Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Eva: ook via internet zelf ontwerken maar dan hoef je niet te tekenen.

2. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    @dovemeisje: wat een dag heb jij gisteren gehad zeg, maar gelukkig is alles goed met de beeb. Wat naar zeg dat je dochter toch een ontsteking heeft, succes ermee!

@jessi: die nachtmerries heb ik ook last van en ze hebben allemaal met de zwangerschap te maken… vervelend hè? Nogmaals heeel veel succes met de draaipoging!

@vaddie: hoe reageerden ze op je werk?

@heppiedepeppie: Fijn dat je controle in orde was. Spannend, de eerst cursusmiddag bv geven.

@suze30: vervelend dat je toch insuline moet gaan spuiten. Hoop dat het je mee gaat vallen.

@eva1984: heel veel sterkte toegewenst!

@noensje: ook voor jou begint het op te schieten hè? Mij lijkt het ook erg onwerkelijk allemaal hoor. Dat je straks de zorgt hebt voor een klein mensje.. jeetje zeg…

Hier vandaag de glucosetest gehad.
    Hier kan je vanaf 7.00 uur al terecht, dus ik was er ook netjes op dat tijdstip. Omdat ik zo moeilijk te prikken ben zag ik er erg tegenop. Wordt ik om 7.20 naar binnen geroepen, moet de laborante eerst de instructie gaan lezen, twijfel twijfel, even wat aan een collega vragen.. weer twijfel, ook weer aan een andere collega… en daar zit ik dan op te wachten… werd met de minuut nerveuzer.

Maar goed, we begonnen met een vingerprik waarvan de waarde 6.0 was.
    Toen heeft ze een buisje afgenomen uit m’n arm. Toen het glucosedrankje, op dat moment niet echt smerig, maar heb er wel de hele dag last van gehad dat het opbrak. En toen 2 uur wachten en opnieuw prikken. Als het goed is is de uitslag morgen bij de vk.

Vriendlief is het kleine kamertje verder aan het leegruimen, en gaat morgen beginnen met behangaftrekken… Dus dat gaat straks ook vorm krijgen.

Fijne avond allemaal!

Liefs,
    Djinti

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Heb inmiddels hier iemand gevonden die nog 10 geboortezegels voor me over had, dus ik ben helemaal blij!

@djinti: heb jij ook zo'n last van naalden? Ik had dat helemaal niet maar ik ben hoe verder de zwangerschap hoe moeilijker te prikken en zag er vandaag ook erg tegenop. Heb voor het eerst ook niet gekeken. Gelukkig ging het goed.

@eva: kaartjes zijn er echt duizenden. Ik zou voor jullie zelf eerst even kijken of je ze online wil bestellen of gewoon uit boeken bij een drukker. Ik heb een voorselectie gemaakt van een 25 kaartjes en die aan mijn man laten zien. Toen hebben we er 5 besteld (een proefexemplaar via internet besteld) en daaruit hebben we onze keuze gemaakt. Gelukkig waren er heel veel kaartjes die wij lelijk vonden dus die vielen snel af hahaha

4. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ eva wij hebben hem uitgezocht bij een drukker hebben we ook gedaan bij onze dochter.

@ Djinti ja ik voel me nog brak na gister had vandaag dus ook weinig zin om überhaupt wat te gaan doen. Het is zeker even spannend voor je uitslag van de glucose test ga voor je duimen. Tja dat drankje heeft mij ook de gehele dag dwars gezeten.

Vanmorgen visite gehad van mijn dinnetje die kwam even kijken naar het kamertje.
    Mijn lieve dinnetje blijft vissen wanneer de ks is maar my Lips are sealt. Hahahahahaha.

5. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ heppie wat fijn dat je iemand hebt gevonden die nog 10 zegels voor je had. Ik had er gelukkig nog 24 over van onze dochter en daar moet ik dan wel €0,02 bij plakken, maar ja weggooien is ook zonde het heeft toch geld gekost..

6. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    @Heppiedepeppie: ja ik heb een trauma voor naalden, en ben dan ook nog eens heel moeilijk te prikken. De eerste keer in m'n leven (ik was een jaar of 16) dat ik bloed moest laten prikken, ging helemaal mis. Ze zijn echt, niet overdreven, een hele middag met me bezig geweest. En toen durfden ze ook nog te zeggen: stel je niet aan zeg, je hebt toch wel eens vaker bloed laten prikken... Nee dus!

In de ene arm liggen de aders diep, in de andere arm rollen ze weg, en dan prikken ze ook vaak nog eens door de ader heen...

Moet wel zeggen dat de laborante van vandaag meteen goed prikte, dus dat scheelt dan ook wel weer.

