Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ jessi wat fijn meid dat het is gelukt... fijn om te horen.
    Hopen dat het nachtje je zaterdag goed doet...
    Succes meid en ik zal duimen dat jullie prinses nu blijft liggen en niet eigenwijs is.

2. eva1984

eva1984 Lid

3 sep 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jessi, wat fijn dat het draaien gelukt is en dat het ondanks de pijn niet heel erg tegenviel!

3. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Jessica wat ontzettend fijn dat de draaipogong gelukt is! Ik hoop ook dat je en ik hoop dat je zaterdag ook een goed nachtje kan slapen!

4. eva1984

eva1984 Lid

3 sep 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werd vanmorgen wakker en het leek wel of mijn buik ineens *poink* véél groter was. Haha, wel fijn dat het zwanger begint te lijken ipv dik!

5. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    @eva1984 fijn he dat er een buikje gaat groeien? Ik had dat ook haha.

Vandaag is de grote dag van het jaarfeest, ik hoop dat het allemaal snel voorbij gaat want om eerlijk te zijn heb ik er al lang geen zin meer in. Maar goed vanavond om half 9 ben ik weer voor een jaar van dit hele gedoe af. ( als mijn contract verlengd word natuurlijk ). Ik heb vandaag gehoord van personeelszaken dat ik voor meer informatie bij onze assistent manager moet zijn, ik hoop dus dat zij snel even tijd heeft voor een gesprekje en kan zij mij meer vertellen.
    Nog even spannend dus helaas.

6. ikke1979

ikke1979 Lid

12 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Annabel...wat vervelend met je werk zeg...maar als ze je contract op willen zeggen moeten ze je dat een maand van tevoren aangeven dit ivm aanmelden uwv ed...
    Veel succes.

@ Jessi fijn zeg dat je kleine gedraaid is..hopen dat ze zo blijft liggen..

@ hiero... Gisteren naar de diëtiste geweest.. sjonge jonge zeg.. Ik moet meer eten want ik eet te weinig tja kan ook nog.. Moet minimaal 5 boterhammen op een dag..en om de 2 uur wat eten...
    Verder alles goed nog niks gegroeid..ben nu 10 weken dus dat was mooi....Suiker was goed 3.1 voor eten en 3.8 na het eten...geen idee hoe het zit maar zal wel goed zijn..
    Maar jemig zeg zit je tegenover zo'n mega mager mens....dat voelt dan wel weer raar...maar ja ik ga me proberen er niks meer van aan te trekken en te genieten van de zwangerschap wat ik eigenlijk helemaal niet doe omdat ik me zo druk maak over het overgewicht...verschrikkelijk gewoon.
    Voor iedereen fijne dag...

7. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    @ikke1979 Heel goed! Ga lekker genieten van je zwangerschap! Ik heb het geluk dat mijn VK zelf ook niet heel mager is en doodleuk zei je bent gewoon te klein voor je gewicht. Nou dat brak het ijs meteen natuurlijk.
    Maar als je een jaarcontract hebt mogen ze je zelfs op de dag dat je contract afloopt nog zeggen dat het niet verlengd wordt. Dus dat is best wel balen moet ik zeggen. Maar goed ik probeer gewoon positief te blijven en afwachten meer kan ik nu even niet doen.

8. ikke1979

ikke1979 Lid

12 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Annabel..dank je wel..oh sorry dacht dat je een ander contract had ja met jaar mag dat nog eigenlijk belachelijk...Maar zal voor je duimen hoor!!

Vind het ook erg moeilijk soms dat stomme gewicht. Maar ja wat kan je er aan doen...ga nu toch maar proberen te genieten van ons wondertje...heb er lang op moeten wachten en nu is het zover en laat ik verpesten door dat gezeur over overgewicht...volgens mijn vriend maak het zelf groter dan het is. maar ja ik ben al zo'n wandelenden jankbom...nou ik hoop voor jou op goed nieuws...

