@djinti: ow leuk voor dovemeisje!! ben benieuwdddddd hoor en wat jezelf betreft jammer van je hoge waarde ik zat aan de 8.9 en halfuur erna nog 8.3, moest vandaag weer prikken morgen eerst groeiecho en daarna et uur vd waarheid bij weer een nieuwe gyn!, das me 5de, ze hebben hier zo n verloskunde centrum nounou nou ik heb liever een vast iemand hoor, heb ook al lichtelijke voorkeur voor 2 vrouwen die gelukkig aardig zijn en me niet aanvallen op me gewicht IIG DOVEMEID ALVAST GEFELICITEERD! (ik wil ook men frummeltje)
@djinti bij mij was de suiker ook zo hoog ik heb nu een dieet en dat gaat bijna helemaal goed. Hier heb ik nog last van mijn bekken de linkerkant staat naar beneden en heb spieren in me bil vastzitten die pijn uitstralen naar me been. Ben dinsdag gemasseert en heb oefeningen mee gekregen. Gisteravond weer op cursus geweest en heb een massage van me man gehad. Hopen dat alles goed is met dovemeisje
Lieve Meiden van dit forum. Ik ben een goede vriendin van Lianne die jullie kennen onder de naam Dovemeisje. Bij deze wil ik jullie laten weten dat zij vanmorgen de trotse ouders zijn geworden van een gezonde meid: Maud. Ze weegt 3970 gram. Moeder en dochter maken het beiden erg goed. Ik denk dat ze het leuk vind wanneer jullie haar een priveberichtje sturen! Lieve groetjes Jessica (jessie886)
Leuk zeg!! en jij ook van harte met je zwangerschap van een 2ling joepie zeg wauwie dat lijkt me zo n leuke ervaring! ik zal ze een berichtje sturen
Helemaal geweldig!!!!!! En het gewicht valt dan toch nog mee?! En Maud, wat een leuke naam! Die hadden wij ook hoog op ons lijstje staan voor een meisje! Hopelijk gaat alles goed met haar! Geef haar een dikke knuffel van me! De borstvoedingscursus was erg interessant, volgende week het laatste deel. Ik twijfelde eerst of ik er wel heen moest gaan maar ben nu wel echt blij dat ik het gedaan heb. Er is veel info gegeven en ik voel me nu wel wat zekerder!
Yeahhhhh fantastisch, ben zo blij om te weten dat het met moeder en dochter goed gaat, fantastisch, dank je wel voor je berichtje, heb de hele dacht aan Lianne zitten denken!
Lieve dames, Ja wat betreft m'n suiker, ik wordt er niet echt vrolijk van... heb ook het idee dat ze in de praktijk van m'n vk een beetje langs elkaar heen werken. Op 3 oktober heb ik bloed laten prikken, gewoon algehele controle aan het begin van de zwangerschap. Hieruit is dus een waarde gekomen van 8.1 Echter heb ik dit pas op 2 november te horen gekregen (n.b. bijna een maand later). Dus afgelopen dinsdag de glucose test gehad. Nuchter kwam ik uit op 5.4 en na de glucosedrank op 10.3. Ik zou teruggebeld worden vandaag, en dat gebeurde uiteindelijk, na een telefoontje van mij om 16.45 om 17.30 uur. Zegt die dame aan de andere kant, we moesten u terugbellen? Dus ik, ja dat klopt. Ja zegt ze, zeg het maar... :S ehmm sorry hoor, maar vanmorgen werd gezegd dat jullie mij zouden bellen ivm met m'n hoge suikerwaarde. Oww, even kijken... nou dat valt wel mee hoor, die is 8.1 niet abnormaal hoog... Dus ik zeg dat dat de waarde van 3 oktober is... Is dat zo zegt ze??? JA DAT IS ZO... langzaamaan begon ik steeds gefrustreerder te raken... Ow ja, even kijken dan... Nou uiteindelijk vond ze de waarden van deze week... Ja die zijn te hoog.... JOH! Nou enfin, ik moet morgen een afspraak bij een gyn maken... dit omdat het maar de vraag is of het wel zwangerschapssuiker is, of dat ik wellicht voor m'n zwangerschap al suiker heb gehad... Wordt vervolgd... Sorry voor m'n lange verhaal, maar ben best wel een beetje gefrustreerd omdat het allemaal niet zo loopt zoals het hoort (en daar bedoel ik dan mee, de informatie van vk naar mij toe)... Fijne avond allemaal!
