@djinti, nee dat valt zeker nog mee hahaha ik hoop dat het mij ook ooit eens zal lukken en dat het tijd nodig heeft geloof ik graag! @dovemeisje, dank je wel, ik moet naar de verpleegkundige van de gyn.
Heppie,veel succes!!! Djinti,dat vind ik nog niet onder oude mutsen vallen hihi.Ik ben zelf 32 trouwens..ach en wijsheid komt met de jaren toch.
hier was de controle verder goed, er was idd uitleg over wanneer je moet bellen als je gaat bevallen, over de inleiding enz, ook wordt de beeb de eerste 24uur opgenomen op de kinderafdeling, dus dat is wel jammer opzicht,maar het is niet anders, ze gaan hem toch even extra in de gaten houden ivm het insuline spuiten. @heppie, niet gezien..
Hoi dames, Ik voel me een beetje, tja hoe zeg je dat... lame? Vaak de week voor ik ongesteld moet worden heb ik meer trek, ben ik humeurig en heb stemmingswisselingen. En voila, vandaag weer zo'n dag. Dus ik denk dat ik volgende week gewoon ongesteld ga worden. Ik kan wel janken zeg, jeetje. Ben ook erg geirriteerd om alles. Bah.
@ enchanted He meid jammer dat het deze ronde niet raak is, maar wie weet is het wel raak! Hoelang zijn jullie bezig als ik vragen mag? @ Annabel 26 herken ik helemaal dat niet goed nee zeggen! Probeer het mezelf ook aan te leren ! @ heppie hoe ging het vanmiddag? Zit er wat schot in? @ hier niks bijzonders gister lekker aan het sporten geweest ben blij dat Sinterklaas weg is lekker kerstliedjes horen !
Hey meiden, @suze: moest je ook naar Rijnstate? Ik moest vandaag naar de poli in Zuid, dus waarschijnlijk hebben we elkaar daarom niet gezien. Zou wel grappig zijn, want we weten van elkaar niet hoe wel eruit zien hahaha De controle was goed. Woog 600 gram minder, bloeddruk was laag (130/75) voor mijn doen. De gyn heeft gekeken, de beeb ligt nog steeds op schema groei (P50 heeft hij het steeds over, dat komt volgens mij uit op 7-7,5 pond). Mijn baarmoedermond is al wel verweekt maar er is nog geen ontsluiting. We hebben voor de zekerheid een afspraak voor maandag en woensdag gemaakt. Dan gaat hij strippen. Gebeurt er dan nog niets dan wordt ik voor het weekend van de 17e ingeleid. Want dan zou ik bijna 42 weken zijn. Vruchtwater had ik iets minder maar dat was nog steeds voldoende. Mijn moeder is er nu van overtuigd dat het nog een week of zo gaat duren, maar als mijn baarmoedermond wel verstreken is kan ik toch ook zomaar morgen of overmorgen bevallen? De gyn zei ook dat hij aankomend weekend veel nachtdiensten had dus dat de mogelijkheid groot was dat we elkaar dan zouden tegenkomen. Hij zei dus niet dat ik niet meer kan bevallen deze week.... Wat denken jullie? Het kan toch nog gewoon natuurlijk komen?
@ suze wat fijn dat alles goed was. @ Heppie fijn dat alles goed was, ik hoop da je spontaan bevalt. Ik had trouwens ook geen voortekenen ineens braken bij mij mijn vlies en de volgende dag had ik lars in mijn armen. Dus het zou zomaar kunnen.
@Annet, haha we zijn sinds begin november bezig Dus helemaal nog niet lang! Iedereen hoopt stiekem in de 1e ronde al zwanger te zijn toch Ik voel me nu al iets beter dan gisteren, maar nog steeds niet super. Ook dehele dag in bed gelegen met de laptop. Vandaag een beetje thuis opruimen, dus ben er met manlief al uit gekomen. Hij is nu met de hondjes lopen, ik zo het ontbijt maken. @Heppie ik ga duimen dat het inderdaad ineens spontaan gebeurd! Misschien inderdaad zit je te wachten op een bepaald gevoel, en ineens is het er! En in iedergeval ben je 4 en 5 december voorbij Hoe is het met de rest van de dames?
@ enchanted grappig ik voelde me precies zo de eerste ronde! En ja natuurlijk hoop je dat ik was er ook enorm mee bezig! 2e ronde niet ! Hoop dat je vandaag wat beter voelt @ hier vandaag komt moeders voor moeders langs vind het stiekem wel een beetje spannend hoor vooral om te testen dom He! Ach komt vast helemaal goed!
Heej hoi Even een paar dagen niet geweest...had wederom een bloeding dus plat liggen..maar nu even lekker bijgelezen.... Ga proberen op iedereen te reageren...maar als ik je vergeet alvast sorry.. @ heppie...hoop zo dat het spontaan gebeuren gaat voor jou..ik had ook geen duidelijke voortekenen bij onze eerste...vliezen braken en 2 uur later hadden we onze zoon op schoot...dus zal een kaarsje voor je aansteken vanavond..wie weet helpt het.. @ Djinti...das toch nog niet oud...ik ben ook 32 zoals velen zag ik..en ach kan ook nooit nee zeggen ja via mail of sms maar live vind ik altijd erg moeilijk... @ annabel..knap hoor goed voor jezelf opkomen!!!haha zeg ik degene die ook altijd ja zegt.. @ Enchanted...balen hoor niet raak... Bij ons duurde het bijna 5 jaar na de eerste dat het weer raak is met 3 miskramen ertussen...dus er is altijd hoop..en ach gelukkig de 1e poging kom op niet treuren...enne misschien een tip ik heb ovulatie testen gebruikt en toen was het met 2 maanden raak en ben nog steeds zwanger.... @ hier...gisteren weer lekker gezwommen..heerlijk vandaag wat rondlummelen vanmiddag komt mijn nichtje gezelig..we zijn samen zwanger...erg leuk ook omdat we allebei aardig wat miskramen hebben gehad is dit wel erg speciaal... Morgen is de kerstspullen uitzoelen en dan vrijdag de boom opzetten...gezellig.. Nou iedereen een fijne dag...doei doei
Hey meiden, Nog niet zoveel verandering maar wel iets: sinds vanmorgen heb ik met het afvegen na het plassen, dat ik veel slijm met wat bloed erdoor afveeg...is dit het 'tekenen' waar je wel eens iets van leest? Het zit niet in mijn urine maar alleen op het papier. Maar voor mijn gevoel wil dat wel zeggen dat er iets aan de gang is... Herkenbaar voor sommige?