Trouwens wie heeft er nog behoeft aan positie broeken in de maat 48...heb er erg veel liggen sommige nog prijskaartje eraan zelfs een spijkerrokje..maar ik vind ze niet fijn zitten..

9. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Goedemorgen dames.

Ik zie erg op tegen mijn echo volgende week. De eerste. Ik vrees voor een inwendige omdat ik te zwaar ben. Voordat ik zwanger raakte een dieetpoging gedaan. Ik ben daardoor wel afgevallen, maar nog niet genoeg naar mijn zin. Inmiddels maar niet meer aan het lijnen.

@ikke , ik heb wel interesse, ik twijfel alleen tussen maat 48 en 46

10. ikke1979

ikke1979 Lid

12 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heejj nou het zijn broeken van miss etam en ik zou dan voor 48 gaan vind ze zelf namelijk smal vallen.. ik draag namelijk normaal 48 maar vind het hierbij op de heupen niet fijn wat te strak...
    Pas de broeken wel maar tja niet fijn...denk gewoon dat het klein valt van noppies draag ik namelijk wel 46 dus beetje raar...
    En tja die echo krijg je toch eerst inwendig ben ik bang...heb ik al 3 keer gehad nu....
    En het valt erg mee hoor stelt niet veel voor.

11. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    je krijgt de eerste denk inwendig maar doet geen zeer hoor

12. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hoi Dames,

@Lionne: de meeste mensen krijgen de eerste echo inwendig of je nu dik of dun bent. Het valt heel erg mee hoor want dat echo apparaat is gewoon een lange staaf waar ze een soort condoom overheen doen en veel glijmiddel. Tegen mij zei ze doe maar net alsof je moet poepen (dus druk zetten) en ik voelde er niets van! Maar je dus maar niet druk, komt vast goed! En weet je, als je je beeb in beeld ziet dan vergeet je alles!!!!

@ikke: ik heb idd normaal ook maat 48 maar de positiekleding van miss etam pas ik ook niet. Te strak op de heupen. Ik heb vooral veel kleding met stretch, dat gaat wel!

@annabel: rot zeg die onzekerheid, weet je al wanneer je een gesprek kunt hebben?

@eva: lekker gevoel he als je buik ineens dikker is! Ik had dat ook heel erg tussen week 35 en 36 in toen de baby ingedaald was, en mijn buik ineens een stuk lager zat én veel dikker was! Ik heb nu echt wel een zwangere buik en benvoor het eerst in mijn leven trots op mijn buik!!

@hier: gisteren naar het ziekenhuis geweest voor een rondleiding op de kraamkamers. Helaas waren alle kraamkamers bezet en hebben we dus geen rondleiding gehad, daar baalde iedereen enorm van want de meesten kwamen juist daarvoor. De info die verteld werd, was op zich wel interessant maar veel hadden wij al gehoord. Alleen mijn redenen om geen ruggeprik te nemen is alleen maar groter geworden. Ten eerste wilde ik het liever niet omdat je dat persé door de anesthesist gedaan moet worden en die is niet altijd a la minute beschikbaar. Bovendien vertelde de gyn ons gisteren dat ongeveer 30% na de ruggeprik koorts krijgt. Ze weten dan niet of dat van de ruggeprik komt of door een infectie en in dat geval moet je kindje sowieso 7 dagen ter observatie én met AB-kuur in het ziekenhuis blijven.
    Nou daar pas ik voor. Geef mij dan maar zo'n pompje. Alleen heb je het niet altijd voor het zeggen.
    Ze hebben duidelijk uitgelegd dat ruggeprikken gezet worden bij ongeveer 3-4 cm ontsluiting en als ze weten dat het nog lang gaat duren. Die andere (ik weet de naam even niet) werkt maar ongeveer 4 uur maar kan vanaf een cm of 7 ingezet worden tot volledige ontsluiting. Deze mag in de kraamkamer gezet worden en heeft minder risico voor de kleine.