@djinti: Dat is echt irritant zeg dat ze zo te werk gaan, schandalig!! Belachelijk dat je ze zelf moet bellen en dat ze dan ook nog niet eens weten hoe het zit.... Misschien ben je maar beter af bij een gynaecoloog. Dan heb je altijd dezelfde persoon en als er gecommuniceerd moet worden, vind ik dat zelf heel prettig. Ik wordt dan ook altijd netjes door hun gebeld. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen fouten in het ziekenhuis gemaakt worden, want dat is uiteraard ook zo. Maar ik snap je frustratie! ALs ik het zo lees wordt ik er al gefrustreerd van hahahaha
Dank je wel voor je begrip... ik zit echt een beetje in zak en as, eigenlijk voor 't eerst tijdens m'n zwangerschap. Waar ik gewoon zo boos om ben is dat het begin oktober al bekend was. Hallo... dit gaat wel om de gezond van m'n ukkie en van mezelf... En ook al zeggen ze, "je hoeft je helemaal geen zorgen te maken", toch doe je dat wel... Nah... maar ff afwachten of ik nu eenmalig naar een gyn moet of dat ze vk me helemaal uit handen aan de gyn gaat geven... we'll see
@Djinti: snap je frustratie hoor. Verschrikkelijk die slechte communicatie. HOpelijk bevalt het bij een gyn beter. @Dovemeisje: GEFELICITEERD @Heppie: fijn dat cursus zo boeiend was. Heb die van mij (maar 1 avond) over een week of twee.
hey meiden, @jessi, fijn dat de draaipoging is gelukt!! vooral omdat je er zo tegenop zag, nu is het mooi achter de rug. @eva, grappig he dat die buik ineens gaat groeien! @annabel, spannend op je werk, ik dact ook dat ze dat minstens een maand van te voren moesten melden..oh ik lees nu dat het dus toch op de dag zelf kan...dat is ook balen..hopelijk wordt ie gewoon verlengd! @lionne, ik heb bijna alleen maar uitwendige echo's gehad, alleen bij deze zwangerschap heb ik in het begin veel bloedverlies gehad en deden ze het liever inwendig,maar zelfs bij 6 wk een uitwendige echo gehad,dus wie weet,maar inwendig voel je niets van hoor! succes! @ikke, lekker gaan genieten van je zwangerschap meid!! @heppie, balen dat alle kraamkamers bezet waren! waren ze wel goed druk haha, wel belangrijke informatie om te weten van de ruggeprik enz, wist ik niet, ik heb ook (nog) nooit pijnbestrijding gehad, maar zo'n pompje klinkt wel intressant! veel plezier bij de bv cursus! @roozjuh, oh vervelend dat je daat zo'n last van hebt! na mijn weten heb je daar normaal geen last van,maar zo zie je maar.. @djinti, balen van je suiker joh!! ik denk ook dat ze eerst gaan kijken met een dieet, maar bij mij was ie er net iets overheen toen, dus ik ben benieuwd wat ze dan bij jouw gaan doen nu! wat balen dat ze zo langs elkaar heen lopen he! ik had dat ook met die blaasontsteking,erg frustrerend! @noensje, wat vervelend zoveel verschillende mensen, ik heb heb er deze zwangerschap ook al een heel stel gezien, normaal zijn het er 4 bij ons. @beertje, vervelend van je bekken! hopelijk helpt het masseren je goed! @dovemeisje, gefeliciteerd met jullie meisje!!! wat een mooie naam ook, geniet lekker van je gezinnetje! @hier, alles goed, ben vammorgen bij de diab.verpl. geweest en we hebben afgesproken nog 1 week te kijken hoe de waardes zijn, mss dat ze nu weer onder de 7 blijven nu de ab klaar is, ze zijn wel weer goed de laatste dagen! dus duimen.... vanmiddag was de kraamhulp hier voor de intake dus dat is ook weer geregeld!