Heppie,ik heb er geen ervaring mee (2x ingeleid).Maar hoop het zo voor je en wil je alvast heel veel succes wensen! Het klinkt wel positief nl,duim duim duim!
Heppie, ik heb er ook geen ervaring mee, maar ik hoop voor je dat dit de "start" is van je bevalling Trouwens respect voor je dat je zo serieus in dat andere topic reageert van die Jaysa... Ik kan er geen begrip voor opbrengen, en geloof er ook helemaal niets van, sorry...
heppie zo is het bij mijn eerste ook begonnen. na een testje in het ziekenhuis bleek toen wel dat het vruchtwater was. moet je niet bellen dan als je bloed verliest?? dat moest ik beide keren wel. succes!!
Hey meiden Volgens mij moet je toch alleen bellen als je echt helder bloed verliest? Het is nu meer slijm met een beetje bloed erdoor maar niet echt heel erg. @aapje: ik voel verder niets 'lopen' als ik gewoon bezig ben dus ik denk eerlijk gezegd niet dat het vruchtwater is. Bovendien is het echt slijmerig en dat is vruchtwater toch niet?? @djinti: ja dat topic....ik heb vorige week ook met verbazing zitten te lezen overdat meisje die niet wist wie de vader was....maar ineens was dat topic weg dus ik denk dat ze dat gedaan hebben omdat die griet heel veel kritiek kreeg en toch niet reageerde....deze keer weet ik ook niet wat er van waar is, maa ik snap gewoon niet dat er mensen zijn die vreemd gaan als ze aan het proberen zijn een baby te krijgen (sowieso vind ik vreemdgaan niks, dan moet je gewoon de ballen hebben om te zeggen dat de relatie over is..) @beertje: was dat voor jou ook iets van een start?
@ Heppie ja dat was bij mij op maandag ik zei toen nog tegen mijn man volgens mij wordt hij deze week geboren. Die zelfde dag om 1730 zijn mijn vliezen gebroken en om 23uur ongeveer zijn de weeen begonnen. Ik hoop dat het begonnen is spannend hoor.
@ heppie, heb ergens gelezen als het vruchtwater is het op een maandverbandje/wc papiertje roze kleurt, plus het schijnt naar sperma te ruiken ! Maar goed dat weet ik dus helemaal niet uit ervaring . @ hier vandaag moeders voor moeders aan de deur gehad. Leuk gesprek gehad, ga 10 weken meedoen, en ik moet zeggen dat ik die bussen helemaal niet heel erg vind stinken het ruikt naar het ziekenhuis haha. dit is mijn test volgens mij loopt de vloeistof niet goed door. http://www.zwangerschapspagina.nl/members/56286-albums8465-picture48439.jpg werd er natuurlijk weer een beetje onzeker van . Overigens heb ik een super mooi boek gekregen, een tijdschrift, en een ketting, en oh ja een nachtlampje voor ons vruchtje
hey meiden Nou volgens mij was het misschien wel iets van mijn slijmprop...in ieder geval heb ik vanmiddag geen slijm/bloed meer verloren...balen dus. maar wie weet...ik geef de moed niet op hihi @beertje: hopelijk gebeurt dat bij mij ook snel! Mijn peetoom is heel spiritueel aangelegd. Vroeger vond ik dat eng en geloofde ik het niet, nu heb ik vaak hele fijne gesprekken met hem. Hij is niet zo zweverig hoor want ik heb heel veel lol met hem en we maken veel grapjes (hij is homo en hij en zijn man hebben echt samen zo'n leuk leven). Maar die is er dus al maanden van overtuigd dat onze kindje op 8 december geboren gaat worden, dat is dus morgen....hoop dat hij gelijk krijgt! @annet: wat goed dat je aan MvM meedoet! ik heb het niet gedaan maar heb er een beetje spijt van. Ik heb me gewoon niet goed verdiept in het hele gebeuren omdat ik dacht dat je ALLE urine moest opvangen, dus ook op je werk...en dat kon bij mij niet. maar mocht ik ooit weer zwanger worden, dan ga ik het zeker doen!
Nou heppie tis spannend voor je, ik verlies ook me slijmprop in deeltjes en heb et gevoel dat ik ongesteld moet worden, van mij mag hij komen hoor ben morgen 37 weken , ik ben er klar voor zelfs de beschuit en muisjes staan al gereed haha Ik was al 18 weken bijna toen we erachter kwamen dus ik kon niet meedoen met mvm het blijft zo onwerkelijk dat ik binnen morgen en 5 weken ons ukkie hier thuis heb jeetje wat zal ik moeten wennen! Vrijdag controle en hoop dat et weer beter is als vandaag aangezien ik op me fiets ga ( ja ik fiets nog elke dag hoogzwanger of niet hahaha)