Maar natuurlijk hoop ik het zonder te doen!!:D

Heb zo borstvoedingscursus, althans de eerste bijeenkomst! Ben erg benieuwd want daar heb ik wel wat vragen over. Ze zeiden dat het geen geitenwollensokken bijeenkomst zou worden maar wel een beetje hipper, ben benieuwd! Laat het jullie straks weten!

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier ook volgende week de echo, ben dan 10weken en 4dagen. hoop zo dat hij niet inwendig is!! 3jaar geleden bij 9weken en 3dagen wel inwendig en verging van de pijn. zo raar want het hoort geen pijn te doen. bij checken voor aantal cm ontsluiting ging ik ook door de grond. en ook dat hoort (naar mijn weten) niet pijn te doen

14. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    @heppiedepeppie Nee ik heb helaas nog niks gehoord over een gesprek. Die onzekerheid is heel erg vervelend, ik hoop gewoon dat ik snel iets hoor en dat het positief is natuurlijk. Want tja nu thuis komen te zitten zou niet echt fijn zijn, je hebt wel sollicitatieplicht maar ja wie neemt er iemand aan die zwanger is.

15. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    sorry voor de dubbelpost, maar ik heb net weer bericht en ik moet maar weer afwachten. Ik word hier echt zo onzeker van! ik baal er gewoon van dat er geen duidelijkheid is. Die onzekerheid is gewoon niet goed voor mijn gemoedsrust.

16. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Lieve meiden,

Even snel een berichtje vanaf m'n werk, want Dovemeisje heeft gevraagd of ik jullie dit wilde laten weten.

Zij moest zich vanmorgen om 8.00 uur nuchter in het ziekenhuis melden voor haar keizersnee en zou dan om 10.00 uur aan de beurt zijn.

Dus als alles goed is gegaan, en laten we daar maar even vanuit gaan, zijn ze nu aan het genieten van hun kleine frummeltje :)

Liefs,
    Djinti

17. ikke1979

ikke1979 Lid

12 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ heppiedepeppie...nou precies op de heupen zit het te strak en dat terwijl ik het gepast had van het zomer vlak voor ik zwanger ben geraakt...zullen wel de hormonen zijn... Voor alsnog heb ik lekker leggings aan met stretch rokjes en eigenlijk pas ik al mijn eigen kleren nog ook de spijkerbroeken dus das helemaal wel lekker.

@ Roozjuh wat naar en raar dat het zo zeer bij je heeft gedaan..hoop voor je dat het nu geen zeer doet. Hebben ze dan soms te hard geduwd of zo...
    Succes in elk geval.

@ Annabel vervelend zeg dat je nog niks weet...en ja je hebt gelijk solliciteren als je zwanger bent werkt niet. Ik heb ook sollicitatie plicht ivm inkrimping op mijn vorige werk...maar ja wie wil nu iemand aannemen die zwanger is.

Nou ik ga zo even lekker een uurtje in het bos achter huis wandelen...Wij wonen bijna in het bos en hebben daar een eigen stuk tussen de hekken heerlijk kom je niemand tegen...ga dus lekker met een vriendin aan de wandel..

18. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Nu nog even snel een persoonlijk berichtje...

Ik zit met smart te wachten op een telefoontje van m'n vk.
    Vanochtend gebeld en m'n suiker is dus niet goed.

Nuchter was hij 5.4 (uitstekend), echter na de glucose was hij 10.3 wat echt te hoog is.

Zijn er meer dames die zo hoog hebben gezeten, en wat heeft men toen gedaan, dieet, of insuline?

Liefs,
    Djinti

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hopen dat dovemeisje is bevallen :D

20. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Suiker: hoort tussen de 4 en de 7 te zijn.

@Djinte: waarschijnlijk wordt eerst gekeken wat je met een dieet kan bereiken.

Echo: ik heb geen inwendige echo gehad. Ook aangegeven dat ik dat niet wilde.

Deel Deze Pagina