Weet je, vroeger was het zo erg, als ik klachten had, en de huisarts verwees me door om bloed te laten prikken, dan ging ik gewoon niet, m'n klachten waren vanzelf gekomen, en zouden vast vanzelf wel weer verdwijnen. Erg eigenlijk hè?

En dan denk ik weleens bij mezelf, zet je er nou 's overheen, je bent een volwassen vrouw van 38... Maar ja, toch in je achterhoofd, blijf je altijd die ene nare ervaring houden...

7. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ Djinti ik was nooit zo bang voor prikken totdat ze eens in mijn zenuw prikte mijn hele duim vloog de andere kant op en dan nog zeggen u moet even volhouden ik zit in een bloedvat ammehoela zeer dat dat deed... Nog 5 dagen erna last van gehad. Sinds die tijd vrees ik er altijd voor...

8. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @vaddie,ja ik vind het ook helemaal niks om te moeten spuiten...fijn dat je even lekker hebt kunnen bijslapen!!

@eva, he dat is naar zeg...heel veel sterkte!

@noensje,dat dromen is erg bekend! ik heb er ook veel last van en ook al is het hier de 4e,het voelt weer net zo onwerkelijk als de 1e...komt nu wel dichtbij voor jou he.leuk!

@dovemeisje, nee dan heb je idd geen keus, maar ik twijfel wel heel erg over het spuiten,maar dat komt vast dor de angst om te spuiten..beterschap met je dochtertje!! de jongste bij mij heeft vanaf dat ze 13 mnd is buisjes een ideale uitkomst!!

@djinty,wat vervelend dat je normaal zo 'slecht' te prikken bent..ik kan me voorstellen dat je er dan erg tegenop ziet! ben benieuwd naar de uitslag!

@heppie, fijn dat je de geboortezegels hebt kunnen krijgen, ik zou er ook geen 50 meer nemen als ik dr maar 10 nodig had...

9. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Prikken: ben wel redelijk moeilijk te prikken maar gelukkig geen trauma. Heb er geen problemen mee.

Werk: ze reageerde verbazingwekkend begripvol. Toch wel een hele opluchting.

10. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    goedemorgen dames!

@vaddie: Fijn dat ze op je werk zo goed reageerden! Dat zal je wel een fijner gevoel geven denk ik!

Over het prikken: ik ben normaal heel makkelijk te prikken, maar in het ziekenhuis zeiden ze dat ik veel vocht vasthield in mijn armen (ik merk dat zelf ook aan mijn bovenarmen die zijn veel dikker). En een infuusnaald is altijd moeilijker te prikken dan een buisje bloed schijnbaar. Dat hebben ze me gisteren uitgelegd, omdat een infuusnaald een rechte ader nodig heeft en een stuk dieper in je lichaam gezet wordt (in de ader). Voor alleen bloedprikken hoeft het naaldje er alleen maar ingezet te worden.
    Heb trouwens wel een blauwe arm nu van gisteren.

Deze week is wel helemaal op en top over de baby haha:
    - Gisteren naar het ziekenhuis voor een echo
    - Vanavond naar het ziekenhuis voor een rondleiding op de kraamafdeling
    - Morgen borstvoedingscursus
    - Vrijdag worden de spullen gebracht om het bed omhoog te zetten

Hoezo veel met de baby bezig hihi. Ik vind het alleen maar leuk!

Zo nu ga ik even de toiletten poetsen en boven afstoffen, want wat komt dat stof altijd snel terug zeg grrrr :)

11. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Vanmorgen weer lekker terug naar bed gegaan. Man even gezelschap gehouden en hondjes uitgelaten, daarna geslapen tot half 10.
    Nu even wat dingen afronden voor mijn werk en dan nog eens bedenken of en wat ik vanmiddag ga doen.
    Toen straks een half uurtje met de hondjes gelopen, heeel langzaam en dat ging best goed.

@Heppie: toch alleen maar leuk, zo veel met de baby bezig zijn.

12. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ vaddie Toch een heerlijke gedachte dat je nog moet bedenken wat je gaat doen ipv dat je van alles moet..

@ Heppie lekker he zo bezig zijn met de BeeB. heb soms ook het idee dat ik een abbo heb op het ziekenhuis en dat alleen voor de beeb.

