Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Ons mupke.......

2. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Ahhh wat schattig!!! Echt een plaatje !

3. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ach wat een schatje zeg mooie meid heb je :) vind het ook een erg leuke naam moet ik zeggen

4. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Aah wat een schatje zeg!

5. Enchanted

Enchanted Niet meer actief

@Dovemeisje, ik smelt helemaal! *rammelende eierstokken* hihi!

Ik zit ergens mee en ik wil het even van me af schrijven. Mijn stiefvader, een flinke man met een hele dikke harde bierbuik weegt minder dat ik weeg. Hij is groter, breder, blabla. En als ik naast hem sta zie je mij niet langs hem uit steken, en toch ben ik zwaarder. Ik weet, het is maar een getal, maar ik heb daar zo;n moeite mee! Een vriendin van mij, zegt dat ze 80 kilo weegt maar dat is niet te zien om heel eerlijk te zijn. Ze ziet er veel flinker uit.

Ik heb daar echt zo'n moeite mee! Moet leren anders denken daarover, maar het lukt me maar niet. Het is maar een getal...

6. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ja dat herken ik wel! Dat je mensen ziet en dat die dan gewoon lichter als jou zijn! Maar goed als je er echt heel erg van baalt van je gewicht ! Kun je er eventueel iets aan doen begin voorzichtig te sporten? Heeft mij enorm geholpen! Ben nog steeds te zwaar helaas:( ! Jeetje wat een nacht begin raar te dromen en mijn borsten doen onwijs veel pijn, zelfs mijn tepels jeuken nu ! Is dat normaal? Zal vandaag de verloskundige bellen :) spannend ! Fijne dag iedereen

7. eva1984

eva1984 Lid

3 sep 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig he, Enchanted? Ik ben ook 'veel' zwaarder dan de gemiddelde mens. Daar heb ik in het dagelijks leven niet zo veel last van, ik kan gewoon meekomen met de rest. Maar wanneer je er op deze manier op gewezen wordt is dat niet leuk...

Aan de andere kant, wees blij dat je zo compact bent, dat hij minder zwaar is maar meer 'dik' betekend dat jij wat strakker in je vel zit toch? Ik ken ook wel mensen die 20 kilo minder wegen dan ik, maar er veel 'slapper' uit zien, dan ben ik niet jaloers hoor!

8. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Enchanted,dat stomme getal op de weegschaal ook.Je weet dat je daar niet mee moet vergelijken maar dat doe je toch.
    Maar net wat Eva zegt,bekijk het van de positieve kant ;)

Annet,ik heb sinds een week of 2 jeukende tepels.Argh,dat is zo irri :p Niet krabben,daar wordt het alleen maar erger van.

Ik zat gister toch zo te twijfelen door m`n buik.Nou dacht ik dan maar weer eens een buikfoto maken.Huh,ik schrok er bijna van want hij is echt wel groter geworden :D Soms zie ik in de spiegel gewoon iets anders ;)

9. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Er is weer lekker veel gepost!
    Hier is nog geen verandering. Dus we wachten maar braaf af!

@dovemeisje: wat een prachtig meisje! Geniet ervan, als ik die foto zo zie wil ik ook!!!!!!!!!!!!!
    Ik vraag me af, als ik nou deze week of volgende week beval, zouden wij dan met kerst of oud&nieuw naar mijn ouders kunnen? Zij wonen 100 km verder en ik zal moeten rijden....
    Zou dat kunnen? Mits ik geen keizersnede krijg... Ik wil nl met oud en nieuw echt niet hier zijn. Bij ons is niets te beleven, met de buurt hebben we helemaal niet veel contact en we zijn altijd bij mijn ouders met de hele familie. Voor ons manneke is er bij mijn ouders ook al een babykamertje klaar dus die heeft daar zijn eigen kamer.

@enchanted: herkenbaar hoor! Ik weeg ook veel meer dan de meeste mensen zouden zeggen. Mijn man zit rond de 100 en die schatten ze meestal zwaarder dan ik. Niemand, behalve mijn man en moeder, mogen ook weten wat ik weeg. Ja jullie wel, maar ik ken jullie natuurlijk niet persoonlijk :D

@hier: zit te genieten van de kerstboom, hij ruikt al zo lekker!
    Gisterenavond toen ik naar bed ging, kwam er voor het eerst melk uit mijn tepel. Dat was een gek gezicht maar ik vond het ook wel leuk om te zien, omdat ik nu wel echt zeker weet dat alles werkt hahaha. (dat doet het bijna altijd wel hoor, maar het is voor het eerst dat ik het zie!)
    Nu ga ik maar weer lekker wat borduren. Straks nog wat wassen en strijken en morgen komt mijn mams weer hier. Ik denk dat ze nu zal blijven tot ik bevallen ben, tenzij de gyn denkt dat het nog lang gaat duren.

