Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Eveline: waar bemoeien die mensen zich mee? Zou ze dat ook eeens even zeer duidelijk vertellen! En alleen sla en komkommer eten is ook niet gezond....

@mamainwording: daar kan ik je niet mee helpen. Zover ben ik nog niet.

Gisteren leuke maar drukke dag gehad. Filmpje gekeken, vrienden die onverwacht bleven eten. Erg gezellig. Nu Lief gezelschap houden en zo weer verder slapen

2. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    @Eveline waar bemoeien je collega's zich mee zeg! Trek je er niks van aan en geniet lekker van je zwangerschap!

Ik heb een lekker druk weekend achter de rug, zaterdag ben ik naar Eindhoven geweest om te winkelen met een vriendin die ik te weinig zie ( ze woon in Limburg en ik in Noord-Brabant ). En 's avonds ook nog eens naar de film. Mijn vriend wilde graag Real Steel zien dus ik ben braaf mee geweest haha. Maar goed het was wel een goede film.
    En gisteren ben ik op kraamvisite geweest eerst bij een nicht van mij en daarna nog naar een neef. Leuk hoor al die kleintjes, sinds gisteren kan ik helemaal niet meer wachten tot ik mijn eigen kindje vast kan houden haha.
    Vandaag weer gewoon werken, geen jaarfeest meer! Wat ben ik blij dat dat voorbij is zeg. En ik kijk uit naar woensdag want dan heb ik mijn 20 weken echo.

3. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Even snel een plaatje van ons meisje....

4. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    @Dovemeisje jeej wat een schatje zeg! geniet er lekker van!

5. ikke1979

ikke1979 Lid

12 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ dove meisje...jeetje wat een schatje zeg...lekker van gaan genieten hoor!!!

Vraagje zijn er ook meiden die net als mij gewoon onzeker blijven over het overgewicht..lig er gewoon wakker van 's nachts...x

6. Loth

Loth Bekend lid

2 nov 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    Vanaf welke BMI moet je in het ziekenhuis bevallen?

7. MamaInWording85

MamaInWording85 Actief lid

30 dec 2010
    223
    0
    0
    Limburg
    Boven de 30, denk zoek het even op op de zwangerschapskaart, staat er niet eens op vermeld... Maar ik heb dus 31, net 1tje te veel!

8. Loth

Loth Bekend lid

2 nov 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    Oh, wat snel! Dan mag ik mijn gehele zwangerschap nog maar 6 kilo aankomen en zit pas op 6.6 weken. Ik wil zo graag thuis bevallen!

9. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hey meiden

@dovemeisje: wat een prachtige meid. Geniet van van kleine wondertje.

sorry maar ik ben half ziek en zal van de week wel terug antwoorden. Kan het nu toch niet allemaal onthouden.

Ik heb geslapen!!!! al 2 nachten zaterdag op zondag in het ziekenhuis en nu afgelopen nacht ben net pas wakker. Ik voel me beroerd maar ben niet meer ze overdreven moe. Aan het einde van de week komen mijn ouders helpen met poetsen wel fijn dat alles weer een grote beurt krijgt.

nou ik ga maar weer me bedje in heb het koud en vind er niets aan

10. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hoi allemaal

Zal proberen te kijken of ik overal op kan antwoorden :D

@jessi: heerlijk dat je goed geslapen hebt, kan me voorstellen dat je je dan een stuk beter voelt!!! En fijn dat ze daar in het ziekenhuis rekening mee houden!

@loth: Volgens mij wordt er ook wel een beetje gekeken naar je bouw enz. Soms mag je nog wel thuis bevallen maar dan moet het beneden, mocht je dan door ambulancebroeders opgehaald worden, dan hoeven ze niet de trap af met je. Soms wordt je vanaf week 30 of zo aan de gyn overgedragen. Maar ik zou het gewoon eerlijk met je VK bespreken. Zij kan je best wel advies geven denk ik!

@ikke: ik blijf ook onzeker hoor, ben vooral bang dat ons kindje ook te zwaar zal zijn met de geboorte, of dat het als "dikkertje" zal opgroeien. Dat is mijn grootste angst en dat wil ik echt proberen te voorkomen. Ik heb daar zelf zoveel ellende van gehad mijn hele leven en dat gun ik mijn kindje niet! Verder blijf ik redelijk op gewicht nu. Ben rond de 11 kg aangekomen nu met 37 weken en de gyn zegt er niets meer van, hij is volgens mij wel tevreden!

