Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Dank je wel :) wat vinden jullie van mijn testjes ;) ben er een klein beetje onzeker over stom he :(! Dit wordt ons eerste kindje.

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Vraagje voor de Angel Sound gebruikers: wanneer kon je ermee voor t eerst t hartje horen? Ben nu ruime 11weken (al denk ik zelf 12) en heb gister geprobeerd het hartje te horen maar helaas. Maybe dat ik m gewoon niet gevonden heb of mn buikwand is gewoon te ehh dik zeg maar en moet ik wachten tot de baby wat groter is?

3. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Annet,mooie testjes hoor :D Niet twijfelen,die zijn echt wel positief hihi Dat je onzeker bent snap ik wel hoor...zeker als je het nog maar net weet.Proberen om je niet te druk te maken en vooral te genieten,voor je het weet ben je zo een paar weken verder weer ;)

Geen ervaring met de angelsound,wel met het laat horen van het hartje ivm dikke buikwand (dat was bij m`n eerste 2 kids zo).Dus op zich is het niet vreemd dat je nog niets kan horen denk ik.

4. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @trotsemams, ik had nog even gekeken bij bonprix,maar degene die ik heb zie ik ook idd niet meer...jammer,voor een paar maanden terug hadden ze behorlijk wat keuze..

@annebel, jeetje nog steeds geen duidelijkheid op je werk...dat duurt wel erg lang he..

@annet,gefeliciteerd met je zwangerschap, duidelijke testen hoor!!! daar hoef je niet over te twijfelen!!die onzekerheid herken ik wel, zelf nu bij de 4e had ik dat haha,maa komt goed meid!:)

@roozjuh, ik heb ook een angelsound gehad,ik gebruikte m vanaf ong 11 weken, ik vond hem meestal links helemaal onderin de buik net boven het schaambotje, ik moest dan even mijn buik iets omhoog houden..;)
    het is wel even zoeken hoor!

hier even een rust momentje, de kids zijn er even uit met papa,dus mama zit lekker languit op de bank hahaha

5. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hoi meiden

@annet gefeliciteerd en wat leuk dat je al zo snel terug bent met een positieve test! Je kwaaltjes klinken zeer herkenbaar hoor! Die spanning is normaal, had ik ook en begin ik nu ook weer te krijgen zo tegen het einde!

@annabel: ik ken veel vrouwen die zwangerschapsondergoed niet fijn vinden en die hun eigen ondergoed gewoon onder de buik dragen. Maakt niets uit hoor, alleen ik vind de steun wel fijn! Onder mijn buik voelt voor mij zo kaal! En daarbij maakte het mijn buik altijd mooier rond :D

@roozjuh: ik heb een angelsound van mijn collega mogen lenen toen ik een week of 15 was en toen vond ik het hartje direct. Maar....je buikwand heeft er mee te maken, ook de ligging van je placenta. En een andere collega van mij (superslank!) kon het hartje nooit vinden met dat ding en werd daar heel erg onzeker en nerveus van en die hebben op advies van de VK dat ding ook weggedaan.
    Dus maak je niet druk als je het hartje nog niet hoort!

Hier: we hebben vandaag een kerstboom gekocht :$:D. We zijn beide heel erg gek op de feestdagen en we twijfelden erg wat we moesten doen. We hadden al wel besloten dat we wel een kerstboom wilden, maar verder geen poespas in huis. Nu zei ik vanmorgen tegen Ron dat we er vandaag wel een konden halen. Volgende week is sinterklaas weer weg, en ben ik misschien al wel bevallen. Dan is het veel lastiger om nog een boom te halen omdat Ron geen rijbewijs heeft. Dus zijn we net samen naar de Intratuin gegaan en hebben we een heel schattig boompje gekocht dat Ron direct opgetuigd heeft!
    We zijn er dus helemaal klaar voor!

Ik voel nog helemaal geen verandering in mijn lijf, dat vind ik wel balen want nu ben ik bang dat het nog super lang gaat duren. Heb geen krampen, geen bloedverlies of slijmprop. Beeb beweegt nog super veel.
    Kan de bevalling dan echt ineens uit het niets beginnen? Met vliezen die breken of harde buiken die doorzetten? Of heb je meestal de dagen daarvoor wel al wat rommels gehad?
    Wordt er zo ongeduldig van!

6. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @heppie, wat leuk dat jullie de kerstboom al hebben staan, heb je goed dat je dat nu hebt gedaan,want je wet natuurlijk niet wanneer de kleine komt, wij gaan m volgende week zondag zetten:D
    bij mij zijn de 1e en de 3e bevalling zo uit het niets begonnen, bij de 1e moest ik s'morgens heel vroeg plassen en met dat ik pstond knapte de vliezen en begonnen gelijk de weeen en bij de 3e werd ik s.morgens wakker met weeen, verder nergens geen last van gehad van te voren, bij de 2e ben ik gestript en ging ik met weeen naar huis die ook meteen doorzette,dus dat is niet te vergelijken.

7. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Suze,haha het kwartje is nu pas gevallen bij mij..dat ik ook in een ander topic met je klets.Ik zwanger? Duhhh :p

Heppie,gezellig een kerstboom.Ik hou wel van die gezelligheid..Nu zou ik hem nog niet zetten,ivm de kindjes.Maar vlak na sint komt hij hier ook te staan,de kindjes vinden dat ook helemaal geweldig :D

8. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Whahaha echt waar, ik zie het ook nu pas...:) ik had het toevallig in het andere topic ook al over zwangerschapsdemensie:p

9. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Kijk...en daarom kom ik nou graag op zp,voor de herkenning hihi

10. eva1984

eva1984 Lid

3 sep 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd annet! Super zeg :)
    Lekker dat je nog niet zo veel kwaaltjes hebt, hopen dat dat lekker zo blijft!