@Dovemeisje: Gefeliciteerd met je dochter en geniet er lekker van!!! Nou ik was gisteren om 9 uur 's avonds klaar vanaf 1 uur in de middag. En ik had echt nog niets gegeten 's avonds. Ik weet dat het niet goed is maar ik kreeg gewoon de tijd niet tijdens het jaarfeest. We zijn langs de McDonalds gereden, niet mijn eten naar keuze maarja je moet iets he? Mijn vriend heeft geholpen bij het jaarfeest en zijn conclusie: Dit moet volgende keer beter geregeld worden want het was een gekkenhuis. Ik kan het alleen maar eens zijn met hem. Je hebt hier gewoon veel tijd voor nodig en niet maar twee of drie weken. Verder kon ik gisteren bijna niet meer lopen toen ik even in bed had gelegen kent iemand dit? Ik had zoveel pijn in de spieren net onder mijn billen, komt waarschijnlijk omdat ik ook de hele dag heb gestaan en geen moment heb kunnen zitten. Met mijn contract ben ik ook nog geen stap verder helaas, moet afwachten tot er een nieuwe manager aangesteld word als het goed is volgende week en anders hang ik gewoon weer aan de telefoon, ik vind mijn contract even belangrijker dan een nieuwe manager. Gisteren kregen we dus te horen dat onze oude manager is ontslagen en niet meer terug zal komen. Maar goed ik kijk uit naar het weekend, ik ga naar Eindhoven waar ik een vriendin ga ontmoeten die ik al weer veel te lang niet meer gezien heb! De laatste keer was in juni toen zijn we naar Harry Potter geweest, ze woont in Limburg dus ja je gaat niet "even" op de koffie bij elkaar haha. En volgende week dinsdag ga ik naar de premierenacht van Twilight: Breaking dawn part 1 jaja ik ben een Twihard zoals ze dat noemen en binnenkort ook nog een Twimom haha. En woensdag de 20 weken echo en een concert. Al met al ga ik een fijne week tegemoet. Nou dat was het wel weer voor mij.
@ dovemeisje....van harte met jullie dochter...wat een mooie naam...stoer en lekker kort...En nu lekker gaan genieten. @ hier...gaat redelijk erg moe...maar hoort erbij... Vandaag lekker rommel dagje in huis...heerlijk soms... Kan niet wachten op volgende week vrijdag. Dan weer echo en horen hoe het is. Nou voor iedereen een fijne dag..
@dovemeisje, Woehoeeeeee! Jullie meisje is er, geniet er van! @annabel, jammer dat zoveel dingen rondom je werk zo negatief aanvoelen... Ik heb me verslapen... ik ga gauw aan het werk. haha!
@Annabel: alleen de films of heb je de boeken ook gelezen? Net telefonische afspraak gehad met diabetes verpl. Ze was best tevreden over mijn suikerwaardes. Prima, ik dus ook.
Nou dames heb de groeiecho gehad, ik ken er geen wijs uit eigenlijk, zen buikje is te groot al 2 weken voor , vruchtwater goed etc, toen de controle bij de gyn: die zegt korte beentjes, ben dr best van geschrokken wat moet ik hiermee we lachten er wel om omdat ik zei me vent is 1.94 en lang benen en ik 1.65 met korte beentjes hoop zo dat tie dat ook bedoelde dat tie mijn benen heb, me suiker was ineens goed nuchter 4.1 en na het eten 6.2 en toen weer omlaag ofzo, moet over 2 weken terug weer groeiecho en daarna gaat er gepraat worden zei hij want me ventje ligt er raar bij zei hij, je ken het geen echte stuit noemen, nou ben i best geschrokken, een draaipoging gaan ze wel doen zei hij al ligt me placenta aan de buikkant, ik zei dat weet ik nog niet want er word gezegd dat dat neit goed kan aflopen, onzin zei hij, weet je ik heb door zoveel gebeurtenissen die ik meegemaakt heb moeilijk vertrouwen in mensen en nu gaat dat weer heel erg opspelen, ik weet niet wat ik wil of moet zeggen of doen, ik hoop zo dat hij uit zichzelf gaat draaien!!!!!!!!!!
noensje: hoop dat het allemaal mee valt. ik kreeg bij vorige bevalling te horen bij 36weken, dat mijn zoon toen al 7 a 7.5pond was. dus zou elke week echo krijgen. 2x groeiecho gehad bij 2verschillende gyn. en beide zeiden dat het dus een giga kind was. was als de dood. bij geboorte was hij maar 2805gram. flink mislukte metingen dus. ik neem alles met een korreltje zout voortaan wat betreft metingen enzo
hoi meiden, @noensje: Die draaipoging lijkt enger dan hij is. Het doet zeer daar ga ik niet om liegen maar wel te doen. Maar ze kunnen je niet dwingen dat is mij heel erg op het hart gedrukt woensdag er gebeurd niets wat jij niet wil! Tegen mij zeiden ze dat als de baby binnen de curves valt er niets aan de hand is. Ik heb de ene week dat ze achter ligt dan weer voor. 3 weken terug werd er nog geroepen ze heeft korte benen en woensdag god ze heeft ook lange benen. Het hoofdje was ook groter maar dat kwam door de stuitliggingdan krijgen ze hebben andere hoofdjes. (niet abnormaal dus) fijn dat je suiker wel goed was vanmorgen dat scheelt in ieder geval weer. @heppie: Jammer dat de kraamkamers bezet waren. Wel fijn dat ze veel info hadden over pijn stilling. @annabel: Wat vervelend dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt. Wat wel een voordeel is dat als ze niets doen je contract automatisch verlend word. @eva: werk ze. en leuk dat je buik zo groeit de laatste tijd. @djinti: Jammer van je suikers maar bij mij word dat opgevangen door een dieet. @vaddie: fijn dat ze tevreden was met je waardes. @hier: nou mevrouw probeerd toch terug te draaien maar ze komt niet verder dan me heupbot dan zit ze vast en begint ze te morren. Toch maar een foto gemaakt van me buik vanmorgen ik vind hem giga maar das mijn mening. wat vinden jullie?
