Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Djintie: hier ook een meegroeibh behaald bij de hema en een tussenstukje bij de livera. (normaal 95B) Ze rekken idd nogal uit dus heb nu het tussenstukje niet eens meer nodig.

Suiker was na het eten helemaal goed. Dus helemaal blij.

2. eva1984

eva1984 Lid

3 sep 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed dat je suiker goed was Vaddie!

Hebben jullie ook zo'n last van conditieverlies?
    Ik bewoog altijd wel veel, maar de eerste 15/16 weken van de zwangerschap kwam ik echt nergens toe... te moe en lamlendig. Ik merk echter wel dat dit effect heeft, mijn conditie is vreselijk en dat voelt niet lekker..

Wanneer beginnen jullie met zwangerschapsgym/fitness oid? Ik ga straks even baantjes trekken (maandag is mijn vrije dag meestal) maar ik moet nodig wat meer doen, anders ben ik stram en stijf tegen de tijd dat dat kind er uit moet!

3. Hiephoi

Hiephoi Lid

15 mrt 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi,
    Ben weer terug van een weekje vakantie, was heerlijk! Ik ga weer proberen bij te blijven hier. Heb nog niet alles bijgelezen, want er is een hoop geschreven zeg! Leuk :)

Welkom Annet en succes met zwanger worden!

Over onderbroeken: ik draag nog steeds mn 'gewone' ondergoed, maar dan inderdaad onder mn buik. Het is niet fijn meer om ze wat meer omhoog te doen, want dat knelt dan zo... Bh's heb ik ook nog steeds aan, wel van het middelste haakje naar het laatste haakje, want het begon daar ook wat te knellen.
    Gisteren trouwens voedingsbh's gevonden! Woehoe! Bij de prenatal. (Wel gek, want eerder in een andere Prenatal vestiging kon ik niks vinden). Normaal heb ik 95E, wat een rotmaat om dan wat te vinden zeg :s Heb nu een bh in 90F en 90G gekocht. De omvang kan ik altijd nog 'regelen' met tussenstukjes zeg maar. En maar hopen dat ze niet nog groter worden, het is alemaal al groot genoeg ;)

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    waar kun je die tussenstukjes kopen? Ik heb ze online wel gezien maar ik heb bh's met 2 sluitinkjes maar ook met 3. En niet iedere bh is even breed zeg maar....ik heb via marktplaats trouwens 2 voedings bh's van iemand overgenomen en hier op dit forum ook 2. Ze zijn nog hartstikke goed en scheelt dus heel veel geld!!

Heb mijn ziekenhuis tas helemaal ingepakt nu, alleen de laatste dingetjes kunnen we pas inpakken als het zover is (mijn mobiel en lader, de paspoorten, enz). Vind het wel een gek idee dat onze hummel eigenlijk over 2 weekjes of zo al kan komen....daar ga ik maar niet vanuit, maar ik vind het wel een vreemde gewaarwording!

Manlief is super verkouden, hoest de longen uit zijn lijf, dus zo maar even een middeltje halen in de winkel. Hij durft me nu geen kus meer te geven! Ook is hij heel voorzichtig sinds de bloedingen. Vind ik heel lief van hem hoor alleen gebeurt er in bed nu dus helemaal niets meer. Ik had daar veel moeite mee in het begin omdat ik dacht dat hij me niet meer aantrekkelijk vond met mijn buik enz. Maar we hebben een goed gesprek gehad en hij is gewoon bang dat er dan weer iets gebeurt, dus hebben we maar besloten te wachten tot onze hummel geboren is! Dan maar knuffelen enz!

5. eva1984

eva1984 Lid

3 sep 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan ze in ieder geval bij de Livera kopen, sowieso die met twee haakjes. Ik dácht die met drie ook, maar daar kan ik me ook best in vergissen. Ik denk dat je ze eigenlijk bij elke lingeriewinkel wel kan halen.

6. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Ja de bh verlengers zijn ook bij Hunkemoller te krijgen.

Ik heb zelf een grote maat bh 90hh en heb nu via de website ik ben mama .nl 2 voedings bh's gekocht in maat 90 k omdat mijn borsten weer flink gegroeid waren balen. De Bh's zitten echt super ik draag ze al om alvast in te dragen aangezien het niet te lang meer gaat duren bij ons.

Ik draag 's nachts niets en dat bevalt prima enkel als het warm is droeg ik een hemdje zodat alles niet zo plakte. Je zou ook een elastisch topje kunnen dragen vaak zijn bh's niet goed om in te slapen ivm het afknellen.

@ Heppie bij ons gebeurd er ook al lang niets meer heel frusterend soms maar vriendlief is bang dat ik of de kleine er ongemak van heb dus knuffelen nemen we genoegen mee. voorlopig dan ;)

Fietsen gaat echt niet meer lukken wat een inspanning is dat zeg met een kind van 15 kg achterop maar ik had geen auto vandaag en aangezien de lekkerste bakker bij ons niet op loop afstand zit toch maar even gefietst, want ik had geen brood meer in huis.

7. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @dovemeisje: heb jij geen pijn dan bij het zitten op je zadel? Ik heb vorige week een stukje gefietst maar dat vond ik echt heel ongemakkelijk....niet dat ik het gevoel had dat ik op het hoofdje zat of zo, want onze kleine is nog niet ingedaald, maar ik vond het wel vrij pijnlijk/ zeurend gevoel....
    Gelukkig hebben we hier een winkelcentrumpje op 10 minuten lopen!

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Conditieverlies: hier ook last van. Maar komt ook omdat ik gestopt ben met sporten. (omdat ik er echt geen energie voor heb)
    Fietsen doe ik nu juist best veel. Lopen kost enorm veel energie dus veel dingen die ik voorheen lopend deed doe ik nu op de fiets. Op die manier blijf ik nog een beetje in beweging.

9. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ Heppie inderdaad dat voel ik ook goed en heb het idee dat die kleine elke keer klem zit tussen mijn bekken en mijn ribben echt niet tof. Maar ja gelukkig nog maar even.
    Mag enkel tot 6 weken na ks niet auto rijden (zelf dan) fietsen en tillen, maar eens bedenken hoe ik dat allemaal moet gaan doen om onze dochter op de peuter speel zaal te krijgen wat wederom niet echt op loopafstand zit.

xxx

10. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

hier ook conditieverlies, de fiets vind ik helemaal niets, vooral omdat ik dan zo'n wee gevoel krijg van onderen..;) maar lopen doe ik dan weer wel veel, de kids moeten ook heen en weer naar school en de kinderboerderij is hier ook niet zo heel ver vandaan, dus zo kom je wel aan je dagelijkse beweging;)

@de meiden die ok te maken hebben met diabetes, vallen jullie ook zo af met het dieet? ik val af als een tierelier, ben nu in 2 weken 3,5 kg kwijt. volgens de gyn maakt het niet zoveel uit omdat ik nu we alleen maar gezond eet,maar ik ben benieuwd of meer daar 'last' van heben.

@annet, welkom en succes met zwanger worden!!

11. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    @Vaddie: wat fijn dat je suiker goed was. Hoe is het vandaag met je suiker gegaan?

@Eva1984: conditieverlies… conditie had ik al niet echt, deed ook niet aan sport, en eigenlijk had ik na de zomervakantie willen beginnen met fitnessen. Maar omdat ik verder nooit gesport heb, en opeens erg onverwacht (wel ontzettend gewenst!) zwanger bleek, raadde m’n vk het af.

Wat betreft het beginnen met zwangerschapsgym… volgens mij moet je je hier met 16-18 weken aanmelden wat ik heb begrepen… zal het van de week eens opzoeken.

@Hiephoi: heb je een fijne vakantie gehad, waar ben je geweest als ik vragen mag?

@Heppiedepeppie: Dus je bent er nu helemaal klaar voor, voor de komst van de kleine? Lijkt me inderdaad ook wel een vreemd idee dat het hummeltje over een week of 2 al kan komen. Ik heb het in het begin van de zwangerschap ook niet kunnen beseffen dat ik zwanger was, ik durfde ook geen spulletjes te kopen, gewoon bang dat dat “de goden verzoeken” was. Maar nu heb ik me er gewoon bij neergelegd en ben ik zo rustig aan het één en ander aan het kopen.

Ik heb een vrij zware dag gehad, waarom weet ik niet, misschien de naweeën van het drukke weekend? Thuis uit het werk een half uurtje liggen slapen tot vriendlief het eten klaar had. Een kwartiertje zitten eten, en werkelijk, ik kon m’n ogen niet open houden tijdens het eten. Daarna dus meteen weer op de bank gaan liggen (rond 18.15 tot 20.30) en heb er nu nog steeds moeite mee, ben kapot… En dat terwijl ik juist afgelopen week dacht dat het wel weer meeviel met de moeheid… Vinden jullie dat ook zo frustrerend, die moeheid, en kunnen jullie jezelf er ook zo moeilijk aan toegeven?

Fijne avond allemaal!

12. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @Djinti: ik herken dat heeeeel erg van het begin van mijn zwangerschap. Tot 15 weken kon je mij 's avonds echt bij elkaar vegen! Zo moe was ik. Daarna ging het beter en nu merk ik dat het weer zwaarder wordt.... hoort er dus wel echt bij!!

13. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Suze: ben pas 5 dagen aan de gang dus nog geen idee.

Suiker: ging vandaag niet echt lekker. Naar het strand geweest dus ook niet echt een gewone dag. Dingen gingen niet zoals gepland dus er zal veel tijd tussen de divere eet momenten.

14. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ooops dat had ik niet gezien, dat jullie allemaal al zwanger waren! Had jullie via de zoek balk gevonden! Geeft niks als ik ook zwanger ben kom ik hier gezellig mee kletsen! Ben nu meer opzoek naar meiden die ook zwanger willen worden ;)! Tot gauw !

15. eva1984

eva1984 Lid

3 sep 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    @djinti en Heppie, Bij mij was het keerpunt inderdaad ook na 15 weken. Daarvoor kon ik altijd wel slapen, gewoon geen extra energie om dingen te doen buiten werken, slapen en eten. Nu wordt het gelukkig beter. Dus er is nog hoop Djinti, haha!

@Vaddie, lijkt me lastig om alles qua eten ineens zo in de gaten te houden. Ik heb een collega met diabetes, 't is niet niks. Ben benieuwd of ik er later in de zwangerschap ook nog mee te maken krijg..

16. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    @ Suze ik heb ook zwangerschapsdiabetes en ik ben ook in 3 weken tijd 3.3 kg afgevallen ook tegen mij zeiden ze dat het door het dieet komt.
    Ik ben nu ook ongeveer 4kg aangekomen in het totaal. Hoop niet dat ik ineens heel veel ga aankomen .

17. ikke1979

ikke1979 Lid

12 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal...

Wat gebeurt er toch altijd gezellig veel hier...heb een paar dagen niet gekeken lag samen met ons zoontje ziek in bed...gezellig...
    Maar ben er nu weer helemaal bij..behalve natuurlijk de zwangerschapskwaaltjes...

Hier gaat alles verder goed.. vrijdag weer naar de gyn...zo'n zin in...ben benieuwd.. Volgende week weer naar de dietist...die me begeleid tijdens de zwangerschap...ook fijn...ik eet te weinig volgens haar...tja kan ook nog dus nu eet ik meer en val ik af...hoe raar...Ben door gyn ook weer naar fysio gestuurd bij ons eerste zoontje zat ik vanaf 16 weken door ernstige bekkekninstabiliteit in rolstoel en mocht alleen met krukken lopen...Maar heb nu gelukkig nog niet veel klachten...ga vanaf nu 1 x in de week zwemmen en loop op zich aardig veel...dus conditie nog net zo maar alleen 's avonds bekaf..

Betreft de vraag wat ik 's nachts draag...een beha hemdje van sloggi...lekker rekbaar en toch stevigheid en helemaal van katoen...erg lekker..
    En de onderbroeken heb ik van de ah...maat xl tailleslips..

Nou ik wil iedereen veel sterkte wensen en succes vooral de dames die op het "eind" al zitten....super spannend zeg...

Ohja @ vaddie... wat ontzettend vervelend met je suiker zeg...wat heb je voor waarden..als ik zo nieuwsgierig mag zijn...
    En tja lijkt me vrij pijnlijk in de vingertop...succes ermee...

@dovemeisje...blij voor je dat je je huisje wat terug hebt...en ach die hormonen heb ik ook last van...succes nog even...

doei doei

18. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Ikke: mijn waardes liggen nuchten zo rond 5.5 en na het eten verschilt het nogal wat ik heb gegeten. Maar het hoogste is 8.3
    Vind het vreemd want op de site van het diabetesfonds staan veel hogere waardes. Vandaag tel. afspraak dus ben benieuwd wat ze zetten.

19. ikke1979

ikke1979 Lid

12 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej Vaddie..ja is wel een beetje vreemd...mijn moeder heeft namelijk suikerziekte en die heeft vaak voor het middag eten rond de 9 en eind van de dag rond de 12 of zelfs 15... volgens mij vallen jouw waardes erg mee hoor...
    Ik prik ook wel is gewoon om te kijken en zit meestal rond de 3.9 voor het middag eten dus volgens mij is dat netjes je moet tussen de 3 en 5 hebben heb ik begrepen maar vraag maar goed na....en succes....

20. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @vaddie: dat valt toch wel mee volgens mij?? Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar ik heb wel eens kinderen in de klas gehad met suiker en die zaten soms wel boven de 20!
    Mijn hoogste waarde was nuchter 4,8 en na 2 uur eten 6,2.
    Er is nooit meer iets van gezegd door de gyn, alleen dat het goed was.

@ikke: hoe wist je eigenlijk van die bekkeninstabiliteit af? Ik heb namelijk als ik in bed lig echt zo'n pijn aan de rechterkant van mijn bekken (tenminste ik denk dat het mijn bekken is). Als ik 's nachts uit bed moet dan kan ik bijna niet lopen van de pijn. Na een paar passen is het al minder en overdag heb ik er helemaal geen last van...
    Ben wel eens naar een fysio geweest maar die geeft dan alleen tips over het opstaan enz. En ze heeft mijn rug een keer getaped, maar dat hielp ook niet echt!

Deel Deze Pagina