Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enchanted

Enchanted Niet meer actief

Jaaaaa ik kreeg helemaal kriebels toen je dat zei hihihi ;)

2. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hoi Dames :)

Hoe is het daar? Zit op mijn mobiel dus kan even niet op alles reageren ;).

Hier gaat het goed. Al heb ik vannacht wel vervelend gedroomd, dat ik een enorme bloeding had en snel naar de verloskundige moet, ik denk dat ik teveel verhalen lees op het forum hihi. Moet ik maar eens wat minder doen. Nou ik heb de zwangerschapspillen op gehaald maar wat ik me dus nu afvraag, kun je daarnaast nog foliumzuur slikken? Omdat het er al in zit vandaar de vraag.

@ voor de zwangere dames onder ons, omdat we te zwaar zijn ;) moesten jullie in het ziekenhuis bevallen of mocht dit ook gewoon thuis?

@ voor iedereen gaan jullie ook sinterklaas vieren? wij morgen :) wel zin in dan gaan we het ook mijn vader vertellen. Ik heb de stelregel voor mezelf dat ik het alleen mensen vertel waar ik het ook aan kwijt wil als het mis gaat.

Nou iedereen fijne avond

3. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Annet,bij de eerste keer ik zeker het advies om in het ziekenhuis te bevallen (ivm mijn hoge gewicht en kans op grote baby).
    Later was er niet eens keuze meer ivm hoge bloeddruk.

In de meeste multi viatamine zit genoeg foliumzuur,zoveel extra heb je toch niet nodig nu (zie even niet hoever je bent).

Fijn weekend allemaal!

4. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Annet,sorry..dacht dat je verder was.Even goed in de bijsluiter lezen,staat er vast wel op ;)

5. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Annet: als je zwanger zijn pillen slikt zit er in principe ook foliumzuur in. Of je in het ziekenhuis moet bevallen heeft vooral met je bmi te maken. Je kan wel 100 kilo wegen maar als je daarbij 2 meter bent. :) Over het algemeen moet je bij een bmi van +40 of +35 (obesitas of morbide obesitas) in het ziekenhuis bevallen.

Zat zelf op 40,3 dus moet in het ziekenhuis bevallen.

6. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    nope ;) nog niet zover hihi, ik zou wel thuis willen bevallen namelijk. Maar weet niet wat de kilogrens is om het zomaar even te zeggen. ik heb eigenlijk nooit ergens last van, nou ja nu ik zwanger ben weet ik dat natuurlijk niet, maar mijn bloeddruk is altijd netjes geweest. Ben benieuwd dus.

7. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Ik moest ivm een bmi van 38 in het zh bevallen de eerste keer en wat was ik daar blij mee. Maar het is verschillend per ziekenhuis.

8. Enchanted

Is het zo dat wanneer een vrouw met overgewicht in het ziekenhuis MOET bevallen dat het volledig vergoed wordt?

Want tegenwoordig is het toch alleen zo dat het vergoed wordt als er medisch iets aan de hand is? Is overgewicht "medisch" ?

@Annet, ga je het nog op een "speciale" manier aan je vader vertellen? :)

9. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ enchanted! We verpakken morgen chocoladeletters met het woord pake en voor zijn vriendin beppe :) ! Opa en oma dus voor de niet Friezen ;) ! Jij al klaar voor morgen?

10. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Overgewicht is inderdaad een indicatie om je bevalling vergoed te krijgen! Ik ben ook kerngezond maar alleen vanwege mijn gewicht moet ik naar het ziekenhuis. Ik vind het niet zo erg...want anders had ik het zelf ook gewild. Vanwege de risico's die je extra hebt vanwege je overgewicht is het altijd medisch bevallen in het ziekenhuis.

Wij doen geen sinterklaas, ik hoop dat ik 1 cadeautje krijg ;)
    (als jullie begrijpn wat ik bedoel!)

Heb hier wel wat harde buiken maar niet erger dan normaal. Soms ook wat pijntjes in mijn rug...

Ik wil gewoon te graag denk ik hahaha

11. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Leuk idee Annet!

Heppie,toi toi toi..zet hem op :D :DOp naar het beste sint cadeau ever ;)

12. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ik heb gisteravond sinterklaas gevierd bij mijn schoonouders, waar we weer hele leuke kleertjes hebben gehad voor ons meisje. Gelukkig was ons neefje ook heel blij met onze cadeautjes. Het was in ieder geval heel gezellig!
    Vandaag naar de kapper en hopelijk vind ik een leuke kerstboom want het als sinterklaas voorbij is mag de boom weer natuurlijk.

13. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Vandaag best aardig geslapen. Vandaag markt, surpise afmaken en kinderverjaardag.

