de placenta geweest, geen idee wat dat is, maar de gyn zei dat dit wel vaker voorkwam. Vandaag heb ik na het zkh bezoek nog even geshopt met mijn mams. Nieuwe laarsjes gekocht bij miss etam (wist niet eens dat ze schoenen hadden!) voor mijn 15 euro. En het laatste beddengoed. Ook een nieuwe wasmand, emmer en droogrek gekocht. Als het goed is zijn we nu helemaal klaar met kopen voor de baby. Maar er zal altijd weer wel wat nieuws komen hahaha. Alleen nog even kijken voor een stoel van de week, dat is toch wel fijn voor het voeden denk ik! Zometeen lekker uit eten naar een wokrestaurant in Arnhem, daar kun je altijd super lekker eten!!
@ Eva op tafel...die is creatief, moet hij wel lang genoeg zijn @ tukker welkom @ Beertje: ik hoop dat hij een beetje zakt! Ik heb vandaag de intake bij de VK gehad en... is mij 100% meegevallen. Ontzettend leuke meid die de intake deed. Geen gezeur over mijn gewicht. Ik wordt ook niet meer gewogen na vandaag, pas de 36e week weer. Wel extra controle echo's en suikertest ivm mijn overgewicht als ik verder ben. Maar niks om mij zorgen over te maken zei ze. Bloeddruk was perfect 125/75 We zijn met een heel positief gevoel en een super leuke goodiebag van zwitsal en een eerste knuffeltje en mutsje naar huis gegaan
hoi meiden zo jullie zijn bezig geweest. Ik antwoord morgen wel ff heb nu me hoofd nog vol van vanmiddag. Wat een kut afspraken. De echo was heel leuk ze lag nog steeds in stuit (wat een verrassing.) Toen naar de diabetes verpleegkundige ook die was tevreden. Tot dan toe verliep het allemaal heel soepeltjes. Tot ik bij de vk kwam ze vroeg me hoe het met me ging en toen barste ik nog net niet in tranen uit. Ik ben moe slaap bijna niet nog maar 2 uurtjes per nacht en overdag kan ik ook niet slapen. Ik heb last van me bekken en de fysio denkt aan een bekkenband. De ruzie met me schoonvader. En daardoor zoveel harde buiken en voorweeen dat het constant een blok beton is. Ze bleef heel kalm en dacht na toen zei ze ik dacht zoiets al te zien aan je. Ze heeft me nu een slaappil gegeven want ze zegt dat ik oververmoeid ben. Ik moet verplicht 1 uur rusten s'middags. Toen ging ze voelen en ik vertelde dat de kleine nog steeds in stuit ligt. Dus daar zei ze over ik voel het we moeten het daar zo maar over hebben. Ik zit helemaal in de stress want ze willen een draai poging doen en ik moet volgende week terug om het te bespreken. En zoals gewoonlijk kan Arne weer eens niet mee ivm zakenbesprekingen dan. Toen vroeg ze voel je de baby nog vaak ik vroeg wat is normaal toen zei ze 6-8x per dag en ik haal 4x en soms helemaal niet. Toen werd ik gelijk aan de ctg gelegd en begon ze spontaan te wiebelen want ze heeft een hekel aan de ctg. Dus ik voelde me zwaar voorschut. Ik ben er helemaal klaar mee. Ik wil niet meer!!!!!!!!!!!!!! Ik kan op dit moment alleen maar janken. Zo wel ff lekker zwemmen misschien voel ik dan wat beter. Sorry als het misschien niet duidelijk is en zo lang maar moest het ff kwijt. (klaag zucht steun) nou tot tikkers XXX Jessica
@jessica wat vervelend dat je zo'n baaldag hebt gehad! Ik werk niet op een heel groot dagverblijf maar het is wel een grote organisatie. Het was vandaag erg druk we stonden ook met twee invalkrachten op de groep dus we hebben ons best gedaan en meer konden we niet doen. Maar vanaf kwart voor 5 begonnen ze met z'n vieren te huilen en stonden we op een gegeven moment echt met onze handen in ons haar. Dus ik ben echt supermoe nu en ga lekker relaxen.
@Jessi: snap het helemaal hoor dat je hebt het gehad. Zie je tegen de draaipoging op? Probeer je er echt niet te druk over te maken. Veel baby's die in een stuit liggen kunnen gewoon normaal geboren worden. Hopelijk slaap je goed op die pil en ben je straks weer een beetje uitgeruster. Kan je man er geen vrij voor nemen? Hij snapt toch ook wel hoe belangrijk dit voor jou is. (oke het is een man, waarschijnlijk ziet hij niet eens hoe je je voelt?) Sterkte.
@ Jessi Tjeetje meid zo te horen zit je er echt helemaal doorheen. Kan je man die afspraken echt niet verzetten het gaat hem toch ook aan of het stuit bevalling wordt of niet. En meid bij ons mag je altijd klagen. sterkte meid @ kattekit fijn dat de afspraak mee viel.