Vandaag weer controle gehad alles goed en met de Beeb ook, weer eens 3 buisjes bloed af moeten staan maar ja goed doel.
    Verder had ik gisteravond best veel pijn in mijn buik bleek dat de kleine om zijn/ haar as aan het draaien was een heel rondje met een lekker bolletje op mijn schaambeen aaaaaaaaauuuuuuuuuwwwwwwwwwww. Nu is het ook druk in de weer heerlijk gevoel hoor dat ik onze beeb zo goed voel maar soms mag het toch een ander plekje opzoeken om z'n bol te draaien. hihihi

13. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ow wat herken ik dit!! Bij mij draait mijn manneke ook steeds om zijn as. De gyn zei dat de voorkeurspositie bij baby's met de bevalling meestal is dat de rug meer naar links ligt (als jijzelf naar beneden kijkt naar je buik) maar bij mij ligt ie iedere echo weer aan de andere kant dan de vorige keer. Ik voel dat ook heel goed die draaiing en ik vind het ook niet echt een heel fijn gevoel. Wordt daar altijd een beetje misselijk van. Maar jij bent nog twee weken verder dan ik dus dan zal het bij jou nog wel meer voelbaar zijn!
    Weet jij al een geschat gewicht van je beebje zoveel als ie nu weegt?

14. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Sorry dat ik niet op iedereen even reageer op dit moment, maar ik zit op dit moment best wel in de stress. Doordat er een hoop gebeurd is op het werk met onze teamleidster is het nu niet duidelijk of ze nog aan het werk blijft bij ons of niet. Maarja mijn contract loopt wel in December af en ik heb er nog niets over gehoord, maar kan haar dus ook niet benaderen hiervoor. Ik ben zo bang dat ik dalijk gewoon op straat sta, zonder baan maar wel zwanger. Ik heb al wel contact gezocht met personeelszaken, maarja daar heb ik nog niks van terug gehoord. Het leverd mij behoorlijk wat stress op en dat is eigenlijk iets wat ik nu niet echt kan gebruiken. Sorry maar ik moest het even kwijt.

15. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ heppie ja ben nog 2 weken verder dan jij ja en zeg dat is geen pretje onze ukkepuk kan niet indalen althans niet genoeg..
    Geschat gewicht was rond 8 a 9 pond dus zwaar genoeg en een hele goede rede voor een ks vond ik zelf.. hahahhaahha.

@ Annabel nee stress is iets wat je niet kunt gebruiken je moet rust hebben. Lijkt mij ook geen leuke gedachte dat je even geen werk meer hebt. lastig zeg... heel veel sterkte en het is je vergeven hoor dat je niet op iedereen reageert.

xxx

16. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hoi meiden,

@heppie: leuk he zoveel met de baby bezig zijn.

@dovemeisje:dat lijkt me best pijnlijk inderdaad.

@vaddie: fijn dat ze zo goed reageerden op je werk.

@annebel: wat vervelend ik hoop dat je snel meer weet want al die stress is niet heel best voor je.

@hier: De draaipoging is gelukt mevrouw ligt op dr goede plek. Ik zal niet liegen het deed best zeer. Gelukkig was de mw van de draaipoging heel geduldig, en nam alle tijd voor me omdat ik zo bang ben. Ik mocht zelfs alles nog afblazen op de laatste minuut. Ook nog bij de vaste vk geweest en ik word zaterdag avond een nachtje opgenomen voor het slapen. Ook verder besproken dat ik met 39w gestript ga worden. Zo nu lekker gedouched en met een dekbedje op de bank.

tot tikkers

Liefs Jessica

17. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Annabel: vervelend die werkstress. HOpelijk snel verbetering.

@Jessie: slaap je zo slecht dan dat je er voor opgenomen word?

18. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @jessica: wat super dat het gelukt is!!!! Dan is het de pijn waarschijnlijk wel waard geweest! Is het dan ook zeker dat ze nu blijft liggen zo tot de bevalling??

@annabel: balen zeg, die onzekerheid. Ze kunnen je toch niet zomaar op straat zetten of heb je geen vast contract?

19. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Hey Jessi, goed zeg! ben blij voor je, mijne ligt ook in stuit en hoop zo dat hij draait want een draaipoging word afgeraden met placenta voor pfff:);) en dan heb ik trouwens als ik plat lig dat me buik in me rug ligt om et maar zo te noemen en ik vind persoonlijk zelf moeilijk ukkiepuk te voelen en waar died an leg op dat moment, maar heb hoop ben morgen pas 33 weken dus tijd zat naja 3 weken zei de gyn

20. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hoi

@vaddie: ik slaap al meer dan 6 weken nauwelijk maak nachtjes van 2/3 uurtjes per nacht.

@heppie: er is altijd kans dat ze terug draait maar de ruimte is nu dus danig klein dat het gebeurd.

@noensje: Ik moet eerlijk zeggen dat het me allemaal heel erg is meegevallen. De vk zei dat ze het alleen doen als ze zeker weten dat het geen kwaad kan. Ik weet wel dat een placenta aan de voorkant als complicatie word gezien. Je hebt gelukkig nog 3 weken tot er definitief iets moet gebeuren.

Liefs Jessica

Deel Deze Pagina