Ik ben nu ruim 20 weken, bijna 21 al weer en het gaat ontzettend snel, al vond ik de eerste twaalf weken ongeveer dat dat absoluut niet zo was, zomaar ineens ben je op de helft! :p

edit: zucht... ik zie dat ik helemaal niet op de laatste pagina zat te lezen, haha... later meer reactie, mijn chocolademelk wil geroerd worden!

11. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Dames,mag ik jullie wat vragen? Vast wel toch :p
    Ivm mijn overgewicht had ik al een buik (anders dan nu,maar niet plat iig)..er hebben er natuurlijk ook al eerder 2 ingezeten.
    M`n buik begon al heel snel te groeien en is sinds ik een week of 14 ben echt wel vrij groot en rond.
    Maar soms is dat minder,dan is m`n buik ineens minder stevig en ondanks dat ik denk me dat te kunnen herinneren van de vorige zwangerschappen maakt me dat wel weer aan het twijfelen.
    Soms zou ik gewoon even naar binnen willen gluren ;)

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Trotsemama: ja dat heb ik ook (nu 12weken zwanger) gister liep ik in restaurant en hoorde iedereen om me heen 'o kijk ze is zwanger' en andere zwangere dames gaven echt zo'n 'zwanger-hoi-knikje' om t maar ff zo te noemen. Maar vandaag pas ik mn oude broek gewoon weer, heel gek

13. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Welkom Terug Annet en natuurlijk gefeliciteerd ja het is erg herkenbaar al die "kwaaltjes".

Kom maar weer lekker kletsen..:D

14. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Dank je jullie wel allemaal :) moet ook ophouden te piekeren. Ach gooi het op de onzekerheid hihi. Al heb ik nu al het idee dat mijn buik iets dikker is geworden :( heel apart. Morgen de verloskundige maar eens even bellen! Ja het verbaasd me hoe snel het raak was. Had ik echt nooit verwacht. Juist door mijn overgewicht!

Jullie een leuke zondag gehad? Wij hebben vandaag met ons beste vrienden heerlijk gegourmet was erg gezellig!

15. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Vragen staat vrij he ;)....:D.....:p
    Ik heb het zelfde gehad kan zijn dat de kleine net met de rug je buikkant op ligt en de dag erna weer gedraaid is. ofdat je meer lucht in je buik hebt...

16. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ annabel nog steeds geen duidelijkheid wat irritant zeg. Maar een weekje Centerparcs klinkt lekker..

@ Roozjuh geen ervaring mee met de angelsound wel met hartje later horen dan normaal ivm extra isolatielaagje

@ Heppie kan begrijpen dat je ongeduldig wordt en ja het kan zo maar in ene beginnen doordat je vliezen breken of de weeen beginnen. Maar ja alle bevallingen zijn anders. Zal een kaarsje branden dat het eerder begint.
    Maar een kerstboom das al gezellig, en tja ik begrijp waarom je al hebt..

@ hier net alle feestdagenvisite weer geregeld 1ste kerstdag bij mijn ouders ivm mijn broer dat dat makkelijker is.
    en nieuwjaardagsdag jammer genoeg naar mijn schoon oudelui, want zoals elk jaar komt mijn schoonzus uit denemarken enkel met oud en nieuw. Je bent dan al "verplicht"om daar te gaan zitten. bah bah... Ze heeft Maud ook nog niet ontmoet dus ja we moeten wel...

Verder een erg rustig dagje en vanaf morgen moet mijn vriend weer werken en zal ik het moeten redden met 2 kleintjes voor het eerst. Heb van het weekend onze oudste dochter weer getild om te kijken of ik het ga redden met mijn buik. Maar dat gaat helemaal goed komen, was wel raar want mijn dochter is nu net een Reus.... Vind het wel spannend om er weer alleen voor te staan maar we kunnen het.

17. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Heerlijk gevoel is dat het zo snel raak... geniet ervan meid.

18. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Dovemeisje,ik hoop dat het dat is! Fijn iig dat het herkenbaar is ;)
    Succes morgen!Zal wel even wennen zijn,maar dat komt vast snel goed.

Annet,heerlijk toch dat het snel raak is.Hier deze keer ook,heb het ook wel anders meegemaakt.

19. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @dovemeisje,

Dank je wel meid :) voel me er ergens ook wel wat bezwaard bij want ja het is niet voor iedereen zo natuurlijk. Hoop dat alles goed blijft gaan. Ik zie dat jij ook net bevallen bent van een dochter :) wat leuk gefeliciteerd nog. Gaat alles goed?

20. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    nee het is niet voor iedereen een gegeven dat het lukt in mijn persoonlijke kring ook 2 meiden waarvan 1 met overgewicht die pas na 4 jaar zwanger werd net een dag voordat ze met ivf traject zouden gaan beginnen.
    Gelukkig bij ons ook gelijk raak en ik heb het ook altijd als een geschenk / wonder gezien....

Met ons gaat het helemaal goed. We genieten enorm Zal zo nog een mooi plaatje plaatsen...

Deel Deze Pagina