Voor zover ik weet heb je idd vanwege je gewicht medische indicatie en word het vergoed.

14. Enchanted

@Annet, wat leuk!! Have fun today! Ik ben helemaal klaar voor vandaag. Net alle boodschappen gehaald, cadeaus zijn al ingepakt, alleen nog de gedichten en de opdrachtenkaartjes uitprinten die ik zelf heb gemaakt. En verder hapjes voorbereiden ;) Ja! Ik heb er zin in :D

@Heppie, ik ben benieuwd. Mijn bmi zit rond de 32, dus valt nog mee. Ik ga er vanuit dat mocht ik zwanger raken, ik gewoon thuis kan bevallen. Ben verder prima in orde!

Haha ik hoop ook dat je iets leuks krijgt van Sinterklaas :p

@Annabel, ja, wij ook zondag de boom al opzetten. Normaal doe ik dat echt niet voordat Sint het land uit is, maar ik heb zin in de gezelligheid!

@vaddie wat voor surprise ben je aan het maken?

Mijn temperatuur zat vanmorgen op 36,4 dus deze is gestegen. Had ook wat gevoeligere tepels gisteravond, dus denk dat dat mijn eitje is geweest. FINALLY! ;)

Fijn weekend allemaal! Ik ga hier aan de slag :D

15. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Enchantes: een duits bierfest pakket. Hij heeft in oktober een feest gegeven. Dus pretzel gemaakt, worst gebakken, duits bier gekocht en zo'n groot glas met oor geregeld. (en ik ben zo slecht in koken enzo)

16. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @vaddie: wat een leuk idee! Wij doen dit jaar niets in de decembermaand. Normaal doen we altijd surprise (of met sinterklaas of mt kerst) met ons gezin (mijn vader, moeder, broer, Ron en ik). Maar omdat ik nu uitgeteld ben, is dat niet echt handig. Ik had het graag gewild, maar met kopen van spulletjes,maar ook hoe het straks met ons kleintje gaat, hebben we maar beslotn om het niet te doen.

ik zit me steeds zo af te vragen hoe ik kan voelen of er nou iets aan de gang gaat in mijn buik. Ik heb wel harde buiken maar die zijn langdurig en komen en gaan niet. Soms wat krampen in mijn onderrug en steekjes in mijn bovenbuik. En hoe snel zet dat door...tja dat is natuurlijk bij iedereen anders...

17. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    even spammen

18. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @vaddie mooie buik heb je hoor :)

@ heppie en al babynieuws te melden ;)

@ annabel 26 wat leuk zeg dat jullie leuke baby kleertjes hebben gekregen. Heb je veel gekregen?

@ enchanted wat fijn dat je ei is gesprongen :) ben benieuwd meis. Heb je overigens een leuke sinterklaas gehad?

@ hier nou gister het aan mijn vader en zijn vriendin verteld, nou die gingen helemaal uit hun stekker ( op de goede manier) mijn vader heeft de hele avond amper nog wat kunnen zeggen zo mooi vond ie het haha. Heb alleen gister en vandaag nogal last van ongesteldheids pijntjes. Heb sowieso erg last van mijn darmen iemand die dit bekend voor komt? Voor de rest gaan we vandaag een lekkere relax dag houden even met de hondjes wandelen en verder niks heerlijk. Fijne dag iedereen

19. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Heppie,al nieuws onder de zon?

Vaddie,mooie buik!

Annet,wat een super lieve reactie op je zwangerschap.Ik heb vanaf het begin ook erg veel last van m`n darmen.De eerste week had ik dat alleen niet zo in de gaten,dus ik dacht dat het geen goed teken was (dat het met de zwangerschap niet goed ging).
    Inmiddels herken ik het verschil wel tussen de pijn van m`n darmen of bijv bandenpijn.Vervelend is het iig wel!

Vanmiddag gaan we naar m`n ouders,om sint te vieren.Morgen komt sint op school en daarna vieren we het thuis.En dan is het wel even mooi geweest met de sint stress ;)

20. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hey meiden
    nog niets hier.....dacht gisterenavond even dat er iets begon, aangezien ik wel erg vaak naar het toilet moest (darmen legen, dat schijnt een teken te kunnen zijn) en flinke harde buiken had. Maar nu voel ik weer helemaal niks....ja de baby die druk aan het bewegen is.
    Maar nog geen slijmprop verloren of bloed of iets dergelijks....

Dus vandaag maar weer een rustig dagje op de bank lekker borduren....hopen dat de dagen snel voorbij gaan.
    Anders moet ik dinsdag weer naar de gyn.

Deel Deze Pagina