@mamainwording: ze zullen wel de standaard verhoogde risico's met je bespreken. Bij mij was dat: kans op hoge bloeddruk, suiker, fluxus (= groter bloedverlies na de bevalling waardoor ik voordat ik echt ga bevallen al een infuus aangelegd krijg zodat ze direct bloed kunnen geven als het nodig is), enz. Dit zijn gewoon standaard dingen. Het is niet zo dat je hier dan ook last van moet krijgen. Tot nu toe heb ik nergens last van. Geen suiker, geen hoge bloeddruk enz. Dus het kan ook gewoon goed gaan hoor! Alleen weet ik nog wel dat ik de eerste keer met gemengde gevoelens wegging bij de gyn. Natuurlijk super blij dat ik zwanger was (nog ben!) maar ook met al die waarschuwingen het gevoel kreeg alsof ik iets misdaan had. Gelukkig is dat gevoel snel weggegaan!

@dovemeisje: wat een ontzettend knappe meid! Echt een plaatje hoor! Kan me voorstellen dat jullie super trots zijn! Ze heeft al echt van die felle oogjes hihi, super mooi!!!!
    Geniet ervan he!!

Nog even laatste vraagje aan jullie: bij de rondleiding in het ziekenhuis zeiden ze dat we onze verzekeringspapieren moesten meenemen, maar als ik gewoon mijn verzekeringspasje bij me heb, is dat dan niet voldoende?? Ik kan mijn polis wel meenemen maar dat is 1 los blaadje en daar staat eigenlijk alleen maar op welke verzekering ik heb....

Nou ik ga even boodschapjes doen en strijken.

11. MamaInWording85

MamaInWording85 Actief lid

30 dec 2010
    223
    0
    0
    Limburg
    Enige wat je nodig hebt is je ziekenfondspasje ( daar staat je relatienummer op, dan hebben ze alle info ) en het pasje van het ziekenhuis ( ponsplaatje of stickers, ligt eraan wat hun gebruiken ). Ik had in het boekje van de kraamzorg ook nog erbij staan dat ik de zwangerschapskaart mee moest nemen.

Wat betreft de bloeddruk, die is bij mij altijd normaal geweest, alleen de laatste keer bij de vk vonden ze hem niet goed, had 114/88, dacht niet dat dat slecht was, wel maar 1 keer gemeten, week ervoor 2x gemeten en toen was hij wel goed. Kreeg meteen folders mee over zwangerschapsvergiftiging?! Heb verder toch echt nergens last van? Maar goed, beetje inlezen kan nooit kwaad!

dovemeisje, wat een mooi poppetje!! Word er zo verliefd op!!!

12. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    #1152 Djinti2011, 14 nov 2011
    Laatst bewerkt: 14 nov 2011
    @dovemeisje: wat een poppetje, en wat kijkt ze ontzettend mooi uit haar oogjes! Ben helemaal verliefd...

@heppiedepeppie: volgens mij is alleen je ziekenfondspasje genoeg hoor!

Vanochtend hebben we een gesprek bij het toekomstige kdv gehad. En wat was dat leuk zeg. Hebben er beiden een goed geval bij, zijn erg flexibel (wat ook wel nodig is met de 5 ploegendienst van vriendlief), en ook niet onbelangrijk, onze eigen bijdrage viel ons echt 100% mee... wij hadden veel meer verwacht.

Dit is dus erg positief verlopen... nu maar hopen dat m'n eerste afspraak met de gyn. vanmiddag ook zo positief zal verlopen. Heb net de brief bij de verloskundige opgehaald, en daar staat al iets in wat betreft overdracht van patiënt naar gyn. :(

15.20 moet ik er zijn, daarna even gezellig bij m'n oude buuf bakkie thee doen, en dan is de dag weer om. Helaas heeft de buuf net afgezegd... tsja, dan maar ff op het winkelcentrum rondneuzen...

Fijne dag allemaal en als ik meer info heb praat ik jullie vanavond ff bij.

Liefs
    Djinti

13. eva1984

eva1984 Lid

3 sep 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeten jullie vanaf een bmi van 30 in het ziekenhuis bevallen?!

Ik ben met een bmi van 39.9 begonnen en zit inmiddels dus echt wel boven de 40. Ik mag gewoon thuis bevallen zolang ik verder gezond ben.

14. ikke1979

ikke1979 Lid

12 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Djinti....veel succes vanmiddag..zal voor je duimen..
    Maarre wat betreft die brief niks van aantrekken...mijn HA had doorgestuurd dat mijn BMI boven de 40 is en nu vorige week bij dietist geweest en die zei dat hij 38.01 is.
    Dus tja..wil het nog wel even doorgeven bij de gyn...
    Maar hoop dat het goed gaat.

@ eva1984 wat een verschil dan van hoe ze denken..bij ons moet je met een bmi boven de 30 naar het ziekenhuis en onder begeleiding van een gyn...
    En je mag niet thuis bevallen...heel raar overal zulke verschillen.
    Nou ja ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan..