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Dovemeisje: wat een plaatje.

@Heppie: kerstboom. Sinterklaar is nog niet eens weg. Hier moet hij nog even wachten. Man staat ook al te trappelen tot alles de vliering af mag.

Gisteren naar de efteling geweest. Heel gezellig maar was wel gesloopt. Vandaag dus maar rustig doen.

11. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
  12. ikke1979

ikke1979 Lid

12 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ vaddie...mooie buik...

@dovemeisje wat een schatje is het toch...

@ de rest alles gelezen maar sjonge jonge het is wel erg veelom overal op te reageren..
    Tja het gewichtskwestie...ik ken het dan zie je mensen en denk je oh die is vast zwaarder en dan nee toch niet nou ja jammer dan...
    Ik ben vandaag blij en verdrietig...blij omdat ik afgevallen ben...kwam bij dietist weg en die was super trots op me...heerlijk gevoel...
    En tja verdrietig er is vannach bij ons ingebroken...
    De deuren helemaal ontzet...alles van achter uit ons bedrijf het werkmateriaal uit de werkplek, de fietsen allemaal weg...
    Ze hebben nog geprobeerd in huis te komen maar dat is gelukkig niet gelukt...want jaja deze zwangeren moet 's nachts steeds plassen dus ik ben naar beneden gegaan deed de lichten aan en daarop zijn ze weg gegaan...de schrik zit er goed in...Ben ook aardig bang om vanavond alleen te zijn..

Verder gaat het top alleen 's avonds ben ik misselijk overdag voel ik me top.Nou iedereen veel succes met de aankomende bevalling...heppiedepeppie en Jessi..hoop dat het doorzet bij jullie en jullie wondertjes er gauw zijn...

Oh ja en gefeliciteerd met de zwangerschap voor de nieuwkomer...super zeg.

13. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hoi meiden,

Jeetje wat is er weer veel getikt

@enchanted: ik heb er totaal geen probleem mee met wat ik weeg jarenlang gedaan en heb nu zoiets van je neemt me maar zoals ik ben.

@dovemeisje: awww wat een schatje nog een paar dagen en dan mag ik die van mij ook bewonderen.

@annet: Welkom terug en GEFELICITEERD!!!

@vaddie: Leuk de efteling zou ook wel willen.

@heppie: Mooie buik hoor.

@hier: Nog steeds geen baby ik troost mezelf maar met het idee dat het nu niet meer lang gaat duren. Ik heb vanmorgen het ziekenhuis gebeld of ik morgen weer een nachtje mag slapen maar dat willen ze bespreken als ik toch bij de vk ben. Dus nu moet me moeder 2x rijden. morgen komt ze me ophalen omdat ze het niet meer verantwoord vind dat ik nog auto rij. Ik hou trouwens super veel vocht vast de laatste dagen zelfs manlief zag het. Weten jullie wat je er tegen kunt doen?

Liefs Jessica

14. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Jessi,lastig dat vocht vasthouden.Veel met de voeten omhoog zitten (en slapen),bleekselderij eten,veel water drinken.

Ikke1979 (we zijn uit hetzelfde bouwjaar :p) ,getverderrie wat naar dat er ingebroken is.Lijkt me ook erg eng en ik geloof goed dat je het moeilijk vind om vanavond alleen te zijn.

Heppie,mooie buik ;)

Ik zal m`n buikfoto van vanmorgen straks ook uploaden,moet nu gauw gaan spuiten en eten.

Fijne middag allemaal en hup bevallen dames die hoognodig moeten :D

15. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Goedemorgen, :)

Wat eeen mooie baby buik kwam er langs zeg :).

Wat vervelend dat er ingebroken is zeg bah doodeng lijkt me dat.

Zit ergens mee dus ik dacht zet het hier maar neer. Tja ook ben nog steeds te zwaar. Maar volgens de dietiste mag ik dus nu niet meer afvallen? Ik begrijp dat ik niet mag crashen dat lijkt me logisch. Maar er mogen toch nog steeds wel wat kilo'tjes af? Hoe doen jullie dit dames? En zijn jullie nog veel aangekomen?

16. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Heel even snel vanaf m'n werk, vanavond reageer ik wel uitgebreid, maar wilde Heppie even advies geven...

Mocht het er nou naar uit zien dat jullie niet met de auto kunnen gaan, is het dan geen idee om met het openbaar vervoer te gaan? Wel iets duurder misschien, maar voor jou minder belastend.

17. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @annet: lijnen is echt niet slim nu....die stoffen die dan vrijkomen in je lichaam zijn schadelijk voor je kindje.
    Als je nu gewoon probeert goed op te letten dan kan het aantal kilo's best meevallen hoor! Ik ben nu 12 kilo aangekomen,heb geen hoge bloeddruk, een prima HB gehalte en een lage suiker. Mijn gyn is dus echt heel tevreden. En ik eet echt niet veel anders dan normaal, en ik heb soms ook echt slechte dagen dat ik alleen maar snaai zin heb! Probeer een multi-vitamine te slikken waar alles in zit, dan heb je in elk geval alles binnen.

Mijn gyn zei ook dat zwaardere vrouwen vaak op het einde niet meer zoveel aankomen omdat wij al vetreserves hebben. In het begin kwam ik heel snel aan en dat vond ik doodeng. Maar op een gegeven moment ben ik heel lang stil blijven staan en alleen de laatste weken komt er mondjesmaat wat aan.

@ikke: wat verschrikkelijk dat er ingebroken is. Ik heb het 1x in mijn auto gehad (dat was mijn eerste autootje die ik net een paar weken had) en ik heb echt heel erg moeten huilen toen. Gewoon het gevoel dat ze aan JOUW spullen zitten vond ik vreselijk.
    Gelukkig dat ze niet in jullie huis zijn geweest, maar ik kan me voorstellen dat de gedachte dat je ze misschien gezien zou hebben als je naar beneden ging, doodeng vind. En ik snap ook dat je niet graag alleen bent. Is er geen mogelijkheid dat er iemand bij je blijft vannacht? Of dat jij een nachtje gaat logeren ergens?

@jessi: ik begin ook vocht vast te houden, mijn trouwring heb ik vandaag maar afgedaan, al vind ik dat niet leuk! Hij hangt nu om mijn ketting. Het is nl een trouwring waar staal in zit en dat is moeilijk door te knippn mocht dat nodig zijn.
    Volgens mij zijn dit voor ons echt de laatste loodjes!! Ik hoop zo dat het snel gaat beginnen. Maar ik vind het ook wel heel spannend!

18. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Annet,ik moet morgen wegen maar ben nog niet zoveel aangekomen.De vorige keer was het 1 kg in totaal.Ik heb het streven met de dietiste samen om niet of zo min mogelijk aan te komen.Het belangrijkste is een goed eetpatroon en blijven bewegen.

Mijn buikfoto van vandaag,17w2d:

19. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ enchanted ik ken het gevoel ik ben veel zwaarder dan gemiddeld maar bij mij zie je het niet dat ik zo zwaar ben.

@ Heppie als je bevallen bent zonder keizersnede is de kans groot dat je snel weer kan rijden hangt ervan af hoe je je voelt.
    Ik mag na 4 weken weer rijden na mijn ks kan niet wachten ben zo afhankelijk van anderen nu en daar hou ik niet van...
    Mooie buik trouwens....

@ ikke bah zeg ik kan begrijpen dat je bang bent. Waar is je man dan ???

@ Jessi wat lief dat je moeder wil rijden. TJa het vocht zo min mogelijk zout en voetjes omhoog en verder kan je weinig doen hoort erbij....gelukkig nog een paar daagjes...

@ Annet gezond en verantwoord eten en bewegen (ja het pietpraat wat iedereen zegt, maar zolang je niet te veel vetten eet en veel groenten en fruit) kan je toch afvallen maar is het verantwoord...Teveel afvallen is echt niet goed nu als je geluk hebt eet de Beeb veel reserves bij je weg. Ik ben totaal 10 kilo gegroeid en ik hoef nog maar 2 kilo eraf...

@ Trotsemams wat een mooie buik zeg je kan goed zien dat je zwanger bent....

@ hier Mijn eerste dagje alleen en ik moet het zeggen valt mij tot nu toe mee. Maud heb ik in haar wiegje gekregen ze wil namelijk overdag aldoor beneden zijn ipv boven maar ik ga doorzetten want anders wil ze helemaal niet meer..

xxx

20. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Thanx meiden.

Ik was ook niet van plan om heel erg te dieten, maar gewoon lekker door blijven sporten, ( dingen die dus mogen ) en gezond te blijven eten. Dan denk ik namelijk zelf vanzelf wel af te vallen eerlijk gezegd haha. Heel raar ik weet het nog niet eens een week, maar wil het nu al helemaal goed doen voor het kleine vruchtje :) overigens vandaag stiekem nog een testje gedaan ;) dit was het resultaat ;) en ja nu stop ik want ik wil nu genieten hihi
    http://www.zwangerschapspagina.nl/members/56286-albums8465-picture47898.jpg

Deel Deze Pagina