@Jessi: vind je buik niet giga hoor. Denk dat die van mij bijna even groot is en ben nog niet zo ver. @Noensje: fijn dat je suiker nu goed was. Hele opluchting. Probeer niet te veel stressen. En als jij vind dat gyn (of wie dan ook) vreemde dingen zegt. Echt gewoon vragen wat ze bedoelen hoor. Al die stress is ook heel slecht voor de baby. Net toch maar naar het park geweest met de hondjes. Was erg rustig dus heerlijk relax gelopen en vrijwel geen harde buik. Beide hondjes liggen nu lekker te slapen op de bank. En ik ga zo eens de caviakooi verschonen.
Hoi meiden @jessi: je hebt een mooie buik hoor voor je termijn! Ik heb vele grotere buiken gezien dus hij is echt niet zo groot hoor! @noensje: onze beeb ligt de ene keer ook voor en de andere keer weer niet. Hoofdje lag een weekje voor, maar buikje weer 3 dagen achter. Volgens mij ligt dat er maar net aan hoe ze meten, want soms ligt een kindje er ook niet precies recht voor. Ons manneke werd met 36+2 wkn geschat op een gewicht tussen de 2800-3100 gram en dat is volgens mij redelijk normaal. Weetje...die bevalling gaat toch pijn doen of je kindje nu 6 of 8 pond weegt, volgens mij maakt dat helemaal niet veel uit....(dat denk ik he! ) @annabel: MMMMM macDonalds, krijg er spontaan zin in! Ik houd persoonlijk helemaal niet van die science fiction films enz, vind dat echt verschrikkelijk! Maar ieder zijn ding he! Ik ben meer van de romantische en lachfilms! Eindhoven is een leuke stad om naar toe te gaan, heb er 23 jaar vlakbij gewoond! En die pijn onder je billen is volgens mij gewoon van het feit dat je te veel gedaan hebt! Lekker rustig aan doen nu he! @hier: vanmorgen even wat urine weggebracht omdat ik wat last had van mijn rug in de buurt van mijn nieren. Gonzend gevoel. Nou blijk ik dus een flinke blaasontsteking te hebben. De eerste keer deze zwangerschap. Maar....ik ben voor de een aantal antibiotica allergisch, dus moesten ze overleggen met de huisarts, de apotheker, enz. Heb nu iets gekregen wat ik een week moet slikken en er is een kweek van mijn urine gemaakt om te kijken of ik geen streptokokken bacterie heb. Dus ik even de gyn gebeld en die hebben het in het ziekenhuis genoteerd welke medicijnen ik nu gebruik. Vind het erg balen, want deze medicijnen komen ook bij mijn kindje terecht. Bovendien komt dit ook in mijn borstvoeding, want er wordt namelijk afgeraden om deze AB te gebruiken vlak voor of tijdens de bevalling...maar de apotheek wilde het risico wel nemen omdat ik nog net geen 37 weken ben. Als ik nu ook nog de streptokokken bacterie heb, dan zou ik en ons beebje sowieso twee dagen in het ziekenhuis moeten blijven (als ik dan nu zou bevallen). Dus ik denk dat ons hummeltje nog maar even moet blijven zitten!! Vanmiddag ga ik appeltaart bakken! Ik werd hier vorige week op ideetjes gebracht en morgen komen mijn ouders en broer nog een keertje voordat ik beval. Ze wonen 100 km verder dus dit zal wel de laatste keer zijn. Maar de taart moet vanavond natuurlijk even voorgeproeft worden hihi. Vanavond de partner les met mijn man Ron. Deze les duurt 2,5 uur en zal vooral in het teken staan van puffen, oefeningen doen en ondersteuning van de man. Dit is de laatste les en dan is de cursus afgelopen.