Vorige week bij dietist allemaal tests gedaan... Oke bmi te hoog..maar ja dat wist ik wel.
    Maar cholesterol goed suiker goed bloeddruk goed..
    En nu komt ie mijn zus is 1.85 lang en weegt geloof ik 59 kilo...ja ja in deze mager maatschappij dus geweldig...maar alles te hoog behalve bmi...dus gewicht betekent niet automatisch niet gezond!! Vind ik dan...( en nog vind ze zich te dik...)
    Haha en dan een zusje hebben die bijna twee keer zo zwaar is en veel kleiner...

Nou ik ben best zat van het stempel te zwaar...mijn dietist is gelukkig erg lief..
    Waar ik wel van opkeek ze walgde van het programma Obese...ik dacht nou vindt ze vast goed als mensen zo snel afvallen...nou niet dus...ze zegt vaak komt wat er gauw afgaat er ook weer snel aan...langzaam afvallen is het beste en blijvend maar ja dat geduld ...nou ja nu niet te druk om maken...volgend jaar als de kleine er is maar fanatiek aan de gang....

15. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    dank je wel ikke1979. Alleen gaat die brief niet over m'n bmi, daar hebben ze bij de vk nog nooit wat over gezegd, maar ben ik naar de gyn doorverwezen voor m'n te hoge suiker ;)

En ik ben het helemaal met je eens wat betreft dat een gewicht over iemand zegt dat hij/zij wel of niet gezond is.

16. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Heb idd gemerkt dat al dan niet in het ziekenhuis moeten bevallen verschilt per regio. Hier is het bij een bmi hoger dan 40. (waar ik dus net 0,3 overheen zat) En bmi zegt niet veel over je daadwerkelijke gewicht. Is de verhouding tussen lengte/ gewicht.
    Bmi bereken ze alleen voor de zwangerschap. (is mij verteld) Tijdens de zwangerschap is dat geen eerlijke berekening meer omdat je neit meer alleen bent.

@Dovemeisje: mooi meisje. Geniet ervan.

Hier aan vanmorgen lekker genoten van het heerlijke weer. Lekker stuk gelopen met de hondjes. Zo zie je nog eens wat van de eigen buurt.

17. ikke1979

ikke1979 Lid

12 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou mijn bmi is berekend met 6 weken zwangerschap bij huisarts...en nu dus met 10 weken.
    De dietist vond het ook raar maar ja moest...
    Nou ja ik ga toch echt maar is proberen te genieten en eet zo verantwoord mogelijk meer kan ik niet doen dus ze zullen het daarmee moeten doen...
    Doei doei allemaal ik ga mijn zoontje uit spelen brengen en dan is boodschappen doen...

18. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik heb eigenlijk geen idee wat mijn bmi nu is, boeit me ook niet hahaha.

Mijn man is vanmorgen naar de tandarts geweest, nou dat gaat een aardige duit kosten. Shit zeg (sorry voor mijn woorden) maar hij moet één kroon laten vervangen (die is door de vorige tandarts echt slecht gemaakt) moet één nieuwe kroon en zijn drie verstandskiezen moeten eruit. En nu las ik net dat verstandskiezen trekken niet meer verzekerd wordt.....
    Dus dat gaat wel meer dan 1000 euro kosten. Ik vind het echt belachelijk hoor die kosten. Gelukkig dat het spaarloon in 2012 vrij komt, dan kunnen we het daarvan betalen want het is echt een rib uit ons lijf....dan zou je nog bijna overwegen om een kunstgebit te nemen hahaha. Nee dat is geen optie want de rest van zijn gebit is goed.
    Dan maar niet op vakantie in de zomer :)

Heb even de nieuwe premie berekent voor volgend jaar, daar wordt je niet vrolijk van!
    Maar voor die personen die al kindjes hebben:

Wij zijn verzekerd bij CZ. Als we nou zouden kiezen voor het pakket gezinnen, is het dan zo dat wij dat allebei moeten nemen? Of gewoon diegene bij wie onze kleine straks op de polis staat? want dat is wel een dure aanvullende verzekering maar daar zitten de tandarts kosten wel weer bij-in. Maar als de kleine bij mijn man op de polis staat straks, kan ik toch een ander pakket nemen of mag dat niet???

19. ladyfp

ladyfp Lid

25 okt 2010
    81
    0
    6
    Ik ben nog een student
    Rotterdam
    Dag dames,

Ik wil me graag voorstellen. Ik ben Ladyfp en ben 26 jaar ik ben 3 jaar al bezig maar nog niet zwanger. Ik heb inmiddels sinds 2 maanden een maagverkleining ik heb pcos. Maar we houden vol. Ik wil jullie zeggen geniet van het zwanger zijn ondanks jullie een overgewicht hebben.

Groetjes

20. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    dank je wel, welkom hier en ik hoop dat jullie ook snel een wondertje mogen verwachten!! Wat is PCOS precies als ik vragen mag?

Deel Deze Pagina