@JEssi veel sterkte wijffie!!, tis wat en dan nog een stuitje die van mij ook, ben bijna 31 weken maak me al lichtelijk zorgen ondanks alle verhalen dat et wel goed komt, ga jij maar uitrusten en slapen op die pil je zal het nodig hebben meid (je nachtrust) @Tukker: welkom bij ons topic en veel klets plezier @heppie: Gefeliciteerd met je moeder en je heb een fijne dag gehad goed zo! ik word niet gewogen hoor bij de gyn amar houd eht zelf bij in de 13 weken dat ik et nu weet ben ik er wel nog net geen 5 aangekomen maar ik moet eerlijk bekennen: IM ADDICTED TO CHOCOLATE! niet normaal Voor de rest alles goed hier, lekker bij de pedicure geweest en ik kan niet wachten tot het eindresultaat van beebs kamertje hier een voorproefje weer, bene r zo trots op
hey meiden, ik heb 2 dagen geen laptop gehad en mijn vriend is net pas klaar met tekenen op de pc dus ik kom morgen weer bijlezen en reageren!! groetjes
Hey Noensje, Mooi die kamer!! Die van ons lijkt er wel een klein beetje op!! We zijn nu helemaal klaar, alleen nog op zoek naar een stoel. Geen schommel, want dat past niet, maar een stoel wel met leuning. Misschien dat we bij Ikea maar eens gaan kijken want daar zijn ze niet zo heel duur volgens mij. Ik ben nu precies 9 kilo aangekomen van mijn eerste bezoek aan het ziekenhuis tot en met gisteren, dat valt wel mee toch? In de zomervakantie (tussen juni en aug. ben ik 4 kilo aangekomen, toen ging het hard) maar gisteren was ik maar weer 200 gram aangekomen in 3 weken tijd, dus de gyn was tevreden! En ik ook!!
@ Noesje wat een mooi kamertje. Hier gaat het goed net boodschappen gedaan en nu weer even met de beentjes omhoog vriend en schoonvader zijn boven aan het klussen. Hopelijk komt er schot in en houdt hij zich aan de planning dat ik zaterdag de babykamer kan afmaken. Mijn moeder komt ws vrijdag en dan gaat ze mijn huis schoonmaken en ze blijft dan slapen en zaterdag komt ook mijn vader onze kamer behangen jippie eindelijk weer slapen op onze eigen kamer. Wij slapen nu op zolder maar omdat ik 's nachts nog wel eens moet plassen en dan naar de 1ste etage moet en zodra ik sta die kleine nog meer op mijn blaas komt te liggen plas ik bijna in mijn broek op de trap. xxx
Hier bij de gyn geweest. Glucosetest was niet goed. Moet de mallemolen in. Ben nu flink over de zeik en heb het helemaal gehad
Hey Vaddie dat is kl#te zeg!! meot je gaan prikken of krijg je een dieet? of weet je dat nog niet, iig sterkte @heppie en dovemeisje: thnx ben er trots op , word nog mooier denk haha
@ vaddie hey wat jammer dat je suiker niet goed was had je zulke slechte waardes dan ? Moet je nu een dieet of medicatie ?
@noesje, dank je wel, de kleine heeft nog tijd om te draaien he,hopelijk doet ie dat ook.ik herken het wel dat je tijdens je zwangerschap jezelf meer zorgen maakt overal om! wat een mooie babykmer, die kleurenbombinatie,helemaal geweldig! @aapje, altijd fijn om positieve verhalen te horen over een ks! ik ben 3x natuurlijk bevallen,maar de gyn heeft me bij voorbaat dus al bang gemaakt.. @dovemeisje, wat fijn dat je de datum hebt voor de ks! @vaddie, wat vervelend dat je zoveel gezeik hebt op het werk...oh ik lees nu ook van de glucosetest...balen zeg! weet je al wat ze nu wilen gaan doen dan? bij mij kwammen ze er 3 weken geleden achter en toen voelde ik me ook zo zwaar klote! ik heb nu een dieet en dat werkt nu goed als dat zo blijft dan is dat goed anders wordt het toch spuiten,maar daar gaan we nog maar niet vanuit! succes meid! @annabel, zal best zwaar zijn werken op een kdv als je zwanger bent of valt het mee? oh ik lees het al haha @eva, hier ook nog niet van de vermoeidheid af geweest...verwacht ook niet dat,dat nog gaat komen, heb ik overgens bij de andere 3 geen last van gehad, dus er is hoop @tukker, welkom en gefeliciteerd! @beertje, oh dat is ook even schrikken, hopelijk is de bloeddruk vrijdag weer gezakt. @heppedepeppie, nog gefeliciteerd met je moeder, fijn dat alles goed was bij de gyn! @kattekit, fijn dat de intake zo prettig is verlopen! @jessi, he meid, wat vervelend dat je zo moe bent en je het huilen nader staat dan het lachen...heb je met de slaappil nu wel wat bij kunnen slapen? hier alles goed verder, ik heb alleen 2 zieke kinderen, wel sneu zo in de vakantie! maar het schijnt heel erg te heersen, hopelijk sla ik zelf over!